Propozycje Dobry wieczór. W mojej głowie powstało kilka pomysłów na sesje, więc chciałbym się dowiedzieć, co sądzicie i na którą opcję znalazłoby się najwięcej chętnych. Od razu zaznaczę, że nie wiem kiedy sesja miałaby wystartować. A jeżeli nawet w najbliższym czasie, to z pewnością nie toczyłaby się bardzo szybko - priorytet mają obecne gry, a ta rozpędziłaby się wraz z zakończeniem jednej z obecnych. Ale do rzeczy. Dishonored - czyli sesja jednoosobowa dla zabójcy Sesja toczyłaby się w świecie przedstawionym w grze komputerowej Dishonored. Znajomość świata zupełnie nie wymagana, chociaż nie zaszkodzi i pozwoli lepiej cieszyć się z sesji. Przygotowałem kiedyś mechanikę opartą na Warhammerze 2ed., dopasowaną do wymogów świata. Postaci z przymusu nie mogłyby być zbyt moralne - wszak grać się będzie zabójcą na zlecenie. Szczurzy świat - czyli drużyna skavenów starajaca się przetrwać w Pod-Imperium Duża śmiertelność, duża liczba graczy, dużo zabawy w zbieranie własnego klanu. No i może chwała? Raczej strach i sikanie, by zaznaczyć własność... Ale może jednak chwała? Jak to z tą magią? - czyli grupa magów starająca się opracować potajemnie jakiś rytuał Także Warhammer, sesja nastawiona na wymyślenie i zaprojektowanie rytuału przez grupę graczy, który ma na celu pomóc w czymś niesamowicie ważnym dla nich właśnie. Długa zabawa w próbę napisania dobrej formuły, odnalezienie składników i wiele innych. Grzybem i duchem - czyli szamańska podróż do świata podziemnego Sesja jednoosobowa z jakąś szczątkową mechaniką, w której gracz wcieliłby się w szamana, który udaje się w podróż do podziemnego świata, by uzdrowić swoją wnuczkę. Pomimo żartobliwego tytułu sama sesja miałaby być bardzo poważna, a szamańskie podróże i inne "cudawianki" wzorowane na realnych szamańskich praktykach. |
Skaveni to moja ulubiona rasa w świece Warhammera, czyż więc muszę dodawać coś więcej ? :D |
"Grzybem i duchem" nie brzmi wcale tak źle jak dla mnie. ;) |
"Jak to z tą magią?" - brzmi genialnie! |
Kliknąłem na magię, ale szczuraki też mi paszą. |
Miło widzieć tak szeroki odzew. Jak już coś wybierzecie, to napiszcie przy okazji jakie mielibyście odnośnie do sesji oczekiwania. Ułatwi mi to w przyszłości wybór i stworzenie projektu sesji. |
W przypadku magów, bardzo mnie urzekło potencjalnie potężne sprzężenie storytellingu z mechaniką - gracze opisują swoje starania w drodze do celu (stworzenia rytuału), a MG daje znać co się naprawdę dzieje... :D |
Zaznaczyłem punkt o Magii i czarodziejach. Ale sesja o skavenach też wydaje się bardzo interesująca i ciekawa, wreszcie wykorzystam dodatek podręcznikowy o skavenach :). Choć cały czas zastanawia jak będzie wyglądać sesja o czarodziejach - planowane jest użycie podręcznik ,,Królestwa Magi" i oficjalnej mechaniki WFRPG? Czy może mechanika będzie podobna jak w Ars Magika, gdzie gracz prócz czarodzieja ma do dyspozycji całe zastępy jego sług. Chyba że jeden z gracz będzie odgrywał Maga a reszta jego pomocników? Zresztą to chyba najmniej prawdopodobny wariant jak sądzę. |
Mechanika z Królestwa Magii się pojawi. Jednak nie będzie ona w stu procentach zgodna z tym co miałoby się dziać na sesji. Gracze będą wszyscy magami, mogą być z różnych kolegiów, i jak najbardziej będą mieli do dyspozycji pełno siły roboczej - jeżeli będzie ich stać oczywiście na opłacenie sług. |
Zaznaczyłem wczoraj zabawę Skavenami. Pomimo jednak tego, że ciekaw jestem sesji z perspektywy szczuroludzi (i tego, czy rzeczywiście jadłyby one dziennie tyle, ile ważą i skakały jak pchły), to chciałbym przenieść swój głos na sesję osnutą wokół tworzenia rytuału. Sam już kiedyś myślałem o takiej sesji i uważam, że pomysł jest świetny. Zazwyczaj tworzenie magów idzie mi kiepsko, ale że nie dalej niż pięć minut temu obmyśliłem naprawdę ciekawego maga Kolegium Metalu, to jest to sesja, w której na pewno chciałbym zagrać. Szczególnie jeśli przemyci się doń prócz pracy naukowej wątki polityczne. Czarodzieje niemieszający się do polityki, choćby wewnątrz kolegiów, to rzecz trudna do wyobrażenia. ;P |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:17. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0