lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Sesja w polskich realiach; "Stara baśń" spod Sandomierza (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17378-sesja-w-polskich-realiach-stara-basn-spod-sandomierza.html)

Szkuner 03-10-2017 21:21

Sesja w polskich realiach; "Stara baśń" spod Sandomierza
 
Cześć wszystkim!
Nim pochopnie założę temat rekrutacji, chciałbym skonsultować swój pomysł z forumową społecznością. Historia, którą chcę przedstawić, ma miejsce w bliskiej okolicy wczesnośredniowiecznego Sandomierza. Nie chcę umieszczać akcji w sztywno określonym położeniu w czasie, a jedynie rzucić ją w realia XI - XII wiecznej Polski. Niech klimat będzie typowy dla powieści legendarnej, przesiąkniętej mitem i historycznymi niedopowiedzeniami.

Cała zabawa polegałaby na tym, że grupa najmitów, wojów lub chłopów powiązanych z tajemniczą historią "bestii", próbowałaby rozwikłać krwawą zagadkę potwory, która od długiego czasu nawiedza osadników z dzikich wideł Wisły i Sanu. "Knurzysko", bo tak stwór został nazwany przez tutejszą tłuszczę, porywa ludzi, pali domostwa i sieje ogólny terror - a wszystko to pod osłoną "potężnej mgły kochany panie, a jakiej wilgoci straszliwej!" I oprócz wyszczególnionych miejsc, w których "Knurzysko" prawdopodobnie maczało swoje ubłocone racice, grupa poskramiaczy nie posiada żadnej innej wiedzy. Z racji tego, że akcja toczyć się będzie w leśnych labiryntach potężnej puszczy, gdzie natknąć się można na pojedyncze osady, powtykane bezładnie pomiędzy tytaniczne drzewostany, na zbrojną pomoc sandomierskich hufców nie ma co liczyć. Zresztą, kto wysyłałby zbrojne drużyny do starcia z jakąś przerośniętą świnią? Lecz mimo to książę sandomierski rad będzie słyszeć o śmiałkach, którzy łeb monstrualnego świaniaka rzucą mu pod nogi.

Świat jaki jest każdy widzi, brak tu efektownych kul ognia i potężnych czarodziejów, a dobre ostrze to najskuteczniejsze zaklęcie. Ale czy to oznacza, że magia nie istnieje? Mimo nowo powstałych kościołów i świeżego boga, siedzi ona w umysłach ludzi, w społeczeństwie przesiąkniętym wiarą w niewyjaśnione zjawiska oraz nocne mary. Jednym słowem świat dudni od zabobonów oraz magii i w pewnym sense magia przeszywa go na wskroś.

Szkielet scenariusza jest z założenia dość prosty i niedługi (choć wszystko zależy od graczy), a klimat powinien być typowy dla baśni okraszonej nutą horroru oraz krwi. Akcja szybka, bez zbędnego nurkowania w poboczne wydarzenia i szczegóły. Postacie graczy to ludzie, którzy wiedzą jak umiejętnie posługiwać się własnymi talentami, ale żadni z nich legendarni bohaterowie. Ot, awanturnicy z dodatkową iskrą w sercu.

Mechanika raczej skąpa, sprowadzająca numerki kilku cech i umiejętności do testowania ich przeciwko trudnym od wymigania się okolicznościom. Wszystko z nastawieniem na jasne odpisy graczy i mojej adekwatnej reakcji.

Chciałbym również podkreślić, że byłaby to moja pierwsza sesja, w której występowałbym jako mistrz gry. Dlatego nim zacznę cokolwiek, potrzebna krytyka kochanego forum. Jeśli będzie zainteresowanie, to coś na pewno ruszy, a jeśli nie - to nie :-P

Asenat 03-10-2017 21:33

Knurzysko XD.
Mnie tam się podoba.

Zara 05-10-2017 19:35

Podoba mi się pomysł takiego low fantasy w słowiańskich, swojskich klimatach. Chętnie bym zagrał :D

Szkuner 06-10-2017 13:16

Fajno fajno, bo już z samej sondy jest liczba dla poważnej drużyny, więc pewno rekrutacja niebawem się pojawi. :)

Asenat 06-10-2017 13:20

Dla niewiasty w tej bandzie najmitów i wojów znajdzie się miejsce, czy nie kombinować?

Szkuner 06-10-2017 13:25

Nie widzę przeciwwskazań, ograniczeń w tej kwestii będzie bardzo niewiele, co szczegółowo opiszę w poście rekrutacyjnym.

Anonim 10-10-2017 15:15

Ciekawe, a myślałeś nad tym, żeby postacie graczy to było jedynie pospólstwo? Nikt im nie uwierzył, że grasuje jakaś ziejąca ogniem świnia, więc wzięli sprawy na własne widły i zanurzyli się w tajemnicze gęstwiny.
Albo nawet ludzie luźni: postacie graczy od paru tygodni najmowali się do różnych prac w mieście i wiedzą o knurzysku, jednak gdy rajcowie organizują łapanki ludzi luźnych to nie mając innego wyjścia wbiegli w tajemnicze gęstwiny. Teraz już nikt ich nie goni, ale są tak głęboko w lesie, że ciężko zorientować się jak z niego wyjść. Każdy odgłos może być knurzyskowym.

Tak po prostu, żeby to był bardziej horror niż polowanie. Chyba, że nie chcesz żeby to był bardziej horror. :)

Szkuner 10-10-2017 16:52

Cytat:

Napisał Anonim (Post 745717)
Ciekawe, a myślałeś nad tym, żeby postacie graczy to było jedynie pospólstwo? Nikt im nie uwierzył, że grasuje jakaś ziejąca ogniem świnia, więc wzięli sprawy na własne widły i zanurzyli się w tajemnicze gęstwiny.
Albo nawet ludzie luźni: postacie graczy od paru tygodni najmowali się do różnych prac w mieście i wiedzą o knurzysku, jednak gdy rajcowie organizują łapanki ludzi luźnych to nie mając innego wyjścia wbiegli w tajemnicze gęstwiny. Teraz już nikt ich nie goni, ale są tak głęboko w lesie, że ciężko zorientować się jak z niego wyjść. Każdy odgłos może być knurzyskowym.

Tak po prostu, żeby to był bardziej horror niż polowanie. Chyba, że nie chcesz żeby to był bardziej horror. :)

Chodziły mi po głowie podobne pomysły, kiedy szkicowałem sobie cały zamysł historii. Postawiłem jednak na bardziej "przygotowaną" drużynę łowczych, nie zaś na grupkę niezorganizowanych chłopów rzuconych w otchłań puszczy. Przeważyła moja ostrożność, bo chcąc nie chcąc stworzenie porządnego horroru to nie lada wyczyn, a wolałem nie porywać się z motyką na przysłowiowe słońce. Szczególnie, że to moja pierwsza sesja w roli mistrzującego. Zdecydowałem się więc na historię niekoniecznie bardziej banalną, ale "bezpieczniejszą" w jej opowiedzeniu. Mimo wszystko śmierć, strach i zaszczucie może dotknąć każdą postać w taki sam sposób, bez względu na ich społeczny stan. :cool: Szczególnie wtedy, kiedy wróg jest tak naprawdę zupełną niewiadomą.

Nami 10-10-2017 22:04

Rekrutacja powstała: http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...knurzysko.html


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172