|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: are you in | |||
in | 12 | 70.59% | |
out | 5 | 29.41% | |
Głosujących: 17. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-12-2014, 14:19 | #1 |
Reputacja: 1 | [WFRP] Karak Azgal Hmmmm... Mortarel, który prowadził aż trzy sesje w Karak Azgal zniknął, także zastanawiałem się, czy nie przejąć jego pomysłu i poprowadzić własnej sesji w Smoczej Skale. Znaleźliby się zainteresowani? Założenia (tak na szybko): Edycja: pierwsza. Dlaczego pierwsza, a nie druga? Mimo wieku jarają mnie te wszystkie niuanse, jak chociażby testy improwizacji czy ryzyka, zasady dotyczące ustalania promienia rażenia kaczej stopy, masa umiejętności w stylu różdżkarstwa czy wiedzy o rzekach. Ech te sentymenty. Mechanika: pierwsza edycja i jej dodatki całkowicie by the book, czyli łącznie z takimi dodatkami jak "Potępieniec" (zmodyfikowane zasady walki), "Księga Wiedzy Tajemnej" (rozszerzone zasady broni palnej), czy niewydany u nas "Realms of Sorcery" (gdyby ktoś zechciał czaromiotem grać), itd. itp.. Żadnych własnych zasad domowych, żeby ten, kto przeczytał podręczniki, mógł czuć się swobodnie. Tworzenie postaci: dowolna początkująca postać zgodnie z zasadami WFRP 1. Profesje takie jak w podręczniku głównym i oficjalnych dodatkach (np. przyjaciel zwierząt z "Księgi Wiedzy Tajemnej"). W kwestii statystyk pewnie system punktowy z któregoś Warpstone'a - jak sobie przypomnę to napiszę. Dlaczego akurat tak? Sesja na forum to długoterminowa inwestycja, więc nie będę nikomu narzucał grania randomem. Tempo sesji: 5+2, przyspieszamy na bardziej turowych momentach (dialogach, walce, pościgach, łażeniu po lochach, itp.) Styl gry: jako że to Karak Azgal, to oczywistym będzie eksploracja lochów, jednak nie chciałbym, żeby na tym się skończyło - w końcu osada Martwych Wrót idealnie nadaje się do rozgrywania typowo miejskich przygód, z których znany jest Młotek, a gdy graczom się znudzi, zawsze mogą eksplorować całe Księstwa Graniczne - niewidzialnych ścian oczywiście nie ma, ale odbycie podróży z powrotem do Imperium czy do innego państwa byłoby pewnie wyprawą życia na sto stron gry. Innymi słowy - wszystkie trzy filary staroszkolnego sandboxa city / dungeon / wilderness. Nacisk na którykolwiek zależy od decyzji graczy. Kanon: podręczniki pierwszej edycji i wybiórczo drugiej pod względem fluffu - obrazu Bretonii po wydaniu dodatku "Rycerze Graala" raczej nie zmienię, więc... Ilość graczy: sześciu albo i więcej Długość odpisu: dowolna, ważne żeby z jajem Długość historii / tła fabularnego: długość i forma dowolna - taka, by sprzedać mi swój pomysł na postać i dostać się do gry Start sesji: po nowym roku
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 20-12-2014 o 15:23. |
20-12-2014, 14:33 | #2 |
Reputacja: 1 | Clutterbane chyba nie myślisz, że przegapię taką okazję. Zwłaszcza, że brałem udział w "Karak Azgal I" Mortalera. Postać mam już w zasadzie gotową. Mój Noah z Księstw II był robiony chyba pod pierwszą edycję? Kilka zmian fabularnych i wio. Jeżeli oczywiście pozwolisz mi go wziąć. Poza tym serdecznie zachęcam wszystkich do udziału w jakiejkolwiek sesji prowadzonej przez Clutterbane. To MG przy którym na bank nie będziecie się nudzić. |
20-12-2014, 14:36 | #3 |
Reputacja: 1 | Księstwa Graniczne są prowadzone na zupełnie innej mechanice. Tak czy siak problemu ze stworzeniem postaci według zasad Młotka nie powinno być. Przeniesienie postaci też wchodzi w grę, tylko będzie trzeba jej nieco power level zmniejszyć.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas |
20-12-2014, 15:23 | #4 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Nie chce mi się przypominać mechaniki pierwszej edycji. |
20-12-2014, 15:31 | #5 |
Reputacja: 1 | W sumie mogłem dodać do ankiety opcje z wyborem mechaniki. Jak ktoś jest zainteresowany samą sesją niech głosuje na tak, pierwsza czy druga edycja sprawa drugorzędna (chociaż dalej liczę na sesję wspominkową ).
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 20-12-2014 o 15:39. |
20-12-2014, 16:10 | #6 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Na mechanice II ed. moze tez bym zagral.
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
20-12-2014, 20:49 | #7 |
Reputacja: 1 | Jestem gotów zagrać, czy to na "jedynce", czy to na "dwójce". "Dwójka ma taką przewagę, że mam do niej trzy gotowe postacie... choć z drugiej strony ino jedna pasuje do Karak Azgal... W każdym razie, moja propozycja to mechanika drugiej edycji z elementami pierwszej (system czarowania) i realiami jedynki z elementami dwójki (np. rycerska Bretonnia). A pomysł zacny, grałem w "Karak Azgal III" i pewien niedosyt pozostał... |
20-12-2014, 20:57 | #8 |
Reputacja: 1 | Nie ma co mieszać - wziąłbym pierwszą albo drugą edycję tak jak jest napisana. Za pierwszą przemawia dla mnie fakt, że mechanika jest bardziej kolorowa i zabawna. Dając przykład z czapy - opcjonalne zasady "czasu ładowania" dla broni palnej (Księga Wiedzy Tajemnej). Test Zręczności albo zapomniałeś wsadzić pocisku do lufy. Poza tym są druidzi, alchemicy, kapłani... Dużo dobrego stuffu, który zaginął gdzieś po drodze. Za to dwójkę wszyscy znają, więc jak będzie dużo chętnych, to najwyżej zrobi się drugą sondę odnośnie samej mechaniki.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas |
21-12-2014, 00:05 | #9 |
Wiedźmołap Reputacja: 1 | Przeciez w dwojce tez masz druidow, alchemikow i kaplanow.
__________________ "Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków. |
21-12-2014, 04:06 | #10 |
Reputacja: 1 | Również byłbym chętny na Karak Azgal, ale jeśli by było w drugiej edycji. Jestem leniwy i nie chce mi się ogarniać nowych zasad. :/ |