lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Trzy sesje (prawie) solowe (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/15185-trzy-sesje-prawie-solowe.html)

Autumm 25-04-2015 22:10

Trzy sesje (prawie) solowe
 
W związku z tym, że kończę (powoli!) jedną z sesji, w których mistrzuję (solówkę), a forma mi zasmakowała, ogłaszam małe badanie opinii publicznej, co by tu dalej...

Wszystkie wymienione niżej propozycje mają charakter poglądowy; szczegóły mogą się zmienić. Zostaliście ostrzeżeni!

Rekrutacja/gra nie wystartuje nie wcześniej niż za miesiąc/dwa. Wszystkie będą prowadzone wyłącznie przez forum (bez docka) i raczej w postaci krótkich postów, w których styl/forma będzie równie ważna, co deklaracje. Sesje są pomyślane jako gra dla jednego, maksymalnie 3 graczy.

1. "Extremis malis extrema remedia" - PRZESZŁOŚĆ

[MEDIA]http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2014/315/6/b/assassinate_of_alexander_by_lotharzhou-d863xrq.jpg[/MEDIA]
Dumny lud Italii stworzył Imperium, którego potęga nie ma sobie równych w całym świecie. Cesarz rządzi żelazną ręką z Rzymu, a cień jego sztandaru wprawia w drżenie wszystkich przeciwników. Ale wróg nie śpi: magowie Wschodu, kapłani z Południa, barbarzyńcy z Północy, tajemne kulty i obce armie, wrogowie na dworze i ambitni dowódcy - wszyscy nieustanie spiskują, knują i nie ustają w wysiłkach, by podkopać potęgę Wiecznego Miasta i położyć kres panowaniu Cesarza.

Dlatego istniejecie Wy. Frumentarii - uszy, oczy i gdy zajdzie potrzeba - karząca ręka Imperium, z cieni dbająca o to, by nic nie stało na drodze tryumfu Augusta.
Sesja składająca się z szeregu luźno powiązanych ze sobą misji w których gracz(e) będą wykonywać rożne zadania, związane z bezpieczeństwem Imperium. Akcja, suspens i zwiedzanie różnych egzotycznych zakątków antycznego świata, w którym mity są równie prawdziwe, co historia.

Słowa-klucze: tajne służby, spiski, agenci Setting: lekko fantastyczny antyk czasu cesarskiego Rzymu Mechanika: Zenobia RPG lub DnD 3.5 (z modyfikacjami)

2. "Taka piękna katastrofa" - TERAŹNIEJSZOŚĆ

[MEDIA]http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2014/288/d/4/signal_by_donmalo-d82ymg6.png[/MEDIA]
Budzisz się. Nie pamiętasz kim jesteś i gdzie jesteś. Wiesz jedno - masz misję do wykonania. Jaką? Nie możesz sobie tego przypomnieć. Coś najwidoczniej poszło źle, bardzo źle... Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że świat wokół ciebie jest pusty i zniszczony, jakby przeszła przez niego gigantyczna katastrofa - ale co najlepsze, wszystko wskazuje na to, że miała miejsce dobre kilka setek lat temu...? Czemu służą te wciąż działające, gigantyczne maszyny, które zdecydowanie obiegają technologią od tego, co znasz? Czym są te dziwne obiekty na niebie? I co znaczą te wciąż powtarzające się, poszarpane sny, tak realistyczne, że wydają się być bardziej niż prawdziwe? I kim - do cholery - jesteś?
Sesja "przetrwajkowa", dla odmiany nie na radioaktywnej pustyni, ale w upadłym świecie, w którym resztki kwitnącej niegdyś cywilizacji pożera bujnie plewiące się życie. Czy zdołasz przeżyć wystarczająco długo, żeby zrozumieć, co tu się stało i dlaczego akurat Ty jesteś najprawdopodobniej ostatnim człowiekiem na ziemi?

Słowa-klucze: eksploracja, survival, tajemnica Setting: świat ziemio-podobny, cyberpunkowy XXI w. Mechanika: nWoD lub żadna (storytelling)

3. "Według św. Ericha von Dänikena" - PRZYSZŁOŚĆ

[MEDIA]http://www.sci-fi-o-rama.com/wp-content/uploads/2009/07/john_polgreen_space_travel.jpg[/MEDIA]
Cywilizacja Atlantydów osiągnęła szczyt swojego rozwoju. Astroloty, mózgi elektronowe, psionika, antygrawitacyjne miasta - ogrody... nie ma w zasadzie dziedziny, w której Atlanci nie dzierżyliby palmy pierwszeństwa. Zwyciężywszy po długiej wojnie złowrogą, insektoidalną rasę Zy'Xy z planety Nebiru, Gwiezdna Flota Atlantydy rozproszyła się po wszechświecie z zadaniem niesienia pokoju i wiedzy innym rozumnym istotom.

Na odległej planecie Ziemia Atlanci odkryli podobną do siebie rasę, nazywającą siebie "ludźmi". Mimo prymitywnego stopnia rozwoju, ludzie okazali się obiecującym materiałem - i Najwyższy Intelekt Atlantydy podjął decyzję o założeniu na Ziemi stałej bazy w celu nadzorowania i pomagania im w rozwoju. Ale złe siły nie śpią...
Sesja mocno inspirowana "Ekspedycją" Polcha i teoriami ufologicznymi. Gracz(e), specjaliści z Atlantydy, wezmą udział w niełatwym zadaniu, jakim jest prowadzenie ludzkiej rasy ku prawidłowemu rozwojowi i szczęściu. Nie obejdzie się bez akcji, złowrogich spisków i trudnych wyborów - w końcu ktoś słusznie zauważył, że trudno jest być bogiem... a wszystko to w monumentalnej stylistyce "klasycznego sf" lat 70/80 i ówczesnych wizji przyszłości.

Słowa-klucze: władza, nauka, polityka Setting: przedhistoryczna Ziemia w klimatach retro SF Mechanika: Traveller Mongoose lub żadna (storytelling)




Uwagi, sugestie, pytania - mile widziane. Zapraszam do ankiety, kontaktu i dzielenia się przemyśleniami!

A.


Someirhle 25-04-2015 22:33

1. na Zenobii, bo d&d bardzo bym nie chciał (opcjonalnie pfa bym zniósł). Właściwie nie planowałem grać niczego ponad krótkolinijkowce, ale Rzym i tajne służby - połączenie jakoś mnie urzekło.

Pytanie, co nazywasz krótkim, stylowym postem? Link do podobnego mile widziany.

Zormar 25-04-2015 22:59

Cytat:

Pytanie, co nazywasz krótkim, stylowym postem? Link do podobnego mile widziany.
Podpisuję się pod tym.

Do tego również byłbym za opcją pierwszą, aczkolwiek chyba w wersji 2-3 graczy. Jakoś nie czuję się na siłach (Boję, że nie podołam?) grania samemu, jeśli ewentualnie miałbym się zgłosić.

sickboi 25-04-2015 23:12

Sesja w klimatach antycznych? Jak najbardziej ;)

abishai 25-04-2015 23:35

Pewnie pisałbym się na pierwszą, bo lubię antyk :). I na trzecią bo... pamiętam jeszcze komiksy które wydano w PRLu na podstawie jego wymysłów.
I lubię solówki.

Po namyśle... antyk bardziej, bo historycznych sesji jest tyle co kot napłakał :lol:

Autumm 26-04-2015 00:11

Przykłady?

http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...3-3-0-0-a.html <- moja sesja

http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...residente.html <- sesja Sekala

http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...mna-wojna.html <- sesja Tadeusa

Myślę, że przeglądając kilka stron, mniej więcej można złapać, o co mi chodzi :)

---

Od razu uprzedzam, że opcja "1" nie będzie wiernym odwzorowaniem realiów historycznych - nie mam ku temu po prostu wiedzy. Będzie to raczej "fantazja na temat" tamtych czasów, bliższa takim produkcjom jak Gladiator czy serial Rzym (czy książka Quo vadis), niż podręcznikowi do historii :)

sickboi 26-04-2015 01:41

Cytat:

Napisał Autumm (Post 556467)
Od razu uprzedzam, że opcja "1" nie będzie wiernym odwzorowaniem realiów historycznych - nie mam ku temu po prostu wiedzy. Będzie to raczej "fantazja na temat" tamtych czasów, bliższa takim produkcjom jak Gladiator czy serial Rzym (czy książka Quo vadis), niż podręcznikowi do historii :)

Dla mnie jest to coś oczywistego. Bardzo ścisłe trzymanie się realiów jest po prostu nie wykonalne w RPG, wiem bo już sprawdzałem ;) O ile nagle nie pojawią się samoloty i telefony komórkowe powinno być ok ;)

Wnerwik 26-04-2015 03:03

Wszystkie pomysły są fajne, ale głos oddałem na nr 1. Tajne służby Rzymu? Brzmi świetnie :D

Zaznaczyłem też ostatnią opcję, żadne/inne. Może Numenera? :D Właściwie to scenariusz nr 2 trochę podchodzi klimatem...

Drahini 26-04-2015 11:41

Ja wybrałam 2, ale jeśli lwia część graczy uzna za lepszą 1, to też się nie obrażę. Boje się po prostu, że moja wiedza odnośnie realiów życia w antyku może być po prostu zawstydzająca:)

abishai 26-04-2015 13:44

Cytat:

Będzie to raczej "fantazja na temat" tamtych czasów, bliższa takim produkcjom jak Gladiator czy serial Rzym (czy książka Quo vadis), niż podręcznikowi do historii
Szczerze powiedziawszy, realia mojej sesji historycznej też są bliskie filmom na podstawie Dumasa, niż prozy samej, o rzeczywistości XVIII-nej Francji nie wspominając :blazen:, więc nikt nie oczekuje od ciebie aż takiej dokładności, a na pewno nie ja.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172