lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [oWoD] Polowanie (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/16479-owod-polowanie.html)

Corrick 08-09-2016 09:16

[oWoD] Polowanie
 
Hej,

Wczoraj w mojej głowie zrodził się pomysł, by stworzyć sesję drogi, nastawioną na akcenty detektywistyczne i okraszoną odrobiną walki ;).

Ale, ale. Konkrety:
  • Bohaterowie poszukują potężnego wampira, gdzieś z 7-8 pokolenia. Uciekł on z LA, posiadając mnóstwo informacji o tamtejszej Camarilli i bezpieczeństwie całych Stanów.
  • Ów Wąpierz, podczas swej trasy ucieczki, przemknął przez terytoria innych Książąt, niejednej watahy i sanktuaria Kabał. Nie mówiąc już o tym, że uciekinier z Camarilli byłby poszukiwany przez Sabat... Zwłaszcza tak potężny, jak ten.
  • Punkt poprzedni prowadzi zatem do wniosku, że ścigany będzie nie tylko przez Wampira z Camarilli LA, ale również przez Garou, jakiegoś Maga, pewnego Sabatnika i Łowcę wampirów z którejś z amerykańskich organizacji rządowych (FBI, NSA) bądź takiego, który po prostu chce upolować tego konkretnego Wąpierza. Może też przypałęta się jakiś Assamita, chętny na krew tak wysokiego Pokolenia... Kto wie?
  • Z racji tego, iż sojusz ten byłby równie skomplikowany, jak niemożliwy... Bohaterowie nie wiedzą o swoim istnieniu!
  • Przygoda prowadzona byłaby w 4-6 osobnych tematach, które później, w pewnym punkcie, połączyłyby się w jedno. Punktem kulminacyjnym będzie prawdopodobnie miasto, w którym urywa się trop, jakiś neutralny grunt w klubie, gdzie doprowadzi Bohaterów droga. I wcale, ale to wcale nie obrażę się, jeśli wtedy dojdzie do walki pomiędzy potencjalnymi graczami.

Jeszcze kwestia postowania może... urodził mi się pomysł, byśmy postowali na zmianę z Graczem, tworząc razem posty w gdocu - a jeden post równałby się opowieści z jednego miasta.

Co do mechaniki... Cóż, chciałbym karty postaci. Ale, ale. Mechanikę WoDa traktuję bardziej jako dodatek do storytellingu, przyda się ona natomiast w czasie walki. Nie będę rzucał, jeśli ktoś ma np. 3 kropki w Komputerach i chce się włamać na czyjeś konto na fejsie. Bez przesady :D

A! Kwestia motywacji:
  • Camarilla - chęć sprowadzenia Wąpierza z powrotem (żywego!)
  • Sabat - chęć przejęcia Wąpierza i zwerbowania go (co oznacza, że musi być żywy!)
  • Garou - zabicie Wąpierza (powód? Zostawiam to Tobie, drogi potencjalny Graczu ;) )
  • Mag z Kabały - w sumie, tutaj będzie dowolność. Śmierć, hibernacja (by prowadzić eksperymenty?), chęć spuszczenia krwi, bo jest się ghulem... Whatever.
  • Łowca - zabicie Wąpierza (powód? Może chcesz jego krwi, by wydłużyć swój żywot? A może tak kazali ci przełożeni? A może po prostu widziałeś gdzieś duuuużą nagrodę za tego konkretnego Wąpierza? Zaskocz mnie ;) )
  • Assamita - spuszczenie krwi, do czego potrzebujesz go żywego, lecz nieprzytomnego (bądź Książe obiecał ci krew jeszcze wyższego Pokolenia, jeśli dostarczysz go żywego? Surprise me ;) )

Oczywiście, aby rozpocząć rozgrywkę, potrzebowałbym przynajmniej 4 graczy: Camarilli, Sabatu, Garou i Łowcy. Pozostałe są opcjonalne ;)

A, byłbym zapomniał. Kiedy? Na razie chcę rozeznać teren (czy znajdą się chętni na grę Magiem? Czy w ogóle znajdą się chętni? :D ), ogarnąć niuanse mechaniki Maga, Wilkołaka i Łowcy, rozpisać linię przygody i napisać sobie początek i porządną rekrutację... Co sprawia, że rekruta wylądowałaby gdzieś w połowie października, a jeśli nie urodzi mi się żadna konferencja/artykuł po drodze, zaczynalibyśmy z początkiem listopada ;)

Porando 08-09-2016 09:24

Ja bym nie mieszał do tego innych nadnaturalnych i skupił się na wampirach. Mag jako bg szybko rozwali sesję.

Corrick 08-09-2016 09:29

Porando, z tym, że Mag może nie dotrzeć do finału, a może go i w ogóle nie być. A sesja wspólna jako taka, to właśnie kilka chwil przed finałem, dosłownie poznanie się postaci w miejscu, gdzie urwał się trop, którym podążali.

Wiesz, nie upieram się ściśle przy tym pomyśle, mogę to zawsze uprościć do wampirów i łowców, jeśli tak będzie wygodniej potencjalnym Graczom ;)

Mira 08-09-2016 09:48

Bardzo mi się Twój pomysł podoba, Corrick. Jedyny postulat, jaki bym miała, to może żeby nie zaczynać całkiem osobno ale np. w parach graczy. W końcu nawet niezależny wampir może sprzymierzyć się z Garou czy Magiem. A podziały na Sabat i Camarilla czasem mogą iść w odstawkę dla wyższego dobra... Moim zdaniem po prostu takie iskrzenie między postaciami z różnych ugrupowań byłoby dodatkowym smaczkiem.

Edit: Aha, no i co zrobisz jak np. zgłosi Ci się 2-3 fajnych wąpierzy z Camarilli a np. żadnego wilkołaka, albo taki jakiś wyliniały? ;)

Amon 08-09-2016 10:10

Jeśli uciekł "z mnóstwem informacji" to pewnie po prostu ciągnął się za nim krwawe łowy albo/i czerwona lista.

Motywacja na dorwanie kogoś takiego jest oczywista dla wampira każdej orientacji i proweniencji z wiadomych powodów.

Przy czym tutaj twist robił by się kto chce go żywego a kto martwego.

Tutaj Cama chce go martwego i jest też szansa na poprawienie sobie "cichaczem" "poziomu"

Sabat może zabić "just for fun" albo po prostu wyssać informacje (a potem może jednak wyssać całkiem i zabić just for fun? )

Ja osobiście chciałbym zagrać wampkiem któremu jest gdzieś pomiędzy jedną a drugą grupą. Tzn ktoś kto jest np byłym sabatnikiem którego status jest mizerny w LA. Taka zdobycz to dla mojej postaci była by mozliwość uznania przez Camę lub Sabik.

Corrick 08-09-2016 10:11

Cytat:

Napisał Mira (Post 659819)
Bardzo mi się Twój pomysł podoba, Corrick. Jedyny postulat, jaki bym miała, to może żeby nie zaczynać całkiem osobno ale np. w parach graczy. W końcu nawet niezależny wampir może sprzymierzyć się z Garou czy Magiem. A podziały na Sabat i Camarilla czasem mogą iść w odstawkę dla wyższego dobra... Moim zdaniem po prostu takie iskrzenie między postaciami z różnych ugrupowań byłoby dodatkowym smaczkiem.

Możemy zacząć w parach, jeśli historie się zbiegną w podobnej okolicy (np. w tym samym stanie), ale to już kwestia dogadania się pomiędzy Graczami :)

Cytat:

Napisał Mira
Edit: Aha, no i co zrobisz jak np. zgłosi Ci się 2-3 fajnych wąpierzy z Camarilli a np. żadnego wilkołaka, albo taki jakiś wyliniały? ;)

Cóż, załamię wtedy ręce, zamienię się w nietoperka i odlecę :-P

A tak na serio, zmienimy trochę linię historii i utworzymy parę (trójkę) Graczy, którzy współdziałają w imię Camarilli i grają wspólnie. Wtedy trochę rozszerzę ich wątek, by całość miała podobny smak, jak część wyliniałego wyjcołaka ;)

Oczywiście, część z Garou i Magami nie jest obowiązkowa - po prostu uciekający Wąpierz mógł, ale nie musiał w żaden sposób naruszyć ich terytorium i czegoś im tam zepsuć. To po prostu furtka dla potencjalnych Graczy, którzy mogą mieć sentyment do futrzaków i żywych czaromiotów i zechcą zagrać takowymi.

Wyjątkiem jest tutaj Łowca, którego baaaardzo chciałbym mieć na pokładzie ;)


EDIT:
Cytat:

Napisał Amon
Jeśli uciekł "z mnóstwem informacji" to pewnie po prostu ciągnął się za nim krwawe łowy albo/i czerwona lista.

Motywacja na dorwanie kogoś takiego jest oczywista dla wampira każdej orientacji i proweniencji z wiadomych powodów.

O, coś w ten deseń ;)

Cytat:

Napisał Amon
Tutaj Cama chce go martwego i jest też szansa na poprawienie sobie "cichaczem" "poziomu"

Sabat może zabić "just for fun" albo po prostu wyssać informacje (a potem może jednak wyssać całkiem i zabić just for fun? )

Namieszał coś w systemach, co tylko on może odkręcić i dlatego Camarilla chce go żywego. Sabat z kolei chce go żywego, bo może pokręcić dalej w systemach Camarilli. Dokładnego info dlaczego tak, a nie inaczej będą w rekrucie ;)

Amon 08-09-2016 10:21

Fine :)
Mam ready jedną postać, której sesja umarła jakiś czas temu.
Gotowa when you are :)

Mike 08-09-2016 10:29

Z magami bym uważał. Nawet na niskich sferach mogą zaburzyć równowagę. Jeśli pójdzie w korespondencje, to znalezienie wampira będzie dla niego łatwe, chyba że szukany wampir ma jakieś zdolności ułatwiajcie ukrywanie się przed wykryciem, albo będzie miał wspólnika maga, który go osłoni. Przerobiłem to doświadczalnie w swojej sesji :)
Jeśli dopuścisz maga to w ściśle określonych ramkach by nie było przewagi zbyt dużej.

Corrick 08-09-2016 10:32

Cytat:

Napisał Mike (Post 659832)
Z magami bym uważał. Nawet na niskich sferach mogą zaburzyć równowagę. Jeśli pójdzie w korespondencje, to znalezienie wampira będzie dla niego łatwe, chyba że szukany wampir ma jakieś zdolności ułatwiajcie ukrywanie się przed wykryciem, albo będzie miał wspólnika maga, który go osłoni. Przerobiłem to doświadczalnie w swojej sesji :)
Jeśli dopuścisz maga to w ściśle określonych ramkach by nie było przewagi zbyt dużej.

Jak pisałem wyżej, muszę doczytać niuanse mechaniki Maga i dokładne wytyczne podam w rekrucie ;) Na razie badam teren :)

TomBurgle 08-09-2016 10:53

Tak jak Mira uważam że pary są dużo ciekawsze(choć wolniejsze i kłopotliwsze) w rozgrywce - WoD interakcją stoi! Nawet gdyby to były pary z tej samej frakcji. Czasem ktoś potrzebuje wsparcia, czy to drugiej głowy do rozwiązania zagadki...

...czy do pokonania potężnego, 7 pokoleniowego wampira. Zwłaszcza łowcy. Camarilla chce "tylko porozmawiać". OK. Ale łowcy...przewidujesz różne pułapy startowe żeby wyregulować szanse?

Jeden post = jedno miasto brzmi świetnie. Nawet przy potencjalnych problemach w składzie takiego posta-monstrum.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172