Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Czy chciałbyś rozegrać sesję o osadnictwie w świecie Warmłotka?
Ta jest! Biere Armatę Rodową i lecim traktem i drogą! 15 88.24%
No ba, że nie! Podwijam kiece i lece! 2 11.76%
Głosujących: 17. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-02-2015, 12:18   #21
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
W tym miejscu będą wyjaśnienia. Poparte danymi z podręczników

Bo przedmówca jest w pracy i nie ma podręcznika przed sobą.

Z pamięci sprzed lat 15 powiem już teraz. Dobrze rozwinięty krasnal, znaczy na trzeciej lub czwartej profesji. Dodajmy, też szczyptę uzasadnienia fabularnego. Tylko jeden typ krasnoludów poszedłby na smoka samodzielnie... Zabójcy. Na trzeciej, czwartej profesji byłby to już zabójca smoków lub demonów. Dysponujący przerzutami z PP i bronią runiczną skoro już jest taki "wiekowy". W swojej wypowiedzi po jej podważeniu mogę zamienić jedynie słowo dobrze rozwinięty na epicki. Co nie zmieni faktu, że Smok w walce wręcz pokonany przez pojedyńczego humanoida.... To nie powinno być możliwe, zwłaszcza w młotku. W Warhammerze edycja 1 jest. Stare smoki nie koniecznie są dobre, to z kolei niedopowiedzenie u przedmówcy.
 

Ostatnio edytowane przez Icarius : 05-02-2015 o 12:25.
Icarius jest offline  
Stary 05-02-2015, 12:29   #22
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Tylko jeden typ krasnoludów poszedłby na smoka samodzielnie... Zabójcy.
Nawet jeśli, to nazwa się chyba znikąd nie wzięła, co? It's a feature, not a bug.

Cytat:
To nie powinno być możliwe, zwłaszcza w młotku.
To już Twój własny odbiór gry, ściśle pierwszej edycji. W drugiej mamy już tylko zabójców demonów - a ta różnica dużo mówi o pozostałych zmianach jakie zaszły między edycjami. (spadek ilości magicznych przedmiotów, itd. itp.)

A jeśli już mamy się kłócić na statystyki, to smok dzięki sześciu atakom ma ogromne prawdopodobieńtwo na dodatkowe obrażenia (dla przypomnienia warunek to 6 na k6 i drugi test WW) - tym bardziej, że na obrażenia rzucamy k6, a nie k10. Nie widzę więc jakoś tego syndromu nagiego krasnoluda. Poza tym, zabójca smoków będzie miał tylko cztery ataki. Szanse są, ale czy wciąga smoka nosem? Tak samo ze słabszymi przeciwnikami - ten sam efekt dodatkowych obrażeń uzyskają "efektem skali". Nec Hercules contra plures.

Ludzie, którzy zwykle narzekają na zasady pierwszej edycji, przypominają mi tych, co swego czasu narzekali (i nadal narzekają!) na zasady AD&D - albo nie doczytali, albo nigdy nie grali (według podręcznika lub nawet wcale).

A jeśli komuś dalej przeszkadza power-level WFRP 1, to historycznie rzecz biorąc, Młotek musiał być bardzo zbliżony do D&D z tego prostego powodu, że GW silnie wspierało najpopularniejszą amerykańską grę (polecam artykuły z White Dwarfa). Niedaleko pada gruszka od jabłoni, choć fanboje chcą, żeby było inaczej.

e. I na koniec epicka niczym zabójca smoków puenta w formie małego zadania - znajdź różnicę w postrzeganiu WFRP na podstawie załączonego obrazka:



Polski grimdark.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 05-02-2015 o 13:12.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 05-02-2015, 13:00   #23
 
radogost's Avatar
 
Reputacja: 1 radogost nie jest za bardzo znanyradogost nie jest za bardzo znany
Według mnie to tylko i wyłącznie kwestia kostkologii. Osobiście widziałem jak "zabójca" mający raczej 3 niż 4 ataki(dokładnie już tego nie pamiętam, parę lat temu to było) zabił smoka w ciągu jednej tury, bo miał wszystkie rzuty na obrażenia w okolicy 30. Jednak też widziałem jak drużyna 4 graczy (łowca czarownic i podobny poziom reszty), została zabita w ciągu dwóch tur przez smoka.

Statystycznie to koń i jeździec mają po trzy nogi.


Edit
oraz sposób prowadzenia przez MG pod względem śmiertelności
 

Ostatnio edytowane przez radogost : 05-02-2015 o 13:03.
radogost jest offline  
Stary 05-02-2015, 13:11   #24
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post

A jeśli już mamy się kłócić na statystyki, to smok dzięki sześciu atakom ma ogromne prawdopodobieńtwo na dodatkowe obrażenia (dla przypomnienia warunek to 6 na k6 i drugi test WW) - tym bardziej, że na obrażenia rzucamy k6, a nie k10. Nie widzę więc jakoś tego syndromu nagiego krasnoluda. Poza tym, zabójca smoków będzie miał tylko cztery ataki. Szanse są, ale czy wciąga smoka nosem?
Nikt nie powiedział, że go wciągnie nosem. Uwielbiam wyolbrzymianie userów. Powiedziałem tylko i wyłącznie, że miałby spore szanse wygrać. Nawet nie ma tam wzmianki, że byłby faworytem.

Cztery ataki to ma ten zabójca normalnie , runiczne bronie w edycji pierwszej mają różne moce. W tym dodatkowe ataki.

Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Ludzie, którzy zwykle narzekają na zasady pierwszej edycji, przypominają mi tych, co swego czasu narzekali (i nadal narzekają!) na zasady AD&D - albo nie doczytali, albo nigdy nie grali (według podręcznika lub nawet wcale).
:
Doczytali, grali latami i nadal narzekają. Jest różnica między sentymentem a realną oceną mechaniki. Ta w pierwszej edycji miała sporo dziur, choć czary i czarodzieje. To, że ktoś uwielbia mechanikę pierwszej edycji i subiektywnie ocenia ją wysoko nie czyni jej dobrą. (patrz przedmówca) Znacznie więcej jest głosów o słabościach mechanicznych pierwszej edycji.
 
Icarius jest offline  
Stary 05-02-2015, 13:19   #25
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Akapit o kłoceniu się na staty był flejmogenny, to sam muszę przyznać i biję się w pierś. A jakbym mechanikę jedynki cenił, czy uwielbiał, to bym pewnie używał, a tak nie jest. Obie mechaniki są siebie warte i obie pasują do takiego stylu gry, jaki prezentowały (a ten na przestrzeni edycji się zmienił, co chyba wielu osobom uszło na uwadze). Osobiście wolę grać na mechanice, z której GW nieudolnie zżynało (BRP).
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 05-02-2015, 15:50   #26
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Icarius Zobacz post
Tylko jeden typ krasnoludów poszedłby na smoka samodzielnie... Zabójcy.
Dysponujący przerzutami z PP i bronią runiczną skoro już jest taki "wiekowy".
W swojej wypowiedzi po jej podważeniu mogę zamienić jedynie słowo dobrze rozwinięty na epicki.
Ja na koniec zrobię parafrazę Twojego oryginalnego twierdzenia, rozbudowanego o Twoje późniejsze zawężenie prawdopodobieństwa i kilka zasad i zobaczymy jak nadal wyglądają te spore szanse.
Cytat:
To nie powinno być możliwe, zwłaszcza w młotku. W Warhammerze edycja 1 jest.
To nie powinno być możliwe, zwłaszcza w młotku, że taki krasnolud stąpa po ziemi w rękach gracza, spotyka smoki i zabije je. W Twoim Warhammerze edycja 1 jest.
Cytat:
Stare smoki nie koniecznie są dobre, to z kolei niedopowiedzenie u przedmówcy.
Przeczytaj proszę z zrozumieniem, co napisałem o wieku i charakterze hipotetycznego smoka, a potem pisz, że czegoś nie napisałem. A potem otwórz podręcznik i powiedz mi gdzie coś stoi w sprzeczności.

Nie wiedziałem nawet, że to było Twoje zdanie Icarius, ale nie dziwi mnie to w sumie, bo znamy się nie od dzisiaj Power-gaming jest bardzo niebezpieczny, ale na szczęście każdy szanujący się prowadzący ma na takich graczy sposoby, jeśli w ogóle pozwala im grać w ten brzydki sposób

Krasnal (który nie jest zwykłym krasnalem, lecz krasnoludem zabójcą, prawdopodobnie synem króla, jeśli nie pretendentem do tronu, bo że ma wysokoporcentową krew lub nadanie, to wielce prawdopodobne, jak i to, że przodek pił piwo z Sigmarem) w pierwszej (edycji warhammera z wykorzystaniem zasad mechaniki systemu) dobrze rozwinięty (czyli na poziomie epickim z magicznym ekwipunkiem, zbroją i orężem oraz swoim bóstwem patronackim siedzącym na ramieniu, z którym smok miał na pieńku) mógł iść (choć chcieć a móc, to dwie różne sytuacje) na solo (samodzielnie, choć objuczony gadżetami jak Makgajwer i pełną pulą Puntów Przeznaczenia, których nie miał okazji w swej karierze stracić, ba pewnie zyskał kilka) z podręcznikowym smokiem (który jest szablonem przeciętnego potwora dla prowadzącego, którego prowadzący nie uwzględnił na epickim poziomie climaxu kampanii i nie obdarzył dajmy na to proporcjonalnymi do wieku potężnymi ochronnymi artefaktami antycznych khazadów, na przykład otrzymanych w imię smoczo-krasnoludzkiej przyjaźni sprzed ludzkiej pamięci, smok był ranny, spał, nie latał, nie ział ogniem z automatycznymi obrażeniami i w ogóle, był tak zmęczony życiem nie w jego erze, że mając skrupuły przed samobójstwem podłożył się humanoidowi i co ważne, sceneria walki czyli górski szczyt w czasie flauty i lazurowego nieba przy warunkach opalania się lub podziemna jaskinia z niewyobrażalnie wielką kupą mind-boggling skarbów, nie miały żadnego wpływu na krasnoluda w postaci ujemnych modyfikatorów, bo walka toczyła się kostkami, gdzie 6 na k6 jest statystycznie niemal pewniakiem, na stole po kartkach postaci obok otwartej strony z tabelką szablonu smoka A,B,C) i miał spore szanse wygrać (jeżeli wcześniej ów krasnolud zabójca, zdał test strachu i test terroru, które miał spore, w rozumieniu mojej definicji "spore", w równej szansie oblać).
Spore szanse, nie? Dla dobrze rozwiniętego krasnala. Yep.
Cytat:
Napisał Clutterbane
(..)widziałem ten mit na LI chyba z cztery razy w przeciągu ostatniego miesiąca.
Nie zdziwiłbym się przeczytać kiedyś, że krasnal zabił smoka na solo w historii postaci
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 05-02-2015 o 16:02.
Campo Viejo jest offline  
Stary 05-02-2015, 16:38   #27
 
Icarius's Avatar
 
Reputacja: 1 Icarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputacjęIcarius ma wspaniałą reputację
Co prawda nie mam czasu teraz... A rozmowa schodzi na coraz niższy poziom. Czego osobiście się nie spodziewałem, bo znamy się nie od dziś Campo.

Jednak odniosę się do tego prześmiewczego przemówienia. Szkoda mi na to czasu ale go znajdę na dniach. Sorki one worm za ten spam. Siła wyższa.
 

Ostatnio edytowane przez Icarius : 05-02-2015 o 16:42.
Icarius jest offline  
Stary 05-02-2015, 16:57   #28
 
radogost's Avatar
 
Reputacja: 1 radogost nie jest za bardzo znanyradogost nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Krasnal (który nie jest zwykłym krasnalem, lecz krasnoludem zabójcą, prawdopodobnie synem króla, jeśli nie pretendentem do tronu, bo że ma wysokoporcentową krew lub nadanie, to wielce prawdopodobne, jak i to, że przodek pił piwo z Sigmarem) w pierwszej (edycji warhammera z wykorzystaniem zasad mechaniki systemu) dobrze rozwinięty (czyli na poziomie epickim z magicznym ekwipunkiem, zbroją i orężem oraz swoim bóstwem patronackim siedzącym na ramieniu, z którym smok miał na pieńku)
Czepiam się, że tak napiszę ale:
- klasa społeczna nie ma jakiegokolwiek wpływu na taką formę śmierci, znaczy bycia "zabójcą", ponadto dodam każdy bez względu na swoje pochodzenie w takim samym stopniu jest "wyrzutkiem" i chodzącym trupem
- trochę grałem (RPG jak i Bitewniak) jak i czytałem(opowiadań i nie tylko), jednak nigdy nie spotkałem się z zabójcą w zbroi
 
radogost jest offline  
Stary 05-02-2015, 17:18   #29
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
- trochę grałem (RPG jak i Bitewniak) jak i czytałem(opowiadań i nie tylko), jednak nigdy nie spotkałem się z zabójcą w zbroi
Warpstone #10 uznał kolczugę i tarczę za prawilne.

Campo Viejo powinien dostać 1 PO za tak długie zdanie.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 05-02-2015, 17:26   #30
 
radogost's Avatar
 
Reputacja: 1 radogost nie jest za bardzo znanyradogost nie jest za bardzo znany
O ile się nie mylę Warpston jest "fanowski". Natomiast co do tarczy to zawsze jak graliśmy z znajomymi modyfikowaliśmy działanie tarczy(jedna z kilku zmian w mechanice) i ona nie była pancerzem. Jednak co nie zmienia faktu, że w oficjalnych materiałach nie ma nic na temat krasnoludów w zbrojach. Jednak nie wykluczam, że mogę się mylić ze względu na ogrom materiałów.
 
radogost jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:30.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172