Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-10-2014, 18:42   #21
 
del martini's Avatar
 
Reputacja: 1 del martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumny
Zobaczymy co z tego wyjdzie, o ile cokolwiek wyjdzie. Na razie robię tylko rozpoznanie. Zbieram pomysły i sam zastanawiam się, co zrobić, żeby stworzyć oryginalny świat. Za jakiś czas przedstawię ogólny zarys i może wtedy ktoś skusi się do współprowadzenia sesyjki.
 
del martini jest offline  
Stary 14-10-2014, 20:00   #22
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Zacznij od czegoś, co wyróżniłoby ten świat od tysięcy innych. Ograniczenie magii jest spoko, jeśli dajesz coś w zamian.

Powodzenia w tworzeniu.
 
psionik jest offline  
Stary 24-10-2014, 11:51   #23
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Cytat:
Napisał del martini Zobacz post
Myślę nad tym i proszę użytkowników o pomysły. Ja na przykład pomyślałem o "żyjących wyspach". Będą to wyspopodobne organizmy, które będę swobodnie pływać po oceanach. Odżywiać się będą np. drewnem, co stworzy zagrożenie dla statków.
Ha ha ha ha. I to rozumiem! Już sobie wyobrażam, jak żeglarze przybijają do brzegu, schodzą na ląd, urządzają imprezkę... rano bosman się budzi, przez chwilę wodzi niezbyt przytomnym wzrokiem po otoczeniu, po czym wrzeszczy "Jack, the ship is gone!" Najlepiej, żeby te organizmy były rzeczywiście olbrzymie i powolne. Nawet jakieś państwo mogłoby istnieć na takiej ruchomej wyspie. Rano król by się budził i pytał doradców, z której strony jest jakiś front. A spróbujcie sobie zbudować zegar słoneczny, jak Wam się ląd pod stopami obraca, w którą stronę akurat chce.

Co do magii, nie zgodzę się z Tobą, Psionik. Może nie być w zamian żadnych innych mocy nadnaturalnych. W świecie rzeczywistym są? I uważam wręcz, że nie powinno być. Dlaczego? Bo Del Martini sobie taką koncepcję wymyślił. "Główną cechą mojego świata jest to, że nie ma w nim magii, ale za to jest psionika, która działa dokładnie jak magia w innych systemach". Jaki w tym sens? Jeśli założenie jest, że świat jest low-magic, to trzeba się tego trzymać, a nie wprowadzać formy zastępcze.
A powody zakazu magii mogą być najtrywialniejsze:
- bo jest zbyt potężna i najczęściej destruktywna i każdy władca, któremu mózg nie służy wyłącznie do wypełnienia czaszki, żeby się echo nie robiło, z miejsca morduje wszystkich znalezionych magów zanim staną się wystarczająco potężni, żeby go zdetronizować
- bo jest zbyt nieprzewidywalna i niekontrolowalna - jeśli próbując magicznie rozpalić ognisko masz 50% szans, że zamiast tego podpalisz losowy obiekt bądź osobę w okolicy, to Twoi kompani Ci nie pozwolą nawet wspomnieć o użyciu zaklęcia
- bo ma demoniczne pochodzenie i wszyscy magowie po śmierci wstają z grobów jako upiory i stanowią wielkie zagrożenie dla wszystkiego co dobre i piękne
- bo czerpie energię z bariery pomiędzy światem materialnym i światem duchów, a jak bariera słabnie, to brzydkie stwory przychodzą z tamtej strony na tę i się tu źle zachowują
- bo władca (to dobrze będzie działało raczej w jednym królestwie, maks. kilku) ma jakieś osobiste zatargi z czarownikami (vide "Merlin") i zakazał żeby im zrobić na złość
- bo ludzie się boją tego, czego nie rozumieją (i to akurat prawda)
Może też być tak, że magia jest bardzo słaba, a bardzo trudna i zakazu nie ma, ale najzwyczajniej w świecie nie opłaca się jej uczyć.

Moim zdaniem stworzenie własnego świata może być celem samo w sobie. Po pierwsze dla własnej satysfakcji, po drugie, żeby samemu prowadzić w nim sesje, choćby na LI. Jeśli się znajdą inni chętni, tym lepiej.

A co do zaawansowanej technologicznie cywilizacji, to może być taka sytuacja, że ona skądś przybyła, nawet z zupełnie innego świata, zniszczonego przez wielką wojnę magiczną (kolejny powód) i przywiozła ze sobą swoje osiągnięcia. I może rozwój się spowolnił bądź zatrzymał, ale już jakiś się dokonał. Albo dawniej były trudniejsze warunki, które zmuszały do rozwoju i do walk pomiędzy państwami, ale na przestrzeni dziejów się poprawiły. Dziś wojny to głównie efekt nienawiści spowodowanej poprzednimi wojnami.

EDIT: Nie wiem, czy dział "autorskie systemy RPG" nie byłby lepszy na ten wątek.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 25-10-2014, 13:35   #24
 
del martini's Avatar
 
Reputacja: 1 del martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumnydel martini ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał Radagast Zobacz post
Rano król by się budził i pytał doradców, z której strony jest jakiś front. A spróbujcie sobie zbudować zegar słoneczny, jak Wam się ląd pod stopami obraca, w którą stronę akurat chce.
Hmmm ciekawie byłoby stworzyć cywilizację na takiej wyspie, ale mieszkańcy mieliby jeden kłopot. Zero drewna. Byłby problem na przykład z rozpaleniem ogniska itp. Pewnie utrzymywaliby się z samych grabieży - tacy wyjęci spod prawa barbarzyńcy.

Co do low-magic world - niedostępność magii niekoniecznie musi być minusem świata. Może właśnie dodać uroku - gracz będzie musiał przemyśleć czy poradzi sobie uczciwie, bez magii, czy zaryzykuje będąc w niebezpieczeństwie i użyje magicznych zdolności. W drugim przypadku będzie musiał jednak liczyć się z konsekwencjami.
Radagast podał świetne argumenty popierające niedostępność magii.

Cytat:
Napisał Radagast Zobacz post
Nie wiem, czy dział "autorskie systemy RPG" nie byłby lepszy na ten wątek.
Być może. Jestem stosunkowo nowy na LI i nie obraźcie się jak popełnię tego typu błąd
 
__________________
I am not in danger, I AM THE DANGER
-Walter White
del martini jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172