Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-05-2017, 17:29   #11
 
Gerappa92's Avatar
 
Reputacja: 1 Gerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwu
Cytat:
1) Jak długo się w to gra?
2) Czy są jakieś restrykcje odnoście postaci?
3) Ilu będzie graczy?
Na pierwsze pytanie bardzo trudno odpowiedzieć ^^. Myślę że całą przygodę można by w kilka godzin pyknąć na żywo. Czas w rzeczywistości forumowej potrafi się jednak wyjątkowo rozciągnąć. A ile chciałabyś żeby taka sesja trwała?

Ilość graczy? Wziąłbym maksymalnie 5. Pytanie czy by się tylu uzbierało ^^.

Przygoda rozpoczyna się od pierwszego poziomu i teoretycznie kończy się na poziomie 3. Biorąc pod uwagę fakt, że zaczyna się postaciami na poziomie podstawowym to stworzenie postaci od strony mechanicznej byłoby raczej proste. Moni miałaś styczność już z DnD?

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Bo nie jestem znawcą ale przygoda jest teoretycznie przygotowana dla DnD 3.0 ale wyszły podręczniki DnD 3.5 i nie mam bladego pojęcia jaka jest różnica w mechanice między tymi częściami. Jednak myślę że biorąc pod uwagę fakt, że do mechaniki będę podchodził raczej z dystansem nie będzie miało to dużego znaczenia ^^.
 
__________________
"Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia."
Albert Einstein
Gerappa92 jest offline  
Stary 25-05-2017, 17:38   #12
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Myślę, że dla początkującego MG oparcie się na gotowej przygodzie to dobry pomysł.

Mechanika dnd 3.0 i 3.5 jest bardzo podobna, różni się detalami jak np opis niektórych atutów, czarów i kilka zdolności klasowych.

Według mnie ta mechanika jest w niektórych aspektach nadmiernie skomplikowana w porównaniu do innych wersji jak np 5 edycja, która niedługo ma wyjść po polsku (np niepotrzebne skomplikowanie systemu umiejętności) ale myślę że na 1 poziomie i przy rozsądnym podejściu MG nie powinien być to problem.

E - w mojej opinii w dnd lepiej nastawic się na krótkie ale w miarę częste odpisy bo tempo akcji jest ważne, nie widzę sensu długiego opisywania przeżyć postaci przy walce z orkami. Google Documents ewentualnie do dłuższych dialogów.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Melkor : 25-05-2017 o 17:57.
Lord Melkor jest offline  
Stary 25-05-2017, 18:30   #13
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Gerappa92 Zobacz post
Czy Bezsłoneczna Cytadela to dobry pomysł?
Sama historyjka jest ciekawa, ale oparty na niej scenariusz bardzo przeciętny i niestety liniowy (spojler: co dobrze zobrazowano na tym wykresie). W PBF masz tyle czasu na zastanowienie, że nawet jako początkujący MP możesz prowadzić sesje bardziej otwarte i dające graczom ciekawsze decyzje niż "w lewo / w prawo" i "tak / nie".

Zaproponować coś mógłbym, ale raczej anglojęzycznego, np. In Search of the Unknown. Najlepiej nie przejmować się brakiem doświadczenia czy czyjąś oceną i prowadzić to co nam w trzewiach gra, a z gotowców korzystać jako inspiracji.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 25-05-2017 o 18:40.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 25-05-2017, 19:16   #14
 
Moni's Avatar
 
Reputacja: 1 Moni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłośćMoni ma wspaniałą przyszłość
Tak ze dwie gotowe karty i do tego jedną nieskończoną. Gier zero. ;-; I jak mówiłam, ten system jest złem w czystej postaci i nie ma plusów jeśli chodzi o KP. :/ <Może poza tym, że są schematy do niej>
Dlatego też mogę pograć, jeśli ta mechanika zostanie sprowadzona do normalnego poziomu. Albo jeśli chociaż będzie się dało zrobić taką postać, na jaką ma się ochotę...
 
__________________
Prowadzi: Złota maska
Prowadzona: Chmury nad Draumenionem
Moni jest offline  
Stary 25-05-2017, 19:53   #15
 
Gerappa92's Avatar
 
Reputacja: 1 Gerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwuGerappa92 jest godny podziwu
Cytat:
W PBF masz tyle czasu na zastanowienie, że nawet jako początkujący MP możesz prowadzić sesje bardziej otwarte i dające graczom ciekawsze decyzje niż "w lewo / w prawo" i "tak / nie".
Myślałem swego czasu o sandboxie i o AD&D, o którym chyba dowiedziałem się z jakiejś Twojej rekrutacji Clutterbane . Duże pole do popisu niespodziewane zwroty akcji itp. Brzmi interesująco. Ale ja chcę po prostu przeprowadzić graczy przez jakieś lochy. Chętnie wymyśliłbym coś autorskiego ale na próbę skorzystam najpierw z gotowca.

Moni co Ty taka marudna ? ^^
 
__________________
"Rzeczą ważniejszą od wiedzy jest wyobraźnia."
Albert Einstein
Gerappa92 jest offline  
Stary 26-05-2017, 00:02   #16
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Wszystkie sesje mi się zakończyły/zawiesiły (wprawdzie niedługo wracam do Cywilizacji, ale to zupełnie inny typ rozgrywki), a mam głód D&D.

Co do mechaniki, to nigdy się jakoś w jej meandry specjalnie nie zagłębiałem. Ot wykorzystywałem ją praktycznie tylko do walki, rzadziej w wydarzeniach poza nią, chyba, że akurat ludzie mieli ochotę się tym pobawić i porzucać sobie kostkami

Niemniej jeżeli będzie to D&D 3.0/3.5 to masz moją buławę, włócznię, czy czego będziesz potrzebował

Cytat:
E - w mojej opinii w dnd lepiej nastawic się na krótkie ale w miarę częste odpisy bo tempo akcji jest ważne, nie widzę sensu długiego opisywania przeżyć postaci przy walce z orkami. Google Documents ewentualnie do dłuższych dialogów
Sama długość odpisów za bardzo nie przeszkadza utrzymaniu tempa o ile to jest na tyle szybkie/żwawe, że jest co opisywać. Przez tempo akcji rozumiem tutaj szybkość rozwoju fabuły, niekoniecznie samych odpisów (aczkolwiek może mieć wpływ na poziom immersji). Dobrym przykładem takiej sesji jest Awangarda: Obsydianowa Maska.
 

Ostatnio edytowane przez Zormar : 26-05-2017 o 00:05.
Zormar jest offline  
Stary 26-05-2017, 00:17   #17
 
CHurmak's Avatar
 
Reputacja: 1 CHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputacjęCHurmak ma wspaniałą reputację
Cześć. O ile jeszcze jest dostępne miejsce dla gracza, zgłaszam się na granie po raz pierwszy w sesji mistrzowanej po raz pierwszy. Kto wie, może wszechświat zadrży w posadach?

W dnd grałem raz (jednostrzałówka), ponad 3 lata temu na żywo, niestety nie pamiętam która to dokładnie była edycja. Dlatego w dnd jestem zielony, czy stanowi to duży problem? Rzecz jasna dokształcę się w wymaganym zakresie.
 
CHurmak jest offline  
Stary 26-05-2017, 09:39   #18
 
Bounty's Avatar
 
Reputacja: 1 Bounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputacjęBounty ma wspaniałą reputację
Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.
 
__________________
Stay the reading of our swan song and epilogue.
Bounty jest offline  
Stary 26-05-2017, 10:08   #19
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Bounty Zobacz post
Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.
Mylisz się drogi Wattsonie. Wystarczy, że raz będą mieć perspektywę czerwonego kapturka (kurier, konwój opancerzony), za drugim gajowego (policja, ochrona, wojsko) a za trzecim wilka (mafia, wroga korporacja, najemnicy) to gwarantuję że zmieniając nazwy, lokacje i krajobraz nikt się nie zorientuje
 
Raga jest offline  
Stary 26-05-2017, 10:25   #20
 
Amon's Avatar
 
Reputacja: 1 Amon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Bounty Zobacz post
Nie wiem czy zmieniane nazw w gotowcu ma sens, bo jeśli ktoś w niego grał to i tak skojarzy fabułę.
Nazwy to tylko wierzchłek góry lodowej. Coś co w module było na przykład kopalnią, może być np zamkiem, pozostawiasz plan lokacji, rozmieszczenie spotkań losowych itp ale możesz wymienić wszystko inne.
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:07.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172