lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Stary Mag wg. gotowego scenariusza (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17587-stary-mag-wg-gotowego-scenariusza.html)

Selyuna 07-11-2017 17:42

Stary Mag wg. gotowego scenariusza
 
Tak się zastanawiam czy byłoby zapotrzebowanie na Maga: Wstąpienie?
Wiem że kiedyś to forum mocno stało sesjami akurat w tym systemie.

Jest pewien gotowy scenariusz, który prowadziłam lata temu i mam przećwiczony, teraz zresztą pewnie poszedł by mi o wiele lepiej. Jednym słowem, sesja która prawie sama by się zagrała. Chociaż pewnie wszystkie odpisy tworzyłabym na nowo, oraz dostosowała szczegóły pod postaci graczy - lubię takie drobne zahaczki.

Scenariusz zakłada to że postacie graczy się nie znają, pochodzą wręcz z różnych miejsc i być może Tradycji, ale moglibyśmy grać z założeniem że uda się z nich skleić kabałę, z perspektywą późniejszej kontynuacji tego jednostrzału.
Aha, scenariusz zakłada współpracę między postaciami, wymianę informacji, kombinowanie, grę drużynową, i z tego powodu sukces bardzo zależy od graczy. Mogą wręcz być takie momenty które będą do rozegrania w ogóle bez udziału MG.

Najprawdopodobniej też jeden z enpeców będzie odgrywany nie przeze mnie a przez kogoś komu powierzę tę rolę - ochotnik się już zgodził (nie jest to osoba z tego forum).

Co więcej? To naprawdę bardzo wstępne rozeznanie. Powiem może tyle że lubię prowadzić starego Maga w okolicach w których został on napisany (czyli lata 90-te), jednak u mnie epoka nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Nie prowadzę też postaciom złym (bo to Mag), chorym psychicznie (bo to Mag) i pokręconym moralnie (bo to Mag) - wszystkie one to kandydaci na ścieżkę Zstąpienia i autostradę do Upadku. Ale tak poza tym to jestem otwarta na różne negocjacje.

Tutaj dopiszę jak coś jeszcze wpadnie mi do głowy. Tak jak mówiłam, to bardzo wstępne rozeznanie. ;)

ps1. Obecnie prowadzę na wersji mechaniki z edycji rocznicowej, tj Mage: The Ascension 20th Anniversary Edition
Wymagam chociażby podstawowej znajomości podręcznika, ale rzeczy związane z rozumieniem pewnych bardziej zawiłych kwestii (a takowych jest tu sporo) rzecz jasna tłumaczę.
Jest to moja interpretacja ale jest ona obowiązująca.

Jak czegoś nie wiem to się zastanowię, może dam przekonać do cudzej wizji. Nie lubię tylko presji związanej z tym że ktoś coś widzi po swojemu i chce żeby było tak jak to widzi. Ten system jest niedoskonały i potrzebuje jednej spójnej wizji która go utrzyma w ryzach. Nie mówię że moja jest najlepsza ale w mojej sesji to ona będzie rządzić z powodów dość oczywistych.

Rewik 07-11-2017 17:49

Zagrałbym, gdyby były to warsztaty lub gdyby było zapotrzebowanie na kolejnego sterowalnego NPC'a bez konieczności wchodzenia w mechanikę. :)

Selyuna 07-11-2017 18:08

Cytat:

Napisał Marek Rewik (Post 751379)
Zagrałbym, gdyby były to warsztaty lub gdyby było zapotrzebowanie na kolejnego sterowalnego NPC'a bez konieczności wchodzenia w mechanikę. :)

Obawiam się że warsztaty tak jak je tutaj rozumiem (wczoraj odkryłam że mogę sobie sprawdzić jaką dostaję reputację, widać jak ogarniam LI) to byłoby za dużo na moje obecne moce przerobowe. Dlatego też wybieram coś co nie wymaga ode mnie wielkiego prepa czy budowy fabuły od nowa.

Natomiast jedyny enpec jakiego mogę powierzyć komuś i który miałby udział w całej sesji, to postać która siedzi w tej samej kabale (metaforycznie nie jako najmniejsza komórka społeczeństwa magów) co postacie graczy; i to jest rola dla kogoś kto się już u mnie sprawdził jako gracz.

Selyuna 08-11-2017 10:08

Odpowiedź na pytanie z priva.
Przez podstawową znajomość podręcznika rozumiem przeczytanie go, chociażby polskiego wydania (chociaż nie polecam jeśli ktoś zna angielski, tłumaczenie jest straszne). Wystarczy przeczytać raz-dwa te najważniejsze sekcje, które powiedzą co to za świat i jakimi postaciami w nim gramy.
Wolę graczy którzy tylko nieco liznęli, ale nie czytali bezmyślnie, niż takich którym się już jakieś dziwne przekonania (typu - mojego awatara widzą inni magowie) ugruntowały. Postać gracza w założeniu jest samodzielna i wie to wszystko, czego gracz może nie wiedzieć lub zapomnieć, ja jestem od uzupełniania takiej wiedzy u gracza.

Przez postacie chore psychicznie rozumiem natomiast chore w klinicznym znaczeniu, poważne zaburzenia. U maga szaleństwo prowadzi do zostania Maruderem, czyli antagonistą, czyli postacią niegrywalną. Nie chcę nikomu w trakcie gry zabierać kucyka.
Rzecz jasna określenie granic normalności w przypadku gości którzy potrafią manipulować Rzeczywistością samą siłą swej woli łatwe nie jest, natomiast gramy Tymi Dobrymi, którzy rzecz jasna mogą mieć swoje wady i odchyły.

Mike 08-11-2017 10:30

Cytat:

Nie mówię że moja jest najlepsza ale w mojej sesji to ona będzie rządzić z powodów dość oczywistych.
A możesz parę słów o swojej wizji napisać?

W jakich klimatach była by sesja. Bardziej magiczny kryminał czy raczej umbrowy matrix :)?

Cytat:

Postać gracza w założeniu jest samodzielna i wie to wszystko
Czyli ma jakieś dodatkowe kropki oprócz tych startowych?

abishai 08-11-2017 10:39

Hmm... na Maga to bym się skusił. Nie mam za dużego doświadczenia w tym systemie(dwie sesje tylko na koncie i jedną udaną mechanicznie postać :lol2: ), ale go lubię. :)

Selyuna 08-11-2017 10:44

Cytat:

Napisał Mike (Post 751501)
A możesz parę słów o swojej wizji napisać?

Prowadzę raczej urban fantasy w takim klasycznym świecie mroku gdzie cienie są dłuższe, niż heroiczne przygody o miotaniu fireballi. Ważniejsze są wierzenia i przekonania postaci oraz ich rozterki moralne.
W sumie moim zdaniem nie odchodzę daleko od podręcznika drugiej edycji (ta jedyna wydana w Polsce). Nie używam przeważnie metaplotu, chociaż mogą pojawić się nawiązania do ważnych NPCów lub lokalizacji.

Cytat:

Napisał Mike (Post 751501)
W jakich klimatach była by sesja. Bardziej magiczny kryminał czy raczej umbrowy matrix :)?

Ten jednostrzał to częściowo śledztwo, ale specyficzne. Żeby nie zdradzić za wiele, powiem tak - postacie dostają zespół zasad wg których muszą działać żeby poradzić sobie z pewnym zadaniem, ale poza tym mają też sporo swobody.
edit - żeby nikogo nie rozczarować - mogą pojawić się takie momenty kiedy postaci siedzą w pomieszczeniu i po prostu rozmawiają. To taki scenariusz.

Ogólnie raczej nie prowadzę w Umbrze całych przygód, chociaż w Magu nigdy nie wiadomo co się może zdarzyć.
Poza tym jako MG lubię scenariusze gdzie wiele zależy od działań graczy, ich decyzji i ingerencji w fabułę. Nie ma nic gorszego niż bierność, chociaż oczywiście wyciągam też konsekwencje decyzji graczy.Trzeba się u mnie liczyć z tym że one będą, i gramy tak jakby NPCe byli prawdziwymi ludźmi, ze swoim własnym zbiorem motywacji i celami które mogą się konfliktować z tymi graczy.
Bez konfliktu nie ma ciekawej gry.

Cytat:

Napisał Mike (Post 751501)
Czyli ma jakieś dodatkowe kropki oprócz tych startowych?

Nie, startowe kropki to właśnie taki kompetentny, niezależny od mentora i innych nauczycieli mag.

Jaśmin 08-11-2017 12:04

Chętnie bym spróbował. Będę śledził temat rekrutacji i jak dasz znak zacznę wyrastać gdzie mnie nie posiali.
Masz coś przeciwko Bractwu Akashy? Względnie jakiejś innej tradycji?

Selyuna 08-11-2017 13:29

Cytat:

Napisał Jaśmin (Post 751519)
Masz coś przeciwko Bractwu Akashy? Względnie jakiejś innej tradycji?

Każda podręcznikowa Tradycja ma sens, jeśli ma ten sens postać zrobiona przez gracza, także niczego nie zakazuję. :)

Eleishar 08-11-2017 14:14

Mam Ci ja Akashitę zrobionego na mechanice 20th anniversary (a raczej przekonwertowanego, bo na początku graliśmy pierwszą edycję) i bardzo lubię tę postać, ale on jest dalece ponad kropki startowe...
Jeśli pojawi się rekrutacja, to zobaczę czy uda mi się coś upichcić.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:31.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172