|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Jaki rodzaj przygody preferujesz: | |||
Freelancerzy - służby porządkowe | 1 | 14.29% | |
Freelancerzy - grupa na zlecenie do zadań wszelakich | 4 | 57.14% | |
Postacie niezależne w złym miejscu o złym czasie | 7 | 100.00% | |
Szlachta Bauhausu - intryga | 1 | 14.29% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
29-12-2017, 15:03 | #1 |
Reputacja: 1 | Mutant Chronicles - wywiad środowiskowy Witajcie. Sonda jest trochę nietypowa i chaotyczna (jest tego za dużo, a ma być zrozumiale), ale mam nadzieję, że będzie owocna. Ma ona na celu przedstawienie Wam raczej mało znanego systemu, w którym się specjalizuję. Żeby nie spamować podam linki do istniejących już materiałów, a tylko obuduję je dodatkowymi informacjami. Moje założenia, są takie: 1) Świat: Mutant Chronicles - 2 edycja z 1997 roku. Nazwa systemu jest myląca. Gracze nie są mutantami. Mutacje nie są widoczne w społeczeństwie. Mutacje nie dają supermocy. Jeśli już występują to są efektem prawdopodobnie chorób, ale z czasem pojawia się ich coraz więcej. Okładka mówi, że jest to techno fantasy. Akcja ma miejsce w alternatywnej (czyli mało prawdopodobnej) przyszłości naszego świata. Opis popełniłem w pierwszym poście sesji jaką już prowadzę na lastinn. http://lastinn.info/sesje-rpg-inne/1...on-1-luna.html Informacje zawierające dokładniejszą historię opisane w poście #15. Zapoznanie się z nimi będzie mocno przydatne. Na żywo prowadzę sandboxa w tym świecie od paru lat. Moje sesje nawet jeśli są jednostrzałami to zawsze są przeze mnie uwzględnione w linii czasowej. Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że jakieś ważniejsze wydarzenie lub NPC miało już coś wspólnego z innym graczem. 2) Rodzaj rozgrywki Dowolny, będzie dostosowany do deklaracji i postaci graczy oraz ich ilości (wyjaśnienie na końcu). Mogą być krótkie wpisy, ale może być storytelling. Trochę już siedzę w świecie więc możliwości mają pełną rozpiętość. Ze względu na pewne fundamenty budowy świata będę wymagał konsultacji przy wpisach graczy. 4) Karta postaci... Stosuję pełną kartę postaci. Zostanie stworzona w kooperacji ze mną. Udostępniona graczowi. 5) ...i mechanika Znajomość mechaniki nie jest konieczna do gry i jest w całości po mojej stronie. Ważne jest żeby gracz wiedział w czym jest dobry, a w czym nie (na podstawie karty postaci). Tutaj nie ma poziomów, a gracz sam deklaruje wiek postaci. Im postać starsza tym ma więcej umiejętności, ale umiejętności są zależne od cech. Wartość umiejętności nie może przekroczyć wartości cechy na której bazuje. Maksymalne wartości cech są ograniczone poprzez efekty starzenia. (Czyli masz o czymś duże pojęcie, ale ciało już nie to) 6) Archetypy dla pochodzenia postaci (takie wstępnie proponuję) Procentowy skład społeczeństwa podaję dla Luny (wolnego miasta na księżycu, podręcznikowo proponowany start dla gracza) - na rodzimych światach oczywiście dominuje rdzenna populacja i freelancerzy Freelancerzy - niezrzeszeni, około 40% populacji, Motto korporacyjne: "Lepiej żeby zginęło 10 freelancerów niż jeden korporacyjny" Korporacje: Capitol - 20% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów Ameryki Północnej (wszyscy są "równi", ale liczą się pieniądze, sława i wpływy) Mishima - 10% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów Japonii (Podział społeczeństwa jak za czasów feudalnej Japonii i Samurajów) Bauhaus - 9% populacji, korporacja wywodzi się z rejonów od Francji po Rosję (Społeczeństwo podzielone jest na rodziny szlacheckie, klasę średnią i robotniczą) Imperial - 6% populacji, korporacja wywodzi się z Wysp Brytyjskich (Społeczeństwo podzielone klanowo, duża nieufność ze względu na historyczne międzyklanowe konflikty, wynikająca z tego ogromna biurokracja) Cybertronic - 1% populacji, korporacja przeciąga na swoją stronę (dobrowolnie lub nie) najbardziej światłe umysły z pozostałych korporacji. (Mentalność... hmm... coś a'la Robocop - większość ma wyprany i/lub elektroniczny mózg.) Jeśli ktoś miałby ochotę na Bractwo lub Heretyków to też istnieje taka możliwość, ale na początek będzie to głębsza woda gdyż wymaga lepszej znajomości świata (więcej konsultacji). Dodatkowa uwaga. Każda z tych frakcji jest Praworządna-Dobra czyli uważa, że ma do wszystkiego prawo i chce zrobić sobie dobrze. Tak poważnie to dobre bywają tylko jednostki i zdarzają się po każdej ze stron (no może z wyjątkiem Heretyków). Moje oczekiwania: Jeśli ktoś przebrnie przez to co napisałem wyżej (z opisem świata włącznie) i byłby zainteresowany to chciałbym dowiedzieć się jakiego typu sesja w tym świecie by go mogła zainteresować, wokół jakiej frakcji miałaby się skupiać, oraz w jak dużej ekipie chciałby zagrać - im bardziej szybka i prosta rozgrywka tym może być większa ekipa. Oczywiście spodziewam się pytań.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. Ostatnio edytowane przez Raga : 29-12-2017 o 16:24. |
29-12-2017, 15:30 | #2 |
Reputacja: 1 | Swego czasu grałem w Warzone. Grałem Bauhausem i raz po przerobieniu jednego z systemów zagraliśmy narrację. Chciałem pograć w takich klimatach i widziałoby mi się grać Wenusjańskim Zwiadowcą. Klimat bardziej wojenny chyba. Nie wspomniałeś o Cartelu i wydaje mi się by można zrobić ekipę agentów To taki pomysł mój prywatny. |
29-12-2017, 15:37 | #3 |
Reputacja: 1 | Cartel to grupa międzykorporacyjna dedykowana tylko do walki z Legionem na liniach frontu. Wtedy sesja jest czysto wyżynkowa. System można odebrać jak dedykowany na walkę taktyczną, ale to oczywiście tylko jedna z opcji, którą wezmę pod uwagę
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. |
29-12-2017, 15:44 | #4 |
Reputacja: 1 | Ja ze swojej strony chciałam polecić Raga jako MG. Ja przy solówce, którą mi prowadzi bardzo cenię sobie swobodę w działaniu mojej BG oraz cierpliwość z jaką mistrzu tłumaczy mi zasady tego świata i systemu mechaniki, która była dla mnie pierwszym zetknięciem z Kronikami Z własnego doświadczenia z tym systemem to bardzo mi się podoba system tworzenke postaci... ale może to też kwestia bardzo udanych rzutów ) Także polecam udział |
29-12-2017, 15:44 | #5 |
Reputacja: 1 | Z wielką chęcią zerknę na twój projekt, a i z chęcią się pobawię, jeśli rekrutka ruszy. Nosiłem się jakiś rok temu z zamysłem poprowadzenia Kronik w edycji 3ciej...ale brak czasu nie pozwolił na zabawę, a potem utknąłem w 5ed D&D i jakoś mi przeszło. Z chęcią pograłbym braciszkiem, ale Hakon ma dobry pomysł z kartelem bo byłby dobry dla początkujących bo jest całkiem pojemny dla multi-kulti ekipy, która niewątpliwie się pojawi w ewentualnej rekrutce. Ewentualnie gliniarze czy freelancerzy w czasach z przed legionu....choć z drugiej strony nie zobaczyć nefaryty to jakby nie liznąć kronik |
29-12-2017, 17:46 | #6 |
Reputacja: 1 | Chętnie bym spróbował, ale uniwersum znam tylko ze starych artykułów do bitewniaka w MiM-ie. Najbardziej pasowałaby mi jakaś intryga w klimatach miejskich ze sporym dodatkiem akcji (nie koniecznie walki). Zdrada w szeregach kartelu też byłaby ciekawym motywem.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
29-12-2017, 19:41 | #7 |
Reputacja: 1 | Jeszcze garść informacji. Postać to zawsze krzyżówka Archetypu od którego zależą startowe cechy i bonusy... (Poniżej typowe dla danej korporacji, ale jestem otwarty na modyfikacje) Freelancer Troubleshooter - specjalista w wybranej dziedzinie (skill), kontakty w korporacjach Cleaner - posiada zdolność wykrywania heretyków (mechanicznie skuteczniejszą niż Bractwo) Mobster - zasoby (w tym ludzkie), kontakty w półświadku Capitol Grip - specjalista od wyszukiwania i przejmowania (legalnie) wolnych przedsiębiorstw dla Capitolu Enterpreneur - właściciel jakiegoś przedsiębiorstwa / biznesu Vigilante - w dzień szary obywatel, w nocy zakłada przysłowiowe rajtuzy i maskę. Walczy z przestępczością, jest rozpoznawany przez szarych obywateli i może liczyć na ich pomoc. Bauhaus Nobility - śmietanka towarzystwa (duuuże bonusy do wszelkich testów komunikacyjnych) Cavalier - członek jednego z wielu zakonów służący wybranej rodzinie szlacheckiej Quality Control - domeną Bauhausu jest przemysł. Konieczni są zatem agenci strzegący jednocześnie tego czy fabryki pracują zgodnie z procedurami oraz czy na ich terenie nie działają wrodzy agenci Mishima Samurai - wiernie służy swojemu Lordowi i zarządza przydzieloną mu ziemią (wszystkimi "commonerami", którzy się na niej znajdują) Triad - członek jednej z triad, która jest nieoficjalnie pod opieką jednego z Samurajów lub Lordów Spy - szpieg w szeregach innej frakcji Imperial ISC Agent - Korpus bezpieczeństwa Imperialu (służy jednemu z departamentów np. przestępczość zorganizowana, osobista ochrona, anty-legion, anty-cybertronic, sprawy wewnętrzne itp.) M&A - agent od wrogich przejęć i sabotażu (głównie przed nimi chroni Quality Control w Bauhausie) Wolfbane - najbardziej charakterystyczne dla Imperialu siły specjalne walczące Claymorami (link). Po szkoleniu, jeśli nie walczą na froncie, to samotnie przemierzają układ słoneczny w poszukiwaniu chwały (mogą liczyć na pomoc innych Wilków). Wersja miejska oprócz skóry (strój) i miecza (na plecach) zazwyczaj posiada Choppera (motor) i strzelbę (w sakwie Choppera). Przesiaduje głównie w barach i pakuje się co chwilę w tarapaty. Cybertronic Research scientist - naukowiec (duże bonusy do zdolności technicznych), potrafiący skutecznie testować swoje prototypy w terenie (często na pierwszej linii frontu) Tiff - typowa "pucha" będąca w większych stopniu (lub jeszcze większym) maszyną do zadań wszelakich Godwill Ambassador - Cybertonic chce poprawić swój wizerunek wśród innych korporacji więc wysyła do nich ambasadorów dobrej woli służących jako doradcy (no i oczywiście szpiedzy) ... oraz profesji, od której zależą umiejętności i majętność: Wojskowy / Służby porządkowe Media (wolny strzelec / reporter) Naukowiec / Technik Ochrona / Detektyw Kryminalista ... i oprócz tego praktycznie przedstawiciel każdego zawodu.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. Ostatnio edytowane przez Raga : 30-12-2017 o 00:41. |
29-12-2017, 20:32 | #8 |
Reputacja: 1 | A nie lepiej najnowsza? Gry sprzed 2005 roku były jakie były, zwłaszcza europejskie i chyba lepiej sięgnąć po dzieło Modipihiusa?
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija |
29-12-2017, 20:49 | #9 |
Reputacja: 1 | Nie wiem co masz na myśli. Podręcznik to tylko szkielet świata, który i tak trzeba ubrać po swojemu, a to już mam z głowy. Mechanika natomiast to tylko przełożenie cyferek w karcie postaci na ocenę skuteczności deklaracji graczy. Mechanikę z drugiej edycji znam na tyle że jestem sobie w stanie poradzić w każdej sytuacji. Dodatkowo ma być docelowo po mojej stronie więc ogarnięcie nowszej edycji byłoby tylko wprowadzaniem niepotrzebnego zamieszania.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. |
29-12-2017, 22:26 | #10 |
Reputacja: 1 | Grałem tylko w Warzone Ale chętnie bym spróbował rpg. Zagrał bym coś miejskiego. Może jakaś policyjna grupa do zadań specjalnych. O szerokim spektrum zainteresowań, więc może i heretyków by łapała, więc i członek bractwa by był na miejscu? I śledztwo i rozwałka. Na drugim miejscu frontowa przygoda. |