lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Sesjodumania do poczytania :) Agenci II WŚ (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17601-sesjodumania-do-poczytania-agenci-ii-ws.html)

Pipboy79 13-11-2017 10:07

Sesjodumania do poczytania :) Agenci II WŚ
 
Siemka :)


- Dumania mnie wzięło nad kolejną sesją. Nie wiem jeszcze czy się pakować w kolejne misiowanie ale, że chodzi mi ten pomysł po ciemno blond głowie to pomyślałem, że pokażę o co mi biega i zobaczę co kto powie i wtedy zobaczymy.

- A więc dla mnie punktem wyjścia był klimat z PC-tówki "Zombie Army". Czyli koniec II WŚ i nagle Niemcy używają jakiegoś portalu i sprowadzają na nasz świat różne duchy, demony i inne takie cudactwa na które cinszko coś poradzić. I właściwie taka jednostrzałówka w jednej misji aliantów nadal wydaje mi się całkiem ciekawa. No ale.

- No ale jak zacząłem to tabelkować właściwie można by wziąć to na tapetę nieco dokładniej. Coś pobawić się w tajne organizacje zwalczające inne tajne organizacje i się robi klimat trochę jak "Archiwum X", Cold City, Hellboy, faceci w czerni tylko tak w klimatach lat 30-tych i okolic II WŚ. Jak widać rozrzut jest całkiem spory co do tego kim by mieli być BG i na co miałoby być położony nacisk w sesji.

- Jak dla mnie to im bardziej tajna organizacja tym bardziej sesja ciążyła by ku sesji detektewistycznej czy szpiegowskiej (takich szpiegów od Suworowa a nie od Fleminga). Im bardziej jawna/masowa to raczej jak w Archiwum X z machaniem odznakami i powoływaniem się na jakieś przepisy.

- Podobnie sprawa z tą częstotliwością występowania tych różnych tajemniczych zjawisk. Jak trzeba robić całe śledztwa by gdzieś tam wyśledzić jakiś dziwny artefakt to w ogóle inny klimat niż gdy na froncie szaleją bataliony zombich a nad niebem latają jakieś cósie. Tu co prawda można pobawić się osią czasu i im bliżej tego 45-go tym te zjawiska byłyby silniejsze i częstsze a powiedzmy w połowie lat 30-tych to oscylujące wokół zjawisk paranormalnych.

- No i sama organizacja. Można bowiem albo robić jakąś tajną, prywatną grupkę BG - przyjaciół mamy wówczas coś zbliżonego do klasycznej Drużyny RPG. Taka nieoficjalna i nieformalna grupka znajomych badająca jakieś okultyzmy i dziwne technologie (w zależności na jakim etapie nasilenia tych zjawisk by się toczyła sesja), można wymyślić jakąś rzadową, oficjalną organizację właśnie w stylu Archwiwum X albo tej z Cold City. Wtedy jak w rządzie no jest większa moc munduru i odznaki ale jest też i hierarchia i rozkazy i prikazy itd. No albo jeszcze inne podobne rozwiązania jak ktoś coś ma to niech mówi.


No a jak widzę taką sesję?


- BG widzę głównie jako ludzi. Bez żadnych ludków z supermocami czy z innych wymiarów. Żadnych marvelówek.

- BG są tymi agentami, podlegają wymogom agencji do jakiej należą w trakcie wojny czy pokoju w jakim danym momencie by toczyła się sesja.

- BG widziałbym jako zespół speców. Raczej nie chciałbym mieć minisupermanów uzdolnionych we wszystkim.

- Sesja raczej tak w klimatach okultyzmów, tajnych akcji, dyskrecji, odpowiedzialności/poczucia misji itd. No i w klimatach zjawisk niezrozumiałych, nienaturalnych i strasznych więc Gracz raczej musiałby nie mieć oporów przed strachaniem się swoją postacią jak to przy grozie i horrorze bywa.

- Sesja nie polegałaby na machaniu odznakami i nadużywaniu władzy przez mega nigdy nie pocących się przetwardzieli. W ogóle nie mam ochoty na prowadzenie takiej sesji.

- Przy jednostrzale no to jednostrzał. Wtedy pewnie by była jakaś misja dotarcia z Włoch czy Francji do centrum Niemiec/Czech/Polski i zrobienie jakiegoś questa. Więc troche planowanie takiej akcji, trochę kino drogi, trochę skradajki albo fortele no i sama główna akcja a potem powrót. Myślę, że nawet z takiego jednostrzała uszyłoby się niezła sesję. Przy jakimś innym wariancie pewnie by była 1 akcja/śledztwo na kilka - kilkanaście miesięcy.


---


- Jak na razie ode mnie tyle :) To co? Ktoś, coś by jakoś widział taką sesję w takich lub zbliżonych klimatach? :)


---


- Okey by jakoś dać konret to podam coś na podobę ankiety czy innego testu. Podałem dla orientacji i skala jest 1 - 10 a podane przykłądy to ino właśnie przykłady. Więc jak ktoś chce niech zaznacza 8 albo 3 w tych punktach :) I jakiś koment też by pewnie był pomocny dla lepszej orientacji :)



I - Stężenie zjawisk dziwnych

1 - skrajnie rzadkie, ewenement.
5 - wiadomo, że coś w ten deseń może być i zdarza się tu i tam, trzeba się z tym liczyć.
10 - katastrofalna manifestacja, kataklizm w sercu Europu, strefa innowymiarowa.


II - Tajność organizacji

1 - wszyscy wiedzą o co chodzi tak jak z Policją, Pocztą czy FBI.
5 - wiadomo, że takie coś jest choć raczej spotkać kogoś “od nich” to ewenement.
10 - rzadkość, właściwie lepiej podszyć się pod bardziej znaną organizację.


III - Wielkość organizacji

1 - kilka osób, mniej więcej odpowiednik klasycznej Drużyny RPG.
5 - lokalna organizacja/oddział na skalę jednego kraju/rejonu.
10 - globalna organizacja w stylu X-COM czy CIA.


IV - Stopień w hierarchii

1 - Kandydat/szeregowy człowiek od pierwszego kontaktu lub z małej organizacji.
5 - Oficer, szef zespołu z zadaniem dla zespołu (cóś jak porucznik)
10 - Starszy oficer, szef całej operacji/projektu (cóś jak major)

Mag 13-11-2017 10:47

Temat mnie zainteresował więc jakby rekrutacja ruszyła to moje KP dostaniesz :)

Pipboy79 13-11-2017 10:55

Cytat:

Temat mnie zainteresował więc jakby rekrutacja ruszyła to moje KP dostaniesz
- O. Dzięki za szybką i pozytywną reakcję :) A co do rekruty to już pewnie by wypadało ludziom jakiś konkret podać a z tym to na razie wszystko w proszku :) Ale popaczam co tu się wykluje z dyskusji przez następny tydzień czy dwa i zobaczę właśnie co z tego wyjdzie :)

Mike 13-11-2017 11:29

Jak chcesz możesz użyć opisów organizacji, które porobiłem do mojej sesji, która nawet nie wystartowała :)

Dobrze by Ci się wpisały w to Towarzystwo Vril, WCZK czy Ahnenerbe :)

Autumm 13-11-2017 11:34

A Dresden Files zna? Nawet mechanika na dokładnie takie coś wyszła.

Mike 13-11-2017 11:56

W Dresden File mechanika to w zasadzie FATE. Jakby ktoś Dresdena poprowadził to bym się zgłosił :)

Pipboy79 13-11-2017 12:03

Cytat:

Jak chcesz możesz użyć opisów organizacji, które porobiłem do mojej sesji, która nawet nie wystartowała

Dobrze by Ci się wpisały w to Towarzystwo Vril, WCZK czy Ahnenerbe
- Pamietam :) I też mi przyszedł tamten projekt do głowy :) Ale w tej chwili cinszko mi powiedzieć czy to by miało być coś jak tamto czy jednak nie. Pewnie bym się skoncentrował głównie na Europie.



Cytat:

A Dresden Files zna? Nawet mechanika na dokładnie takie coś wyszła.
Cytat:

W Dresden File mechanika to w zasadzie FATE. Jakby ktoś Dresdena poprowadził to bym się zgłosił
- Nie zna :) I gotowego settingu raczej nie będę wkuwał bo nie wiem ile by wówczas przygotowania do sesji zajęły.

Autumm 13-11-2017 12:16

No to jeszcze jest Call of Cthulu, zarówno dla II wś., jak i dla zimnej wojny.

World War Cthulhu Cold War + PDF - Cubicle 7 Entertainment Web Store

Mike 13-11-2017 12:44

Cytat:

I gotowego settingu raczej nie będę wkuwał bo nie wiem ile by wówczas przygotowania do sesji zajęły.
Ponawiam propozycje wypróbowania mojej mechaniki :) To co trzeba przeczytać to 3 strony a4 w docu :) A i tak rozwlekle napisałem.

Komtur 13-11-2017 14:21

Ja ze swej strony tylko polecę mechanikę gry Monster Of The Week (powered by the Apocalypse). W podobnym klimacie zostały też wydane Dust i SW Werid War II.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:32.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172