Lord Cluttermonkey | 31-03-2018 12:14 | Cytat:
Napisał Krieger
(Post 778409)
jeśli nie zmieniamy silnika piątki który gniecie mnie możliwościami stworzenia takiej postaci jaką chcę i oddania tego w mechanice, to możemy też zagrać w uniwersum Charakternika :-D | Zasady opcjonalne i domowe, jakie stosowaliśmy przez prawie dwa lata kampanii - tutaj. Brakuje jednej o znerfowaniu healing spirit (po dziesięciu jednorazowych leczeniach 1k6 przestaje działać). Cytat:
Napisał Satori
(Post 778450)
Jejku, jak wy jeszcze wystartujecie, to ja już w ogóle szans nie będę miał T_T a chciałem być najlepszym rangerem w całych Zapomnianych Krainach!! | W najgorszym wypadku wprowadzę jakiś parytet - połowa drużyna to gracze nowi, połowa to starzy czy coś w tym stylu. :) Tak czy inaczej jeśli zgłoszenie będzie spełniać obiektywne wymagania rekrutacji, to będzie traktowane na równi z innymi.
W końcu zdecydowałem się na setting Nentir Vale. Jak kogoś czwarta edycja ominęła - link do dobrego opisu po naszemu (ogólny background plus historia, dalszą część o lokacjach można sobie odpuścić). Przyda się też pewnie opis panteonu ( link), choć pozostaje on tematem otwartym i niedookreślonym - więcej o tym w rekrutacji. A planuję ją wrzucić już w następnym tygodniu.
Zmieniłem wording odnośnie archetypów klasowych i ras. Zmiany pewnie przypadną niektórym do gustu. :) Cytat:
Archetypy klasowe. Dostępne są wszystkie archetypy klasowe, ale poniżej wymieniam te, które ze względu na konszachty z ciemnymi siłami, skłonności do podłych i mało drużynowych zachowań lub komediowy charakter mogą odpaść w sytuacjach, w których będą się gryźć z innymi zgłoszeniami, na przykład wtedy gdy dostanę jednocześnie genialne postaci praworządnego paladyna i chaotycznego złodzieja czy dobrego kapłana i złego nekromanty. Z racji tego, że oficjalne kampanie zakładają, iż stoicie po "jasnej stronie Mocy", prosiłbym nie kombinować z przesadnie złymi czy chaotycznymi postaciami, ale sam też postaram być się otwarty na nietypowe połączenia - w końcu w mitologii doliny Nentir nieraz zdarzały się sytuacje, kiedy bez pomocy takich bóstw jak Lolth czy Gruumsh świat już spotkałaby zagłada ze strony Pradawnych. Zdaję się więc na Wasz zdrowy rozsądek.
| Cytat:
Rasy. Mimo że wszystkie grywalne oficjalne rasy są zrównoważone od strony zasad, pamiętajcie, że będą one różnie odbierane w świecie gry. Goblin inaczej traktowany jest przez człowieka, a inaczej przez krasnoluda czy orka. Inaczej wyglądają relacje między diabelstwami a ludźmi, a inaczej między diabelstwami a smokowcami. Pragnę jednak zapewnić, że nie zamierzam się wyżywać na kimś, kto zdecyduje się zagrać niedźwieżukiem czy goblinem. W Adventures in Middle Earth (czyli Śródziemiu Tolkiena na zasadach piątej edycji) pojawiła się taka zasada jak "cultural attitudes", z której zamierzam skorzystać w tej sesji. Zasada ta precyzuje relacje między wszystkimi ludami Śródziemia - załączam tabelkę jako przykład czegoś, czego odpowiednik powstanie na potrzeby naszej sesji. Wyobraźmy sobie teraz skrajnie niekorzystną sytuację, na przykład gobliński BG rozmawia z krasnoludzkim BN. W mojej tabelce byłby to mistrust, czyli: "Members of this culture are actively doubted
or the cultures in question have a long or troubled history. All but the simplest or most desperate requests are seen as attempt to trick or insult, or the words of a beggar." I to w zasadzie tyle. Żadnego "attack on sight".
Ponadto w Adventures in Middle Earth w przypadku drużyn złożonych z różnych ras można skorzystać z zasady dot. Mixed Companies: "If there is a mix of cultures in
the company, then use the attitude of the spokesman – the Player-hero who makes the initial (...) roll." Wracając więc do naszej sytuacji gobliński BG rozmawia z krasnoludzkim BN, wystarczyłoby, żeby nasz goblin siedział cicho, a głos zabrał na przykład jego ludzki kompan.
Do gry dopuszczone są więc wszystkie oficjalnie wydane rasy, których przedstawiciele mogliby bez większych przeszkód podjąć się zadania Gundrena z klanu Tropiących Skał. Od strony zasad nie omieszkam polecić variant human traits, które pozwalają człowiekowi na wybranie atutu już na pierwszym poziomie, czyniąc w ten sposób człowieka jednym z najlepszych wyborów od strony zasad, niezależnie od wybranej klasy.
| No i kwestia oficjalności źródeł: Cytat:
Oficjalność. Mówiąc o oficjalnych źródłach mam na myśli oficjalne podręczniki do piątej edycji D&D z wyłączeniem oficjalnych kampanii, ponieważ nie zdecydowaliśmy się póki co na żadną z nich. Wyłączenie obejmuje więc także Elemental Evil Player's Companion, ale wiele z jego zasad zostało przeniesione do Xanathar's Guide to Everything. Archetypy klasowe zaprezentowane w DMG zgodnie z założeniem twórców wolałbym zostawić dla Bohaterów Niezależnych. Unearthed Arcana i third party jedynie po konsultacji z MP. Bez ograniczeń można więc korzystać z następujących opcji:
- Player's Handbook,
- rasa eladrinów w Dungeon Master's Guide,
- Sword Coast Adventurer's Guide,
- Volo's Guide to Monsters,
- Xanathar's Guide to Everything.
| Cytat:
Napisał Arvelus
(Post 778414)
Ja pamiętam jak kiedyś grąłem orkiem warlockiem arcywróżki...
Skończyło się tak:
Oberon! Ork ze skrzydełkami na plecach, w złotej koronie... permanentnie otoczony wiernym legionem mięsożernych wróżek =D
Loved him. | Też się zakochałem. Od pierwszego wejrzenia. Może go zgłosisz? :D |