Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-11-2017, 14:27   #11
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
PS:

I - 6

II - 7

III - 10

IV - 4

Może bym nawet i grała, jakby KP nie było jakieś mordercze. Ostatnio odrzuca mnie od sesji, które są fajne, ale trzeba do nich tworzyć megarozbudowane opisy BG, które potem nie są nawet w 1/100 wykorzystywane.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 13-11-2017, 14:40   #12
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Pomysły jakie mieliśmy z Mikiem byłyby idealne.

Jak dla mnie:
I - Stężenie zjawisk dziwnych: 7 - może nie kataklizm na skalę światową, ale coś definitywnie poszło nie tak i ci co mają wiedzieć, wiedzą.

II - Tajność organizacji: 8 - rzadkość, właściwie to bardziej jakiś pion/dział w obrębie istniejących organizacji.

III - Wielkość organizacji: 1 - kilka osób, mniej więcej odpowiednik klasycznej Drużyny RPG.

IV - Stopień w hierarchii: 3: już nie szeregowy, ale jeszcze nie kierownik


Co do samej sesji, to lekkie spaczenie postaci graczy byłoby mile widziane
 
psionik jest offline  
Stary 13-11-2017, 20:46   #13
 
Gormogon's Avatar
 
Reputacja: 1 Gormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputacjęGormogon ma wspaniałą reputację
To brzmi bardzo ciekawie i w sumie jestem wstępnie zainteresowany...
Szczególnie jeśli miałoby to mieć miejsce tuż przed wybuchem 2WW, np. rok 1938 lub zima 39. Koniecznie w Europie.
A, i czy miałbyś coś przeciwko postaci wysoko urodzonego Niemca?

I - Stężenie zjawisk dziwnych: 3/4 - zdarzają się, ale zwykły zjadacz chleba nie ma o tym pojęcia.

II - Tajność organizacji: 9/10

III - Wielkość organizacji: 1/2

IV - Stopień w hierarchii: 3
 
__________________
„Wiele pięknych pań zapłacze jutro w Petersburgu!”
Gormogon jest offline  
Stary 14-11-2017, 04:18   #14
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ponawiam propozycje wypróbowania mojej mechaniki To co trzeba przeczytać to 3 strony a4 w docu A i tak rozwlekle napisałem.
- Myślałem o parchowej KP jak już. Ale podeślij mi na pw tą mechę to zobaczymy



Cytat:
Ja ze swej strony tylko polecę mechanikę gry Monster Of The Week (powered by the Apocalypse). W podobnym klimacie zostały też wydane Dust i SW Werid War II.
- Dzięki za namiar



Cytat:
Może bym nawet i grała, jakby KP nie było jakieś mordercze. Ostatnio odrzuca mnie od sesji, które są fajne, ale trzeba do nich tworzyć megarozbudowane opisy BG, które potem nie są nawet w 1/100 wykorzystywane.
- A w sumie jak już o to zahaczyłaś to jak widzisz/cie KP pod kątem bio? Co byście chcieli tam pobazgrać a co nie?



Cytat:
Co do samej sesji, to lekkie spaczenie postaci graczy byłoby mile widziane
- A co np. uznajesz za takie "lekkie spaczenie postaci"?



Cytat:
A, i czy miałbyś coś przeciwko postaci wysoko urodzonego Niemca?
- Zależy od profilu grupy w jaką byśmy grali. Jak by wyszła jakaś grupka studentów, naukowców i inaczej nieformalna to nie ma sprawy. Jak jakaś rządowa to tak jak w każdej rządowej przez jakieś sito zaufania i wstępne etapy trzeba by przejść więc fan NSDAP pewnie by nie przeszedł. Generalnie samo pochodzenie to tylko jedna z cech postaci i nie przesądza raczej czy jest grywalna czy nie. Ogólnie spory nacisk bym raczej kładł na motywację postaci by chcieć robić ten cały myszyn i w ogóle.

- Ponadto myślałem by wzorem z Cold City by narodowość była jedną z wymaganych cech, Niemca jako narodowość bym dopuszczał no ale to właśnie musiałby być grywalny Niemiec.



Oki póki co sonda po 3 osobach (Atu, Psion, Gomoron) wygląda tak:


I - Stężenie zjawisk dziwnych (ok 5.5)


I - 6

I - Stężenie zjawisk dziwnych: 7 - może nie kataklizm na skalę światową, ale coś definitywnie poszło nie tak i ci co mają wiedzieć, wiedzą.

I - Stężenie zjawisk dziwnych: 3/4 - zdarzają się, ale zwykły zjadacz chleba nie ma o tym pojęcia.



II - Tajność organizacji (ok 8.1)


II - 7

II - Tajność organizacji: 8 - rzadkość, właściwie to bardziej jakiś pion/dział w obrębie istniejących organizacji.

II - Tajność organizacji: 9/10



III - Wielkość organizacji (ok 4.1)


III - 10

III - Wielkość organizacji: 1 - kilka osób, mniej więcej odpowiednik klasycznej Drużyny RPG.

III - Wielkość organizacji: 1/2



IV - Stopień w hierarchii (ok. 3.3)


IV - 4

IV - Stopień w hierarchii: 3: już nie szeregowy, ale jeszcze nie kierownik

IV - Stopień w hierarchii: 3



---

- To z tej trójki głosów to uśredniając wyniki by każdy był jednakowo niezadowolony to wychodzi takie cóś:

- Skala zjawisk dziwnych - 5.5 czyli średnia. Coś się trafia tu i tam, wiadomo, że jest ale jak z wrogimi dywersantami czy Tigerem czyli samemu można przez całe lata wojny nie spotkać ani nie spotkać nikogo kto spotkał.

- Tajność organizacji - 8.1 czyli bardzo duża. Czyli coś jak że są jacyś tam komandosi czy inni faceci w czerni co robią takie numery no ale może to i jacyś żandarmi albo spadachroniarze tak naprawdę to robią.

- Wielkość organizacji - 4.1 czyli jakaś lokalna. Na terenie jednego kraju lub podejrzanego rejonu i większym natężeniu zjawisk dziwnych założono daną organizację do zbadania tych dziwów. Wtedy BG by byli jednym z takich zespołów na terenie np. jakiegoś miasta czy do jakiegoś zadania przydzielonych.

- Stopień w hierarchii - 3.3 czyli średni. BG wtedy byliby odpowiednikiem podoficera w wojsku. Tyle, że liczebność organizacji z założenie o wiele mniej masowa więc te grupki i tłumki były by proporcjonalnie mniejsze. Na takim podoficerskim etacie to by pewnie BG odpowiadali za podobną sobie liczbę innych agentów np. byli tym starszym agentem z pary agentów albo drugą parę do pomocy.


---

- Generalnie sporo by zmieniało jakby rozdzielić czy sesja ma być bardziej agencyjna czy bardziej komandosowa. W pierwszej wersji to przypomina by pewnie bardziej detektywistyczną robotę w drugiej no komandosową czyli jakiś konkretny myszyn. A to też inaczej układa te liczebności, charaktery i zadania dla BG.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Stary 14-11-2017, 12:10   #15
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cytat:
- A co np. uznajesz za takie "lekkie spaczenie postaci"?
To zależy od fabuły sesji, ale np. balansowanie pomiędzy próbą kontrolowania nowych mocy a opętaniem/szaleństwem. Bohaterowie mogliby (w zależności od fabuły) zostać opętani i zyskać jakąś małą moc (np. telekinezę do ok. 0,5kg w odległości kilku metrów, wyczucie zagrożenia, wyczucie słabości itp.) jednakże ich użycie wiązałoby się ze zwiększeniem skazy, czyli np. podszeptami demona, który z czasem zyskuje coraz większą kontrolę, lub np. szaleństwem itp., nie wiem tylko, czy to Twój klimat?
 
psionik jest offline  
Stary 14-11-2017, 12:18   #16
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Można zamiast opętania dać toksyczne medykamenty. Staczanie się w szaleństwo. Im więcej kozaczysz "mocą" tym bliżej granicy przepaści.

Link do mechy poszedł na pw.
 
Mike jest offline  
Stary 14-11-2017, 12:25   #17
Mag
 
Mag's Avatar
 
Reputacja: 1 Mag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputacjęMag ma wspaniałą reputację
Ja w sumie to nie wypełniam ankiety, bo jak tak się zastanawiam nad tym to do każdej opcji mogę się dostosować

Mam tylko jedną uwagę co do posiadania mocy przez BG - raczej jestem przeciwna temu - lepiej, żeby ich nie posiadali (a już na pewno ich nie mieli na starcie)
- no chyba, że to w samej rozgrywce już wyjdzie, że kto się jakiegoś syfa nabawi
 
__________________
"Just remember, there is a thin line between being a hero and being a memory"

Gram jako: Irya, Venora, Chris i Lyn
Mag jest offline  
Stary 14-11-2017, 13:44   #18
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Ale dlaczego robisz rozróżnienie między sesją :komandowską: a :deketywistyczną: ? Doświadczenia różnych tajnych organizacji II wś. (typu SOE), pokazują że w ramach jednej operacji można łączyć aktywności wywiadowcze i bojowe - a drużynę można np. podzielić. IMHO sesja z oboma elementami w balansie da radę się sprawdzić.

PS: Ma już pomysł na postać (i zaklepuję!) irlandzkiego księdza-egzorcysty, który jak trzeba, to służy mocą wiary i wiedzy o różnym "źle", ale ze Stena tez potrafi poszczelać :P
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 14-11-2017, 15:27   #19
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Mag Zobacz post
Mam tylko jedną uwagę co do posiadania mocy przez BG - raczej jestem przeciwna temu - lepiej, żeby ich nie posiadali (a już na pewno ich nie mieli na starcie)
- no chyba, że to w samej rozgrywce już wyjdzie, że kto się jakiegoś syfa nabawi
To zupełnie inny typ sesji, gdzie cała drużyna posiada taką moc. Najlepiej jakby albo nie miał nikt, ale była możliwość "zdobycia" (wraz z bardzo nieciekawym efektem ubocznym), albo jedna postać ma ów "dar" i przekleństwo w jednym.
 
psionik jest offline  
Stary 14-11-2017, 16:27   #20
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
To zależy od fabuły sesji, ale np. balansowanie pomiędzy próbą kontrolowania nowych mocy a opętaniem/szaleństwem. Bohaterowie mogliby (w zależności od fabuły) zostać opętani i zyskać jakąś małą moc (np. telekinezę do ok. 0,5kg w odległości kilku metrów, wyczucie zagrożenia, wyczucie słabości itp.) jednakże ich użycie wiązałoby się ze zwiększeniem skazy, czyli np. podszeptami demona, który z czasem zyskuje coraz większą kontrolę, lub np. szaleństwem itp., nie wiem tylko, czy to Twój klimat?
- Raczej wolałbym sesje gdzie BG są bez "mocy". A różna "magia" to coś w stylu alchemii, wymarłych języków i jeśli w bardziej "namacalnym" tym stężeniu zjawisk dziwnych to jakieś runiczne technologie, pakty, gadania z duchami itd. Ale w ogóle mi nie pasi do sesji BG - mag czy ktoś z mocami z rodem z marvelówek. I co prawda myślę, że różni "magowie" mogliby się pojawić na sesji ale raczej jako przeciwnicy. Z takimi duchami/demonami jak to mi się sesja uwidziała oddanie się by mieć moc oznacza opętanie przez te siły z innego świata czyli utratę postaci jeśli to by spotkało BG.



Cytat:
Można zamiast opętania dać toksyczne medykamenty. Staczanie się w szaleństwo. Im więcej kozaczysz "mocą" tym bliżej granicy przepaści.
- Może Ogólnie mi się uwidziało, że obcowanie z tymi obcymi mocami wypacza tak czy siak. W tej protomisji co sobie uwidziałem wstępnie na ten 45/46 gdy to by było już bardzo zaawansowane to jest to główny powód dlaczego alianci nie zdobyli Niemiec. Bo to jak zdobywanie terenu po nuklearnym bombardowaniu gdzie nic nie ma za to promieniowanie zabija. A na mniejszą skalę działa tak samo tylku wolniej i subtelniej.


Cytat:
Link do mechy poszedł na pw.
- Ok popaczam, dzięki za namiar



Cytat:
Ja w sumie to nie wypełniam ankiety, bo jak tak się zastanawiam nad tym to do każdej opcji mogę się dostosować

- Szpokoloko Ale jak zwykłem mawiać kto nie zabiera głosu przy projekcie potem traci prawo do głosu marudzenia




Cytat:
Mam tylko jedną uwagę co do posiadania mocy przez BG - raczej jestem przeciwna temu - lepiej, żeby ich nie posiadali (a już na pewno ich nie mieli na starcie)
- no chyba, że to w samej rozgrywce już wyjdzie, że kto się jakiegoś syfa nabawi
- Ja jestem przeciwny BG z mocami. Ogólnie mam koncept jak te pierwsze sceny z Hellboya gdzie paru speców z żołnierzami idzie na szpeszial myszyn. I takie coś by mi pasiło ino ci spece bez takich marvelowych mocy jak w Hellboyu. W zamian co to wiedza, ekspertyza, jakiś sprzęt i jak moce to coś w stylu wizji, przeczuć, wahadełek itd. coś subtelnego i mętnego.



Cytat:
Ale dlaczego robisz rozróżnienie między sesją :komandowską: a :deketywistyczną: ? Doświadczenia różnych tajnych organizacji II wś. (typu SOE), pokazują że w ramach jednej operacji można łączyć aktywności wywiadowcze i bojowe - a drużynę można np. podzielić. IMHO sesja z oboma elementami w balansie da radę się sprawdzić.
- Ponieważ sesja ma swoje limity i możliwośc w tym MG tyż A dla mnie prowadzenie śledztwa i myszyn to dwie różne style prowadzenia sesji. Jasne, że dałoby się połączyć ale musiała by ta sesja trwać i trwać a wszyscy zainteresowani musieliby w niej wytrwać Co jest możliwe no ale jednak nie zdarza się w sesyjnej praktykologii zbyt często Wolę prostotę. A prostota mi mówi, że pewniejsze jest albo coś jak śledztwo gdzieś bez armat i czołgów na karku albo myszyn gdzieś tam po coś tam. I w mniejszej skali to może się wymieszać ale tak strategicznie nacisk pewnie byłby na jeden z tych dwóch kierunków.

- Co do dzielenia nie mówię, że nie. U mnie sesje jakoś tak się układają często, że BG się dzielą i dłuższy czas działają rozdzielenie nie rzadko solo. Właściwie tak często, że lepiej by każdy był gotowy grać samodzielnie bez reszty ekipy. Też sporo zależy kto by z kim przyszedł (BG) bo trafi się drużyna komandosów no to niezbyt ich w śledztwo wrzucać, trafi sie zespół naukowców to niekoniecznie sam akszyn. Na razie to wszystko tak palcem po wodzie pisane. Dlatego chcę poptrzeć co, kto i jak widzi.



Cytat:
PS: Ma już pomysł na postać (i zaklepuję!) irlandzkiego księdza-egzorcysty, który jak trzeba, to służy mocą wiary i wiedzy o różnym "źle", ale ze Stena tez potrafi poszczelać :P
- Heh Pierwszy szkic na postać jak jeszcze rekruty nawet nie ma Nieźle




Cytat:
To zupełnie inny typ sesji, gdzie cała drużyna posiada taką moc. Najlepiej jakby albo nie miał nikt, ale była możliwość "zdobycia" (wraz z bardzo nieciekawym efektem ubocznym), albo jedna postać ma ów "dar" i przekleństwo w jednym.
- To ja bym wolał by nie miał nikt Wtedy nie byłoby kłopotu, że ktoś ma przegiętą postać z supermocami a inny tylko sten i bagnet Myślę, że zrobię jakąś specową wiedzę pochodną jakiejś ezoteryki, alchemii itd. No ale jakieś wilkołaki, magusy, telekinezy to mi nie pasują. Przynajmniej nie do BG. Z supermocami to cinszko uderzeać w klimaty grozy, zaszczucia, niepewności i inne takie nie letkie a zależałoby mi na czymś takim.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:00.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172