|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-12-2016, 16:48 | #1 |
Reputacja: 1 | [1shot] Wyzwanie dla wiary Ok, drugi dzień świąt, myślę, że to dobry czas na rozpoczęcie tego, o czym pisałem w sąsiednim wątku: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...e-i-posty.html (Krótkie czy długie sesje i posty?) ...czyli tzw. jednostrzałowce, które w skrócie nazwałem 1shot, by je wyróżnić spośród innych sesji na forum. W tym temacie chciałem zająć się szczegółami i ustaleniami formalnymi. Poniżej kilka kwestii podlegających dyskusji w tym wątku: 1. Czy jednostrzałowce kończą się po jednym strzale? Tzn. czy jak zakończy się sesja, koniec z postaciami, światem itp. - niekoniecznie. Kontynuacja w jakimkolwiek sensie jest jak najbardziej możliwa, wszystko zależy od MG i graczy. 2. Mechanika? Ponieważ w ww. wątku padła propozycja systemu FATE (o którym wstępnie myślałem), w dodatku Mike podał link do skróconych zasad tej mechaniki, KaduFATE, wydaje mi się, że to dobry wybór. System jest prosty, intuicyjny, i co ważne, ma charakter opisowy. Aspekty w tym systemie świetnie potrafią wyszczególnić unikalność postaci, a przy tym są bardzo proste do zrozumienia! 3. Storytelling? Oczywiście wszyscy pewnie sobie zdają sprawę, że na dużo mechaniki nie ma w 1-shot'ach miejsca (w przeciwnym razie pewnie sesje zamieniłyby się w jakieś areny walki i substytuty rzutów kośćmi), więc pewnie w większości wyjdzie na jakiś rodzaj storytellingu, aczkolwiek jestem otwarty na wszelkie propozycje. 4. Świat? Na początek proponuję pewien autorski świat low-magic fantasy, który wymyśliłem na potrzeby scenariusza o tytule takim, jak tytuł tego wątku. 5. Postaci? Często w grach RPG, tu na forum także, przedstawia się wstępnie postaci graczy. Proponuję przyjąć inne podejście: skrótowy opis postaci do MG w prywatnej wiadomości, zaś pozostali gracze dowiadywali się by mimochodem od danego gracza kim w zasadzie jest postać - z dialogów. 6. Opisy? Jeden ze znanych polskich pisarzy fantasy, o ile pamiętam był to Jacek Piekara, stwierdził w wywiadzie, że dzisiaj powieści powinno się pisać inaczej, niż kiedyś. Trzeba postawić nacisk na dialogi, a zmniejszyć do minimum opisy. Właśnie takie założenie chciałbym przyjąć. Wszelkie propozycje i sugestie mile widziane.
__________________ Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10! |