|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Co sądzisz? | |||
Grałbym! | 13 | 81.25% | |
Turlaj dropsa. | 3 | 18.75% | |
Głosujących: 16. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-10-2016, 23:16 | #1 | |||
Reputacja: 1 | Miecze, mechanika i magia W skrócie
Świat Nieznany świat fantasy po jakiejś, bliżej nieokreślonej apokalipsie. Niemal wszechobecna dzicz od czasu do czasu ustępuje punktom światła - większym i względnie bezpiecznym ośrodkom cywilizacji. Ośrodki te bywają połączone niestabilnymi, nielicznymi szlakami handlowymi, które często dopiero powstają, przetarte przez odważnych awanturników, by za chwilę upaść, pochłaniając kilka kolejnych kupieckich karawan. Ustroje poszczególnych punktów świata bywają najróżniejsze - od demokracji po krwawą tyranię i zmieniają się z dnia na dzień na skutek przewrotów. Niewolnictwo w jednym miejscu bywa normą, w innym jest surowo karane. Cywilizacje rodzą się i upadają w niesamowitym tempie. Uniwersalnym środkiem wymiany są kruszce, ale króluje barter. Poza tym najcenniejsza ze wszystkiego jest informacja, wiedza i specjalistyczne umiejętności. Bezcenne są wieści ze świata, bezcenne są mapy, bezcenne są księgi (zwłaszcza pozostawione przez cywilizacje sprzed apokalipsy). Na sowite wynagrodzenie mogą liczyć przewodnicy, bardzo wysoki status - w co bardziej światłych nie teokratycznych cywilizacjach - mają inżynierowie. Świat jest pełen ruin pozostałych po cywilizacjach sprzed apokalipsy. Ruiny te są łakomym kąskiem dla wszelkiej maści awanturników ze względu na zapomnianą wiedzę, która może się w nich znajdować i inne bogactwa. Postacie w świecie Postacie są awanturnikami z nizin społecznych, którzy chcą odmienić swój los zdobywając bogactwo i przepuszczając je na hulanki i swawole lub zbudowanie czegoś trwalszego - w zależności od fantazji i potrzeb. Grę zaczynają w nieznanym sobie mieście. Czy zaangażują się życie miejskie, czy raczej wykorzystają pierwszą lepszą okazję, żeby wyruszyć w jakąś mogącą przynieść profity wyprawę, to już zależy tylko od nich i od okoliczności, które zaistnieją w trakcie gry. Mechanika Konflikty będą rozgrywane runda po rundzie - często będę odsłaniał stawki, żeby gracz mógł podejmować świadome decyzje. Mechanika jest dynamiczna i śmiertelna, więc zazwyczaj szybko jest po zawodach a jeśli konflikt się przeciąga, to i tak jest dość ciekawie. Pytania rekrutacyjne (odpowiedzi przesłać w prywatnej wiadomości):
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Bo w sumie nie zdecydowałem jeszcze, czy sesja będzie solowa, czy dla większej ilości graczy. Przy czym ta druga opcja absolutnie nie musi oznaczać klasycznej drużyny, w sensie że postacie działają razem - chodzi tylko o to, że się znają. Ich drogi mogą się swobodnie schodzić i rozchodzić w zależności od sytuacji. Jeśli nie bierzesz pod uwagę obu opcji, koniecznie zaznacz to w zgłoszeniu. Terminy Jako że formalnie jest to sonda a nie rekrutacja, toteż i pozwolę sobie nie dawać terminów. Właśnie wyjeżdżam na kilka dni w świat daleki i mogę mieć utrudniony dostęp do internetu. Jeśli będą ciekawe zgłoszenia, to może sesja ruszyć już gdzieś w połowie października. Niemniej niczego na ten moment nie obiecuję, bo przykładowo jeśli niebo zwali mi się na głowę, to kiedyś tam albo wcale. Pytania? Jacyś chętni wariaci?
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. | |||
05-10-2016, 15:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Grałbym ale w drużynie, bo weselej. Jakieś szczegóły odnośnie mechaniki też by się przydały.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
07-10-2016, 00:51 | #3 |
Reputacja: 1 | Szczegóły odnośnie mechaniki. Ogólnie. Są jakieś cechy, które są podstawą testu, są jakieś umiejętności, które go mogą wesprzeć i są jakieś okoliczności, które na to wpływają. Generalnie standard.Tylko że wynik testu zawsze przyjmuje wartość jedną z: tak, i; tak; tak, ale; nie ale; nie; nie i. To daje niesamowitą elastyczność i kopa fabularnego.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 07-10-2016 o 22:14. |
11-10-2016, 23:03 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: | |
11-10-2016, 23:06 | #5 |
Reputacja: 1 | Jak wezmę i spiszę w zjadliwej formie, to owszem, udostępnię. To bardziej framework do dostosowania według potrzeb i w sumie tych zasad jest niewiele, ale za to wymagają dobrych przykładów, bo bez tego mogą wydawać się dziwaczne. Kiedyś na pewno.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
16-10-2016, 20:05 | #6 |
Reputacja: 1 | Zaznaczyłabym "Grałabym!" ale takiej opcji nie ma :P Będzie potrzebna historia postaci? |
16-10-2016, 21:43 | #7 |
Reputacja: 1 | Czemu miecze, mechanika i magia a nie magia i miecz? W sensie, czy z tą mechaniką chodzi o jakiś steampunk w świecie przedstawionym, czy o stopień jawności zasad i gry według zasad? Jak podchodzisz do gonzo pomysłów? Chcę zagrać źle traktowanym psem, który pewnego dnia wymienił się ze swoim niedobrym właścicielem ciałami. Nowy "pies" uciekł, nowy "właściciel" zresztą też, bo niezbyt dobrze szło mu udawanie tamtej osoby i w ten sposób został awanturnikiem. Ma przez to na głowie gang łowców doppelgangerów, którzy niezbyt kumają, jak mogło dojść do takiej zamiany ciał. Do przodu gna go konieczność zarobienia golda na operację plastyczną. Postaram się dać odpowiedź według szablonu w następnym tyg.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane'a - czekam na: ACKS: Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 16-10-2016 o 22:05. |
16-10-2016, 22:01 | #8 |
Northman Reputacja: 1 | A w tym nieznanym świecie można by zagrać goblinem lub orkiem, czy raczej podział na rasy społecznie tolerowane jest bliższy WFRP, Śródziemiu, etc.?
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
16-10-2016, 22:31 | #9 |
Reputacja: 1 | Agape Uhh, ale faux pas z tą sondą Dziękuję za zgłoszenie. Dokładnie o coś takiego chodziło, jak podesłałaś. Historia nie będzie potrzebna na tym etapie, ani właściwie na żadnym bo w zasadzie bohaterowie zaczynają całkiem nowe życie. W zasadzie wystarczy krótki opis, z którego będzie wynikało na czym postać się zna, czym się zajmowała w przeszłości i tyle. Ale to dopiero kiedy będziemy się szykować do sesji, teraz to niepotrzebne. Clutterbane Z mechaniką chodzi mi o świat przedstawiony, o rolę techniki. Takie skrzywienie w stronę steampunku. Czy ma być tego dużo, średnio, czy wcale? A szalone pomysły zawsze w cenie. Jak dla mnie może być nawet i tak, jak napisałeś. Do uzgodnienia ewentualnie z współgraczami, jeśli miała by wyjść z tego zabawa grupowa (do tej pory nikt nie okazał się chętny na solo). Campo Viejo W przypadku chęci na solo, cokolwiek sobie zażyczysz. W przypadku grania w większym gronie, trzeba by z grubsza uzgodnić wizję. Sam myślałem domyślnie o "ludzkiej" metropolii na start a ewentualne inne rasy (lub pozostałości po nich) do odkrycia już w trakcie gry. Ale też nie jestem jakoś desperacko przywiązany do tej wizji. Głównie to zależy od tego, co dostanę w zgłoszeniach.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
16-10-2016, 23:01 | #10 |
Northman Reputacja: 1 | Chyba nie grałem nigdy w solówkę i chyba nie prędko się skuszę, więc wolałbym z drużyną, lub dołączyć się, jeśli solówka ewoluuje w jakąś fazę drużynową. Pytałem o orka, bo zawsze chciałem spróbować zagrać w "warband" z klimatów Stana Nichollsa. Żaden to mus i ludzie są fajni.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |