Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Zainteresowani?
Tak 7 63.64%
Nie 4 36.36%
Głosujących: 11. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23-06-2015, 16:39   #1
 
Fyrskar's Avatar
 
Reputacja: 1 Fyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputacjęFyrskar ma wspaniałą reputację
[WARHAMMER] Duch Skał


“Spoglądam w górę. Krople deszczu spadają
na pokrytą bliznami twarz. Widzę szare, pokryte
ciężkimi chmurami niebo. Rozglądam się wokół.
Deszcz rozmywa kształty, niszczy barwy. Tam, w
dole, widzę miasta, osady, lasy. Gdzieś daleko, na
horyzoncie, dostrzegam pasmo Szarych Gór. Byłem
tam. I w Szarych Górach, i w Atdorfie (...). Płynąłem
Reikiem, penetrowałem ruiny (...). Byłem tam
wszędzie. Jestem obywatelem Starego Świata.
Jednym z jego bohaterów."


- “Jesienna Gawęda. O bohaterach”,
Ignacy Trzewiczek

“Wszystko już kiedyś było, wszystko już się
kiedyś wydarzyło. I wszystko już zostało kiedyś opisane”

Vysogota z Corvo


- “Pani Jeziora”, Andrzej Sapkowski

Wstęp
W ostatnich dniach, po którymś już zapoznaniu się z pierwszoedycyjnymi podręcznikami, dodatkami, materiałami, w mojej głowie zaczął powoli, ale uparcie kiełkować pomysł na sesję. Zapragnąłem poprowadzić coś klimatycznego, osadzonego w ciekawej, klasycznej konwencji, okraszyć to interesującymi wątkami, a do garnka z tym wszystkim wrzucić ciekawe, nietuzinkowe postacie. Poprowadzić coś, co będzie, cytując za pewnym typkiem, z którym często mam okazję grać lub rozmawiać na tematy około eRPeGowe: “groteskową pikareską o awanturnikach, w których losy wpisane są wielkie czyny i nieuchronna śmierć”. Z tą śmiercią bywa różnie, z wielkimi czynami też, ale poza tym, cytat określa ładnie w jakie klimaty celuję.



"Ze śmiercią bywa różnie."


Czas akcji
29 Sigmarzeit 2511 roku Anno Sigmarii

Miejsce akcji
Miejscem akcji będą ziemie położone w bliskości do Szarych Gór, a więc imperialne prowincje Reikland, Wissenland i Sudenland oraz bretońskie Parravon i okolice. Pojawią się zarówno wielkie miasta, małe wsie, odosobnione gospodarstwa i przydrożne karczmy, jak i dzicz, poznaczona tajemniczymi ruinami z dawnych lat. Czyli klasyka.



Helmgart, czyli różnice wysokości, czyli: można poćwiczyć nogi.

Istota sesji
Sesja będzie miała formę sandboxa. Bez wyjściowego, czy głównego wątku, liniowej fabuły i ustalonej lokacji. Daję graczom opisane wyżej tereny i wszystko, co w nich. Jedyne co mam ustalone od początku, to mapa z głównymi osadami, imiona władców danych okolic (a rzadziej ich charaktery i historię), ogólna sytuacja geopolityczna państwa i kilka tym podobnych duperel. Od graczy tylko zależy, czym zajmować się będą ich postaci. Oczywiście wymusza to aktywną grę, bo nikogo na sznurku prowadzić nie będę. Mogę powiedzieć, że będzie wszystko, co oferowały oficjalne podręczniki (no, prawie), a ja rozwinę zapewne wiele ciekawych pomysłów, jakie pojawiły się w podręczniku głównym, a zostało potem zarzucone przez twórców (półorkowie, fimiry, gnomy, etc, by trzymać się tylko mniej, bądź bardziej pomijanych ras).

To, czy nasi śmiałkowie będą szlajać się po imperialnych traktach, rozwiązywać miejskie intrygi, czy badać stare ruiny i grobowce, to zależy tylko od graczy.

Mechanika
Pierwsza edycja, bez jakiś wielkich zmian w stosunku do zasad podręcznikowych. Zmieniłem/dodałem niewiele, konkretnie zaś mechanikę rozliczania obrażeń. Artykuł odnosi się co prawda do drugiej edycji, ale przenieść ją na mechanikę jedynki nietrudno. Teraz walka jest prawdziwie zabójcza, PPki nie gwarantują długiego życia w Starym Świecie, a przyzwyczajeni często do frontalnych, brutalnych ataków gracze zapoznają się z pojęciami takimi jak: partyzantka, nocny atak, podkładanie ognia, czy (olaboga!) unikanie konfliktu.

Gracze i bohaterowie
  • 4-5 graczy
  • Preferowaną rasą jest człowiek z Imperium. Ale 1-2 obcokrajowców lub nieludzi nie będzie problemem, a wręcz przeciwnie.
  • Pozostałe rasy to: krasnolud, elf, niziołek, gnom i półork. Ostatnia opcja tylko dla miłośników hardkorowych wyzwań.
  • Statystyki i profesja losowane przez MG.
  • Postać zaczyna z dwoma rozwinięciami.
  • Jeśli ktoś chce zobaczyć, jak wyglądają wymarzone przeze mnie postacie, niechaj obejrzy sobie pre-geny z Liczmistrza, Wewnętrznego Wroga, Kamieni Zagłady...

Formuła gry
  • Piaskownica
  • Korzystam z mapek i indeksów miejscowości autorstwa Alfreda Nuñeza Jr. - można się z nimi zapoznać tutaj.
  • Gramy tylko na docu, to co tam nagryzmolimy wrzucał będzie na forum MG.
  • Gramy drużynowo, bez PvP, czy TvT.

Termin
Jak będzie odzew i zainteresowanie, to rekrutację rozpocząć mogę i w weekend. Albo jutro. Serio.

Uwagi i pytania...
... zadawać można tutaj.



To był on, jak własną, zmutowaną babcię kocham!
 
Fyrskar jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:47.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172