Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Czy to się uda?
Tak, z chęcią zagram. 5 31.25%
Tak, ciekawy pomysł. 9 56.25%
Nie, to się nie uda. 2 12.50%
Głosujących: 16. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-10-2014, 18:07   #1
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
[WFRP 2ed] Dwusesyjność jednej żołnierskiej sesji

Witam Szanowni Państwo

Ostatnimi czasy miałem wizję. W tej wizji ujrzałem dwie sesje, które były jednością, współistotną, mimo nadrzędności jednej nad drugą...

A tak bardziej zrozumiale - zakiełkował w mym umyśle pomysł na żołnierską sesję w Starym Świecie. A nawet dwie sesje. Otóż sesje te byłyby, w pewnym sensie zależne. Działyby się w tym samym miejscu, a postacie z obu sesji mogłyby na siebie oddziaływać.

W jaki sposób?

Otóż gracze z jednej sesji byliby, krótko mówiąc, dowódcami wojskowymi. Zaś gracze z drugiej sesji byliby prostymi żołnierzami, najemnikami i prostymi ludźmi (i nieludźmi) zaplątanymi w działania wojenne.

Mam opowiedzieć więcej? Proszę bardzo

Gracze chcący odegrać prostych żołnierzy, których los w sporym stopniu zależy od graczy z sesji drugiej, mieliby niemalże pełną dowolność w tworzeniu postaci. W końcu wojna nie wybiera, każdy może zostać zaplątany w jej wichry.

Choć nie muszę mówić, że najchętniej byliby widziani żołnierze - czy to zawodowi, czy też ochotnicy, chłopi z łanów i inni obywatele Imperium (i nie tylko), którzy z własnej woli raczej nie ruszyliby do walki.

A dowódcy?

No cóż, w słoiku miodu (w pewnym stopniu kontrolują poczynania drugiej drużyny, zaczynają na 3 profesji i emanują taką pewną aurą władzy ) jest też łyżka dziegciu - to ja tworzyłbym im postacie. Jak? W rekrutacji podałbym listę dowódców, każdy z zaznaczonymi paroma cechami charakteru, zarysem historycznym, formacją, itd., a gracze dopisaliby resztę. Co jeśli dwóch forumowiczów chciałoby zagrać tą samą postacią? Wtedy wybrałbym gracza, który w rozwinięciu historii postaci, lepiej/ciekawiej by ją oddał.

Limit graczy?

Sesja "szeregowa" - nominalnie 4-6 graczy, w porywach do 8 (ewentualnie dwie sesje po pięciu graczy.

Sesja "generalna" - 3-4 graczy, może 5, maksymalnie 6

Miejsce i czas akcji?

Myślałem nad Wojnami z Wampirami, ale prawdopodobnie będzie to Burza Chaosu.

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania
 

Ostatnio edytowane przez Fyrskar : 14-10-2014 o 10:13.
Fyrskar jest offline  
Stary 13-10-2014, 18:15   #2
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Ciekawe, ale jak rozwiążesz kwestię czasu?

Jeśli sesje mają na siebie współoddziaływać, musiałoby to wyglądać tak:

Sesja dowódców -> deklaracje dowódców -> odpis dla żołnierzy (na podstawie poprzedniego kroku) -> deklaracje żołnierzy -> odpis dla dowódców (na podstawie poprzedniego kroku) -> etc.

Zakładając że "tura" będzie miała 5 dni na odpis dla wszystkich graczy...de facto żołnierze i dowódcy będą mieli 10 dni pomiędzy poszczególnymi odpisami mg. Dużo. A co z przypadkiem jak ktoś się opóźni, wyleci, zachoruje?

No, chyba że masz jakiś inny sposób

EDT: A co w przypadku jeśli żołnierze będą chcieli np. zrobić coś niejawnie (w tajemnicy przed zwierzchnikami) ? Albo odwrotnie? Gracze przecież będą mogli czytać obie sesje...
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 13-10-2014, 18:42   #3
Dnc
 
Dnc's Avatar
 
Reputacja: 1 Dnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputację
@UP

Dwie rzeczy.
Po pierwsze sesje dowódców mozna zacząć tydzień lub dwa przed i miec gotowy scenariusz. Przynajmniej początek. Poza tym do pierwszej sesji można wziąć bardzo "czynnych graczy" (jak sam MG) i mieć pewność że Ci odpowiedzą w ciągu 3 dni.
Po drugie gracze mogą sobie chyba czytać obie sesje i tak wszystko się rozbija o odgrywanie postaci. Przez przeczytanie drugiej sesji tym bardziej trudniej będzie zagrać postać która nie zna szczegółów tego co się dzieje w tej drugiej sesji.
 
Dnc jest offline  
Stary 13-10-2014, 18:48   #4
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Cytat:
sesje dowódców mozna zacząć tydzień lub dwa przed i miec gotowy scenariusz
No nie wiem jak ty, ale ja nie chciałabym zagrać w sesji w której wiem co się wydarzy za chwilę. Bo przecież jak gracze - dowódcy wepchną wcześniej żołnierzy w jakąś przegraną bitwę, to przecież gracze - żołnierze, choćby bardzo się starali, nie odwrócą losów już czegoś, co się wydarzyło...

So, ciągłość czasowa może mieć tylko sens przy jednoczesności (względnej) lub wcale. Po namyśle stwierdzam, że może lepiej nie rozbijać tej sesji na dwie osobne, tylko przyjąć np. tą 8 graczy (trzech dowódców, pięciu żołnierzy) i grać jednocześnie, tylko jako osobne wątki?

U mnie w jednej sesji tak jest, że różne grupki/postacie działają w miarę niezależnie i jakoś wychodzi, dopóki są jednoczesne tury. A nie ma aż takiego problemu z "rozjeżdżaniem" się czasu.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 13-10-2014, 19:09   #5
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Jest to ciekawy pomysł. Wstępnie był bym zainteresowany jako jeden z dowódców, gdyż jestem jednym z aktywniejszych forumowiczów (jako MG się lenie ale jako gracz odpisuje często).
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline  
Stary 13-10-2014, 19:29   #6
 
Barthirin's Avatar
 
Reputacja: 1 Barthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodzeBarthirin jest na bardzo dobrej drodze
Bardzo ciekawy pomysł i jest spora szansa, że wypali jeśli dobrze to rozegrasz. Gracze warhammerowi są aktywni (nawet czasem nadaktywni) dlatego z tempem sesji nie powinno być problemu, który przytoczył Autumm. Rób rekrutkę, jedną kartę do "szeregowej" dostaniesz na pewno
 
__________________
Ash nazg durbatuluk,
Ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatuluk,
Agh burzum-ishi krimpatul!
Barthirin jest offline  
Stary 13-10-2014, 19:49   #7
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
Dziękuję za propozycje

Autumn może mieć rację - jedna sesja w ramach której będą grali i dowódcy i prości żołnierze może być lepszym pomysłem.

Z drugiej strony przy odpowiednich ramach czasowych pierwszy pomysł nadal ma szanse wypalić.

Toteż na razie pozostaję przy oryginalnym koncepcie - przy ustaleniu odpowiednich ram czasowych powinno nie być wielkich problemów.

PS: Na forum nigdy nie grałem jako MG, ale nie bójcie się - przed lastinnem byłem prawie wyłącznie MG. Tak więc mam niejakie doświadczenie
 
Fyrskar jest offline  
Stary 13-10-2014, 19:55   #8
 
valtharys's Avatar
 
Reputacja: 1 valtharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputacjęvaltharys ma wspaniałą reputację
To i ja się o coś zapytam: większy nacisk położysz na mechanikę czy storytelling (gdzie oczywiście mechanika będzie, ale nie w stopniu dominującym) ?
Drugie pytanie: postacie stojące po stronie dobra, czy chaos też będzie brany pod uwagę ?
GG doc będzie ? - głównie przy dyskusjach między postaciami..czy preferujesz raczej post za post ?
Profesje totalnie podstawowe czy z jakimiś rozwinięciami ?
No i chyba dla mnie najważniejsze: sesja opierająca swoją koncepcję na walce, czy raczej masz jakiś inny pomysł ?
 
__________________
Dzięki za 7 lat wspólnej zabawy:-)
valtharys jest offline  
Stary 13-10-2014, 20:09   #9
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
Storytelling, mechanika w czasie walki i gdy będzie naprawdę potrzebna.

Postacie będą stały po stronie Imperium... choć korupcja, deprawacja i sługi Chaosu są wszędzie

Gdoc będzie.

W "szeregowej" sesji podstawowe, a w sesji "dowódców" zaawansowane (3 profesja).

Sesja będzie miała na celu oddać realia wojny z perspektywy żołnierzy, m.in. walkę (ale tylko m.in.).
 

Ostatnio edytowane przez Fyrskar : 13-10-2014 o 20:28.
Fyrskar jest offline  
Stary 15-10-2014, 02:52   #10
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Wstępnie mam koncept, postać którą już dawno wymyśliłem ale nie miałem okazji nią pograć. Imperialny oficer/sierżant, jeszcze muszę do karty zajrzeć.

PS, planujesz armaty bo to ma być bardziej artylerzysta
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172