Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: are you in
bring it on m8 3 42.86%
i'm dying for such a session 4 57.14%
Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-05-2015, 14:02   #1
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
[WFRP 2] Masserschloss


Wstęp
W poprzedniej ankiecie zebrałem trochę feedbacku i zmieniłem pewne aspekty sesji. Zapraszam więc do drugiej sondy.

Istota sesji
Groteskowa pikareska o awanturnikach, którzy przypadkiem stają się badaczami tajemnic, rozwiązującymi mroczne zagadki, odkrywającymi niezwykłe relikty zapomnianych cywilizacji, badającymi bluźniercze zakazane księgi oraz powstrzymującymi niebezpieczne kulty.

Docelowo gra ma być bardzo w stylu Zewu Cthulhu (choć nie tylko), także jako inspirację proponuję następujące zdania:

Cytat:
They know -- or at least their players -- know the score: odds are they will die, probably horribly and without fanfare, possibly because they decided to use the tools of the enemy against him, in the process destroying their minds and maybe even their bodies. Yet they do it anyway -- just to give Mankind one more day before the stars become right.
Czas akcji
2522 rok Kalendarza Imperium.

Miejsce akcji
Miejscem akcji będzie księstwo graniczne Masserschloss - jałowe ziemie; pokłosie zapomnianych bitew między kultystami i krasnoludami; świadek nieudanych prób arabskiej kolonizacji, łowisko zielonoskórych i miejsce plugawych nekromantycznych eksperymentów.

Filary gry
  • Cywilizacja. Nacisk na kontakt bohaterów graczy z bohaterami niezależnymi, intrygi, nieliniowe "sandboxowe" śledztwa (obiecuję prawdziwą rewolucję pod tym względem), "pointcrawlowe" podróże po traktach, konflikty między organizacjami, ogólnie przyziemny klimat i klasyczny Młotek w stylu Wewnętrznego Wroga.
  • Dzicz. Wszystkie niemiłe rzeczy, które można znaleźć na ilustracjach do bitewniaka i które mają miejsce wtedy, gdy awanturnicy zboczą z traktu. Wyprawy dużymi grupami, bitwy małych oddziałów i klimaty wręcz jak w Warhammer Fantasy Battle.
  • Podziemia. Eksploracja lochów, czy to kanałów, czy zapomnianych grobowców, czy siedzib kultystów w staroszkolny sposób, który rzadko był eksploatowany w oficjalnych scenariuszach czy to w Młotku w ogóle.

Mechanika
Druga edycja, jak najbardziej by the book, choć niektóre elementy od strony Mistrza Gry będą zmienione:
  • Punktami Doświadczenia nagradzam jedynie za pokonywanie trudności - niekoniecznie magią i mieczem. Ucieczka czy dyplomacja też wchodzi w grę. Przewiduję dosyć szybkie tempo rozwoju bohaterów.
  • Zmienione działanie niektórych testów, w celu uwydatnienia roli niemagicznych uczonych w śledztwach, inne zasady przetrwania w Dziczy, czy dla postaci kładących nacisk na Ogładę w interakcjach z bohaterami niezależnymi.
  • Bardziej przyziemny i wyważony cennik, ze srebrnym szylingiem jako najczęściej używaną monetą.
  • Nieliniowe śledztwa rozgrywane na przyjemnej mechanice, obfitującej w wybory graczy i zdarzenia losowe.
  • Będzie też pewien nacisk na to, co dzieje się między przygodami - praca zgodna z profesją, itd.
  • Zmieniona mechanika obłędu.
  • Jeśli uczestnicy się zgodzą, to mechanika walki zostanie rozszerzona o krzywdzenie bez krytyka.
  • Minisystemy tworzenia własnych organizacji, zakładania twierdz, rozgrywania małych bitew, itd.
  • Przyjazne zasady obciążenia.

Gracze i bohaterowie
  • Maksymalnie sześciu graczy.
  • Preferowaną rasą będzie człowiek.
  • Postać tworzona przez gracza, nie losowana. Rzuty wykonujecie też sami, ich "uczciwość" mnie mało obchodzi. Naturalne WW 40 nie rozwiązuje nawet ułamka wyzwań, jakie będą postawione przed graczami w tej sesji. Chociaż jak postać będzie wyglądać zbyt sztucznie, to będzie mi smutno.
  • Brak Punktów Przeznaczenia. Za każdą stronę historii daję jeden Punkt Przeznaczenia, do maksymalnych trzech. Daje to graczowi wybór, czy chce grać "quick-fixem" czy bohaterem przez duże B. Posiadanie Punktów Przeznaczenia też nie rozwiązuje zbyt wielu problemów - w końcu chronią tylko przed śmiercią, a nie przed szaleństwem, mutacjami, więzieniem czy kalectwem.
  • Postać zaczyna grę z jedną ukończoną profesją, na początku drugiej.
  • Postać musi dać się lubić (Arbitrowi i pozostałym graczom).

Formuła gry
  • Piaskownica, nie scenariusz - swoboda gry będzie taka, jak w Księstwach Granicznych. Zmieniamy jedynie miejsce akcji.
  • Gra tylko na gdocu, tak jak to jest w trzeciej części Księstw Granicznych.
  • Żadnego PvP.

Termin
Rekrutację pewnie rozpocznę wtedy, gdy ostatni bohater z oryginalnej drużyny Księstw Granicznych umrze, straci zdrowe zmysły lub zrezygnuje z poszukiwania przygód.

Masserchloss w jednym zdaniu
Oglądasz ten trailer i odpowiednio modyfikujesz zdania (od 0:56), np. "Masserschloss is not a fantasy. It goes far beyond any fantasy."

So, be prepared to live the most wonderful experience of your life.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 27-05-2015 o 07:17.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 24-05-2015, 15:27   #2
 
Hazard's Avatar
 
Reputacja: 1 Hazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputacjęHazard ma wspaniałą reputację
Tak jak wcześniej pisałem - chętnie zagram. Ale chyba już się wezmę za pisanie historii postaci, PP się jednak przydają.
 
Hazard jest offline  
Stary 24-05-2015, 16:56   #3
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Historie poszczególnych postaci i powiązania między nimi będą pewnie decydującym czynnikiem przy wyborze graczy, bo tym razem nie chcę początku w stylu: "strażnicy karawany", tylko od razu "spersonalizowany" start.

Całość ma się kręcić wokół klimatu "oświeconych" z tego artykułu:

Cytat:
oświeceni - drużyna wierzy w jakiś spisek. Chaos, szlachta, władze, inne rasy, kapłani - wybrane elementy wchodzą w skład wielkiej, konspiracyjnej machiny spiskowej, która dąży do Wszystkiego Najgorszego. Grupa to postacie uważające się za oświecone - które wierzą, że odkryły spisek. Tutaj gracze mają pełną swobodę profesji - od żebraka do gladiatora. Może mają swojego mistrza - wieszczka, który jako pierwszy wpadł na trop Zdrady i Podstępu. Grupa może posiadać hierarchię - szczeble, na końcu których czeka siódme wtajemniczenie. A może grupa ma swoje legendy, pieśni, święte księgi - zapisane setki lat temu przez Mistrza. Oświeceni pragną za wszelką cenę powstrzymać spiskowców - śledzą ich, szantażują, przeszkadzają im na wszystkie możliwe sposoby. Władze oczywiście nie chcą wierzyć, dlatego oświeceni są zdani tylko i wyłącznie na siebie. To mocna podbudówka do niezapomnianych przygód z dreszczykiem. Niech spisek na początku wydaje się zwykła bzdurą, by później... Cóż, Stary Świat to mroczne miejsce.
e. Mamy już pierwszego chętnego (zgadnijcie kogo ) - oto postać Fyrskara, która na pewno wejdzie do gry - a raczej nie tak pewnie, bo akcja gry będzie jednak w Middenheim.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 25-05-2015 o 19:23.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 25-05-2015, 19:16   #4
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Hmm...Inne miejsce wymaga innego podejścia do postaci...a może jednak nie. Zobaczę. Do piątku zrobię mechanikę, po weekendzie będzie cała karta.

Takie pytanko, bo karta postaci Fyrskara wygląda na kopię z podręcznika. Masz coś jeszcze do wyboru?
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline  
Stary 25-05-2015, 19:20   #5
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Wygląda na kopię z podręcznika, bo Fyrskar tak ją zrobił.

Jeśli chcesz tak szybko robić postać, to jednak zrób postać pod Middenheim 2502 KI i początkową, z zaledwie jednym rozwinięciem. Tylko ludzie. Profesja taka, jaką chcesz faktycznie wykonywać, nie jaką porzuciłeś dla poszukiwania przygód. Warto mieć w historii jakieś wtręty z kultystami (porwany bliski, bycie więzionym, natrafienie na tajemne zapiski, przyjaciel w potrzebie, dzikie zainteresowania, itd. itp.).

Moja koncepcja tej sesji zmienia się z każdym dniem. W sumie jakby obsługa była łaskawa, to jednak chciałbym odblokować poprzednią sondę i zamknąć tą.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 25-05-2015 o 19:25.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 25-05-2015, 19:27   #6
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
Jak mi dziś czasu starczy to zrobię kolejną kartę. Nadal z Otwinem. A jak zmienisz koncept po raz trzeci, to Cię strzelę, serio...

Cytat:
Takie pytanko, bo karta postaci Fyrskara wygląda na kopię z podręcznika.
Twoje niedowierzanie w moją umiejętność tworzenia fajnych kart jest dla mnie najwyższą pochwałą.
 
Fyrskar jest offline  
Stary 25-05-2015, 20:27   #7
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Nie zmienię konceptu, obiecuję.

A po testach walki z zasadami "Jak skrzywdzić bez krytyka" aż chce się grać. <3

Mile widziane postacie nieczarujących uczonych w stylu profesji żaka czy skryby, przydadzą się podczas niejednego śledztwa.

Czaromioty równie niemile widziane jak inne rasy. Przyziemny, miejski klimat to jest to.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 25-05-2015 o 20:57.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 27-05-2015, 12:05   #8
Dnc
 
Dnc's Avatar
 
Reputacja: 1 Dnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputacjęDnc ma wspaniałą reputację
ja bym się pisał bo w końcu Warhammer a nie inne nieznane mi systemy

pytanko do oświeconych, każdy ma sobie sam wymyśleć jakiś spisek który odkrył, odkrywa?
czy po prostu robimy postacie tak jak w Zewie normalne ale otwarte na tego typu "oświecenia"?
 
Dnc jest offline  
Stary 27-05-2015, 12:13   #9
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Postacie są drużyną, w sensie, są ze sobą powiązane, znają się, jedynie sobie mogą zaufać jeśli chodzi o badanie tajemnic.

Nikt nie wymyśla spisku, tylko ewentualne poszlaki, kontakty z kultystami lub innymi niewyjaśnionymi zjawiskami w przeszłości, z którymi miał do czynienia. Na podstawie tego będę budował dalej, a raczej to kości będą budować za mnie. Mam tylko nadzieję, że nie dostanę postaci w stylu "kultyści wybili mi całą rodzinę, szukam zemsty".

Sesja nie będzie bynajmniej nienaturalnym stworem pt. "piaskownica z wątkiem głównym / wątek główny, a w przerwie popiszcie sobie światotworzenie" (meh), tylko miejską piaskownica z drużyną o konkretnym profilu i motywacjach, z zasadami prowadzenia pobranymi z takich gier jak Silent Legions, Vornheim, In The Labyrinth czy suplementów Judges Guild. Jakikolwiek "wątek" powstaje tak samo losowo, jak zasadzki k10+2 orków na trakcie. Jak ktoś grał w moje Księstwa Graniczne, to zna tą dziką swobodę.

Pod uwagę też trzeba wziąć, czy postać jest stąd (tj. z Middenheim), czy dopiero co przybyła do Middenheim i szuka tu lepszego życia lub wyjaśnienia wspomnianych wyżej zagadek. Wybór jak pomiędzy klasycznym szlajającym się awanturnikiem, a bardziej osiadłym typem postaci.

No i jak ktoś czytał Middenheim: Miasto Białego Wilka (dlaczego Middenheim: City of Chaos zostało tak przetłumaczone? ), to niech zapomni o Purpurowej Dłoni, Jadeitowym Berle i innych firmowych wtrętach z kultystami.

e. I jeśli chodzi o edycję, to stety lub niestety mechanika drugiej, realia pierwszej.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 27-05-2015 o 12:43.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 27-05-2015, 12:55   #10
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Dobra, bo już się trochę pogubiłem. To Middenheim czy Maaterhose czy jak się to księstwo zwie.
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:49.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172