lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Autorski Inny] RPG trochę mniej awanturniczy. (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17614-autorski-inny-rpg-troche-mniej-awanturniczy.html)

Sumar 24-11-2017 15:00

[Autorski Inny] RPG trochę mniej awanturniczy.
 
Przyszedłszy, po ciężkim dniu pracy w sztolni, jeszcze gdzieniegdzie pokryty duszącym kopalnianym pyłem, siadasz przy stole. Tym co zwykle, tym w lewym rogu od wejścia. Jesteś zmęczony, chcesz tylko wypić kufel piwa, może przekąsić ulubione grzybki usmażone na głębokim tłuszczu. Na chrupko. Tak… to jest to czego potrzebujesz, by wynagrodzić sobie trud pracy. Warty to jednak trud. Dobra passa trwa. Dzisiejsza szychta była najlepsza od dawna. Złoże złota, które z trudem wyszukałeś nadal przynosi Ci bardzo dobre profity. Jak uda Ci się to pociągnąć, to oprócz dwóch twoich pracowników może uda Ci się zatrudnić kolejnych, a… A w dalszej perspektywie, kto wie… Może nawet twój własny beker. Byleby tylko siedzieć cicho i nie puścić pary z ust o…

- "…złocie!" - wykrzyknął jeden z klientów karczmy, a tobie z przerażenia serce zabiło nieznośnie mocno.
Słuchając chwile ze strachem, o czym rozmawia tych kilku ludzi, szybko orientujesz się, że nie ma czego się bać.
- "No mówię wam, siedział na złocie, ten smok, parszywa bestia, alem go ubił bez namysłu moim pozłacano-posrebrzanym mieczem obusiecznym. Cacuszko, nie? - wykrzykiwał młodziak z mieczem u pasa, próbując zwrócić uwagę podobnych jemu jegomościom i, chyba nawet bardziej, karczmiennej panience.
"Żałosne…" - prychnąłeś, dodając w myślach - "Awanturnicy… wszędzie ich pełno. Szajby dostać można. Niech poczekają, poczekają, zobaczymy kto na złocie będzie siedział" - uśmiechnąłeś się na myśl o biznesie, który tak bardzo pragniesz rozwinąć.
"To się musi udać. Uda się. Uda się, bo choćbym przedrzeć się miał przez całą górę, to się nie poddam." - z błogim zadowoleniem zanurzyłeś wąsy w pianie przepysznego pszenicznego piwa.



Tym krótkim wstępem przedstawiam wam ogólną myśl, która przyświecała podczas szukania RPGa który by mnie usatysfakcjonował.
Od razu na wstępie chcę zaznaczyć, że absolutnie NIE uważam, żeby granie awanturnikami było ble, fu i samo zło. Godzinami zagrywało się przy stoliku z przyjaciółmi w Warhammera właśnie awanturnikami. Ale… No, jest pewno ale. Trudno znaleźć coś co nie kręciło by się wokół awanturnictwa, albo zwalczaniu zła, mordobiciu, strzelaniu, przetrwaniu post apokaliptycznym. A da się. Jestem pewien że się da.

No więc co mi takiego po głowie chodzi?
Szukam osób, które podzieliby by mój entuzjazm do stworzenia sesji RPG osadzonego w autorskim świecie, z autorską mechaniką. Głównym celem byłby fajny RPG - odgrywanie postaci zgodne z uczuciami danej postaci i dążenie do jej celów. O, właśnie! O cele mi głównie chodzi. Chciałbym dać graczom świat bardzo żywy i barwny dający praktycznie nieograniczone możliwości. Masz chęć zagrać górnikiem, rzeźnikiem, czy kowalem, czy kimkolwiek tam jeszcze, i powoli rozwijać się w tej sztuce do takiego stopnia, że staniesz się owiany legendą…? Zaczniesz zarabiać krocie, stworzysz własny biznes, albo całą siatkę swoich lokali, którymi będziesz zarządzał, dbał o logistykę itd.? To jesteśmy w domu, witam na pokładzie.

Może bardziej intryguje Cię granie złodziejaszkiem, faktycznie powłamywać się trochę, poukrywać…? Albo z powodu niefortunnego rzutu kośćmi trafić do lochu i stamtąd próbować się wydostać? Znowu strzał w dziesiątkę.
Idziemy dalej. Marzy ci się pokierować postacią, która powoli i sumiennie działając doprowadzi do przewrotu w królestwie i pociągając swoimi ludźmi jak marionetkami doprowadzisz do stanu, że mimo iż oficjalnie jesteś nikim znanym, to kierujesz losami tysięcy mieszkańców? Jeśli tak, to się polubimy.

I mógłbym wymieniać dalej i dalej… Rozumiecie? Świat, który żyje i w którym odgrywasz naprawdę kogo tylko chcesz, a nie profesję górnika, mającego z górnikiem niewiele wspólnego bo latacie po lochach ganiając orki… (to też jest fun, jasne, ale no wiecie…)


Sesję prowadziłbym ja. Doświadczenie już jakieś nabyłem w kreowaniu światów, więc podołam. Więcej szczegółów jak to widzę i jak z historią świata itp. chętnie podam później, jeśli w ogóle chętni się znajdą. Żebym w ogóle dalej rozwijał ten projekt do stanu otworzenia sesji musze mieć pewność, że przynajmniej 3-4 śmiałków się najdzie. Wtedy za parę tygodni (dwa, trzy) postawił bym rekrutację z już wystarczająco dopracowanym światem.

Mechanikę też już w dużej części opracowałem, też ze szczegółami się chętnie podzielę. W skrócie skupiałaby się bardziej na zdobywaniu i rozwijaniu szczegółowych umiejętności typu "znajomość ziół", "górnictwo", "nawiązywanie kontaktów handlowych" itd. Itd.. To te umiejętności miały kluczowy wpływ na powodzenie waszej postaci w działaniach, które będzie podejmować.

No i ważna rzecz. Mechanika będzie całkowicie autorska, dlatego szukałbym graczy wyrozumiałych i chętnych do pomocy. Domyślam się, że praktyka wymusi dokonania korekt w mechanice jeśli dynamika nie będzie ok, lub okaże się za mało praktyczna.


Jako bonus. Dla WŁASNYCH potrzeb stworzyłem ogólny zarys świata -
Eres
Powstanie też druga wersja rozrysowująca królestwa.

Możliwe jest też, że będę tworzył jakiegoś rodzaju mapki, aby ułatwić odgrywanie postaci.

To tyle na teraz. Dajcie proszę znać co o tym myślicie.

Zara 24-11-2017 15:39

Podoba mi się pomysł i pewnie chętnie bym zagrał. Tylko czy (i ewentualnie jak) chcesz pogodzić 3-4 graczy z własnymi celami? Czy każdy grałby osobno, idąc swoją, nieawanturniczą ścieżką?

Avdima 24-11-2017 16:08

Zaznaczam "zdecyduję po zobaczeniu rekrutacji". Nie jestem w stanie powiedzieć, czy świat mi się spodoba lub czy mechanika nie będzie mi przeszkadzała.

Jednak pomysłem grania "szarakiem" mnie zainteresowałeś.

Przyłączam się również do pytania Zara (Zary? Zarego?). Jak pogodzisz to, że sesja jest o czymkolwiek gracz zaplanuje, a chcesz przyjąć ich kilkoro?

Sumar 24-11-2017 16:12

Cytat:

Napisał Zara (Post 754877)
Podoba mi się pomysł i pewnie chętnie bym zagrał. Tylko czy (i ewentualnie jak) chcesz pogodzić 3-4 graczy z własnymi celami? Czy każdy grałby osobno, idąc swoją, nieawanturniczą ścieżką?

Dzięki.
To w pełni zależałoby od graczy. Z mojej strony nie ma problemu bym prowadził 4 wątki dla każdego osobno. Choć z drugiej strony myślę, że nie dałoby to aż takiej zabawy. Ciekawiej by było, gdyby gracze zaczeli współpracować, lub działać przeciwko sobie.

Poza tym nawet gdyby postacie się nie znały ich działania mogą wpływać na siebie nawzajem (gdby jedena zpostaci została burmistrzem w naturalny sposób miałoby to jakiś wpływ na postać innego gracza, która żyłaby w tym miejscu).

Someirhle 24-11-2017 16:52

Odgrywać te profesje, zamiast latać za orkami - czuć, jakbyś się z warhammeru urwał jak ze smyczy :D No ale żarty na bok...

Osobiście nie jestem zainteresowany graniem w autorkę tworzoną w locie, szkoda czasu wyważać otwarte drzwi. Na pewno jest do tego jakiś system, jeśli się rozejrzysz. Z mojej strony dwie rady:
- dodaj do sondy otwartą ankietę wielokrotnego wyboru i zobacz, czy byliby gracze zainteresowani pokrewnymi profesjami. Cztery solówki w tym samym wątku to słaby pomysł, ale bardzo możliwe że zebrałbyś grupę graczy którzy chcieliby utworzyć gang, albo kupić statek, albo prowadzić karawanę, żeby wymienić co bardziej popularne opcje;
- stwórz sesję osadzoną w jednym miasteczku, w którym mieszkają wszyscy twoi profesjonaliści, w ten sposób będą się znać i łatwiej będzie o interakcję.

P.S. Zjadło mi to dwajścia minut życia, ale znalazłem taki jeden system co to już zapomniałem, że go znałem, który świetnie nadaje się do opcji z tworzeniem miasteczka: Cairn RPG - Nocturnal Media | DriveThruRPG.com
Pamiętam, że jak graliśmy, stworzyliśmy sobie zajefajny świat (bo gracze mogą tworzyć wraz z mistrzem, jeśli nie chcesz grać w tytułowym Cairn, jeśli dobrze pamiętam), gdzie mieliśmy wioskę umieszczoną niedaleko wydrążonej góry-kopalni, która potem była zalana i wykorzystywana jako elektrownia szczytowo-pompowa, a po zniknięciu ludzi, zniszczona, została siedliskiem smoka a jednocześnie miejscem wydobycia starożytnych metali i artefaktów, gdzie miejscowi robili deal ze smokiem żeby ich nie zżerał i przetapiał im starożytny złom... I jeszcze kupa szczegółów do tego :P
Tak, gra sie zwierzętami, nie, system nie jest dla dzieci (chociaż może być), tak samo jak choćby Pugmire - trzeba odrobiny dojrzałości żeby zrozumieć.

Lord Cluttermonkey 24-11-2017 17:41

W Hârnie by taki pomysł też wypalił, ale to uniwersum dla prawdziwie zatwardziałych symulacjonistów. :)

Sensu tworzyć rzeczy od zera nie ma, bo wystarczy, że otworzę ACKS, a już wiem, że sześć krów da mi 125 galonów mleka na rok i będę mógł je opchnąć za 120 sztuk złota. Wiem ile krówek mi się urodzi i ile przeżyje, i jakie będą koszty tego całego przedsięwzięcia. Do takiego poziomu detalu sam dojdziesz za... Tak naprawdę to nigdy nie dojdziesz. A jak nie dojdziesz, to po co w ogóle zaczynać.

Sumar 25-11-2017 01:49

@Someirhle & @Clutterbane Dziękuje za opinie i kilka podpowiedzi. Z pewnością przyjrzę się też systemom o których wspomnieliście.

Rozumiem, że nie każdemu pomysł musi odpowiadać. Mało tego, to prawda że taka sesja byłaby dużą zagwostką dla MG, dlatego rozmiem ten dystans.
Mimo to nadal czekam czy znajdą się osoby, które podzielałyby pomysł i entuazjazm to tego typu rozgrywki.

Komtur 26-11-2017 12:01

Cztery oddzielne wątki to raczej nie wypalą (według mnie), ale już np. członkowie gildii, wspólnicy kopalni/rzeźni/karczmy , rodzina rzemieślników itp. to już może być bardzo fajne.

Rewik 26-11-2017 14:09

Rozumiem, że celujesz w klimaty średniowieczne fantasy? Czy to może ulec zmianie?

Również myślę, że warto scalić wątki jakimś elementem wspólnym. Niech to będzie jakieś miasto objęte kwarantanną, gilida złodziejska, kupiecka może jacyś więźniowie lub rodzina arystokratyczna.

Wg. mnie rezygnując z awanturnictwa potrzebujesz przemyślanego wątku przewodniego. Coś co zatrzyma graczy na dłużej inaczej szybko się znudzi. Rozumiem, że go nie masz, bo nie wiadomo czy piraci, czy chłopi, czy muzykanci. Dlatego myślę, że powinieneś zrobić jak proponował ktoś wcześniej i podpytać graczy czym chcą grać i znaleźć w miarę zwartą tematycznie grupę lub samemu to określić. Samemu będzie najłatwiej :).
Kilka twoich pomysłów -> sonda -> jeden wątek przewodni + sandboxowanie graczy i powinno być fajnie.

Mnie np. interesuje sesja złodziejska w klimatach steampunka lub w czasach rewolucji przemysłowej. Ale takim miastem z kwarantanną lub pod oblężeniem na przeczekanie też bym nie pogardził. Jak dla mnie potrzeba konkretów więcej

Sumar 26-11-2017 15:08

Cytat:

Napisał Marek Rewik (Post 755234)
Rozumiem, że celujesz w klimaty średniowieczne fantasy? Czy to może ulec zmianie?

Powiem tylko, że tak - celowałem w łaśnie takie klimaty... jednak wcale nie oznaczałoby to że ten klimat się utrzyma - patrz poniżej.

Cytat:

Napisał Marek Rewik (Post 755234)
Również myślę, że warto scalić wątki jakimś elementem wspólnym. Niech to będzie jakieś miasto objęte kwarantanną, gilida złodziejska, kupiecka może jacyś więźniowie lub rodzina arystokratyczna.

Wg. mnie rezygnując z awanturnictwa potrzebujesz przemyślanego wątku przewodniego. Coś co zatrzyma graczy na dłużej inaczej szybko się znudzi. Rozumiem, że go nie masz, bo nie wiadomo czy piraci, czy chłopi, czy muzykanci. Dlatego myślę, że powinieneś zrobić jak proponował ktoś wcześniej i podpytać graczy czym chcą grać i znaleźć w miarę zwartą tematycznie grupę lub samemu to określić. Samemu będzie najłatwiej :).
Kilka twoich pomysłów -> sonda -> jeden wątek przewodni + sandboxowanie graczy i powinno być fajnie.

Wątek przewodni mam, tylko na inny sposób. Zmiany w świecie miały być w moim zamyśle wątkiem przewodnim. Świat pod pewnymi względami miał ewoluować w dość dynamiczny sposób. Nie chcę zdradzać zbyt wiele.

To prawda, że takie z góry narzucenie kierunku (czyli grupa typu chłopi, muzykanci itp) zapewne byłoby łątwiejsze do ogarnięcią... Jednak celowo tego nie zaproponowałem liczac, że znajdzie się ktoś kto doskonale wyczuje o jakiego rodzaju rozgrywkę mi chodzi. Może podałem za mało szczegółów. A może po prostu by to nie wypaliło. Poczekam jeszcze, zobaczę.

Nie wykluczam, że przy braku chętnych stworze sonde podobną do tej o której wspominaliście, dziękuję za pomysły.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:41.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172