lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   D&D 5e - Battle Royal (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/17684-d-and-d-5e-battle-royal.html)

MatrixTheGreat 05-01-2018 20:47

D&D 5e - Battle Royal
 
Witam wszystkich w Nowym Roku! :)

Stwierdziłem, że wreszcie czas poprowadzić własną sesję na forum i właśnie ją przygotowuję. Jednak zanim wystartuję z rekrutacją, chciałem upewnić się co do kilku moich założeń. Będzie bez fabularnego opisu, bo chcę się skupić na razie na konkretach.

Chodzi mi konkretnie o pomysł na sesję typu Battle Royal, czyli na terenie, na którym będzie się toczyć rozgrywka, znajduje się kilka drużyn, których zadaniem jest się wzajemnie wyeliminować (skojarzenia z Igrzyskami Śmierci jak najbardziej na miejscu :) ). Oczywiście inni uczestnicy zmagań nie będą jedyną przeszkodą, jaka stanie ewentualnym graczom na drodze. Przygotowane będą odpowiednie tabelki zdarzeń losowych, można będzie napotkać potwory, zagadki do rozwiązania, może nawet niewielkie podziemia, skrywają przydatny loot. Poniżej przedstawiam kilka podstawowych założeń:
  • Pierwsze, chyba najważniejsze, to brak PvP (o dziwo). W założeniu gracze tworzą jedną tylko drużynę, a reszta uczestników to NPC. Początkowo miało być 20 drużyn po 5 osób, ale ogranicza to liczbę graczy do 5. Ostatecznie myślę, że wielkość drużyn ustalę już po zakończeniu rekrutacji w zależności od ilości zgłoszeń (choć przyjmę maksymalnie do 8 osób).
  • Postacie graczy zaczynają na poziomie 5. NPC są na poziomach 3-6 (w zależności od rzutu kością), więc może się zdarzyć, że niektórych drużyn lepiej będzie unikać. :)
  • Postacie nie mają żadnego startowego ekwipunku, oprócz zwykłych ubrań - wszystko trzeba będzie zdobyć “na miejscu”. Dostaną za to mapę, która będzie w czasie rzeczywistym także wskazywać pozostałą przy życiu liczbę uczestników. Będzie podlinkowana w pierwszym poście komentarzy.
    EDIT - Nastąpiła zmiana konceptu. Z racji tego, że słusznie zauważyliście, że postacie nieopierające się na broni (mnich, druid) są tu nieco faworyzowane, każda postać dostanie początkową paczkę losowych przedmiotów. Co i ile będzie losowane podam już później.
    EDIT 2 - Kolejna zmiana, ekwipunek nie będzie całkowicie losowy. Każda postać otrzyma po prostu nieco zmodyfikowany (czyt. uszczuplony o część zapasów i narzędzi takich jak: liny, racje żywnościowe, łomy itp.) ekwipunek startowy dla danej klasy + losowy wondrous item.
  • Teoretycznie gramy w Eberronie (choć postacie z innych settingów też mogą się trafić), w praktyce zaś cała akcja będzie się odbywała na półplanie stworzonym przez pewnego maga. Teren będzie się także zmniejszał w trakcie gry.
  • W momencie, gdy gracze nie będą walczyć, cała rozgrywka będzie się dzieliła na tury eksploracyjne*. Jedna taka tura to 10 minut, a akcje podejmowane przez graczy dzielą się podczas tego na dwa sposoby: akcje długie i natychmiastowe oraz na akcje ciche i głośne. Akcje długie trwają całą rundę, natychmiastowe wykonywane są od razu. Z kolei drugi podział ma o tyle znaczenie, że będę korzystał z rozwiązania, które roboczo nazwiemy “poziomem czujności”, liczonym od 1 do 10. Będzie on określał w jakim stopniu spodziewają się Was przeciwnicy, definiuje również szansę na spotkania losowe. Każda tura spędzona bez głośnych akcji zmniejsza poziom czujności o 1, z kolei każda głośna akcja zwiększa go o 1 (lub więcej w szczególnych przypadkach).
  • No i tak jak w temacie, gramy na mechanice piątej edycji Dungeons & Dragons. ;) Dopuszczone będą wszystkie oficjalnie wydane podręczniki. Jeśli chodzi o Unearthed Arcana (lub nie daj Boże homebrew :) ) to będziemy indywidualnie konsultować.

Jak nietrudno się domyślić, pomysł i powyższe założenia mocno inspirowane Igrzyskami Śmierci, a także grami komputerowymi typu Playerunknown’s Battle itp. Jeśli chodzi o aspekt fabularny, to postacie graczy zostaną porwani przez wspomnianego już maga, który ku uciesze własnej i nie tylko, urządza zawody na śmierć i życie, które odbywają się w stworzonym przez niego demiplanie. Sesja może być mocno ukierunkowana na walkę, zależnie od podejmowanych przez drużynę decyzji - wolę o tym uprzedzić. :)

Jestem ciekawy ilu znalazłoby się chętnych oraz bardzo chętnie przyjmuję wszelką krytykę, komentarze lub dodatkowe pomysły.

* Pomysł bezwstydnie ukradłem Clutterbane'owi z niedawno prowadzonej przez niego sesji :D

EDIT Bardzo proszę zainteresowanych o wypowiedzenie się, który z background'ów "drużynowych" najbardziej im odpowiada.

A.
Cytat:

Na własne oczy widzieliście, ja bezsensowna była Ostatnia Wojna. Doświadczając ciągłych kaprysów, gnębienia i uciskania przez okrutnego generała, ostatecznie zdecydowaliście się uciec z dala od pola walki. Nie z tchórzostwa, ale dlatego, że każdy z Was toczył swoje własne wojny. Te, które miały dla Was więcej sensu, niż zabijanie ludzi na rozkaz sprzeczających się jak dzieci polityków. Nadszedł czas, by oddalić się od wojny - nawet jeśli oznaczało to dezercję.

B.
Cytat:

Wiele synów i cór szlachty wysyłanych jest na dwory rywalizujących rodów, najczęściej w roli posłów. Wysłanie takiego dyplomaty świadczy o respekcie, jakim darzą się lordowie. Wasz senior, podejrzewając spisek, wybrał Was do misji przyprowadzenia z powrotem jego spadkobiercy, tym samym całkowicie ignorując swych doradców, którzy byli temu przeciwni. Pod osłoną nowy “wykradliście” syna władyki, co tylko zaogniło narastający konflikt.

C.
Cytat:

Król nie jest martwy - choć powinien! Źli tyrani, despotyczni nekromanci, generałowie-uzurpatorzy, teokratyczne oligarchie, łączy ich jedna rzecz - wszyscy muszą zostać obaleni! Uciskanie ludności musi ustać. Wezwaliście do broni wszystkich ludzi o czystych sercach i walecznym duchu - stanęliście na czele rewolucji. Niestety nie wszystko poszło po waszej myśli, a powstanie chyli się ku upadkowi.


Lord Cluttermonkey 05-01-2018 21:25

I’m in. Human fighter acolyte nastawiony na szycie z kuszy. :) Choć mnich też kusi, bo unarmed.

e. Co z rasami latającymi? Aarakocra monk nie łamie gry?

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
Pierwsze, chyba najważniejsze, to brak PvP (o dziwo). W założeniu gracze tworzą jedną tylko drużynę, a reszta uczestników to NPC. Początkowo miało być 20 drużyn po 5 osób, ale ogranicza to liczbę graczy do 5. Ostatecznie myślę, że wielkość drużyn ustalę już po zakończeniu rekrutacji w zależności od ilości zgłoszeń (choć przyjmę maksymalnie do 8 osób).

Brak PvP w sensie prowadzenia dla kilku wrogo nastawionych drużyn naraz to dobra rzecz (zajechałbyś się), ale czy jakieś PvP wymuszane przez maga na jego "zawodników" może się zdarzyć? (Jak we wspomnianych Igrzyskach Śmierci)

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
Postacie graczy zaczynają na poziomie 5. NPC są na poziomach 3-6 (w zależności od rzutu kością), więc może się zdarzyć, że niektórych drużyn lepiej będzie unikać. :)

Najs. Walki z poziomowanymi NPC w D&D 5 są ciekawsze niż z bestiariuszem. Z XGtE łatwo je skalować, bo da się każdą poziomowaną postać przeliczyć na CR i odwrotnie.

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
Postacie nie mają żadnego startowego ekwipunku, oprócz zwykłych ubrań - wszystko trzeba będzie zdobyć “na miejscu”. Dostaną za to mapę, która będzie w czasie rzeczywistym także wskazywać pozostałą przy życiu liczbę uczestników. Będzie podlinkowana w pierwszym poście komentarzy.

I nagle cała drużyna składa się z mnichów, druidów i grapplerów... :D

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
Teoretycznie gramy w Eberronie (choć postacie z innych settingów też mogą się trafić), w praktyce zaś cała akcja będzie się odbywała na półplanie stworzonym przez pewnego maga. Teren będzie się także zmniejszał w trakcie gry.

Zmniejszał?

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
W momencie, gdy gracze nie będą walczyć, cała rozgrywka będzie się dzieliła na tury eksploracyjne*. Jedna taka tura to 10 minut, a akcje podejmowane przez graczy dzielą się podczas tego na dwa sposoby: akcje długie i natychmiastowe oraz na akcje ciche i głośne. Akcje długie trwają całą rundę, natychmiastowe wykonywane są od razu. Z kolei drugi podział ma o tyle znaczenie, że będę korzystał z rozwiązania, które roboczo nazwiemy “poziomem czujności”, liczonym od 1 do 10. Będzie on określał w jakim stopniu spodziewają się Was przeciwnicy, definiuje również szansę na spotkania losowe. Każda tura spędzona bez głośnych akcji zmniejsza poziom czujności o 1, z kolei każda głośna akcja zwiększa go o 1 (lub więcej w szczególnych przypadkach).

Czyli nie będzie "długich" podróży? Tury eksploracyjne stosowałem przy eksploracji lochów wzorem starych edycji, ale dłuższe podróże rozgrywam bardziej luźno (rzut na spotkanie co 4h, więc 6 razy na dobę). W sumie 80% Wiecznych Wojowników to takie luźniejsze podróże, prawie jak we Władcy Pierścieni. :D

Cytat:

Napisał MatrixTheGreat (Post 763561)
No i tak jak w temacie, gramy na mechanice piątej edycji Dungeons & Dragons. ;) Dopuszczone będą wszystkie oficjalnie wydane podręczniki. Jeśli chodzi o Unearthed Arcana (lub nie daj Boże homebrew :) ) to będziemy indywidualnie konsultować.

Fajnie. :)

Jak chcesz trochę zasad do terenowych przeszkadzajek w 5E, polecam podręcznik mistrza gry do Adventures in Middle-Earth (nie pamiętam dokładnej nazwy).

Avdima 05-01-2018 22:25

Brzmi to bardzo fajnie.

To ja zapytam, na jakiej podstawie postacie uczestniczą w "zabawie"? Niewolnicy, więźniowie, ochotnicy? Gracze są drużyną z przypadku i losowania słomek, czy też zgraną paczką? Czy będzie klimat Eberronu (nie przepadam)?

Autumm 05-01-2018 23:48

Cytat:

Zmniejszał?
Chodzi o tzw. strefę śmierci albo bezpieczny obszar. W trakcie gry jest pewien obszar, na którym wolno przebywać, a poza nim czeka cię natychmiastowa śmierć. W miarę upływu czasu ów obszar się kurczy (a zaczyna się od całej wyspy). Ma to wymusić zbliżanie się do siebie drużyn, bo inaczej ktoś mógłby kampić cały czas i czekać, aż reszta się wytłucze... a tak uczestnicy wraz z czasem muszą wszyscy być na dość małym obszarze.

Jest to też mechanizm eliminacji "zapominalskich" czy tych, którzy za daleko odeszli - bo kiedy sfera bezpieczeństwa się zmniejsza, może nie zdążyć znaleźć się w jej środku, nie mówiąc o tym, że poruszanie się do bezpiecznego "środka" też naraża cię na atak :)

EDT: Poczytaj sesje Anonima (szczególnie Przetrwaj to! albo Władcy Żywych Trupów) zupełnie inna stylistyka, ale on jest chyba najbardziej zaawansowanym MG, który takie rzeczy prowadzi na foro. Może cię natchnie :)

MatrixTheGreat 06-01-2018 00:09

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 763569)
Co z rasami latającymi? Aarakocra monk nie łamie gry?

Dobre pytanie - na chwilę obecną myślę, że jestem w stanie latającą postać dopuścić (choć jeszcze to przemyślę). W powietrzu też może być niebezpiecznie. :diabol:

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 763569)
Brak PvP w sensie prowadzenia dla kilku wrogo nastawionych drużyn naraz to dobra rzecz (zajechałbyś się), ale czy jakieś PvP wymuszane przez maga na jego "zawodników" może się zdarzyć? (Jak we wspomnianych Igrzyskach Śmierci)

Nie wykluczam :)

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 763569)
Zmniejszał?

"Zmniejszanie" obszaru gry jest rozwiązaniem żywcem wyjętym z gier komputerowych typu Playerunknown's Battlegrounds czy Fortnite: Battle Royale. W wyżej wspomnianych, w trakcie rozgrywki od krawędzi mapy nadciąga burza/mgła (jak zwał tak zwał - wszędzie inaczej :) ), która ogranicza w losowy sposób obszar rozgrywki, zadając obrażenia graczom. Uniemożliwia to też wieczne "campienie" i sprowadza uczestników na jeden obszar, co sprawia, że walki stają się bardziej zacięte. Myślałem nad dwoma rozwiązaniami w sesji - albo będzie to magiczne pole siłowe, albo demiplan będzie się dosłownie, fizycznie "kurczył".

E. Autumm to dobrze wyjaśniła wyżej. :)

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 763569)
Czyli nie będzie "długich" podróży? Tury eksploracyjne stosowałem przy eksploracji lochów wzorem starych edycji, ale dłuższe podróże rozgrywam bardziej luźno (rzut na spotkanie co 4h, więc 6 razy na dobę). W sumie 80% Wiecznych Wojowników to takie luźniejsze podróże, prawie jak we Władcy Pierścieni. :D

Jeszcze nie zdecydowałem się, jaka będzie wielkość hexów. Myślę, że oryginalny rozmiar całości mapy, ma być możliwy do przebycia jeden dzień, czyli prawdopodobnie ~24 mile po przekątnej. Jeszcze to przemyślę, ale najwyżej będziemy traktować tury eksploracyjne trochę luźniej albo rzadziej będę rzucał na spotkania losowe. :)

Cytat:

Napisał Avdima (Post 763582)
Brzmi to bardzo fajnie.

To ja zapytam, na jakiej podstawie postacie uczestniczą w "zabawie"? Niewolnicy, więźniowie, ochotnicy? Gracze są drużyną z przypadku i losowania słomek, czy też zgraną paczką? Czy będzie klimat Eberronu (nie przepadam)?

1. Zostają porwani przez maga z bliżej nieokreślonego powodu.

2. Podczas rekrutacji, przy wysyłaniu karty będzie mała ankieta do wypełnienia. Dam do wyboru opcje a, b, c - skąd drużyna się zna. Będzie jeszcze możliwość d - zaproponowanie własnego sposobu poznania drużyny. Opcja z największą liczbą głosów wygrywa lub jeśli któraś z zaproponowanych możliwości wystarczająco mnie "urzeknie". :D

3. Sprecyzuj proszę co masz na myśli. Samego Eberronu, jako świata, nie uświadczycie za bardzo, cała gra rozgrywać się będzie na oddzielnym półplanie.

Cytat:

Napisał Autumm (Post 763595)
EDT: Poczytaj sesje Anonima (szczególnie Przetrwaj to! albo Władcy Żywych Trupów) zupełnie inna stylistyka, ale on jest chyba najbardziej zaawansowanym MG, który takie rzeczy prowadzi na foro. Może cię natchnie :)

Dziękuję za poradę, przejrzę sobie te sesje. :)

psionik 06-01-2018 00:24

Pomysł ciekawy, ale faworyzuje postacie nie polegające na ekwipunku (przy najmniej na początku).
Nie wiem jak 5e rozwiązuje temat późniejszych ras, ale latanie daje niesamowitą przewagę, szczególnie jeśli przeciwnik nie ma dobrego ataku zasiegowego.

Avdima 06-01-2018 00:25

Cytat:

2. Podczas rekrutacji, przy wysyłaniu karty będzie mała ankieta do wypełnienia. Dam do wyboru opcje a, b, c - skąd drużyna się zna. Będzie jeszcze możliwość d - zaproponowanie własnego sposobu poznania drużyny. Opcja z największą liczbą głosów wygrywa lub jeśli któraś z zaproponowanych możliwości wystarczająco mnie "urzeknie".
A nie lepiej po prostu narzucić schemat? Postawienie sprawy jasno znacznie ułatwia tworzenie fabularnego tła postaci.

Cytat:

3. Sprecyzuj proszę co masz na myśli. Samego Eberronu, jako świata, nie uświadczycie za bardzo, cała gra rozgrywać się będzie na oddzielnym półplanie.
Technologia napędzana magią, te domy smocze, ogólna powszechność magii. W zasadzie większość rzeczy, jakie są częścią Eberronu :)


I zrodziło mi się nowe pytanie: co z kapłanami/paladynami i ich źródłem magii?

Autumm 06-01-2018 00:30

Cytat:

I zrodziło mi się nowe pytanie: co z kapłanami/paladynami i ich źródłem magii?
Nie wiem jak z kapłanami, ale w 5e paladyni nie otrzymują już mocy od boga, ale są sami sobie "źródłem" na zasadzie siły wiary/charakteru i specjalnych przysiąg, jakie składają (coś na wzór kodeksu rycerskiego). Nie służą też konkretnym bogom (choć mogą ich czcić) ale pewnym ideom jak Prawo, Zemsta czy Lojalność.

Ronin2210 06-01-2018 00:38

Startowo magowie będą wyniszczać konkurencję czy może zostanie to w jakiś sposób stonowane?

Co z postaciami np rycerza na koniu, czy jego wierzchowiec zostanie przeniesiony z nim do tego wymiaru lub czy będzie możliwość znalezienia wierzchowców?

Jak to było już wspomniane wyżej, czy cały schemat zabawy nie spowoduje że drużyna będzie składała się z magów, mnichów i innych unarmowców? warto nad tym pomyśleć bo taki team nie będzie za bardzo zainteresowany szukaniem ekwipunku, czy masz pomysł jak to ukrócić?

Pomysł fajny, poczekam na propozycje i rozwinięcie pomysłu, a może też się zgłoszę.

Autumm 06-01-2018 00:44

Matrix, zrób z ekwipunkiem jak w oryginalnym Battle - każdy dostaje torbę z powiedzmy 5 przedmiotami losowanymi po kategoriach (czyli np zawsze masz pewność, że wylosujesz sprzęt awanturnika, ciuch, broń, eliskir i wondorus item, ale nie wiesz, jaki przedmiot każdy z nich to będzie) i w pierwszym rzucie drużyna musi się dogadać i podzielić/wymienić gratami. To będzie niwelowało problem braku sprzętu na początek i przewagę unarmed, a jednocześnie losowość sprawi, że wszyscy będą musieli się dogadać i nie będą przepakowani. Albo wprowadzi wewnętrzne tarcia i zazdrości wśród BG, co też może być ciekawe :p


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172