Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-01-2018, 23:51   #11
 
Lord Melkor's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputacjęLord Melkor ma wspaniałą reputację
Fajny pomysł, jak znajdę czas to zrobię np. półorka barbarzyńcę.

Popieram pomysł, by postacie zaczynały z podstawowym ekwipunkiem, np. jakaś broń dla wojownika.
 
Lord Melkor jest offline  
Stary 05-01-2018, 23:56   #12
 
Avdima's Avatar
 
Reputacja: 1 Avdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputację
Albo mag, który porwał graczy, po prostu nie będzie porywał samych magów, druidów i mnichów? Trochę uważam, że granie w taką sesję postaciami niezależnymi od ekwipunku mija się z celem, ale co kto lubi. Ja bym najchętniej widział samą grupę martiali z co najwyżej drobnym wzmocnieniem magią.

Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
Nie wiem jak z kapłanami, ale w 5e paladyni nie otrzymują już mocy od boga, ale są sami sobie "źródłem" na zasadzie siły wiary/charakteru i specjalnych przysiąg, jakie składają (coś na wzór kodeksu rycerskiego). Nie służą też konkretnym bogom (choć mogą ich czcić) ale pewnym ideom jak Prawo, Zemsta czy Lojalność.
Racja, zapomniałem o tych paladynach, że są zmienieni.
 
Avdima jest offline  
Stary 06-01-2018, 06:34   #13
 
MatrixTheGreat's Avatar
 
Reputacja: 1 MatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał psionik Zobacz post
Pomysł ciekawy, ale faworyzuje postacie nie polegające na ekwipunku (przy najmniej na początku).
Nie wiem jak 5e rozwiązuje temat późniejszych ras, ale latanie daje niesamowitą przewagę, szczególnie jeśli przeciwnik nie ma dobrego ataku zasiegowego.
Na pewno takiej postaci będzie się ciężej dostać do sesji, ale nie chcę jej całkowicie wykluczać. Tak jak już wspominałem wcześniej, mam sposoby by utrudnić życie postaciom w powietrzu.

Cytat:
Napisał Avdima Zobacz post
A nie lepiej po prostu narzucić schemat? Postawienie sprawy jasno znacznie ułatwia tworzenie fabularnego tła postaci.


Technologia napędzana magią, te domy smocze, ogólna powszechność magii. W zasadzie większość rzeczy, jakie są częścią Eberronu


I zrodziło mi się nowe pytanie: co z kapłanami/paladynami i ich źródłem magii?
1. Hm... faktycznie, masz rację. Spodziewajcie się w takim razie jeszcze dzisiaj aktualizacji pierwszego postu. Pojawią się tam właśnie wyżej wspomniane opcje, chciałbym by zainteresowani oddali głos na jedną z nich.

2. Nie będzie to tak odczuwalne. Tak jak wspomniałem, teoretycznie postacie nie będą znajdowały się fizycznie w Eberronie, natomiast mag i wejście do demiplanu już tak. Postać może oczywiście ze smoczego domu pochodzić i nawet w UA znajdują się odpowiednie atuty. Ale postać z innego settingu też przejdzie - planuję nawet m.in. umieścić w grze drużynę NPCów, składającą się z wikingów różnych settingów (Skandycy z WoHF, Illuskanie z FR itp.).

3. Autumm już wyjaśniła, jak stoi sprawa z paladynami. Natomiast bardzo podoba mi się koncept 5e, że postacie te nie muszą służyć konkretnym bóstwom, a mogą się kierować daną filozofią lub "służyć" kosmicznej sile (Prawo, Chaos, Dobro, Zło).

Tutaj mała wstawka z nowego Xanathar's Guide to Everything:
SERVING A PANTHEON, PHILOSOPHY, OR FORCE

The typical cleric is an ordained servant of a particular god and chooses a Divine Domain associated with that deity. The cleric’s magic flows from the god or the god’s sacred realm, and often the cleric bears a holy symbol that represents that divinity.

Some clerics, especially in a world like Eberron, serve a whole pantheon, rather than a single deity. In certain campaigns, a cleric might instead serve a cosmic force, such as life or death, or a philosophy or concept, such as love, peace, or one of the nine alignments. Chapter 1 of the Dungeon Master’s Guide explores options like these, in the section “Gods of Your World.”

Talk with your DM about the divine options available in your campaign, whether they’re gods, pantheons, philosophies, or cosmic forces. Whatever being or thing your cleric ends up serving, choose a Divine Domain that is appropriate for it, and if it doesn’t have a holy symbol, work with your DM to design one.

The cleric’s class features often refer to your deity. If you are devoted to a pantheon, cosmic force, or philosophy, your cleric features still work for you as written. Think of the references to a god as references to the divine thing you serve that gives you your magic.



Cytat:
Napisał Ronin2210 Zobacz post
Startowo magowie będą wyniszczać konkurencję czy może zostanie to w jakiś sposób stonowane?

Co z postaciami np rycerza na koniu, czy jego wierzchowiec zostanie przeniesiony z nim do tego wymiaru lub czy będzie możliwość znalezienia wierzchowców?

Jak to było już wspomniane wyżej, czy cały schemat zabawy nie spowoduje że drużyna będzie składała się z magów, mnichów i innych unarmowców? warto nad tym pomyśleć bo taki team nie będzie za bardzo zainteresowany szukaniem ekwipunku, czy masz pomysł jak to ukrócić?
1. Co do magów - będzie niżej.

2. Tak, wierzchowce już wcześniej przewidywałem w grze - będzie można je znaleźć i będą to nie tylko konie.

3. Nie pomyślałem o tym w ten sposób na początku, ale Autumm (której ślicznie dziękuję!) mnie już wyręczyła, zanim zdążyłem się nad tym zastanowić. Każda postać dostanie w takim razie losową paczkę przedmiotów. Będzie na pewno losowana broń, przedmioty ogólnego użytku (liny, łomy, łopaty itp.), może też gotowe "paczki" ekwipunku jak w PHB, może też eliksir do tego. Do otwarcia rekrutacji podam co będzie losowane.

W innym wypadku faktycznie mnisi i druidzi mieliby najłatwiej. Magowie już nie aż tak - w końcu i tak potrzebowaliby przedmiotu robiącego za "focus" lub torby z komponentami.

W zależności od ilości zgłoszeń będę się też starał odpowiednio dobrać postacie do drużyny.
 
MatrixTheGreat jest offline  
Stary 06-01-2018, 17:22   #14
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Sugerowałbym ekwipunek startowy(przynajmniej broń i wyposażenie "klasowe" typu fokusy, święte symbole, księgi magii) - aby każda z klas była użyteczna na starcie i nie wymagała latania po całej mapie szukając np. focusów czy miecza. Byłbym za zmodyfikowaniem innego ekwipunku startowego - zapasy wody, jedzenia, ekwipunek awanturniczy(liny,latarnie) itd....albo nie ma, albo mocno ograniczone bo byłby impuls, by w ogóle zdobywać ekwipunek i go szukać.

W innym wypadku najbardziej atrakcyjne będą klasy mieszane które nie są zarówno zależne od ekwipunku, a w dodatku mają defaultowo magię wbudowaną w klasę i również nie zależną od ekwipunku - mistyczny rycerz, paladyn, bard, mnich, druid, zaklinacz itd. "Klasyki" w rodzaju niemagicznego wojownika, łotra, czarodzieja czy kapłana właściwie przy losowym ekwipunku mogą być automatycznie mniej grywalne, jeśli rzuty na losowanie im nie pójdą.
 
Asmodian jest offline  
Stary 06-01-2018, 17:38   #15
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Albo niech tylko magiczne przedmioty będą losowe. W Eberronie to przecież zwykły ekwipunek.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 06-01-2018 o 17:42.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 06-01-2018, 17:51   #16
 
Avdima's Avatar
 
Reputacja: 1 Avdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputacjęAvdima ma wspaniałą reputację
To i ja dodam, że dla mnie cala zabawa w Battle Royale to jest właśnie problem z ekwipunkiem. To ciężko pogodzić w świecie magicznym, szczególnie dnd, bo pojawiają się postacie, którym zależny na nie posiadaniu ekwipunku.

Proponowałbym zbanowanie magów, którzy muszą biegać z księgami. To na początek. W drugiej kolejności odpuścić materiałom magicznym, chyba, że są drogie/cenne (nie pamiętam jak w piątce to wygląda i czy trzeba nosić sakiewkę ze składnikami). W trzeciej zaś patrzyć bardzo nieprzychylnym wzrokiem na wszystko, co nie jest zależne od ekwipunku (jakieś mnichy i podobne).

Bronie dla martiali nie powinny być problemem, po prostu niech nikt nie robi postaci specjalizującej się w jakiejś broni, bo to proszenie się o kłopoty.

Pancerze zaś to inna rzecz, to IMO największy problem martiali. Zbudujesz się pod ciężki, to dopóki takiego nie zdobędziesz, będziesz lepem na ciosy. Jeżeli ktoś weźmie tego Dexa, żeby wyrównać, a potem zdobędzie ciężki pancerz, to premia z Dex pójdzie do kosza. Ciężko dogodzić z takim systemem pancerza, na dobrą sprawę jest to niemożliwe.
 
Avdima jest offline  
Stary 06-01-2018, 20:05   #17
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Każdy czaromiot musi mieć taki czy inny focus albo składniki, zbanowałbyś więc 3/4 klas, a później zablokował pozostałe, bo mogą być w sumie bardzo niezależne od ekwipunku (nawet wojownik może, na przykład oparty o defense fighting style).

Najprościej po prostu rozdać ekwipunek klasowy, a losować magiczne przedmioty - ich na 5. poziomie i w Eberronie może być całkiem dużo, zależnie od tego czy kierować się DMG czy XGtE. Tak czy siak każdy zrobi wtedy taką postać jaką chce, a Matrix nie będzie musiał sobie tworzyć tabelek losowania niemagicznego ekwipunku (w DMG ma tabele pod magic items). Win-win. Trudno będzie znaleźć lepsze i prostsze rozwiązanie, bo 5E nie działa, kiedy BG nie ma podstawowego ekwipunku. Postacie w założeniach gry są mało uniwersalne i elastyczne niestety. Dlatego jak prowadziłem sesję o rozbitkach (Wyspa Grozy), to początkowych przedmiotów nie zabierałem.

Nawet jeśli nie wyjdzie z tego Battle Royale z jakąś dorobioną dyletancką teorią, to na pewno wyjdzie fajna sesja o awanturnikach porwanych przez żądnego igrzysk maga.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 06-01-2018 o 20:10.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 07-01-2018, 05:42   #18
 
MatrixTheGreat's Avatar
 
Reputacja: 1 MatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputacjęMatrixTheGreat ma wspaniałą reputację
Clutterbane ma rację - bodajże tylko barbarzyńca i wojownik (bez eldritch knight'a) nie posługują się magią w ten czy inny sposób. Ale dziękuję za zwrócenie uwagi na problem. Dlatego też założyłem ten temat, żeby mój pomysł dopracować. Ekwipunek startowy klas w takim razie zostanie, będzie jedynie uszczuplony o niektóre zapasy i narzędzia (czyli racje żywnościowe, liny i temu podobne - OUT). Paczki ekwipunku (te z PHB, np. burglar's pack, explorer's pack itd.) będzie można znaleźć już na miejscu.

W pierwszym poście pojawiły się już 3 różne opcje drużynowego background'u. Proszę wszystkich zainteresowanych o wypowiedzenie się, który najbardziej Wam odpowiada.
 
MatrixTheGreat jest offline  
Stary 07-01-2018, 09:40   #19
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał MatrixTheGreat Zobacz post
W pierwszym poście pojawiły się już 3 różne opcje drużynowego background'u. Proszę wszystkich zainteresowanych o wypowiedzenie się, który najbardziej Wam odpowiada.
Mnie chodził po głowie pomysł agenta, który specjalnie dał się złapać magowi, żeby wykończyć na arenie jakiegoś NPC czempiona Battle Royale niewygodnego politycznie. A taki koncept da się chyba wsadzić w każdy party background, więc wstrzymuję się od głosu.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 07-01-2018, 09:55   #20
 
Ronin2210's Avatar
 
Reputacja: 1 Ronin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputacjęRonin2210 ma wspaniałą reputację
A gdzie opcja pobudki po ostrej imprezie w jakimś lochu? klasyk




Regulamin pkt. 5 i 3
 

Ostatnio edytowane przez corax : 15-01-2018 o 21:56. Powód: Pkt. 5 regulaminu
Ronin2210 jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172