Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-12-2016, 17:48   #1
 
MistrzGry's Avatar
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
[1shot] Wyzwanie dla wiary

Ok, drugi dzień świąt, myślę, że to dobry czas na rozpoczęcie tego, o czym pisałem w sąsiednim wątku: http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...e-i-posty.html (Krótkie czy długie sesje i posty?)

...czyli tzw. jednostrzałowce, które w skrócie nazwałem 1shot, by je wyróżnić spośród innych sesji na forum. W tym temacie chciałem zająć się szczegółami i ustaleniami formalnymi.

Poniżej kilka kwestii podlegających dyskusji w tym wątku:

1. Czy jednostrzałowce kończą się po jednym strzale?
Tzn. czy jak zakończy się sesja, koniec z postaciami, światem itp. - niekoniecznie. Kontynuacja w jakimkolwiek sensie jest jak najbardziej możliwa, wszystko zależy od MG i graczy.

2. Mechanika?
Ponieważ w ww. wątku padła propozycja systemu FATE (o którym wstępnie myślałem), w dodatku Mike podał link do skróconych zasad tej mechaniki, KaduFATE, wydaje mi się, że to dobry wybór. System jest prosty, intuicyjny, i co ważne, ma charakter opisowy. Aspekty w tym systemie świetnie potrafią wyszczególnić unikalność postaci, a przy tym są bardzo proste do zrozumienia!

3. Storytelling?
Oczywiście wszyscy pewnie sobie zdają sprawę, że na dużo mechaniki nie ma w 1-shot'ach miejsca (w przeciwnym razie pewnie sesje zamieniłyby się w jakieś areny walki i substytuty rzutów kośćmi), więc pewnie w większości wyjdzie na jakiś rodzaj storytellingu, aczkolwiek jestem otwarty na wszelkie propozycje.

4. Świat?
Na początek proponuję pewien autorski świat low-magic fantasy, który wymyśliłem na potrzeby scenariusza o tytule takim, jak tytuł tego wątku.

5. Postaci?
Często w grach RPG, tu na forum także, przedstawia się wstępnie postaci graczy. Proponuję przyjąć inne podejście: skrótowy opis postaci do MG w prywatnej wiadomości, zaś pozostali gracze dowiadywali się by mimochodem od danego gracza kim w zasadzie jest postać - z dialogów.

6. Opisy?
Jeden ze znanych polskich pisarzy fantasy, o ile pamiętam był to Jacek Piekara, stwierdził w wywiadzie, że dzisiaj powieści powinno się pisać inaczej, niż kiedyś. Trzeba postawić nacisk na dialogi, a zmniejszyć do minimum opisy. Właśnie takie założenie chciałbym przyjąć.

Wszelkie propozycje i sugestie mile widziane.
 
__________________
Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10!
MistrzGry jest offline  
Stary 30-12-2016, 22:54   #2
 
MistrzGry's Avatar
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
Poniżej krótkie wprowadzenie w świat, a zarazem scenariusz. Jeśli ktoś jest chętny do gry w tej jednostrzałówce, dajcie znać poniżej w tym wątku (możecie uznać to za sondę).

Miasto powietrza - tak nazwano potężną aglomerację rozciągającą się 100, a może i więcej mil, we wszystkie strony od centrum. Prawdopodobnie nie było w niej mieszkańca, który zwiedziłby wszystkie regiony metropolii, co powodowało, że administracja była w mieście wyzwaniem ponad możliwości tysięcy urzędników.

Centralny dystrykt stanowił własność Zakonu Powietrza - jedynej organizacji na świecie, którą można uznać za religijną. Szczyt głównej wieży przedwiecznego Miasta wzbijał się wysoko, ponad chmury, niknąc gdzieś w powietrzu i górując nad całym, raczej szaro-burym metropolis. Był tak wysoki, że był widoczny z każdego miejsca w Mieście, i robił niesamowite wrażenie. Nikt jednak z mieszkańców nie miał wstępu do samego budynku, poza garstką Kapłanów Powietrza. Wieża istniała tu od zawsze, i nikt ani nie zastanawiał się nad jej pochodzeniem, ani nie kwestionował jej istnienia.

- Dlaczego nazywamy nasze miasto Miastem Powietrza? - spytał kiedyś jeden z mieszkańców podczas corocznego święta Wichury.
- Kiedyś było pięć miast, po jednym dla każdego z żywiołów - odpowiedział jeden z głównych Kapłanów Powietrza - Każde miało swojego patrona, boga, jednego z pięciu oryginalnych stwórców wszechświata. W starożytnych czasach, których nikt z nas nie może pamiętać, doszło między nimi do ogromnego starcia. Dzięki wrodzonemu sprytowi oraz pomysłowemu użyciu magii iluzji, Bóg Powietrza jako jedyny przetrwał ją, a nasze Miasto jako jedyne pozostało na świecie.

Jak długo trwała ta sytuacja? Prawdę mówiąc, nikt o tym nie wiedział. Podejrzewano, że Miasto Powietrza mogło mieć tysiące lat, może dziesiątki tysięcy, a może miliony lat? I zapewne trwałoby tak dalej, gdyby nie pewne wydarzenie, które położyło się cieniem na świecie Miasta Powietrza...

- Od pewnego czasu dochodzą do nas niepokojące wieści - powiedział innym razem zebranym główny arcykapłan Powietrza, w przerwie między kolejnymi zebraniami podczas święta Mgły - Chodzi o świętokradztwo. Pojawił się w podziemiach tajemniczy kult, twierdzący, że Bóg Powietrza jest wymysłem! Nazywają siebie Jedynymi Prawdziwymi, i uważają, że ludzkość musi zostać uratowana!
- Od kogo? - zapytał jeden z kapłanów?
- Od fałszywej religii, oraz samego Boga Powietrza!
- Bluźnierstwo! - powiedział wściekle jeden z trzech głównych kapłanów, czemu po chwili zawtórowało kilka innych głosów.
- Uważają, że prawdziwymi bogami są Jeźdźcy Księżyca, i co więcej, że jest ich niezliczona ilość - kontynuował arcykapłan.
- Bluźnierstwo - ponownie skomentował kapłan - jak można twierdzić, że Bogów jest niezliczona ilość?!
- Więc sami rozumiecie! Niestety, wydaje się, że sprawa jest niezwykle skomplikowana. Wierzę jednak w was. Naszym patronem jest Bóg Powietrza, który przecież słynie ze swoich niezwykłych zdolności, zręczności i legendarnej przebiegłości. Te umiejętności właśnie muszą zostać wykorzystane, byście przeniknęli do wrogiego kultu i zdobyli jak najwięcej informacji na jego temat. Wybrałem już tych, którzy dostąpią zaszczytu wykonania tej niezwykle ważnej misji. Wkrótce dokonamy dla nich rytuału, wzmocnienia umiejętności, a także transferu magicznej mocy.


Choć świat, jak wspomniałem, to low-magic fantasy, jest to tylko bardzo pozornie klasyczna przygoda fantasy. Możecie spodziewać się w zasadzie wszystkiego, a już na pewno nie sztampy. Jakkolwiek wstęp może brzmieć epicko, i z pewnością w pewnym sensie tak będzie, możecie oczekiwać nieoczekiwanego.

W grze wcielacie się w kapłanów Kultu Powietrza - a zarazem bardzo specyficznych "detektywów", próbujących dokonać czegoś, czego to epickie miasto nigdy dotąd nie widziało - wniknąć w tajemniczy, nowy kult, o którym w zasadzie póki co niemal nic nie wiadomo. Te informacje macie wydobyć właśnie wy.

Chętni?
 
__________________
Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10!
MistrzGry jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172