Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Czy wziąłbyś udział w serii krótkich przygód?
Tak, spróbuję swoich sił w przynajmniej jednej przygodzie. 19 82.61%
Nie jestem zainteresowany. 4 17.39%
Głosujących: 23. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-10-2016, 15:59   #21
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał brody Zobacz post
Ograniczenie podręczników i ras do jakiegoś rozsądnego minimum, byłby moim zdaniem bardzo wskazane. Właśnie, aby uniknąć przeglądania miliona zasad (niejednokrotnie sprzecznych ze sobą), wyrównać szanse aby nie odstraszać nowych graczy, czy też osób nieobeznanych z systemem.
Wiem, że tutaj oburzą się dedekowi wyjadacze i powergamerzy, ale co tam.
Myślałem nad tym jakiś czas temu, ale szybko doszedłem do wniosku, że o wiele lepiej jest, gdy MG rozpatruje każdą postać indywidualnie, niż otwarcie zabrania dostępu do podręczników, bo tak naprawdę na jedną przepakowaną zdolność, klasę czy atut przypadają dziesiątki innych opcji, które są w miarę zbalansowane i interesujące. Bez obaw, to że ktoś ogranicza się do SRD nie oznacza, że nie zostanie przyjęty, albo że jest w gorszej sytuacji, bo począwszy od pierwszej edycji AD&D źródłem największego zachwiania balansu zawsze był podstawowy Podręcznik Gracza. Kolejne dodatki starały się rozwijać opcje z PG i balansować to co było zdaniem twórców niedopracowane (przykładem może tu być Tome of Battle, który był próbą doprowadzenia wysokopoziomowych klas walczących na równo z czaromiotami, a zarazem zapowiedzią czwartej edycji, w której balans został zachowany do tego stopnia, że klasy nie różniły się specjalnie od siebie).
Wolę mnogość opcji od sztywnych ograniczeń. Ryzyko biorę na siebie. W Podręczniku Gracza jest wystarczająco wiele opcji umożliwiających wykreowanie wielu skutecznych i ciekawych postaci, a jeśli dodasz do tego materiały z SRD to masz wystarczająco materiału na długie lata grania (sam przez kilka lat grałem i prowadziłem w oparciu o Podręcznik Gracza). Jeśli o mnie chodzi to gracze, którzy sięgną tylko po SRD, aby stworzyć postacie nie będą poszkodowani - przy rekrutacji oceniam fabularną stronę bohatera, a nie cyferki.
 
Warlock jest offline  
Stary 20-10-2016, 19:13   #22
 
kinkubus's Avatar
 
Reputacja: 1 kinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputację
Jeżeli gracze nie będą musieli zagłębiać się w mechanikę, to jestem chętna spróbować. Gram w sesji dnd 2ed i wydawało mi się to w miarę lekkie przy tworzeniu postaci, ale tam nie trzeba rozumieć prawie nic z mechaniki, żeby postać zrobić. MG ma ciągłe gimnastyki, których nawet nie próbuję pojąć.

Pewnie zrobiłabym jakiegoś wojownika tłuka, żeby nie męczyć się z systemem zaklęć (i nie męczyć MG pytaniami).

Tak w zasadzie to mogę zadać pytanie: jak bardzo będzie potrzebne rozumienie mechaniki ze strony gracza?
 
kinkubus jest offline  
Stary 20-10-2016, 19:30   #23
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Kinkubus jest dobra jak i zła wiadomość. Postać w 3 nawet wojownika ma więcej opcji które trzeba po prostu wybrać.
Za to mechanika jest łatwiejsza, nie prostsza ale bardziej przystępna.

No i jak pisałem wcześniej, masz koncept a nie wiesz jak go mechanicznie zrobić to chętnie pomogę.
 
Googolplex jest offline  
Stary 20-10-2016, 20:01   #24
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Nieznajomość zasad nie jest problemem. Te szybko pojmiesz, bo są bardzo logiczne, zaś wojownik jest banalny. Z matematycznego punktu widzenia mechanika 3.5 jest ZDECYDOWANIE bardziej sensowna od AD&D 2e z tego względu, że jest to system, który stara się symulować realia Fantasy. Jako przykład niech posłużą atrybuty - każdy punkt Twojego atrybutu ma znaczenie, stałe korzyści i kary otrzymuje się co każde dwa punkty (parzyste liczby), a jako całość atrybuty są buforem ochronnym przed wszelkiego rodzaju mocami, które wysysają atrybuty (tzw. Ability Damage i Ability Drain), a te z kolei potrafią być naprawdę śmiercionośną bronią. W porównaniu do AD&D jest ogromna różnica między paladynem mającym 3 int i paladynem mającym 18 int.
 
Warlock jest offline  
Stary 20-10-2016, 20:26   #25
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał kinkubus Zobacz post
Jeżeli gracze nie będą musieli zagłębiać się w mechanikę, to jestem chętna spróbować. Gram w sesji dnd 2ed i wydawało mi się to w miarę lekkie przy tworzeniu postaci, ale tam nie trzeba rozumieć prawie nic z mechaniki, żeby postać zrobić. MG ma ciągłe gimnastyki, których nawet nie próbuję pojąć.

Pewnie zrobiłabym jakiegoś wojownika tłuka, żeby nie męczyć się z systemem zaklęć (i nie męczyć MG pytaniami).

Tak w zasadzie to mogę zadać pytanie: jak bardzo będzie potrzebne rozumienie mechaniki ze strony gracza?
Robiłam jednocześnie postać do D&D 2 oraz 3.5 - z dwójką się męczyłam, 3.5 poszło mi przyjemnie. A dla tych, co nie przeprosili się z angielskim (czyli ja <3 ), jest dobra wiadomość! 3.5 jest po polsku, yayx
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 20-10-2016, 23:46   #26
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
W końcu jestem w domu, więc mogę na spokojnie podejść do odpisywania na wasze propozycje.

Spodobała mi się idea organizacji zrzeszającej wszelkiej maści poszukiwaczy przygód. Jest to dość ograny motyw, ale obecność ciekawego patrona powinna wyeliminować sztampowość pomysłu. Skłaniam się ku smokowi, w szczególności złotemu, bo są to gady, które lubią przebywać w ludzkiej skórze i mają skłonność do aktywnego decydowania o losach ras śmiertelnych. Trochę obraz psuje mi charakter tego gatunku określany jako praworządny dobry, ale potraktuję wielkiego mistrza organizacji jako istotę zbuntowaną, która ma nieco bardziej radykalne metody walki z ogólnie pojętym złem (w przeciwieństwie do swoich pobratymców) i nie boi się w tym celu wykorzystywać osoby niekoniecznie oddane tej samej sprawie. W wolnym czasie dopracuję ten koncept.

Brakuje mi też dobrej nazwy dla organizacji. Wolałbym uniknąć nazwy zdradzającej prawdziwe intencje jej założyciela, a raczej coś co pasowałoby do spraw, którymi na co dzień zajmują się jej członkowie. Póki co roboczą nazwą będą "Najemne Ostrza" i tak pewnie zostanie jeśli nie wpadnę na nic lepszego lub jeśli nikt mi czegoś ciekawszego nie podsunie.

Nie widzę też problemu, aby w sesjach wzięły osoby nieobeznane z systemem. Nawet jeśli ograniczyłby się do standardowego Podręcznika Gracza, to wybierając kapłana, druida lub czarodzieja po prostu nie można nic zepsuć. Pozostałe klasy również są dobre, choć wymagają nieco uważniejszego dobierania atutów i atrybutów (będziemy korzystać z 32 pktów Point Buy, czyli metody umożliwiającej rozdanie ustalonej z góry puli punktów pomiędzy atrybuty i to wedle własnego uznania).
Jako MG obyty w prowadzeniu D&D 3.5 będę też dbał o to, aby każdy z graczy czuł, że jego postać coś wnosi do rozgrywki. Posłużę radą przy kreacji bohatera, a gdy uznam, że ten wyraźnie odstaje siłą od reszty i to nie z winy gracza, to pozwolę mu zdobyć na sesji przedmiot magiczny, który zwiększy jego możliwości. Dotychczas ta metoda bardzo dobrze działała i tylko z pozoru wydaje się być sztuczna - w rzeczywistości, w sesjach gdzie duże ryzyko oznacza dużą nagrodę, mało kto zwraca uwagę na subtelne różnice pomiędzy znalezionymi skarbami, bo dla każdego znajdzie się coś ciekawego i użytecznego.

No i nie zapominajcie o łotrzyku. To bardzo przydatna klasa, która wcale nie musi być mocna w walce, aby być użyteczna (właściwie to samo można powiedzieć o wielu innych klasach).
 

Ostatnio edytowane przez Nami : 20-10-2016 o 23:53.
Warlock jest offline  
Stary 21-10-2016, 01:57   #27
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
A może nazwa która była by jakąś cechą rozpoznawczą wszystkich zrzeszonych, coś jak Neverwinterowe Szare Płaszcze. I tu moja propozycja pada na nazwę Srebrna Gwiazda (ktoś kojarzy słynne nazwisko?? ), przy okazji jest to symbol dość neutralny i nie ma problemów ze znalezieniem grafik.




 
Googolplex jest offline  
Stary 21-10-2016, 02:36   #28
 
kinkubus's Avatar
 
Reputacja: 1 kinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputacjękinkubus ma wspaniałą reputację
Lonbaba? Brzmi jak klub ze striptizem.

Przy okazji dziękuję za wyczerpujące i liczne odpowiedzi
Łotrzyk również brzmi fajnie, ale zastanawiam się, jaki profil miałaby gildia. Poszukiwacze skarbów którzy łupią lochy? Organizacja stojąca na straży dobra i pokoju?
 
kinkubus jest offline  
Stary 21-10-2016, 03:03   #29
 
MatrixTheGreat's Avatar
 
Reputacja: 1 MatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputację
Ojej, wygląda na to, że konkurencja będzie spora Niemniej bardzo chętnie spróbuję swoich sił. Tym bardziej, że aktualnie gram tylko w jednej sesji Clutterbane'a i bodajże między grudniem a kwietniem zapowiada nam się przerwa W każdym razie piszę się na to w ciemno.
 
MatrixTheGreat jest offline  
Stary 21-10-2016, 06:41   #30
 
TomaszJ's Avatar
 
Reputacja: 1 TomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputacjęTomaszJ ma wspaniałą reputację
Pomysł naprawdę fajny, sam planowałem serię pod nazwą "Warhammer Szorts" - i pierwszy z szortów nawet skończyłem.

Jeżeli zginę w którejś z sesji w których gram, jest spora szansa że stanę do wyścigu.
 
__________________
Bez podpisu.
TomaszJ jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:30.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172