WoD - Czas zagłady Witajcie Naszedł mnie taki pomysł i chciałbym sprawdzić, czy znajdzie jakiekolwiek zainteresowanie. Ogólny zarys świata Świat wygląda tak, jak jest to opisane w podręcznikach do WoD-a, starego WoD-a. Różnica jest jednak taka, że nastąpiła dość radykalna zmiana. Ludzie nie tylko przekonali się o istnieniu nadnaturali, ale także zaczęli z nimi walczyć. Wszelkiej maści łowcy, którzy do tej pory żyli w cieniu i byli postrzegani jako szaleńcy, stali się bohaterskimi obrońcami ludzkości i wprawioną w boju gwardią. Do walki z nadnaturalami została zaprzęgnięta nauka i to okazał się strzał w dziesiątkę. Powstało szereg wynalazków, które pomagają w tropieniu, rozpoznawaniu i zwalczaniu nadnaturali, na czele z substancją "X" (robocza nazwa i tak zdaje sobie sprawę, że jest zbyt ambitna :) ). Substancja ta jest zabójcza dla wszystkich nadnaturali. Wojna rozpoczęła się na dobre i w ciągu kilku lat nastąpiła istna hekatomba nadnaturali. Wampiry i magowie stracili swoje wpływy i władzę, wilkołaki niemal całkowicie wybite, podobnie, jak inne gatunki zmiennokształtnych. Magia stała się kapryśna i nieprzychylna. Nadnaturalne muszą ukrywać się i walczyć każdego dnia o przetrwania. Władzę niemal we wszystkich państwach przejęły organizacje i ludzie, którzy zajmowali się tropieniem i zwalczaniem nadnaturali od lat. I w takim właśnie czasie rozpoczęłaby się gra. Założenia sesji Sesja to byłby oczywiście crossover. Gracze mieliby okazje wcielić się w dowolnego nadnaturala. Drużyna składałaby się z różnych gatunków, grup i stronnictw, które działają razem, mając wspólny cel - przetrwanie. Sesja byłaby w dużej mierze czymś na kształt survivalu, choć mam już w pewien pomysł na przewodni motyw fabularny. Do tego mielibyśmy ciekawe relacje interpersonalne, wzajemne animozje i rozgrywki wewnątrz grupy. Jak zapatrujecie się na taki pomysł? Macie jakieś uwagi, pytania? Zapraszam do dyskusji. |
Czy opierasz się na tym podręczniku? |
Nie znam go. Jak widać ktoś już wpadł na podobny pomysł. Będę musiał się zapoznać. |
Polecam. Jest co prawda do Nowego Woda, ale sekcje o "alternatywnych" przedstawianiach tego świata są niemal w 100% fabularne - i fajnie napisane. Na pewno znajdziesz tam kupę ciekawych pomysłów i inspiracji :) |
Brzmi to całkiem ciekawie pomijając "uniwersalny środek nadnaturalobójczy", ze względu na ogromne różnice pomiędzy nadnaturalami, to co śmiertelne dla jednych, innym nie robi większej krzywdy, chyba że jest zabójcze z reguły (kołek w serce zabije każdego, nie tylko wampira, podobnie spalenie). |
I tak i nie. W starym wodzie może jest to trochę faktycznie "nieklimatyczne", ale w nowym są całe organizacje zajmujące się tworzeniem technologicznych rozwiązań niwelujących przewagę nadnaturali. Np. Task Force: VALKYRIE czy Cherion Group. Generalnie do klimatów "ludzkiej dominacji" polecam bardziej "nowego" Woda, np. Hunter: The Vigil czy dodatki do Core - Reliquary czy Armory na przykład. Jest w nich zdecydowanie bardziej "ludziocentryczny" fluff, a mortale nie są tak słabi i bezbronni jak w starym Wodzie :) |
Ale to ma być sesja starego, więc takie metody uniwersalne są nieco na wyrost. Nie oznacza to, że w oWoDzie ludzie są bezbronni, są Leopoldyci polujący na wampiry, jest Pentex który psuje krew wilkołakom, na innych też na pewno coś się znajdzie. |
No ale co to za problem? Można grać na mechanice oWoD, a pomysły fabularne czerpać z nWoD czy własnej wyobraźni. Czy jest jakiś przymus trzymania się zębami i pazurami kanonu? Nigdy nie pojmę fanboyów i fangirlów oWoda (i każdego innego systemu), dla których odstępstwo o milimetr od "doktryny" jest "zdradą i herezją"... polski fandomek... eh... szkoda mi słów/czasu na kłótnie. Chciałam tylko pomóc, skoro materiał jest i nie trzeba wyważać otwartych drzwi. |
Akurat ja nie jestem fanboyem. Zwyczajnie jeśli sesja ma być typu survival, to informacja "jedną zabawką sprzątną was wszystkich" sugeruje że i tak skończymy w piachu niezależnie od starań. |
Eleishar założenie, że wszyscy skończą w piachu jest bardzo defetystyczne. Choć przyznam, że klimat sesji ma być właśnie taki, że nadnaturalne czują się cholernie zagrożone. I właśnie to skłania ich do współpracy. W innych warunkach nienawidzące się gatunki w ogóle, by nie współpracowały. Co do skuteczności broni to taka przynajmniej jest oficjalna wersja, czy też propaganda, jak kto woli. Jaka jest prawda to już inna rzecz. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:39. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0