lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   oWoD na Nowy Rok. (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17662-owod-na-nowy-rok.html)

Mi Raaz 22-12-2017 11:32

oWoD na Nowy Rok.
 

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem rozpoczęcia nowej sesji w klimatach klasycznego Świata Mroku. Hmm… no może nie do końca klasycznego, bo moje wizje bywają powykręcane, za nic mam sobie realia historyczne, czy choćby kanon podręczników :D
W każdym razie czas nie jest z gumy, więc muszę się zastanowić nad jedną z wymyślonych opcji. Pomyślcie i Wy czy w coś chcielibyście zagrać:

Inkwizycja - Wewnętrzny wróg.
Sesja w zasadach zbliżona do mafii. Gracze tworzą zwykłych śmiertelników i historię śmiertelników. Zaciągają się do Inkwizycji i rozpoczynają szkolenie.

Wtedy ja losuję z pięciu graczy dwie osoby, które stają się przebudzonymi Magami (lub jeżeli gracze zechcą inaczej to Wilkołakami, Ghulami czy jakąś inną formą tego, co Inkwizycja definiuje jako Zło). Oficjalnie pracując dla inkwizycji muszą działać tak, żeby pomagać swoim (Oczywiście tylko ta dwójka wie, że pracują dla “Magów”). Pozostała trójka pełna podejrzeń musi odkryć kto z nich jest zdrajcą. Postaci wykonują kolejne misje a od ich sukcesu/porażki zależy której ekipie uda się zrealizować swoje cele.

Wszystko w realiach Wielkiej Rewolucji Francuskiej, gdzie wpływy kościoła maleją z dnia na dzień, a sama Inkwizycja z łowców staje się zwierzyną. Zasady rozgrywki inspirowane karcianką “Agenci Molocha”

Inkwizycja - Czas przełomów.
Tutaj już zwykłe śledztwo prowadzone w niezwykłym świecie. Tłem akcji będzie wiktoriański Londyn z rozwiniętymi elementami steampunku. Całą sprawa byłaby mocno powiązana z wilkołakami i ich aktywnością. Taka tam hybryda, sposób prowadzenia podobny do aktualnie prowadzonego “W imię Boga”

Wilkołak - Postapokalipsa
Kolejny eksperyment. Mechanika wilkołaka, akcja osadzona za jakieś 300 lat. Po zagładzie świata. Wilkołaki zawiodły, ale rodzi się kolejne pokolenie, które może pomóc w odbudowie. O tę sesję kiedyś już pytałem:
http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...a-pomysly.html

Wilkołak Mroczne Wieki - Utracone plemię.
Historia szlachetnych Białych Wyjców, którzy odpierają najazd Rzymian z południa, a sług Żmija z północy. Historia “taktyczno-emocjonalna”. Dużo walki, dużo złości i powolne zatracanie się w gniewie. Historia zejścia do labiryntu spirali i powrotu. Powrotu jako pierwsi Tancerze Czarnej Spirali. W tej sesji będzie najwięcej walki ze wszystkich wymienionych, ale też będę mieć największe oczekiwania w kwestii odgrywania wnętrza postaci.

corax 22-12-2017 11:58

Fajne pomysły ale wybieram furtkę Wyjców.
Jak z gdociem i ilu graczy przewidywałbyś na tę opcję?

Arvelus 22-12-2017 13:45

Well... w zasadzie na wszystko bym się pisał.
Przyjemnie mi się u Ciebie gra i wszystkie wątki są dla mnie kuszące.

1) Generalnie mi się podoba, choć nie kryję, że bardziej w wersji gdzie to ja byłbym wylosowany :-)

2) Well... standardowa przygoda... choć gdybym mógł być inkwizytorem latającym z jakimś shotgunem, bądź w czymś na kształt pancerza wspomaganego... miodzio... (moją wielką miłością jest Warhammer40k a tam inkwizycja coś takiego właśnie odwala =p)

3) Idea - perfecto. Niesamowity potencjał i epickość sięgająca niebios. Wadą jest to, że musiałbym ogarnąć wilkołaka, który zawsze wydawał mi się mało intuicyjny... choć wciąż o dwie kategorie bardziej niż taki Mag... próbowałem go przełknąć kilka miesięcy temu ale jest straszny =p

4) Love it. Osobiście wolałbym Wampira w tym klimacie aaale... jestem nieobiektywny, bo mam gotową postać (co bardzo mi się podoba) która by pasowała do takiego settingu więc niekoniecznie jestem obiektywny =p

Mi Raaz 22-12-2017 22:52

@corax
W opcji 4 gdoc byłby niezbędny. Nie wyobrażam sobie walki z postem w stylu „atakuję najbliższego”. To musi mieć gdoca, pewnie też dodatkowe mapy i arkusze google.

W opcji 1 tajne działania „Magów” w gdocu. Opublikuje się je na koniec sesji. Oficjalne działania wszyscy przez forum.

Reszta bez doca lub z minimum gdoca.

Co do ilości graczy, to odpowiednio:

Opcja 1: to minimum 5 osób
Opcja 2: 2-4 graczy.
Opcja 3: 3-5 graczy
Opcja 4: 2-5 graczy

@Arvelus
Kwestia ogarnięcia mechanik nie powinna być problemem. W opcji 3 są wilkołaki przed rytuałem przejścia, w świecie w którym plemiona wyglądają inaczej niż teraz. Nie trzeba znać świata. Ba... nie ma szans znać świata, bo nie opisano go w żadnym z podręczników.

Postaci będą uczyć się wilkołactwa wraz z postępem fabuły, więc można to prowadzić w charakterze warsztatowym... przy czym warsztat dotyczyłby tylko części mechanicznej.

Co do opcji 4, to tu też mogą to być „warsztaty”. Wtedy doświadczeni gracze dostaną wilkolaki na rangach 4 i 5, a nowicjusze rangę 1.

Autumm 22-12-2017 23:35

Podobny pomysł z post-apo został nakreślony w nWoDzie. Tak, wiem, że tutaj to brzmi jak herezja (bo wszyscy lecą na oWoD) ale może fabularnie cię natchnie?

Forsaken Chronicler's Guide | White Wolf | FANDOM powered by Wikia

Mi Raaz 22-12-2017 23:43

Dziękuję. Każdy materiał źródłowy może się przydać. Zwłaszcza, że większość będzie wyciągane z mojej głowy. Co zaś do herezji... mechanika jest w każdej z tych sesji drugorzędna, świat jest nie-kanoniczny. Więc jak dla mnie to żadna herezja.

Autumm 22-12-2017 23:44

Szczególnie polecam Ci tam rozdzialiki jak "na nowo" zorganizować wilcze stado, bez tej całej "barokowej" otoczki starszyzny, hierarchii etc. Może coś ci się przyda ;)

Eleishar 25-12-2017 21:18

Jako że można zaznaczyć tylko 1 opcję wybrałem postapo, ale każda możliwość wydaje mi się interesująca ;)

Mi Raaz 25-12-2017 21:29

To przez mój pragmatyzm. Mnie też każda opcja wydaje się fajna, ale poprowadzić dam radę tylko jedną jednocześnie.

Aiko 25-12-2017 22:59

Wszystko zapowiada się fajnie :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:26.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172