Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Kroniki mutantów....ale w jaki sposób?
Mrocznie, w stylu horroru 6 50.00%
Detektywistycznie, w miejskiej dzungli. 7 58.33%
Epicko - sesja wojskowa. 6 50.00%
Nie lubię tego klimatu (Zawiadomiono Inkwizycję. Dziękujemy za współpracę obywatelu) 1 8.33%
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 12. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-08-2016, 12:11   #1
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1148 Asmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumny
Kroniki Mutantów

W związku z faktem, iż wpadły mi w ręce świeże materiały do tego nieco zapomnianego przez los,ale bronionego przez grono wiernych fanów systemu, chciałbym ponownie wrócić do klimatów, które niejako sprowadziły mnie na te forum.

W Polsce produkt mogą znać nieco starsi wielbiciele sci-fi - wydawano wtedy dosyć dobrą grę karcianą Doom Trooper, oraz grę bitewną War Zone.

Jeśli ktoś nie zna gatunku, słowo przybliżenia.

Świat Kronik mutantów to dieselpunkowa wizja przyszłości, w której apokalipsa, zgotowana przez chciwe korporacje zmusiła ludzkość do opuszczenia ziemi i skolonizowania układu słonecznego. A przynajmniej tego, co dało się zasiedlić.
Centrum ludzkiej cywilizacji jest ogromne mega miasto na naszym księżycu, Mars Wenus i Merkury zasiedlone zostały przez korporacje walczące o wpływy. Po okresie prosperity i gwałtownym rozwoju technologicznym ludzie eksplorują najdalsze peryferia układu słonecznego, docierając do Plutona. Tam ludzie otwierają swoją "puszkę Pandory" uwalniając Mroczną Harmonię. Atakuje ona zaawansowaną technologię ludzi, nieomal powodując ich upadek i cofając ich cywilizacyjnie do czasów przed kolonizacji. Dzięki przewodnictwu świeżo powstałego Bractwa, ludzi zdolnych przeciwstawiać się Mrocznej Harmonii ludzie chwilowo wygrywają. Nie na długo, bo kolejne misje badawcze docierając jeszcze dalej uwalniają Mroczną Harmonię obleczoną w realne ciała - Legion Ciemności. Atakuje on planety ludzkości, na których wciąż trwają walki o wpływy między korporacjami.

Tyle wstępu. Chciałbym zagrać klasycznie - w "epoce" Legionu, gdzie siły ciemności są niejako zmaterializowane. Najwięcej jest też możliwych opcji dla gracza - frakcje są w pełni rozwinięte.

Setting - dieselpunk to wizja przyszłości, w której technologia zatrzymała się na poziomie ok. I WW/IIWW, choć są koncepcje z lat 50-60 ubiegłego wieku a nawet takie używane współcześnie lub wprost będące sci-fi. Backgroundowo, zacofanie technologiczne wynika z ogromnego ryzyka wypaczeniem zaawansowanej technologi przez Mroczną Harmonię - stąd mechaniczna prostota świata. Estetyka jest jednak zachowana z elementami sci-fi i fantasy. Miasta - drapacze chmur górujące nad mrocznymi ulicami pełnymi smogu, przeludnionymi i pełnymi hałasu. Fabryki mieszają się z pałacami i ogromnymi blokowiskami robotników. Getta i wydzielone strefy korporacyjne odgrodzone murami lub zasiekami z drutu kolczastego. Heretycy i czciciele Apostołów próbują przybliżyć zwycięstwo Legionu operując w takich warunkach - od najciemniejszego slumsu po najwyższe piętra korporacyjnych budynków. Kartel (niczym UN) próbuje godzić zwaśnione korporacje a Bractwo tępi heretyków za pomocą inkwizycji, wzbudzającym grozę zbrojnym ramieniu Bractwa.
Planety skolonizowane mają ekstremalny klimat, a korporacje walczą o niektóre strategicznie ważne miejsca na planetach (strefy wojny) między sobą oraz z Legionem Ciemności jako głównym antagonistą. Podróże międzygwiezdne są. Komputery przypominają te z lat 50-60 - ogromne bazy danych z jednym terminalem. Telefonia komórkowa jest, ale to również luksus, ponad to komórka przypomina znane cegły z lat 80.
Bardziej zaawansowana technologia w rodzaju SI, czy cybernetyki istnieje, ale jest to domena jednej z megakorporacji i jest w większości zakazana przez Bractwo lub tajna. Człowiek jest albo nie związanym z korporacją wyrzutkiem, wolnym strzelcem który robi co chce ale nie jest pewny o jutro, albo małym trybikiem w ogromnej korporacyjnej machinie, którego życie od ubrania po zachowanie ustalają korporacyjne przepisy. Całość nieco grimdarkowa.

Mechanika - Mutant Chronicles 3ed wyd. Modiphus.
Właśnie ją w pierwszej kolejności chciałbym przetestować z dwóch powodów.
Oparta jest na systemie k20 (podwójna) i k6 - upodabniając ją do znanych na rynku produktów opartych o te kości (D&D aby daleko nie szukać np.)

Po drugie - gra jest zorientowana na akcję i dynamizm. Gracze mają realne, mechaniczne możliwości aby przyspieszać scenę, dając MG więcej możliwości w kreowaniu poziomu trudności za pomocą systemu punktów kronik/kości mrocznej harmonii.

Mechanika - w książce mającej prawie 500 stron mechaniki jest....całe 4ry strony, w tym jedna opisująca przykładową rozgrywkę. Sądzę, że nie ma się czego bać. Z drugiej strony tworzenie postaci jest nieco bardziej skomplikowane, choć po kilkukrotnym "przerobieniu" postaci za pomocą generatora dostępnego online, całość mechanicznie zajmuje dosłownie kilka minut. W każdym razie z tego powodu sesja raczej nie zaczęłaby się wcześniej niż w połowie września - pracuję nad systemem, aby usprawnić i ułatwić potencjalnemu graczowi stworzenie w miarę bezboleśnie postaci do tego systemu.
Sesja nie byłaby długa - raczej kilka scen testujących jak największy obszar mechaniki gry. Jeśli zabawa się spodoba - to w zależności od tego, kto przeżyje i w jakim stanie można to przekuć w coś dłuższego.
 

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 11-08-2016 o 12:27.
Asmodian jest offline  
Stary 11-08-2016, 12:33   #2
 
Hakon's Avatar
 
Reputacja: 9523 Hakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputacjęHakon ma wspaniałą reputację
Grałem i w karcianki i figurkową grę.
Z kumplami na bazie Shadowruna zagraliśmy trochę.

Zagrałbym wenusjańskim zwiadowcą z Bauhausu.

Chyba, że technologicznie jesteśmy na poziomie poborowych z 80-90lat ubiegłego wieku?
 
Hakon jest offline  
Stary 11-08-2016, 12:59   #3
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 2060 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Na 10 mechanicznych odpisów bym się pisał. Na pełnowymiarowe granie nie. Najfajniej by było, gdyby to było jakieś śledztwo, gdzie dałoby się wygrać (śledztwo), ale za dużą cenę (horror). Kiedyś znałem WarZone jako tako, ale teraz to ja już nie pamiętam.
 
Anonim jest offline  
Stary 11-08-2016, 13:03   #4
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1148 Asmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumny
Cytat:
Chyba, że technologicznie jesteśmy na poziomie poborowych z 80-90lat ubiegłego wieku?
Akurat rozstrzał technologiczny w kronikach jest całkiem spory - od gratów praktycznie na poziomie I wojny światowej po zaawansowane technologie SI i drony. Wszystko kwestia jak gracz zechce skonstruować postać - a to zależy od wielu czynników - pochodzenie, środowisko, hierarchia w zawodzie itd.

Mechanicznie - ciekawsze zawody od razu startują z przyzwoitym wyposażeniem.
Jeśli ktoś chce mieć dostęp do technologi sci-fi - pozostaje jedynie Cybertronic. Oni mają wszystko.
 
Asmodian jest offline  
Stary 12-08-2016, 00:57   #5
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 1865 Clutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłość
Świat znam, zresztą figurki zbierałem i mam jeszcze stary podręcznik, a z zasadami Modiphiusa zapoznałem się przez darmowy starter (link w temacie mógłby się przydać).

GRAŁBYM.
GRAŁBYM.
GRAŁBYM.

 
__________________
Wieczni Wojownicy 16.01.2018 (czekam na: Asmodian, Autumm, BloodyMarry, Hungmung, Lord Melkor, MatrixTheGreat)
Clutterbane jest offline  
Stary 12-08-2016, 09:41   #6
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1148 Asmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumny
Mutant Chronicles 3rd Edition FREE Quickstart - Modiphius | Free Products | Mutant Chronicles | DriveThruRPG.com

Jeśli ktoś chce liznąć nieco mechaniki, ewentualnie złapać wiedzę jak rozstrzygane są akcje w Mutant Chronicles - to dobry dokument przynajmniej poglądowo. Mi brakuje w nim najważniejszej rzeczy - tworzenia postaci.

Ono jest dosyć podobne jak w edycjach 1-2 - polega na konkretnych krokach ubierających "szkielet" cech, w konkretne bonusy i będące jednocześnie skróconą historią postaci. Dla przykładu - manipulujemy cechami podstawowymi, następnie dobieramy pochodzenie, potem środowisko i status społeczny, potem wykształcenie a na końcu kariera zawodowa - tu można dowolnie wydłużać wiek/doświadczenie postaci.
Mam wrażenie, że jest tu kilka uproszczeń w porównaniu do ed. 1-2, gdzie wykształcenie dzieliło się na osobne okresy, jednak to wciąż ten sam mechanizm.

Z ciekawszych rzeczy które Ciebie Clutt może zainteresować, to np. w czasie walki inicjatywa jest taka, jaką stosujesz w sesjach czyli BG najpierw, źli potem. Chyba, że MG ma punkty harmonii i zamierza być wredny

Punkty kronik i punkty harmonii są dosyć ciekawym konceptem - pozwalają na modyfikowanie efektów akcji bądź testu poprzez np. dodawanie sukcesów, dodawanie kości do testów czy wręcz ingerowania w scenę - akcje, przerywanie akcji innym itd. W większości granych PBFów do tej pory mechanika raczej powodowała zwalnianie tempa akcji, co rozciągało starcia czy bardziej mechanicznie skomplikowane sceny do kilku tygodni. Tu mechanika zdaje się wręcz wpierać bardziej opisowy czy narracyjny styl rozgrywki. Coś jak światotworzenie wbudowane, o ile wciśniesz guzik lub dobrze rzucisz kością.

Tradycyjnie jak w poprzednich edycjach nie ma wszystkich dyscyplin sztuki. Za to są cztery, a nie tradycyjnie trzy a dodatkowo trzy "ogólne" zaklęcia sztuki, bardziej użytkowe i proste do opanowania. Za to dodano o wiele więcej interesujących potworków w bestiariuszu, co powoduje zwiększenie atrakcyjności rozgrywek niekoniecznie opartych jedynie na walce czy w klimatach wojennych, z czym marka w zasadzie głównie się kojarzy.

Jest nowa...frakcja. Whitestar - ocalali z ziemi. Połączenie rosyjskiego specnazu z bractwem stali z fallouta Mój ortodoksyjny umysł jeszcze ich przetrawia.
 

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 12-08-2016 o 09:44.
Asmodian jest offline  
Stary 12-08-2016, 15:05   #7
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 1865 Clutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłość
Jak bardzo losowe jest tworzenie postaci?

Można ją stworzyć online albo z Tobą na dokumencie?

Nawet dzisiaj chętnie bym się pobawił.

Może głosy ankiety potraktuj jako proporcje wymienionych elementów w sesji zamiast decydować się na jedną konwencję? Jak to ma być krótka sesja, to nawet można by za głosy kolejki podstawić.
 
__________________
Wieczni Wojownicy 16.01.2018 (czekam na: Asmodian, Autumm, BloodyMarry, Hungmung, Lord Melkor, MatrixTheGreat)

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 12-08-2016 o 15:07.
Clutterbane jest offline  
Stary 12-08-2016, 16:36   #8
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1148 Asmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumny
Cytat:
Jak bardzo losowe jest tworzenie postaci?
Może być all or nothing. Operuje się punktami życia.
Inaczej - podstawowo jest raczej bardzo losowo. 5pkt na optymalizacje po swojemu na siedem wyborów (każdy potencjalnie kosztujący punkt jeśli zamiast losowego rzutu chce się wybierać) w dodatku co pewien czas rzuca się na tabelę tzw. eventu - przerzut niechcianego efektu również kosztuje a efekty są różne. Jednak każdy niewydany punkt życia można pod koniec przeznaczyć na zwiększenie cech bazowych lub punktów kronik

Zaawansowana opcja to 12pkt - praktycznie wystarcza na dowolną kombinację pochodzenia, edukacji, frakcji, zawodu....o ile nie jest to tzw. iconic career z restrykcyjnymi wymaganiami, w dodatku wymagający testu. Test też można zmniejszyć, więc teoretycznie każdy build da się w konsekwencji upchnąć.
Za to w żaden sposób nie można zwiększyć punktów kronik, oraz cech pod koniec tworzenia postaci - czyli jak jakieś punkty życia zostają, są tracone.
Nawet w tej opcji, wspomniane eventy są losowe - stąd nie da się pewnej losowości uniknąć nawet, jeśli wiemy co chcemy. Po prostu będą pewne...brudy w życiorysie

Jestem na etapie wstępnego tłumaczenia tabel do tworzenia postaci na język mniej angielski, aby ewentualni chętni przy rekrutacji byli w stanie ogarnąć dowolny koncept postaci.

Rekrutacji jeszcze nie zacząłem, ale pobawić się możemy.

Wolałbym nie używać generatora online bo dopiero we wrześniu będę miał większość sourcebooków. Teraz mam jedynie corebook - a tam nie ma wielu opcji - głównie zawodów. Nie ma też pełnej sztuki.
 
Asmodian jest offline  
Stary 12-08-2016, 16:53   #9
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 1865 Clutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłośćClutterbane ma wspaniałą przyszłość
A to poczekam do września na pozostałe sourcebooki. Widzę gra musiała Ci przypaść do gustu, skoro tak się zbroisz. Gry Modiphiusa uzależniają.

e. Masz jakieś preferencje co do miejsca akcji?

PS Z ciekawych zasad to zapamiętałem, że w walce odległości są luźno określane poprzez "strefy". Korzystałem z takiego rozwiązania jako zasady domowej już za czasów Cyberpunka 2020.
 
__________________
Wieczni Wojownicy 16.01.2018 (czekam na: Asmodian, Autumm, BloodyMarry, Hungmung, Lord Melkor, MatrixTheGreat)

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 12-08-2016 o 22:01.
Clutterbane jest offline  
Stary 13-08-2016, 11:40   #10
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1148 Asmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumnyAsmodian ma z czego być dumny
Cytat:
e. Masz jakieś preferencje co do miejsca akcji?
Luna, albo jedno z dużych miast na planetach - sesja detektywistyczna/horror póki co wygrywa. Ulica albo korporacyjne wieżowce. Albo i jedno i drugie
 
Asmodian jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164