Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana sesją w Uniwersum Gasnących Słońc?
Zdecydowanie Tak 11 61.11%
Raczej Tak, chociaż... 5 27.78%
Raczej Nie, ponieważ... 0 0%
Zdecydowanie nie moja bajka 2 11.11%
Głosujących: 18. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-11-2014, 12:44   #21
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Lhianann: Będzie to półstorytelling, czyli mechanika tak, będzie, ale zarówno poglądowa dla mnie jak i dla was byśmy wiedzieli na czym stoimy. W sytuacjach spornych gracz-gracz mechanika pełna. W grze ogólnie mechanika będzie niewidoczna, rzuty będą robione przeze mnie przed komputerem kostkami, więc na zewnątrz będzie to storytelling, ale część rzutów będę robił ja i informował graczy o wynikach, bez zdradzania tego czy się udało czy nie. W rekrutacji mechanika pełna. Jak ktoś będzie miał z tym problemy, lub będzie nowy, pomogę.

kszyk: Będzie do wyboru w drugiej sondzie. Co wygra to będzie, więc nie ma co się martwić, ale nic nie stoi na przeszkodzie byście już teraz się dogadywali
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline  
Stary 13-11-2014, 14:17   #22
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Dhratlach Zobacz post
W grze ogólnie mechanika będzie niewidoczna, rzuty będą robione przeze mnie przed komputerem kostkami, więc na zewnątrz będzie to storytelling, ale część rzutów będę robił ja i informował graczy o wynikach, bez zdradzania tego czy się udało czy nie.
Skoro rzuty mają być tajne to na jakich zasadach gracze czy ich bohaterowie będą mogli oceniać wykonalność ryzykownych akcji?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 13-11-2014, 14:38   #23
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał archiwumX Zobacz post
Skoro rzuty mają być tajne to na jakich zasadach gracze czy ich bohaterowie będą mogli oceniać wykonalność ryzykownych akcji?
I tu jest pies pogrzebany. Są dwie opcje. Jedna to będę zawczasu w poście poprzedzającym akcje dawał wskazówki odnośnie ryzyka. Druga bardziej rzeczywista, gracze na bazie własnych doświadczeń i zdrowego rozsądku będą podejmowali szacowane ryzyko podejmowanych przez nich akcji. Skłaniam się ku mieszance obydwóch metod.

P.S. Po namyśle przyszła mi jeszcze trzecia opcja, jakże powszechna. Pytanie: Od czego są PW i Komentarze?
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!

Ostatnio edytowane przez Dhratlach : 13-11-2014 o 16:04.
Dhratlach jest offline  
Stary 13-11-2014, 19:00   #24
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Szczerze nie mam pojęcia dlaczego ktokolwiek miałby się bronić przed mechaniką FS. Jest prosta (dla opornych streszczenie mechaniki poniżej) i przede wszystkim dość realistyczna (choć wielu narzeka, że niezbyt się nadaje do walki bronią palną) i bardzo śmiertelna dla graczy (o ile nie mają odpowiedniej ochrony). Kolejny jej mocny punkt to podbijanie (czy jak to nazwali w podręczniku) rzutu, pozwala to na niesamowite sukcesy ale jednocześnie bardzo łatwo wtedy zepsuć rzut. System tworzenia postaci to kolejna mocna strona, początkujący mogą stworzyć postać po prostu wybierając opcje fabularne (i będzie to przyzwoita postać), bardziej doświadczeni mogą zbudować od podstaw. W obu przypadkach otrzymany bohater to nie anonimowy wieśniak którego granatem od pługa oderwali ale postać która jakoś już sobie w świecie poradzi. W teorii jest możliwe stworzenie postaci przepakowanej... w teorii bo w praktyce takie postaci są całkowicie niegrywalne (to chyba jedna z lepszych cech atrybutów "duchowych" tzn tych określających osobowość). Innymi słowy najlepsza mechanika na jakiej grałem (co nie znaczy, że w ogóle najlepsza).

A tu obiecany skrót mechaniki:

Stan trudności to atrybut + umiejętność +/- modyfikatory MG + ewentualne podbicia. Rzuca się k20, przy obrażeniach tonami k6. Jeśli to jest zbyt trudne to... wybaczcie, spodziewam się, że piszę do ludzi o IQ przewyższającej IQ zgniłego pomidora.

 

Ostatnio edytowane przez Googolplex : 13-11-2014 o 19:03.
Googolplex jest offline  
Stary 13-11-2014, 19:52   #25
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Niby to takie proste, a twoim skrócie nie ma działania akcentowania, zasad rzutów, kiedy to cecha + umiejętność > 20, gdzieś podziały się automatyczne porażki i sukcesy, nie wyjaśniłeś jak rozpoznać krytyczny sukces.

Jak jakiś hejter zobaczy tyle i takie odstępstwa od głównej reguły to powie:
Cytat:
Te gówno jest gorsze od dedeków
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 13-11-2014, 21:03   #26
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Zacznijmy od tego, że będziemy działać na lekko zmodyfikowanej przeze mnie mechanice na moje potrzeby (gracze znający mechanikę tego nie odczują bo a) rzuty są tajne b) niewiele się ona różni od oryginału), a ogólnie będzie wyglądać tak:

Stan trudności to: Atrybut + Umiejętność +/- Modyfikatory +/- etc.
Rzuca się k20. Jeżeli wynik jest mniejszy lub równy otrzymanej liczbie z równania, brawo! Udało wam się! Im bliższy rzut wynikowi (lub też progów, jak kto woli) tym lepiej. Jeżeli równy: krytyczny sukces! Przy "jedynce" zawsze się wam uda, przy "dwudziestce"... cóż. Każdemu może się powinąć noga, ale jak bardzo.. będzie to zależeć od waszego Progu.

Jak widzicie mechanika jest prosta, łatwa i przyjemna. Nie ma w niej "przekoksowanych" postaci jak to nie raz, nie dwa bywa kiedy w klasycznych DD'kach postać osiągnie pewien poziom, a patrząc na sam system i tak macie niezłe szanse na samym początku podążając nawet fabularnym ("krok po kroku") tworzeniem postaci.
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline  
Stary 20-11-2014, 22:40   #27
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
14 osób jest mniej lub bardziej na tak. Może ruszysz z jakąś rekrutacją w tym temacie, póki żelazo gorące?
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 20-11-2014, 23:00   #28
 
secutor's Avatar
 
Reputacja: 1 secutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumny
http://lastinn.info/science-fiction/...ce-slonca.html ([Promocja systemu] Gasnące Słońca)

Promocja systemu na lastinn.
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".
secutor jest offline  
Stary 22-11-2014, 21:39   #29
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Niewiele zostało do końca sondy, więc te pare dni raczej nie będzie dla nikogo problemem. W międzyczasie zawsze można opracowywać wątki i potencjalne postacie. Zaznajamiać się z systemem jak to ja często robiłem w oczekiwaniu.

Druga sonda ruszy gdzieś w połowie przyszłego tygodnia. Będzie polegać na wybraniu przez graczy "tematyki ogólnej", czy też "formatu drużyny". Nic strasznego Coś w rodzaju wyboru jednej z dróg startowych determinującej wątki, choć i tak będą się pojawiać wątki spoza tej początkowej "tematyki", więc w istocie nic nie tracicie, a dla mnie jest to o tyle ułatwienie, że będę wiedział mniej więcej po tematyce startowej drużyny czego oczekujecie i dla kogo mniej więcej będzie to sesja.
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline  
Stary 01-12-2014, 17:48   #30
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Temat do zamknięcia. Sonda zakończona.
 
__________________
Rozmowy przy kawie są mhroczne... dlatego niektórzy rozjaśniają je mlekiem!
Dhratlach jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:13.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172