|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Czy zechciałbyś zagrać ze mną w przedstawionym świecie? | |||
Tak! Brzmi ciekawie i chętnie poznam go bardziej. | 2 | 20.00% | |
Może. Pokaż wikipedią, mapę i opowiedz mi więcej. | 8 | 80.00% | |
Nie! Twój pomysł jest do bani, nie znasz się na tworzeniu świata, porzuć ten pomysł. | 0 | 0% | |
Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-06-2017, 01:37 | #1 |
Reputacja: 1 | Dzieci Ośmiu - Czy ktoś zagra w autorski setting? Witam wszystkich. .Lat temu 1,5 + miesiąc otworzyłem rekrutację do autorskiego settingu wspartego "autorską mechaniką". Z radością odkryłem, że zainteresowałem swym tworem, aż piątkę graczy. Dwa miesiące później zamknąłem sesję. Świat okazał się nudny nie tylko dla mnie, a moje zdolności MG nie były w stanie uciągnąć tego dzieła. Siły na zamiary itp. Mój drogi setting nie został zapomniany, ulokowałem go bezpiecznie w tym sznurku wewnątrz mojej czaszki, którzy trzyma uszy przytwierdzone do głowy. Tam spędził ostatnie 1,5 roku gdzie rozważałem jego wady, zalety i znowu wady. Wyrzuciłem to co było bez sensu, bez powodu lub po prostu nudne, a zostawiłem to co było dla mnie istotne. Kilka drgań mózgosznura później i chce wam przedstawić kompletnie zmieniony setting, z kilkoma rzeczami, którzy moi poprzedni gracze mogą pamiętać. To jest jednak dopiero sonda, bo chcę zobaczyć czy ktoś zechce dać mi szansę. Przedstawię wam tu w uproszczony setting, oraz złożę masę obietnic, które postaram się spełnić. Bez dalszego przeciągania DZIECI OŚMIU Gdzie gramy? Świat nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, zarówno w mojej głowie jak i wewnątrz settingu. To nie znaczy, że cywilizacje nie wynalazły nazw dla świata, po prostu nie są one ujednolicone. Gracze wcielą się w postaci zamieszkujący jeden z trzech zaplanowanych przeze mnie kontynentów. Od kilku stuleci lud tego kontynentu zaczął go nazywać Teisha - Kontynent Śpiącego Słońca. Kontynent znajduje się w klimacie umiarkowano-podwzrotnikowym. Niziny na wschodzie i północy, wyżyny i góry na południu i zachodzie. Za południowymi górami jest duży niezamieszkały teren pustynny. Na północy znajduje się duża wyspa, za nią mniejsza w kształcie pół-księżyca. Na kontynencie obecnie znajdują się 4 kraje, podzielone obszernymi terenami ziemi niczyjej. Czym gramy? Postaci graczy należałyby do rasy Warborne (nie jestem w stanie na razie wymyślić dobrego spolszczenia. Sugestie mile widziane). Rasy [ludzi] stworzonej przez boga wojny Hytosa, która wiele tysiącleci temu wygrała walkę o dominację z rasami stworzonymi przez pozostałych bogów. Od tamtego czasu, reszta panteonu przygarnęła dzieci Hytosa pod swoją opiekę w wyniku czego powstało 8 narodów. Taneusi - podwładni Taneusa - boga Słońca, Bogactwa i Władzy. Lud zamieszkujący Najwyższe Królestwo na wschodzie. Od tysiąca lat rządzi nimi Wieczny Król, przy pomocy szlachciców różnej rangi. Jedyny kraj, który kładzie tak duży nacisk na rolę niewolnictwa. Corusi - poddani Corusa - boga Ziemi, Ciemności i Strachu. Lud zamieszkojący Ziemie Nadtyrana na zachodzie. Nadtyran jest najsilniejszym Baronem ziem ich kraju. Zezwala on pomniejszym Baronom na rządzenie swoimi ziemiami według własnego uznania, tak długo jak służą jemu. Ozdali - słudzy Ozdala - bezpłciowego boga Ognia, Postępu i Szaleństwa. Zamieszkują południowe góry i ziemie podgórskie w Republice Postępu. Arcanepunk/steampunk, zmieszany z ksenofobią wobec pomysłów z zewnątrz. Weweni - wyznawcy Weweny - bogini Życia, Płodności i Tradycji. Ten lud zamieszkuje północną wyspę w Teokracji. Stoją w kompletnej opozycji do Ozdali, chociaż tak jak oni odrzucają wszelkie pomysły z zewnątrz. Hytosi - ci którzy pozostali wierni Hytosowi - Bogu Wojny, Honoru i Siły - Nomadyczny naród luźno powiązanych ze sobą klanów. Wśród nich znajdują się najemnicy, ochroniarze, dzicy wojownicy ale też rycerze zakonni i żołnierze. Elsani - sługi Eslany - Bogini Piękna, Snów i Powietrza. - kolejny nomadyczny naród, który jeszcze tysiąc lat temu posiadał własny kraj: Wolne Księstwo Eslany. Współcześni Eslani są pozbawieni kraju i zajmują się tworzeniem sztuki, opowieści i wszystkiego innego, aby ich pani nie obudziła się, gdyż to oznaczałoby koniec świata. Onheri - wierni dualnego boga Onhera - żeglarze, piraci, odkrywcy i handlarze. Ohner jest bóstwem o dwóch twarzach - Ojca Pienistej Brody oraz Słonej Suki - jedna przedstawia dostatek i wolność morza, druga niebezpieczeństwa i nieprzewidywalność głębin. Zamieszkują w wolnych miastach portowych plus jeden szczep na dalszej północnej wyspie. Sytosi - oddani Sytos - boga Śmierci, Czasu i Księżyca - bardziej organizacja niż naród. Nikt nie rodzi się Sytosi, nim zostaje się z wyboru. Dzielą się oni na Kapłanów śmierci, podróżnych mnisi i łowców nieumarłych. Jak gramy? Porzucam swój "autorski" system i po prostu wykorzystam z Storyteller System, na którym bazuje WoD Wprowadzę tylko kilka własnych modyfikacji. Chcę wam pokazać świat, a mechanika będzie tylko dla ułatwienia rozgrywki. W ilu gramy? Planuję zaprosić do gry ze mną 4 osoby. Kiedy gramy? Podejrzewam, że rekrutację wrzucę gdzieś we wrześniu, a sesja zacznie się w październiku. Czemu? Obecanki Chcę zrobić kilka rzeczy zanim zacznę rekrutację. - Rozpisanie wikipedii na Obsidian Portal - Narysować mapę, aby łatwiej graczom pokazać świat. Koniec moich wypocin. Chciałbym wiedzieć czy ktoś będzie zainteresowany zagraniem ze mną. Z chęcią przyjmę wszelkie pytania, sugestie i wszelkie uwagi co do mojego świata. [media]http://s2.quickmeme.com/img/f0/f0b0fccf9185fc3a54278f9da6f1fc96640a4d7f38a1304f62 71cb3dcddd49de.jpg[/media] Z góry dziękuję wszystkim zainteresowanym.
__________________ Mother always said: Don't lose! |
11-06-2017, 07:44 | #2 |
Reputacja: 1 | "Warborne" - Dziecię Wojny? (ukłon w stronę Skyrima) Ewentualnie Z Wojny Zrodzony. Chociaż, jeżeli wymyślasz świat, to lepiej od razu wymyślać nazwy po polsku, hm? Niestety nasz język ma w sobie to, że nie potrafi robić angielskich jednowyrazowców w stylu Storyteller czy Roleplayer. Bo do dziwnych potworków, które by tłumaczyły warborne'a, można by dodać jakiegoś wojniarza, awanturnika, niespokojnego czy wojownika. Można także sięgnąć do imion słowiańskich i walnąć jakiegoś Radogosta (wg niekórych domniemany bóg wojny, aczkolwiek wielu wątpi, że w ogóle taki istniał), Mściwoja, Wojmira czy Wojrada i Wojsława. Tylko to musiałoby pasować do klimatu.
__________________ |
11-06-2017, 11:15 | #3 |
Reputacja: 1 | Niestety mój mózg, kiedy jest w trybie wymyślania, preferuje działać w języku angielskim ze względu na możliwości słowotwórstwa tego języka. Dzięki za sugestie.
__________________ Mother always said: Don't lose! |
11-06-2017, 14:35 | #4 |
Reputacja: 1 | Zaznaczyłem może, bo kończę właśnie magisterkę i pojęcia nie mam gdzie wyląduję we wrześniu, oraz czy będę miał czas.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
11-06-2017, 23:15 | #5 |
Reputacja: 1 | O samym udziale w rozgrywce o tyle trudno mi się wypowiedzieć, że również nie wiem, jak będzie z moją dyspozycyjnością. Bezpośrednie tłumaczenie terminu Warborne - po główkowaniu stwierdzam że mi bardziej pasuje Naród Wojny (ale jest to tylko próba dosłownego tłumaczenia!). Dalsze eksperymentowanie sprawia że idąc podobnymi śladami co Ardel - proponuję nazwę "Rażeńcy", od "rażenia", "zrażania", "wróżdy", czegoś powiązanego z wojną-przemocą jako żywiołem. Biorąc jednocześnie motywy "śródziemnomorskie", jakie gdzieniegdzie dostrzegam (nie wiem na ile słusznie) w opisach, poszedłbym tropem tworzenia neologizmu albo poszukiwania w grece albo łacinie. Genemachowie (geneza i "machia"-"wojna"), albo Beleryci (od "bellum"), czy Harmaryci. Może ktoś kto naprawdę zna się w tej dziedzinie wymyśli coś lepszego. |
12-06-2017, 01:06 | #6 |
Reputacja: 1 | Zapożyczanie z greki i łaciny nie ma sensu w świecie gdzie te języki nie zaistniały. Kultura Taneusi jest inspirowana rzymsko-greckimi kulturami, ale nie na tyle, aby dyktować nazwę całej rasy. Dzięki za sugestie.
__________________ Mother always said: Don't lose! Ostatnio edytowane przez Seachmall : 12-06-2017 o 01:13. |
12-06-2017, 02:03 | #7 |
Reputacja: 1 | Lubię autorskie pomysły, jeżeli są dopracowane. Bez obietnic, ale jak zdrowie pozwoli, a sama rekrutacja będzie ciekawa mogę być chętny. Postaram się zostawić sobie wolny "slot" na wrzesień.
__________________ Bez podpisu. |
12-06-2017, 03:09 | #8 |
Reputacja: 1 | Nie wiem jak będzie z czasem, więc nie wiem, czy się zgłoszę, ale mam parę pomysłów na tłumaczenie Warborne z tabelki do tworzenia imion słowiańskich: Bardziej dosłowne: Ludobor - Człowiek/Ludzie walki Ratolud - Człowiek wojny Mniej dosłownie: Ratowit - Władca wojny Borowit - Władca walki Lubobor - Kochający walkę Boromił - Miłujący walkę Ratomił - Miłujący wojnę Z całkiem innej beczki: Jarowoj - Krzepki wojownik Ciechorat - Pociecha/Dziecię wojny Witowoj - Władca wojowników Bogowoj - Boscy wojownicy W przypadku kobiet wystarczy dodać -a i już wszystko pasuje.
__________________ "Alea iacta est." ~ Juliusz Cezar |
12-06-2017, 03:37 | #9 |
Reputacja: 1 | Ok dzięki za wsparcie i pomysły, ale z góry raczej będę odrzucał nazwy trącające słowiańszczyzną. Nic do języka nie mam, ale dla mnie nazwa musi mieć sens wewnątrz świata, który przedstawiam. Gdybym zrobił świat, gdzie wszyscy gadają po rosyjsku, a z jakiegoś powodu mają germańskie imiona, nazwy miast itp. to nie miałoby to sensu, prawda? Odpowiednik "Słowian" w moim settingu jest, ale ponownie nie jest to nacja, która by dyktowała jak cała rasa się nazywa. Warborne widzą mi się jako bardziej beznacjowi-Fantasy-wojowniko/barbarzyńcy, więc staram się wymyślić coś dość neutralnego.
__________________ Mother always said: Don't lose! |
12-06-2017, 04:11 | #10 |
Reputacja: 1 | Może wezmę udział, tylko dopracować szczegóły.
__________________ Man-o'-War Część I |