|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Co ty na to? | |||
Tak | 10 | 47.62% | |
Nie | 11 | 52.38% | |
Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
28-12-2016, 21:10 | #1 |
Reputacja: 1 | [wampir] Wampir bez mitologii WoD i za komuny Cześć Planuję w nadchodzącym roku poprowadzić sesję wampira. Myślę nad Polską w mrokach komunizmu, coś pomiędzy latami 50tymi a 80tymi. Chcę wybrać jakieś jedno konkretne miasto na miejsce rozgrywki. Niby nic nadzwyczajnego ale, chcę całkowicie wyrzucić przez okno historię świata mroku, zostawić jedynie jego mechanikę, której (ci co u mnie grali wiedzą) i tak za dużo nie używam. Jak to ma działać: Cała bajka o Kainie itp, jest tylko jednym z zabobonów, w jaki wierzą same wampiry, a przynajmniej te starsze, z określonego kręgu kulturowego. Inne wierzą w pochodzenie od jakiś hinduskich bogów, kosmitów, wirus, tak jak w życiu. Chodzi o to, że gracze nie będą mieć żadnego pewnika w podświadomości bo czytali to i to. Nie ma klanów, mechanicznie wszyscy grają Caitiff’ami, ale obowiązkowo muszą wybrać pełne 7 punktów w wadach. Oczywiście można wybrać takie wady by przypominały bądź wręcz imitowały konkretne wady klanowe i w ten sposób odgrywać jakiś kanoniczny klan, nawet nazywać siebie członkiem tego klanu Nosferatu (z wadami wyglądu), Ventrue (żywienie) itp. Jednak inni gracze mogą w się całkowicie wypiąć na taką postać “Wampiry z Kartaginy taaa jasne, a Kopernik była kobietą” To samo z pokoleniami: Liczenie “Od Kaina” ma taką samą wartość jak liczenie lat od Jezusa. Wampiry rozumieją, że krew się rozwadnia, ale widzą też że wzmacnia się w czasie diabolizmu. Są więc tacy, którzy uważają, że te wcześniejsze pokolenia (4,3 itp) są tak naprawde młodsze - wampiryzm wyewoluował setki tysięcy lat temu w formie podobnej do dzisiejszych ghuli i poprzez tysiąclecia diabolizmu i eksperymentów “przedpotopowcy” doszli do swojej potęgi. Taka zajawka pomysłu. Pytanie: czy byliby chętni na coś takiego? Pozdrawiam.
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
28-12-2016, 21:32 | #2 |
Reputacja: 1 | Czyli co? Requiem jeżeli chodzi o mitologię?
__________________ Mother always said: Don't lose! |
28-12-2016, 21:46 | #3 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Bardziej niż odrzucenie mitologii, interesuje mnie w tym wypadku miejsce i czas. Ponury PRL, to moim zdaniem dobre miejsce na rozegranie jakieś mrocznej sagi. Choć zdarcie wodowej patyny też może być ożywcze. Rzecz jasna wszystko rozbija się o szczegóły i określoną wizję zarówno wampirzego świata, realiów i propozycji samej fabuły. Stąd też rodzą się pytania: - co z Maskaradą? - skoro nie ma klanów, sekt i Tradycji, to jak wygląda wampirzy świat? Każdy sobie, czy jednak jakieś struktury społeczne istnieją? - jak saga byłby mocno zakorzeniona historycznie? Czy ponury PRL, to tylko tło, czy jednak wydarzenia historyczne będą odgrywały ważną rolę? - jak mocne są wpływy w ludzkim świecie? Czy wampiry, to nieliczni, ale potężni manipulatorzy i zakulisowi władcy, czy też jednak zwykłe, kryjące się w mroku potwory, walczące o przetrwanie? - poziom wiedzy zwykłych śmiertelników o wampirach? - czy masz jakiś zarys fabuły, czy tylko luźny pomysł na realia? Ogólnie byłbym chętny, ale wiele zależy od szczegółów i szczególików realiów i proponowanej fabuły. Równie ciekawa mogłaby być podobna rozgrywka w czasach Związku Radzieckiego.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |
28-12-2016, 21:47 | #4 |
Reputacja: 1 | Seachmall->Dowolne, wymyśl coś sam jeśli chcesz. każda postać może wierzyć w co jej się podoba. Tak jak z ludźmi: możesz wierzyć w złotego konia na którym prorok poleciał na księżyc, potop, kosmitów, ewolucje ale prawdziwe jest tylko to, że jak dzię czerech chamów weźmie na kopy to ci ani wiara ani czarny pas nie pomogą. I tak samo jest z wampirami - to co w mechanice to stoi, a dlaczego tak jest? ni znaju.
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
28-12-2016, 21:54 | #5 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie pomysł fajny Jeśli nie masz mnie jeszcze dość to chętnie poeksperymentuję. |
28-12-2016, 21:56 | #6 |
Reputacja: 1 | Ciekawy pomysł, jak znajdę czas to bym zagrał. Jak zorganizowane jest społeczeństwo wampirów, rozumiem, że głównie lokalnie na poziomie miast? |
28-12-2016, 22:02 | #7 |
Reputacja: 1 | Takod siebie... Ziemie odzyskane wydają mi się najlepszym miejscem, spora wymiana ludzi etc
__________________ A Goddamn Rat Pack! |
28-12-2016, 22:15 | #8 | ||||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Jedyne co wampiry jednoczy to: Strach przed wykryciem (te normalne) strach przed śmiercią. Dlatego większość chce zachować jakąś “maskaradę” i w mieście w którym będziecie grać, będzie “książe/biskup/baron” który stawia sprawę jasno: albo się ładnie bawicie po cichu, albo betonowe buty. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. | ||||||
28-12-2016, 22:21 | #9 |
Reputacja: 1 | Czyżby inspiracja Pilipiukiem? Tym "księciem/biskupem/baronem" mógłby być jakiś ubek. Potajemne tępienie w imię racjonalizmu. ("Jak to wampiry istnieją? Nie powinny!") |
28-12-2016, 22:26 | #10 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Z odpowiedzi wynika, że jedyne co się zmienia, to mitologia Kaina. Ją wyrzucamy do śmietnika i mamy wampiry-ateistów. Reszta, jak Maskarada, książęta i w sumie też klany pozostaje bez większych zmian, tylko z może większą dozą luzu. Jednak skoro jest jakiś książę, to i są struktury, bo taki jeden książę to sam niewiele zdziała. Patrząc na pierwszy post, to liczyłem na głębsze przeoranie wodowego schematu. Niestety odpowiedzi mnie troszkę zawiodły, bo pierwszy twój post rozbudził nadzieje na jakieś świeże i ciekawe podejście do tematu. W tej sytuacji zaznaczę "nie" w sondzie, choć i tak będę wypatrywał ewentualnej rekrutacji, aby przyjrzeć się szczegółom jakie ostatecznie zaproponujesz.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |