lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [WFRP] Karak Azgal (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14864-wfrp-karak-azgal.html)

Lord Cluttermonkey 20-12-2014 14:19

[WFRP] Karak Azgal
 
Hmmmm... Mortarel, który prowadził aż trzy sesje w Karak Azgal zniknął, także zastanawiałem się, czy nie przejąć jego pomysłu i poprowadzić własnej sesji w Smoczej Skale. Znaleźliby się zainteresowani?

Założenia (tak na szybko):
Edycja: pierwsza. Dlaczego pierwsza, a nie druga? Mimo wieku jarają mnie te wszystkie niuanse, jak chociażby testy improwizacji czy ryzyka, zasady dotyczące ustalania promienia rażenia kaczej stopy, masa umiejętności w stylu różdżkarstwa czy wiedzy o rzekach. Ech te sentymenty. :)

Mechanika: pierwsza edycja i jej dodatki całkowicie by the book, czyli łącznie z takimi dodatkami jak "Potępieniec" (zmodyfikowane zasady walki), "Księga Wiedzy Tajemnej" (rozszerzone zasady broni palnej), czy niewydany u nas "Realms of Sorcery" (gdyby ktoś zechciał czaromiotem grać), itd. itp.. Żadnych własnych zasad domowych, żeby ten, kto przeczytał podręczniki, mógł czuć się swobodnie.

Tworzenie postaci: dowolna początkująca postać zgodnie z zasadami WFRP 1. Profesje takie jak w podręczniku głównym i oficjalnych dodatkach (np. przyjaciel zwierząt z "Księgi Wiedzy Tajemnej"). W kwestii statystyk pewnie system punktowy z któregoś Warpstone'a - jak sobie przypomnę to napiszę. Dlaczego akurat tak? Sesja na forum to długoterminowa inwestycja, więc nie będę nikomu narzucał grania randomem.

Tempo sesji: 5+2, przyspieszamy na bardziej turowych momentach (dialogach, walce, pościgach, łażeniu po lochach, itp.)

Styl gry: jako że to Karak Azgal, to oczywistym będzie eksploracja lochów, jednak nie chciałbym, żeby na tym się skończyło - w końcu osada Martwych Wrót idealnie nadaje się do rozgrywania typowo miejskich przygód, z których znany jest Młotek, a gdy graczom się znudzi, zawsze mogą eksplorować całe Księstwa Graniczne - niewidzialnych ścian oczywiście nie ma, ale odbycie podróży z powrotem do Imperium czy do innego państwa byłoby pewnie wyprawą życia na sto stron gry. Innymi słowy - wszystkie trzy filary staroszkolnego sandboxa city / dungeon / wilderness. Nacisk na którykolwiek zależy od decyzji graczy.

Kanon: podręczniki pierwszej edycji i wybiórczo drugiej pod względem fluffu - obrazu Bretonii po wydaniu dodatku "Rycerze Graala" raczej nie zmienię, więc... ;P

Ilość graczy: sześciu albo i więcej

Długość odpisu: dowolna, ważne żeby z jajem

Długość historii / tła fabularnego: długość i forma dowolna - taka, by sprzedać mi swój pomysł na postać i dostać się do gry

Start sesji: po nowym roku

Hazard 20-12-2014 14:33

Clutterbane chyba nie myślisz, że przegapię taką okazję. Zwłaszcza, że brałem udział w "Karak Azgal I" Mortalera. :D

Postać mam już w zasadzie gotową. Mój Noah z Księstw II był robiony chyba pod pierwszą edycję? Kilka zmian fabularnych i wio. ;) Jeżeli oczywiście pozwolisz mi go wziąć.

Poza tym serdecznie zachęcam wszystkich do udziału w jakiejkolwiek sesji prowadzonej przez Clutterbane. To MG przy którym na bank nie będziecie się nudzić.

Lord Cluttermonkey 20-12-2014 14:36

Księstwa Graniczne są prowadzone na zupełnie innej mechanice. Tak czy siak problemu ze stworzeniem postaci według zasad Młotka nie powinno być. Przeniesienie postaci też wchodzi w grę, tylko będzie trzeba jej nieco power level zmniejszyć. ;P

Ulli 20-12-2014 15:23

Nie chce mi się przypominać mechaniki pierwszej edycji.

Lord Cluttermonkey 20-12-2014 15:31

W sumie mogłem dodać do ankiety opcje z wyborem mechaniki. Jak ktoś jest zainteresowany samą sesją niech głosuje na tak, pierwsza czy druga edycja sprawa drugorzędna (chociaż dalej liczę na sesję wspominkową ;P).

wysłannik 20-12-2014 16:10

Na mechanice II ed. moze tez bym zagral.

Fyrskar 20-12-2014 20:49

Jestem gotów zagrać, czy to na "jedynce", czy to na "dwójce". "Dwójka ma taką przewagę, że mam do niej trzy gotowe postacie... choć z drugiej strony ino jedna pasuje do Karak Azgal...

W każdym razie, moja propozycja to mechanika drugiej edycji z elementami pierwszej (system czarowania) i realiami jedynki z elementami dwójki (np. rycerska Bretonnia).

A pomysł zacny, grałem w "Karak Azgal III" i pewien niedosyt pozostał...

Lord Cluttermonkey 20-12-2014 20:57

Nie ma co mieszać - wziąłbym pierwszą albo drugą edycję tak jak jest napisana. Za pierwszą przemawia dla mnie fakt, że mechanika jest bardziej kolorowa i zabawna. Dając przykład z czapy - opcjonalne zasady "czasu ładowania" dla broni palnej (Księga Wiedzy Tajemnej). Test Zręczności albo zapomniałeś wsadzić pocisku do lufy. :mrgreen: Poza tym są druidzi, alchemicy, kapłani... Dużo dobrego stuffu, który zaginął gdzieś po drodze. Za to dwójkę wszyscy znają, więc jak będzie dużo chętnych, to najwyżej zrobi się drugą sondę odnośnie samej mechaniki.

wysłannik 21-12-2014 00:05

Przeciez w dwojce tez masz druidow, alchemikow i kaplanow.

Wnerwik 21-12-2014 04:06

Również byłbym chętny na Karak Azgal, ale jeśli by było w drugiej edycji. Jestem leniwy i nie chce mi się ogarniać nowych zasad. :/


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:39.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172