lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Księstwa Graniczne: Psy z Feigervidr (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16445-ksiestwa-graniczne-psy-z-feigervidr.html)

Lord Cluttermonkey 27-08-2016 22:48

Księstwa Graniczne: Psy z Feigervidr
 
Ukryta pośród nielitościwych szczytów Przeskoku, odizolowana osada Feigervidr została założona trzy lata temu przez Svingala zwanego Półbrodą, który wraz z podległą mu bandą krasnoludzkich wyrzutków natrafił na kawałki złota i srebra skryte pośród kamieni i mułu rzeki Feig. Przypadkowe odkrycie miało miejsce podczas ucieczki wyjętych spod prawa khazadów przed połączonymi siłami pogranicznych baronów, zniecierpliwionych niekończącymi się rozbójami twardych brodaczy.

Chciwi, kochający złoto krasnoludowie z całym charakterystycznym dla swej rasy zapałem zabrali się za poszukiwanie źródła cennych kruszców. Jak się niebawem okazało, żyła złota znajdowała się pod wysoką górą, której nadano nazwę Cienistego Szczytu. Spłacenie starych długów i wyrównanie wyrządzonych książętom krzywd nie zajęło zapracowanym po uszy krasnoludom zbyt wiele czasu. Wkrótce zniknęły wszystkie listy gończe wystawione na rozbójników Półbrody, a Svingal, tytułujący się od tamtej chwili Wielkim Tanem i Imperatorem Feigervidr, stał się nowym pionkiem na tej nierównej, postrzępionej i powykręcanej szachownicy zwanej Księstwami Granicznymi.

Od czasu odkrycia złóż i pobudowania pierwszych kopalni oraz hali, Feigervidr doświadczył napływu najgroźniejszego awanturniczego elementu z całego Starego Świata. Z początku górnicza osada uchodziła za miejsce wytchnienia dla kryminalistów i tych, którzy chcieli uciec od szarej codzienności feudalnego życia. Dzisiaj zaś cień wielkiej góry to ponura wylęgarnia niespełnionych marzeń, niedoszłych planów szybkiego wzbogacenia się, przytłaczającej desperacji i wstrętnej przemocy...


Powyższe wprowadzenie to szybki pomysł zainspirowany znalezioną w Sieci mapką osady, więc nie będę rozpisywał długiego FAQ - kilka ogólników poniżej. Może chwyci. :)
  • Zasady. Zweihander. Taka fanowska edycja WFRP 2.5, o której się ciut rozpisałem w jakimś innym temacie. Zasady będą przez twórców udostępnione za darmo, co sprzyja nowicjuszom. Mimo że fundamenty nie odbiegają zbytnio od WFRP 2, to wciąż wymagają od weteranów tej gry odrobiny ciekawości i otwartości.
  • Liczba graczy. Najlepiej ośmiu i najlepiej, żeby pokrywali postaciami wszystkie "klasy zawodowe" znane z pierwszej edycji. Będziemy więc celować w "zweihanderowe" odpowiedniki dwóch wojowników, dwóch rangerów, dwóch uczonych i dwóch łotrów. Mimo że mógłbym prowadzić nawet ósemce uczonych, taki podział gwarantuje, że nie będziecie się nudzić i że nie będziemy mieli odczuwalnych braków w przypadku wysypania się kilku graczy.
  • Drużyna. Nie gramy standardowymi poszukiwaczami przygód. Myślałem raczej o tytułowych Psach - poplecznikach naszego watażki, Svingala Półbrody, którzy nie boją się żadnej gardłowej sprawy. Będzie więc miejsce i na miejskie przygody w Feigervidr pełne intryg i ciekawych NPCs (np. rozbicie agentów innego księcia, którzy sabotują kopalnie), i na eksplorację (np. patrole po okolicznych terenach, nawiedzanych przez zaciekłych zielonoskórych), i na okazjonalne wyprawy pod ziemię (np. misja ratunkowa czy szukanie nowych złóż). Małomiasteczkowy klimat z postaciami zakorzenionymi w osadzie.
  • Media. Bez Google Documents, za to z wsparciem w postaci strony kampanii na Obsidian Portal. Jak to wygląda, można zobaczyć po mojej obecnej sesji. Aktywni gracze będą mogli współuczestniczyć w światotworzeniu, dodając swój content, np. wymyślonych NPCs. Nastawiamy się na krótkie odpisy.
  • Nawiązania. Póki co sesja to zaledwie pomysł w mojej głowie, ale zastanawiam się nad mniej lub bardziej dyskretnymi nawiązaniami do poprzednich części. Trzeba przecież wreszcie ubić Czarnoksiężnika... :)
  • Długość sesji. Krótka - od trzech do sześciu miesięcy. Jak się nam spodoba, rozpoczniemy po prostu kolejną.
  • Świat. Gramy oczywiście w Starym Świecie i jeszcze przed Burzą Chaosu, choć czy przed, czy po - nie ma to wielkiego znaczenia dla południowych księstewek. Klimatem raczej wypadkowa Williama Kinga, pierwszej edycji i Jesiennej Gawędy. Nie mamy i nie będziemy mieć logo WFRP w temacie sondy, ewentualnej rekrutacji i sesji, więc do kanonu podchodzimy na luzie i z jajem, a świat przedstawiony na sesji nie traktujemy jako dokładną odbitkę podręczników.
  • Forma. Nie będziemy zbytnio odbiegać od formuły gry wypracowanej w Księstwach Granicznych. Nadal to piaskownica, nadal mamy heksową mapkę, choć tym razem skupiamy się na problemach lokalnej społeczności, mamy zwartą drużynę i postać Svingala, który w trakcie gry może być Waszym życzliwym chlebodawcą z workiem niekończących się questów, jak i pierwszym pogranicznym księciem, któremu poderżnęliście gardło na drodze do władzy.
  • Kiedy? Jak ukaże się Zweihander (listopad 2016?), jak przeczytam Zweihandera (early access z Kickstartera będę miał na dniach... ;P) i jak naskrobię kilka stron materiału do gry.

e. Nie dałem w ankiecie wielokrotnego wyboru. :( Głosujcie więc proszę na ulubioną klasę.

Wszelkie opinie mile widziane.

Komtur 28-08-2016 10:26

Dałem opcję na wojownika, ale każda inna klasa też dla mi pasi.

Lord Cluttermonkey 28-08-2016 10:58

Cytat:

Napisał Komtur (Post 657210)
Dałem opcję na wojownika, ale każda inna klasa też dla mi pasi.

Czyżby Wiadro? ;P

JohnyTRS 28-08-2016 16:06

W jakim stopniu Zweihänder wymaga znajomości Warhammera (Pod względem tworzenia KP)?

Eryk 28-08-2016 17:22

W ankiecie powinna być opcja: "Każda klasa jest dobra!" :)

Bardziej skłaniam się ku postaciom walczącym, ale tai pokraczny guślarz w tym świecie też byłby interesujący. Pod warunkiem,że potrafiłby coś więcej, niż tylko rzucać magiczne światełka.
Jakiś kłusownik albo dezerter też brzmią fajnie. Upadły rycerz albo uciekający przed konsekwencjami strażnik dróg...
Ogólnie wszystko się nada.

Avitto 28-08-2016 18:02

Mój głos na rangera - nawet będąc Psem najdogodniej, by wypadek Svingalowi przytrafił się w podróży. Wszak to niespokojne czasy na spornych terenach.

Lord Cluttermonkey 28-08-2016 18:26

Cytat:

Napisał JohnyTRS (Post 657278)
W jakim stopniu Zweihänder wymaga znajomości Warhammera (Pod względem tworzenia KP)?

Masz na myśli znajomość zasad czy świata?

Zasad - w ogóle. Po prostu jak grałeś w WFRP, to szybciej załapiesz Oburaka, bo 80% terminów będzie brzmiało znajomo.

Świata - wystarczy przeczytać w Google jakiś wynik z hasła "warhammer wprowadzenie". Takie początkujące postacie niewiele zresztą o szerszym świecie wiedzą. Najważniejsze więc mieć pomysł na postać.

Eryk, póki co nie widziałem jeszcze magii Oburaka na oczy poza jakąś zajawką, ale poziom mocy czarodziejów i kapłanów raczej nie odbiega zanadto od drugiej edycji. Nadal są wiatry magii, nadal są przekleństwa Tzeentcha, a na liście zaklęć takiego guślarza na pewno znajdą się m.in. światełka i ochrona przed deszczem. :wzeby:

JohnyTRS 28-08-2016 20:51

Chodzi bardziej o znajomość zasad, opis świata nie stanowi dla mnie problemu. Z Warhammerem nie miałem jeszcze do czynienia (czytaj: tyle ile wyłapałem na forum). Z twojego wpisu odniosłem po prostu wrażenie (znaczy źle odniosłem), że Zweihander nie jest "samodzielny".

Lord Cluttermonkey 28-08-2016 20:54

Cytat:

Napisał JohnyTRS (Post 657344)
Chodzi bardziej o znajomość zasad, opis świata nie stanowi dla mnie problemu. Z Warhammerem nie miałem jeszcze do czynienia (czytaj: tyle ile wyłapałem na forum). Z twojego wpisu odniosłem po prostu wrażenie (znaczy źle odniosłem), że Zweihander nie jest "samodzielny".

Jest, ale fundamenty obu gier są te same - rzuty k100, cztery rasy, profesje, akcje w walce, Punkty Przeznaczenia, Punkty Szczęścia, obłęd, itd.

Rozstrzyganiem sytuacji spornych i tak będę zajmował się ja, a treść zasad będzie do wglądu za darmo, więc nie ma się co tym tak przejmować. Grunt to stworzyć postać, a dam możliwość i grania całkowicie wylosowaną, i tworzenia krok po kroku.

Fyrskar 28-08-2016 20:58

Zagrałbym.

W ankiecie zaznaczyłem wstępnie uczonego, bo od jakiegoś czasu mam ochotę pograć jakimś magiem, ale żeby faktycznie powiedzieć co i jak, musiałbym najpierw przeanalizować zasady i pomyśleć trochę nad postacią.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:14.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172