|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Wszedłbyś? | |||
Tak | 3 | 30.00% | |
Tak, ale... | 3 | 30.00% | |
Nie | 4 | 40.00% | |
Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-10-2015, 16:15 | #1 | |
Reputacja: 1 | Niewiadomoco Jakiś czas temu zrobiłem sondę (Kuferek rozmaitości, czyli Warhammer na FAE i nie tylko), która cieszyła się pewną popularnością i nawet zaowocowała względnie udaną sesją. Jako że tamta sonda została zamknięta bez mojej wiedzy (ktoś wie, na jakiej zasadzie to się odbywa?), to zakładam nowy temat, żeby dookreślić i porozmawiać o jednej z bardziej odważnych opcji w niej zawartych. Chodzi mianowicie o Niewiadomoco powered by Fate/FAE. Opis z sondy (dzisiaj napisałbym nieco inaczej): Cytat:
Realia, konwencja, klimat... Wszystko to byłoby określone i wypracowane dopiero po rekrutacji (sic!), przed rozpoczęciem właściwej sesji, wspólnie przez prowadzącego i graczy. Zrobilibyśmy to krok po kroku według zasad opisanych w A Spark in Fate Core (znajomość nieobowiązkowa, wyjaśniałbym na bieżąco). Oczywiście najlepiej to działa przy stole, kiedy zebrane towarzystwo wzajemnie się nakręca i poprzez burzę mózgów i dyskusje osiąga zadowalające wszystkich rezultaty. Dlatego nie ukrywam, że to próba zrobienia tego przez forum, to pewien eksperyment. Postacie Tworzenie postaci z oczywistych względów miałoby miejsce po ustaleniach z poprzedniego akapitu i trochę podobnie byłoby elementem wspólnej zabawy. Oczywiście ostatnie słowo odnośnie postaci należałoby do prowadzącego ją gracza, ale sam proces wymyślania i dopracowywania odbywałby się przy pomocy forum z mniejszym lub większym wykorzystaniem pomysłów i sugestii pozostałych graczy. Mechanika W zasadzie pełna mechanika Fate Accelerated Edition, przy czym jej znajomość byłaby nieobowiązkowa i raczej niewidoczna na poziomie wątku sesji. Dla utrzymania dynamiki często skracalibyśmy rozstrzyganie konfliktów - na samym forum nie byłyby rozstrzygane runda po rundzie, lecz na podstawie ogólniejszych deklaracji graczy i znajomości ich postaci prowadzący by je dokładnie rozpisywał, pozwalając sobie na podejmowanie za graczy pewnych decyzji mechanicznych a do sesji wrzucał odpis będący rezultatem kilku rozstrzygniętych rund. Światotworzenie Dokładnie w takim zakresie, w jakim przewiduje mechanika, czyli można sporo, ale czasem może to się wiązać z wydaniem punktu losu. Innym razem prowadzący może poprosić gracza wprost o zaproponowanie szczegółów sceny (Przyszli po Ciebie. Opisz okoliczności, w jakich to nastąpiło). Kto ma problem z takim niedookreśleniem i z tym, że nawet prowadzący nie wie, dokąd wszystko zmierza, nie odnajdzie się w tej sesji. Tempo Sesja byłaby bardzo dynamiczna. W skrajnym przypadku mogłaby przypominać jednolinijkowce, ponieważ najważniejsze byłoby utrzymanie żywego tempa - czyli jak nie masz weny/czasu, to wrzucasz suchą deklarację działań i jazda. Brak deklaracji w określonym czasie oznacza zgodę na "poruszenie" postacią przez prowadzącego albo innego gracza. Długość sesji Rozegralibyśmy jeden zamknięty epizod z historii grupy stworzonych awanturników. Byłoby to pewnie kilka scen (4-8). Ciężko mi teraz powiedzieć, ile by to zajęło czasu rzeczywistego, ale podejrzewam, że byłoby to gdzieś w przedziale od trzech do sześciu miesięcy, licząc z tworzeniem świata i postaci. Ilość graczy Będziemy grać we czworo (troje graczy i jeden prowadzący). Kryteria przyjęcia Nie mam pojęcia, jak do takiej sesji wyselekcjonować graczy. To, co jest dość ważne, to dyspozycyjność i chęć dogrania sesji do końca bez względu na wszystko. Terminy Na razie bez terminów. Wstępnie myślę o grudniu albo nawet nowym roku, ale zmiennych i niewiadomych wpływających na to jest tyle, że ciężko powiedzieć. Jak to widzicie? Jakie zagrożenia dostrzegacie? Jakie zastrzeżenie czynicie? Znaleźliby się szaleńcy na taki eksperyment? Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 11-10-2015 o 21:53. | |