|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Chciałbyś zmierzyć się z pradawnym złem nadciągającym z północy? | |||
Masz mój miecz! | 1 | 14.29% | |
I mój topór! | 0 | 0% | |
I mój miotacz plazmy! | 6 | 85.71% | |
Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-05-2016, 22:51 | #1 |
Reputacja: 1 | [Numenera] Science Fantasy Viking Saga Od bardzo długiego czasu noszę się z założeniem sesji w systemie Numenera. Właściwie, pomysł ten zakiełkował w mej głowie dobre dwa lata temu - kiedy wyszła The Banner Saga. Pomyślałem sobie - ta historia byłaby jeszcze fajniejsza gdyby dodać więcej laserów, bojowe droidy i mutanty! Tak właśnie powstał choca... Science Fantasy Viking Saga. Powiedzmy sobie szczerze - oprócz laserów to nie będzie miało za wiele z "science" wspólnego. Dominować będzie zdecydowanie fantastyka - dość heroic (decyzje postaci graczy będą miały wpływ na losy krainy w której rozegra się przygoda), lecz nadal będzie sporo mroku - błędne decyzje mogą doprowadzić nie tylko do śmierci postaci, ale także członków karawany do której będzie należeć drużyna. Dochodzimy tutaj do istotnego motywu sesji jakim jest karawana. Sesja (przynajmniej początkowo) będzie kręcić się wokół mieszkańców wioski Tirehol* i ich próby przeżycia podczas inwazji dzikich mutantów* na ich ojczyste ziemie. Od decyzji graczy będzie zależało co się stanie z karawaną, jak i również to w jakim kierunku się uda (można powiedzieć, że sesja będzie swego rodzaju sandboxem). ŚWIAT Setting Numenery umiejscowiony jest na naszej Ziemi... tylko miliard lat w przyszłości. Obecna era nazywana jest przez mieszkańców planety "Dziewiątym Światem" - w czasie, który dzieli nas od czasu akcji rozgrywki na Ziemi zdążyło powstać co najmniej osiem wielkich cywilizacji (niekoniecznie wszystkie były stworzone przez ludzi). Ziemia była również, co najmniej raz, centrum galaktycznego imperium. Znane nam kontynenty zostały połączone w jeden wielki superkontynent otoczony ogromnym oceanem, a doba trwa 28 godzin. "Magia" w dziewiątym świecie to tak naprawdę zaawansowana nanotechnologia na którą magowie - zwani "nano" to ludzie, którzy odkryli w jaki sposób można się łączyć z obecnymi wszędzie nanobotami i wykorzystywać je do własnych celów. Sesja konkretnie będzie rozgrywała się w Vinagarze* - mroźnej krainie na północy naszego superkontynentu. Vinagar inspirowany jest luźno inspirowany czasami wikingów - oczywiście dostosowanymi do realiów dziewiątego świata. Zamiast znanych nam zwierząt pojawiły się nowe, okolica usiana jest niebezpiecznymi reliktami poprzednich cywilizacji, a na pustkowiach na północy grasują bandy niebezpiecznych mutantów. Polecam artykuły na grimuarze sferowca odnośnie Numenery - można się z nich sporo dowiedzieć. MECHANIKA Będziemy grać w systemie Numenera, starając się jak najwierniej oddać mechanikę tego systemu podczas sesji. Kości będą rzucane (jeszcze nie wiem przez kogo - w normalnej rozgrywce kośćmi rzucają tylko gracze, w internetowej sesji może to być nieco utrudnione). Sam system to w skrócie uproszczone DnD z ciekawą mechaniką pozwalającą na obniżanie poziomu trudności rzutu poprzez wydawanie punktów statystyk (Moc, Zręczność, Inteligencja) - będących jednocześnie "punktami życia" postaci. Tworzenie postaci jest proste - każda postać jest opisana jako "jakiś ktoś, który robi coś" gdzie można wybrać sobie dowolne "jakiś", "ktoś" i "coś" z listy (kombinacji jest ogrom). FAJNY GENERATOR POSTACI Sesja będzie szybkim krótkolinijkowcem (posty "na avatara", ale oczywiście można pisać dłuższe). Czas na odpis - prawdopodobnie dwa dni dla was, jeden dla mnie, czyli całą turę zamykamy w maksymalnie trzy dni. Gramy oczywiście bez googledoca. Zamierzam wystartować z rekrutacją za maksymalnie dwa tygodnie. Zrobiłem nawet mapę (dostępna poniżej), muszę jeszcze ogarnąć parę pomysłów i zastanowić się nad przeniesieniem mechaniki Numenery na forum. Jakieś pytania? Jacyś chętni? kraina w której będzie toczyć się rozgrywka* *jak na razie wszystko jest w fazie prototypu, więc nazwy czy wygląd mapy mogą się jeszcze zmienić Ostatnio edytowane przez Wnerwik : 31-05-2016 o 12:46. |
31-05-2016, 04:12 | #2 |
Reputacja: 1 | Numenera to coś na co się czaję już od dawna i na pewno możesz na mnie liczyć :P Wszystkich innych zaś namawiam, żeby spróbować bo to strasznie ciekawy system. Co do pytań, to czy wymagasz jakiejś wiedzy wstępnej dotyczącej uniwersum, czy mechaniki? Tempo 2-1 to strasznie szybko, rozumiem, że posty krótsze niż na avatar też będą dobre? :P |
31-05-2016, 09:00 | #3 |
Reputacja: 1 | Totalnie chciałbym spróbować tej sesji bo mnie ciekawi ten system ale obawiam się że nie będę mógł bo wkrótce będę miał mocno ograniczony dostęp do neta :\ odpisywać bym mógł ale pod warunkiem że przyjęlibyście krótkie nie za bardzo gramatyczne posty pisane z tableta (nie cierpię tabletów grrrr) |
31-05-2016, 09:48 | #4 |
Reputacja: 1 | Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Zgłaszam się!
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija |
31-05-2016, 12:59 | #5 |
Reputacja: 1 | Dodałem krótki opis świata. Więcej można znaleźć na grimuar.pl - znajduje się tam parę artykułów na temat Numenery. goorn, po prostu krótkie posty. Nie wymagam znajomości ani uniwersum, ani mechaniki. Brilchan, forma prowadzenia sesji jako skoncentrowanej w okół karawany jest o tyle dobra, że możesz dołączyć w dowolnym momencie - na przykład, kiedy już będziesz miał sprawny internet Nie wymagam elaboratów, ale jednak chociaż parę zdań by się przydało w odpisie. |
31-05-2016, 14:44 | #6 |
Reputacja: 1 | To w takim razie dołączyłbym się we wrześniu a na razie powodzenia chociaż krótkie to dałbym radę i z tabletu pisać w sumie. Ale ten generator postaci fajny mam już koncept na postać inteligentny charyzmatyczny Nano który włada robalami kasuje pamięć i może robić za twarz drużyny Ostatnio edytowane przez Brilchan : 31-05-2016 o 14:58. |
03-06-2016, 12:29 | #7 |
Reputacja: 1 | Grałem w grę, znam Numenerę. Zgłaszam się. |
03-06-2016, 17:33 | #8 |
Reputacja: 1 | Wiem że to ma być niby sonda i niewłaściwie miejsce może na takie pytanie ale bawiłem się tym kreatorem postaci wyskoczył mi fajny zestaw Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem taka postać nie miałaby pamięci krótkotrwałej i codziennie musiałaby się uczyć imion postaci innych graczy z notatek ? a do tego musiałbym namówić innego gracza żeby jego postać bała się robali ? Myślałem żeby uzasadnić to tak że moja postać była od urodzenia bardzo inteligentna i interesowała się numeriami ale wpadła kiedyś do jaskini gdzie był konstrukt SI który chciał przejąć jego mózg. Postaci udało się oprzeć atakowi i zniszczyć przeciwnika ale Sztuczna inteligencja w odwecie uszkodziła mu mózg tak żeby już nigdy nie mógł się oprzeć próbom przejęcia umysłu i pamięć krótkotrwałą żeby nie mógł zdobywać wiedzy A ZAWSZE O TYM MARZYŁ I tak narodził się Pan Robaczek nie może mieć normalnego życia z takim inwalidztwem to został karawaniarzem bo to w miarę prosta robota byłoby to sporę wyzwanie w odgrywaniu ale z chęcią bym się jego podjął tylko nie wiem czy komuś będzie się chciało mistrzować i współgrać z takim osobnikiem ? |
03-06-2016, 18:10 | #9 |
Reputacja: 1 | Bez przesady. Inabilty oznacza, że jesteś słaby w danej umiejętności - od mechanicznej strony trudność takiego testu jest wyższa o jeden poziom (testy mają trudność od 1 do 10). Pan Robaczek nie musiałby się codziennie uczyć imion współtowarzyszy podróży, lecz miałby problem gdyby próbował przypomnieć sobie jakiś szczegół. Ostatnio edytowane przez Wnerwik : 03-06-2016 o 20:09. |
03-06-2016, 18:40 | #10 |
Reputacja: 1 | Aha, czyli zbyt dosłownie zrozumiałem Inability ? Ok dziękuje za wyjaśnienie warto było się zapytać |