|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
05-01-2018, 20:47 | #1 | |||
Reputacja: 1 | D&D 5e - Battle Royal Witam wszystkich w Nowym Roku! Stwierdziłem, że wreszcie czas poprowadzić własną sesję na forum i właśnie ją przygotowuję. Jednak zanim wystartuję z rekrutacją, chciałem upewnić się co do kilku moich założeń. Będzie bez fabularnego opisu, bo chcę się skupić na razie na konkretach. Chodzi mi konkretnie o pomysł na sesję typu Battle Royal, czyli na terenie, na którym będzie się toczyć rozgrywka, znajduje się kilka drużyn, których zadaniem jest się wzajemnie wyeliminować (skojarzenia z Igrzyskami Śmierci jak najbardziej na miejscu ). Oczywiście inni uczestnicy zmagań nie będą jedyną przeszkodą, jaka stanie ewentualnym graczom na drodze. Przygotowane będą odpowiednie tabelki zdarzeń losowych, można będzie napotkać potwory, zagadki do rozwiązania, może nawet niewielkie podziemia, skrywają przydatny loot. Poniżej przedstawiam kilka podstawowych założeń:
Jak nietrudno się domyślić, pomysł i powyższe założenia mocno inspirowane Igrzyskami Śmierci, a także grami komputerowymi typu Playerunknown’s Battle itp. Jeśli chodzi o aspekt fabularny, to postacie graczy zostaną porwani przez wspomnianego już maga, który ku uciesze własnej i nie tylko, urządza zawody na śmierć i życie, które odbywają się w stworzonym przez niego demiplanie. Sesja może być mocno ukierunkowana na walkę, zależnie od podejmowanych przez drużynę decyzji - wolę o tym uprzedzić. Jestem ciekawy ilu znalazłoby się chętnych oraz bardzo chętnie przyjmuję wszelką krytykę, komentarze lub dodatkowe pomysły. * Pomysł bezwstydnie ukradłem Clutterbane'owi z niedawno prowadzonej przez niego sesji EDIT Bardzo proszę zainteresowanych o wypowiedzenie się, który z background'ów "drużynowych" najbardziej im odpowiada. A. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez MatrixTheGreat : 07-01-2018 o 06:34. | |||
05-01-2018, 21:25 | #2 | ||||||
Reputacja: 1 | I’m in. Human fighter acolyte nastawiony na szycie z kuszy. Choć mnich też kusi, bo unarmed. e. Co z rasami latającymi? Aarakocra monk nie łamie gry? Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jak chcesz trochę zasad do terenowych przeszkadzajek w 5E, polecam podręcznik mistrza gry do Adventures in Middle-Earth (nie pamiętam dokładnej nazwy).
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: psionik, Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 05-01-2018 o 21:46. | ||||||
05-01-2018, 22:25 | #3 |
Reputacja: 1 | Brzmi to bardzo fajnie. To ja zapytam, na jakiej podstawie postacie uczestniczą w "zabawie"? Niewolnicy, więźniowie, ochotnicy? Gracze są drużyną z przypadku i losowania słomek, czy też zgraną paczką? Czy będzie klimat Eberronu (nie przepadam)? |
06-01-2018, 00:09 | #4 | |||
Reputacja: 1 | Dobre pytanie - na chwilę obecną myślę, że jestem w stanie latającą postać dopuścić (choć jeszcze to przemyślę). W powietrzu też może być niebezpiecznie. Cytat:
"Zmniejszanie" obszaru gry jest rozwiązaniem żywcem wyjętym z gier komputerowych typu Playerunknown's Battlegrounds czy Fortnite: Battle Royale. W wyżej wspomnianych, w trakcie rozgrywki od krawędzi mapy nadciąga burza/mgła (jak zwał tak zwał - wszędzie inaczej ), która ogranicza w losowy sposób obszar rozgrywki, zadając obrażenia graczom. Uniemożliwia to też wieczne "campienie" i sprowadza uczestników na jeden obszar, co sprawia, że walki stają się bardziej zacięte. Myślałem nad dwoma rozwiązaniami w sesji - albo będzie to magiczne pole siłowe, albo demiplan będzie się dosłownie, fizycznie "kurczył". E. Autumm to dobrze wyjaśniła wyżej. Cytat:
Cytat:
2. Podczas rekrutacji, przy wysyłaniu karty będzie mała ankieta do wypełnienia. Dam do wyboru opcje a, b, c - skąd drużyna się zna. Będzie jeszcze możliwość d - zaproponowanie własnego sposobu poznania drużyny. Opcja z największą liczbą głosów wygrywa lub jeśli któraś z zaproponowanych możliwości wystarczająco mnie "urzeknie". 3. Sprecyzuj proszę co masz na myśli. Samego Eberronu, jako świata, nie uświadczycie za bardzo, cała gra rozgrywać się będzie na oddzielnym półplanie. Dziękuję za poradę, przejrzę sobie te sesje. | |||
05-01-2018, 23:48 | #5 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Jest to też mechanizm eliminacji "zapominalskich" czy tych, którzy za daleko odeszli - bo kiedy sfera bezpieczeństwa się zmniejsza, może nie zdążyć znaleźć się w jej środku, nie mówiąc o tym, że poruszanie się do bezpiecznego "środka" też naraża cię na atak EDT: Poczytaj sesje Anonima (szczególnie Przetrwaj to! albo Władcy Żywych Trupów) zupełnie inna stylistyka, ale on jest chyba najbardziej zaawansowanym MG, który takie rzeczy prowadzi na foro. Może cię natchnie
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 05-01-2018 o 23:53. | |
06-01-2018, 00:24 | #6 |
Reputacja: 1 | Pomysł ciekawy, ale faworyzuje postacie nie polegające na ekwipunku (przy najmniej na początku). Nie wiem jak 5e rozwiązuje temat późniejszych ras, ale latanie daje niesamowitą przewagę, szczególnie jeśli przeciwnik nie ma dobrego ataku zasiegowego. |
06-01-2018, 07:34 | #7 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
2. Nie będzie to tak odczuwalne. Tak jak wspomniałem, teoretycznie postacie nie będą znajdowały się fizycznie w Eberronie, natomiast mag i wejście do demiplanu już tak. Postać może oczywiście ze smoczego domu pochodzić i nawet w UA znajdują się odpowiednie atuty. Ale postać z innego settingu też przejdzie - planuję nawet m.in. umieścić w grze drużynę NPCów, składającą się z wikingów różnych settingów (Skandycy z WoHF, Illuskanie z FR itp.). 3. Autumm już wyjaśniła, jak stoi sprawa z paladynami. Natomiast bardzo podoba mi się koncept 5e, że postacie te nie muszą służyć konkretnym bóstwom, a mogą się kierować daną filozofią lub "służyć" kosmicznej sile (Prawo, Chaos, Dobro, Zło). Tutaj mała wstawka z nowego Xanathar's Guide to Everything: Cytat:
2. Tak, wierzchowce już wcześniej przewidywałem w grze - będzie można je znaleźć i będą to nie tylko konie. 3. Nie pomyślałem o tym w ten sposób na początku, ale Autumm (której ślicznie dziękuję!) mnie już wyręczyła, zanim zdążyłem się nad tym zastanowić. Każda postać dostanie w takim razie losową paczkę przedmiotów. Będzie na pewno losowana broń, przedmioty ogólnego użytku (liny, łomy, łopaty itp.), może też gotowe "paczki" ekwipunku jak w PHB, może też eliksir do tego. Do otwarcia rekrutacji podam co będzie losowane. W innym wypadku faktycznie mnisi i druidzi mieliby najłatwiej. Magowie już nie aż tak - w końcu i tak potrzebowaliby przedmiotu robiącego za "focus" lub torby z komponentami. W zależności od ilości zgłoszeń będę się też starał odpowiednio dobrać postacie do drużyny. | |||
06-01-2018, 18:22 | #8 |
Reputacja: 1 | Sugerowałbym ekwipunek startowy(przynajmniej broń i wyposażenie "klasowe" typu fokusy, święte symbole, księgi magii) - aby każda z klas była użyteczna na starcie i nie wymagała latania po całej mapie szukając np. focusów czy miecza. Byłbym za zmodyfikowaniem innego ekwipunku startowego - zapasy wody, jedzenia, ekwipunek awanturniczy(liny,latarnie) itd....albo nie ma, albo mocno ograniczone bo byłby impuls, by w ogóle zdobywać ekwipunek i go szukać. W innym wypadku najbardziej atrakcyjne będą klasy mieszane które nie są zarówno zależne od ekwipunku, a w dodatku mają defaultowo magię wbudowaną w klasę i również nie zależną od ekwipunku - mistyczny rycerz, paladyn, bard, mnich, druid, zaklinacz itd. "Klasyki" w rodzaju niemagicznego wojownika, łotra, czarodzieja czy kapłana właściwie przy losowym ekwipunku mogą być automatycznie mniej grywalne, jeśli rzuty na losowanie im nie pójdą. |
06-01-2018, 00:25 | #9 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
I zrodziło mi się nowe pytanie: co z kapłanami/paladynami i ich źródłem magii? | ||
06-01-2018, 00:30 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! | |