Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Co ty na to?
Tak 10 47.62%
Nie 11 52.38%
Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-12-2016, 23:58   #21
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Amon czyżbyś czytał Wampira z M3 albo Wampira z MO? Nawet nie wiem czy Pilipiuk nie wydał czegoś więcej o wampirach w PRLu.

Cytat:
Napisał Amon Zobacz post
Wiemy jak działa bomba atomowa, ale nie wiemy czy jest bog i jaki i po co jesteśmy.
Nie jestem przekonany co do tego czy "wiemy" jak działa bomba atomowa. <wymowne milczenie na temat drugiej poruszonej kwestii> Ależ ja doskonale wiem "po co jesteśmy", ale ponieważ ja głupi jestem więc tylko polecę Ci książkę "The Selfish Gene" Dawkinsa.
 

Ostatnio edytowane przez Googolplex : 30-12-2016 o 00:08.
Googolplex jest offline  
Stary 30-12-2016, 18:33   #22
 
MistrzGry's Avatar
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał brody Zobacz post
Powiedzmy, że to wojna frakcji, czy też klanów. Grupa wampirów wymyśliła, że ideologia komunizmu, to doskonałe narzędzie do kontrolowania ludzkości. Pozwala jeszcze lepiej manipulować ludźmi niż średniowieczne zabobony.
W sumie to każda ideologia jest świetnym narzędziem do kontrolowania ludzkości. Swego czasu chciałem zrobić sagę o ideologii kapitalistycznej i ogłupianiu ludzi rzeczami typu "american dream" Ale odrzuciłem ten pomysł, raz, że nie lubię polityki (a fantasy traktuję często jako pretekst do ucieczki od polityki w naszym świecie), dwa, że typowym scenariuszem jest tutaj walka o władzę - która to tematyka jest już mocno oklepana.

Cytat:
Napisał brody Zobacz post
Zostawiamy trzon woda, to jest maskaradę, wojnę w cieniu, wampirze klany i inne bzdety. Akcentujemy miejsce, czas i realia historyczne. Doprawiamy wszystko wampirzymi intrygami i bawimy się historią z punktu widzenia wampirzych spisków.
Tzn. "zostawiamy" masz na myśli, że odrzucamy (zostawiamy na boku), czy przeciwnie? Bo jeśli to pierwsze, zastanawiam się, jak daleka może być ingerencja w świat.

Nawiasem, mi wizja gothic-punk zawsze odpowiadała. Widzę, że powracającym tematem u miłośników WoD czy W:M jest kwestia istnienia Kaina, i mówicie, że to źle, że za dużo o tym wiadomo (dzięki podręcznikowi). Ja zawsze odbierałem to tak, że jest to jedynie zasugerowane, i w dodatku okraszone "mitologicznym" odcieniem - tzn. może było tak, a może było inaczej. U nas wątek Kaina miał spory potencjał i był jedną z najbardziej tajemniczych kwestii, jeśli chodzi o wampirzą społeczność.

Cytat:
Napisał Amon Zobacz post
Chcę, żeby gracze poza mechanicznymi zdolnościami wampira nie wiedzieli więcej o wszechświecie, niż reszta ludzkości. Wiemy jak działa bomba atomowa, ale nie wiemy czy jest bog i jaki i po co jesteśmy. Tak samo chcę by było w tej sesji. Wampiry wiedzą jak używać swoich dyscyplin, zdolności itp, ale nie ma jakiejś objawionej prawdy o tym skąd pochodzą i gdzie zmierzają.
Amon, przyznam, że z rosnącym zaintrygowaniem czytam Twoje wypowiedzi. Przypomina mi to moje podejście do wielu światów / setting'ów, w szczególności właśnie WoDa. Np. w jednym z sag (W:M) gracze tworzyli śmiertelników (Podręcznik gracza -zasady tworzenia postaci śmiertelników), nie mając pojęcia w ogóle, co się miałoby stać dalej - o czym ich poinformowałem, żeby nie sugerowali się, że to podręcznik do Wampira. A więc nie mieli pojęcia o świecie itd., i wszystko mogłem praktycznie wymyślać.
 
__________________
Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10!
MistrzGry jest offline  
Stary 30-12-2016, 22:26   #23
Konto usunięte
 
brody's Avatar
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
MistrzGry w tej wypowiedzi chodziło mi o to, że zostawiamy wodoy mit o Kainie. Tylko tak, jak pisze to Amon to de facto nie jest mit, bo z pozycji gracza wiesz, że taka właśnie jest oficjalna wykładnia. Jako gracz nie masz żadnych wątpliwości, że było tak, a nie inaczej.

I tak, jak pisze Amon zawsze podobała mi się sytuacja, gdy jako MG przedstawiałem graczom nowy setting, Zew Cthulhu, WoD, nie ważne. Początki były zawsze po omacku i to było super, nie udawane. Rozumiem, że do tego właśnie chce wrócić Amon.
Nie ma żadnych pewników, wyrytej w kamieniu historii świata. Wszystko jest mgliste, niepewne i Ty jako gracz, a zarazem postać musicie się w tym świecie odnaleźć.

Jest to jednak moim zdaniem jeden z kłopotów nie do przeskoczenia. Niezależnie od systemu, gracze w pewnym momencie mają taką wiedzę o świecie gry, że kreują postacie, które podświadomie wykazują objawy omnipotencji.

Wszystko zależy od graczy, jak bardzo potrafią się od tego odciąć. Jest to trudne, ale niewykonalne.

W tym konkretnym przypadku chciałbym, aby zostawić wody trzon i pobawić się miejsc i czasem, a dokładnie zapisem historycznych wydarzeń.
 
__________________
Konto usunięte na prośbę użytkownika.
brody jest offline  
Stary 30-12-2016, 22:56   #24
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
brody w takim przypadku jak mówisz historie polski w końcówce PRL'u też trzeba wyrzucić. Z prostego faktu że my gracze też ją znamy i na starcie jak dobrze się pokombinuje to postać jest ustawiona i nie do zdarcia. Rozumiem że wolisz jak zarówno gracze jak i postacie poruszają się po omacku, ale w przypadku gry w przeszłości, przynajmniej w tym przypadku kiedy taka zmiana za oknem się szykuje, jest to ciężkie do wykonania, tym bardzie w kraju o którym historii wiesz najwięcej. W takim wypadku należało by albo nie patrzeć się na historię, tylko na klimat okresu, albo całkiem zrezygnować z przeszłości i stworzyć zupełnie nowe realia.
 
Raist2 jest offline  
Stary 30-12-2016, 23:02   #25
 
WolfSet's Avatar
 
Reputacja: 1 WolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemu
Chętnie zagrał bym w coś takiego, tło historyczne super, a to, czy w przyszłości wygra kapitalizm czy komunizm, gracze nie mają przecież pojęcia !!! Mam już nawet pomysł na postać. Pomysł naprawdę świetny o ile gra toczyła się będzie z dala od znanych postaci historycznych(pomysł Lenina wampira sprawdza się jedynie u Pilipiuka i może niech pozostanie w jego książkach). PRL to wypisz wymaluj gothpunk i jak będziesz szukał graczy to ja już mam pomysł na postać
 
WolfSet jest offline  
Stary 30-12-2016, 23:18   #26
Konto usunięte
 
brody's Avatar
 
Reputacja: 1 brody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputacjębrody ma wspaniałą reputację
Raist2 no nie do końca. Mit Kaina to sytuacja statyczna, której BG nie są w stanie zmienić, co by nie zrobili. Dany moment historyczny, to zawsze li tylko sytuacja wyjściowa. Decyzje graczy, ich wybory i działania w każdej chwili mogą sprawić, że historyczne tło przeradza się w alternatywną historię. A nawet jeśli nie, to mamy nowe spojrzenie na znane wydarzenia historyczne.
Masakra na Wybrzeżu w 70 roku, to nie wynik buntu robotników, a efekt starcia dwóch odłamów klanu Ventrue, dajmy na to,.
 
__________________
Konto usunięte na prośbę użytkownika.
brody jest offline  
Stary 30-12-2016, 23:36   #27
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
Czyli luźne trzymanie się historii, ważniejszy klimat tamtego okresu niż wydarzenia. Coś w ten deseń. Bo jakby gracze byli podzieleni pomiędzy rewolucjonistów (pozwolę sobie tak ich nazwać) i komunistów, to rewolucjoniści mogli by kierować specjalnie historie tak by się potoczyła historycznie, jak wydarzenia miały miejsce, to wie co mniej więcej robić by mieć łatwiej, ktoś inny musiałby go naprawdę dobrze kontrować. No ale mniejsza o większość.
Mit Kaina, w zasadzie, też można tak potraktować. Wiele młodych wampirów w zasadzie w niego nie wierzy, nic nie stoi na przeszkodzie by też nie trzymać się podręcznika i nie okazało się nagle że cały mit o Kainie został wymyślony przez przedpotopowców czy innych starszych by ułatwić sobie kontrolę nad młodszymi. Nagle młodsi odkrywają dowód że Kain to tylko historyjka dla dzieci.

WolfSet, gracze będą wiedzieć, to postacie nie będą wiedziały A nie każdy potrafi oddzielić wiedzę gracza od wiedzy postaci.
 
Raist2 jest offline  
Stary 30-12-2016, 23:52   #28
 
WolfSet's Avatar
 
Reputacja: 1 WolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemuWolfSet to imię znane każdemu
Tak naprawdę to gracze wiedzą jak wyglądała sytuacja w rzeczywistości i każdy rozumny gracz jest w stanie oddzielić historię świata realnego od sesji. Dla tego, każdy gracz powinien zrozumieć, że to co się wydarzy jest otwartą kartą i zależy w dużej mierze od Mistrza Gry.
Moim zdaniem błędem było by osadzanie graczy w jakichś konkretnych wydarzeniach z historii, należy się posłużyć jedynie tłem historycznym, realiami PRLu, jednak lepiej trzymać się z daleka od np wydarzeń w 1970 na wybrzeżu czy strajków w 1988. Mnie raczej nie kręci historia w której bohaterowie graczy biorą udział w obradach okrągłego stołu, bo to poprostu była by groteska
 
WolfSet jest offline  
Stary 31-12-2016, 00:13   #29
 
Amon's Avatar
 
Reputacja: 1 Amon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputację
Okej
To, że np znamy historię, nie przeszkadza nam w oglądaniu filmu kostiumowego i nie wiemy co się wydaży, bo mimo iż postaci są z epoki, to nie żadne znane z podręczników. nieprawdaż?
Sesja trwa kilka dni/tygodni w swiecie gry. Przecież przykładowo, będąc rasowym warszawiakiem, nie wiesz dokładnie co się wydażyło na tej i tj ulicy w tym i tym roku o tej i o tej godzinie, nawet jeśli było to coś tak wstrzącającego jak zabójstwo czy gwałt. Bo te zbrodnie, mimo iż straszne, do podręcznika historii się nie wpiszą, jeśli nie dotyczą osób znanych.
Dlatego sesja tocząca się za komuny, czy w sredniowieczu, nie będzie powalać was globalnym dejavu jeśli gracie szarakami, choćby wampirami, mordercami czy innymi
Wampiry w dawnych czasach wierzyły w Kaina z tej samej przyczyny co współcześni im ludzie wierzyli w boga. Z tej samej przyczyny z jakiej polscy szlachcice wierzyli iż pochodzą od sarmatów a litewscy że od rzymian
Do tego - jeśli posiadasz nadprzyrodzone moce, łatwiej ci uwierzyć w religijne zabobony. Jeśli gracze chcą trzymac się mitologi Woda - ich wola, mogą nawet w ten sposób lepiej wczuć się w postać bo ich wiara - będzie prawdziwa i jedynie wiarą będzie. Różnice między wampirami, klany, wypływają nie z "anatomicznych" różnic ale z poglądów. Tak jak w realnym świecie są tacy którzy uważają jakaś rasę, rodzinę za lepszą lub gorszą tak samo jest z wampirami. Jednak to jest jedynie ideologia.
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline  
Stary 31-12-2016, 10:19   #30
 
MistrzGry's Avatar
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał WolfSet Zobacz post
Dla tego, każdy gracz powinien zrozumieć, że to co się wydarzy jest otwartą kartą i zależy w dużej mierze od Mistrza Gry.
Czyli ode mnie.

Cytat:
Napisał brody Zobacz post
w tej wypowiedzi chodziło mi o to, że zostawiamy wodoy mit o Kainie. Tylko tak, jak pisze to Amon to de facto nie jest mit, bo z pozycji gracza wiesz, że taka właśnie jest oficjalna wykładnia. Jako gracz nie masz żadnych wątpliwości, że było tak, a nie inaczej.
To jednak zależy od prowadzącego. U mnie było jasne, że to tylko mit, i żaden z graczy nigdy nie miał pewności na ile w niego wierzyć - więc podchodzili do niego jak detektywi policyjni do różnych wersji wydarzeń - traktowali z dużym dystansem i nie mieli pojęcia jak było naprawdę...
 
__________________
Bardzo lubię regulamin, a szczególnie punkt 10!
MistrzGry jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172