|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Czy znasz grę "Magicka"? Czy zagrałbyś w odpowiednik RPG ? | |||
Znam, zagrałbym. | 1 | 33.33% | |
Znam, ale RPG na jej podstawie to zły pomysł. | 2 | 66.67% | |
Nie znam, ale zagrałbym. | 0 | 0% | |
Nie znam, pomysł jest beznadziejny. | 0 | 0% | |
Głosujących: 3. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-04-2015, 19:00 | #1 |
Reputacja: 1 | Sesja w stylu gry "Magicka" Witam Zna ktoś może grę PC "Magicka" ? Prywatnie bardzo lubię tę grę i ostatnio przyszedł mi pomysł, by poprowadzić sesję RPG z podobnym systemem rzucania zaklęć. Gracze wcielają się w czarodziei, którzy walczą ze złymi potworami, zbuntowanymi czarodziejami demonami. Odnośnie świata, jest to baśniowy Midgaard, zamieszkiwany zarówno przez różne znane z innych fantasy stwory, jak i ludzi oraz wyżej wymienionych czarodziejów. Ogólnie system rzucania zaklęć wygląda tak: Gracze mają do wyboru 8 żywiołów: Woda, Życie, Tarcza, Chłód, Błyskawice, Arkanę, Ziemię i Ogień. Żywioły można ze sobą mieszać (jest parę wyjątków, np. nie pomieszamy wody z błyskawicą, ogień z wodą daje parę wodną itp.) tworząc różne kombinacje, które mogą być potężniejsze niż czary zawierające kilka "jednostek" jednego żywiołu. W jednym zaklęciu może być max. 5 "jednostek" żywiołów. Zaklęcia można rzucać tradycyjnie, obszarowo wokół siebie lub na swoją broń. Można też rzucać je na samego siebie, np. natychmiastowa regeneracja zdrowia poprzez rzucanie na siebie magii życia. Do każdego żywiołu planuję stworzyć osobną mechanikę ran, + bonusy za łączenie ich. W czasie trwania sesji nie wyjawiłbym wam dokładnie zasady ich działania, a jedynie podstawy w stylu: jak rzucić na siebie ochronę na arkanę? (Tarcza, Arkana, na siebie). Takowe będą już znane pewnie tym, którzy znają grę komputerową. Wiecie tylko to, co widzą czarodzieje, a testowałbym efekty zaklęć w tajemnicy. W czasie trwania sesji gracze prowadziliby walki ze złymi czarodziejami, potworami itp, ale nie mniej ważne byłyby oczywiście kontakty z ludźmi i innymi npc, czego niestety nie ma w grze PC. Jak sobie to wyobrażacie? Czy gdybym coś takiego załatwił, ktoś ewentualnie zapisałby się na takową sesję? Oczywiście nie trzeba znać gry komputerowej, by móc w to zagrać. Gra jest tylko inspiracją
__________________ Nie uciekaj przed snajperem - zginiesz zmęczony. Ostatnio edytowane przez NightShot : 11-04-2015 o 19:03. |