lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Wiedźmiński suicide squad (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16450-wiedzminski-suicide-squad.html)

Rodriguez 29-08-2016 22:55

Wiedźmiński suicide squad
 
Ahoj!

"Droga bez powrotu" toczy się swoim własnym rytmem. Uznałem że wyrabiam się bez większego trudu i byłbym w stanie poprowadzić kolejną sesję w moim ulubionym (tj. wiedźmińskim) uniwersum. Pytanie, czy znaleźliby się zainteresowani opisaną poniżej formułą:

Przygoda miałaby postać prequela mojej obecnej solówki. Tym razem byłaby to sesja stworzona z myślą o grupie do ok. 5 graczy. Czas = jakieś trzy lata przed wydarzeniami z "Drogi...", tj. niedługo po akcji Pani Jeziora, kiedy Catriona już na dobre zaczęła zbierać żniwo na Północy. Z nią też związana byłaby fabuła przygody: stanowilibyście, drodzy potencjalni gracze, grupę luźno ze sobą związanych poszukiwaczy przygód/łowców nagród/straceńców/awanturników, którym przyświecałby jeden cel - odnalezienie człowieka, który rzekomo odkrył lek na śmiertelną chorobę. Pobudki jakie kierowałyby poszczególnymi członkami drużyny pozostawiam Waszej wyobraźni (tajne służby, gołębie serce, chęć zysku... a może usunięcie uzdrowiciela?).

Jeżeli pomysł spotka się z większym odzewem, w niedalekiej przyszłości otworzę temat rekrutacyjny :)

Dla niezaznajomionych z moim stylem prowadzenia:
http://lastinn.info/sesje-rpg-fantas...z-powrotu.html

Corrick 29-08-2016 23:18

Pomysł jest ciekawy, zapowiada się świetnie, ale... cóż, zawsze jest jedno, małe, zawszone ale ;)
Jak wygląda sprawa z tworzeniem postaci? Stawiasz na mechanikę (którą? Wiedźmin: Gra wyobraźni? jakieś SRD?) czy raczej storytell?

Rodriguez 30-08-2016 05:49

No właśnie nad tą kwestią musiałbym się jeszcze zastanowić, bo o ile autorska, szczątkowa mechanika sprawdza się świetnie w solówce, o tyle tutaj mogłaby nie zdać egzaminu. Generalnie nie jestem fanem turlania kostkami, więc szukałbym jakiegoś prostego, acz satysfakcjonującego dla obu stron rozwiązania.

Corrick 30-08-2016 11:55

Zależy jakiego rodzaju jest to mechanika ;) Jeśli masz jakieś przykłady testów, to wal - bo sam pomysł zapowiada się świetnie, a szkoda by było położyć go przez właśnie mechanikę. Swoją drogą, nie wiem czy nie zdałaby tutaj egzaminu mechanika z Wampira z najzwyczajniejszą k6 ;)

Rodriguez 30-08-2016 17:53

Ta którą stosujemy z Ryo opiera się na 3 rzutach kośćmi wykonanych przez każdą ze stron. Postać Ryo, Tilla, ma określone rzuty z okazjonalnymi bonusami, podczas gdy moje (przeciwników) rzuty uzależnione są od ich skali wyzwania. Jeżeli Ryo wygra co najmniej dwa testy z trzech, wygrywa walkę i opisuje ją. Analogicznie sytuacja wygląda w przypadku mojej wygranej.

Co do umiejętności, Ryo wyszczególnia mi jedną, którą jej postać opanowała na poziomie mistrzowskim, dwie na eksperckim i trzy na zaawansowanym. Tutaj działamy zdroworozsądkowo, bez rzutów (chyba że graczka się uprze ;) ).

Moją największą bolączką są właśnie walki w wieloosobowych drużynach. Nawet jeśli będziemy chcieli rozstrzygnąć konflikt online, sporo wody w Pontarze upłynie, zanim uzbieramy pełny skład i wykonamy wszystkie rzuty. A do tego dochodzi kwestia kto, co i jak opisze. Dlatego szukam jakiegoś optymalnego rozwiązania, żeby wilk był syty i owca cała :)

Corrick 30-08-2016 18:08

Walki można rozwiązać w gdocu - każdy rzuca, łącznie z MG. Wymagałoby to niejako mapki z umiejscowieniem postaci, ale to chyba nie jest trudną rzeczą do przeskoczenia. Po rzutach każdy opisuje swoją część w gdocu, a jedna osoba zbiera to w całość.

Ewentualnie, można taką walkę traktować jako osobne pojedynki na linii BG - przeciwnik. Wtedy po prostu każdy z graczy opisuje walkę ze swojej strony, a i nie będzie to tak skomplikowane.

Jest to jakieś rozwiązanie, w każdym razie ;) Tak czy siak, ja się piszę - postać już kiełkuje mi w głowie (coś na kształt jednego z wojaków tej księżniczki, wypadło mi jej imię... albo taka podróbka Leo Bonharta :D ).

Avitto 01-09-2016 23:55

Powiedzmy, że i ja byłbym zainteresowany. Wiedźmina swojego czasu bardzo lubiłem, ale już długi czas nie dotykałem nic z nim związanego. Nie odzywałbym się, ale wpadł mi pewien pomysł na postać do głowy ;)

Tom Atos 02-09-2016 12:42

Też jestem zainteresowany. :)

Można założyć, że nasi bohaterowie są uodpornieni na zarazę lub są ozdrowieńcami?

Gargamel 02-09-2016 15:28

Zapisuje się obiema rękoma i nogami

Rodriguez 02-09-2016 16:26

Najs, czterech to już tłok ;) Jakieś konkretne pomysły na postaci? Od Corricka dostałem chyba już trzy ^^'

@Tom Atos - nie, chyba że będziesz grał wiedźminem. Od razu uprzedzam, że jest tylko jeden wolny slot na wieśka w drużynie. To wymierający gatunek, poza tym nie nawykły do pracy w grupie ;)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:02.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170