Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy Oznacz fora jako przeczytane

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Co o tym myślisz?
Ale osso chozzi!? 5 45.45%
Chyba cię pogięło! 0 0%
Innym razem. 2 18.18%
To jest to! 4 36.36%
Głosujących: 11. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-07-2018, 20:32   #1
 
dzemeuksis's Avatar
 
Ustawka na solo do piaskownicy

Agenda ogłoszenia
  • Założenia i zasady rekrutacji
  • Kryteria wyboru
  • Założenia sesji
  • Pytania i odpowiedzi


Założenia i zasady rekrutacji
  • Postać znalazła się w jakiejś niezbyt znanej sobie okolicy, której jednak w najbliższej przyszłości (ograniczonej przynajmniej do tej sesji) nie zamierza opuszczać. Tutaj ma coś do załatwienia, albo chce się urządzić, schronić, cokolwiek.
  • Opisz zatem tę okolicę z perspektywy wiedzy twojej postaci. Wylicz miejsca, ludzi, przedmioty, zdarzenia, konflikty, które zna, które widziała lub o których słyszała. O każdej z tych rzeczy pisz w taki sposób, żeby można było oddzielić łatwo twarde fakty od plotek. Nie musi być tego dużo a opisy nie muszą być szczegółowe - to od Ciebie zależy, ile na początek potrzebujesz.
  • Opisz, jak twoja postać się w tym odnajduje - co robi teraz i co zamierza w krótszym i dłuższym terminie. Jakie ma cele, jakie priorytety. A także kim w ogóle jest, co potrafi, co posiada? Jakie są jej mocne strony, jakie słabe?
  • Zarysuj sytuację startową, otwarcie sesji. Co robisz w tym momencie lub co właśnie zamierzasz zrobić? Czy coś Ci w tym przeszkadza?
  • Wszystko powyższe może być oryginalne, ale też może być żywcem zerżnięte z dowolnego dzieła kultury, gotowego modułu, mieszanką wymienionych, cokolwiek. Źródło inspiracji nie ma znaczenia - istotne jest, że Ty chcesz w to właśnie zagrać.
  • Niemniej pamiętaj, że to jest tylko punkt wyjścia - kolejne kawałki fikcyjnej rzeczywistości odsłaniane w trakcie sesji mogą do tego pasować bardziej, mniej lub zgoła wcale.
  • Swoje zgłoszenie najlepiej wrzuć tutaj, ale jeśli wyślesz inaczej, to też wezmę je pod uwagę.


Kryteria wyboru
  • Przejrzystość i jednoznaczność zgłoszenia. Muszę rozumieć, co masz na myśli. Jeśli przy tym zdołasz zachować literacką elegancję, to świetnie, ale priorytetu nie ma to zgoła żadnego. Ta sesja będzie przede wszystkim grą, nie literaturą.
  • Jeśli zdołam z względną pewnością zrozumieć Twoje zgłoszenie, to pozostaje kwestia tego, na ile świat przedstawiony przez Ciebie pasuje mi czysto subiektywnie - tzn. na ile dobrze się w nim odnajduję, na ile łatwo przychodzą mi do głowy pasujące do niego pomysły.
  • Nie ma to nic wspólnego z obiektywną oceną, wybieram pod siebie. Wszak możesz zarysować kapitalny świat, w kapitalny sposób, ale jeśli ja go nie poczuję z perspektywy prowadzącego, to wspólna zabawa nie ma sensu.

Założenia sesji
  • Sesja SOLO. Bezwzględnie. Sesja solo ma o wiele większe szanse "zadziałać" (a gdy tak się nie stanie łatwiej ją przerwać). Wynika to z faktu, że piaskownica wymaga specyficznego podejścia i szansa, że grupa stosunkowo przypadkowych osób z netu będzie je rozumiała gwałtownie maleje wraz ze wzrostem liczebności grupy. Nie mówiąc o tym, że w sesji solo łatwiej będzie utrzymać dynamikę (brak oczekiwania na odpisy pozostałych graczy, mniej pożarów do gaszenia, etc.)
  • Zagramy zasadniczo przez forum, acz nie będzie dla mnie żadnym problemem, żeby uzgadniać coś na czacie FB, czy przez Googlowy komunikator tekstowy. Nawet zastanawiam się, czy nie zrezygnować z tradycyjnego wątku komentarzy, bo we dwie osoby może być nawet łatwiej dogadać się na czacie a mnożyć bytów ponad potrzebę nie ma sensu.
  • Świat przedstawiony jest początkowo znany dokładnie w takim zakresie, w jakim zostanie opisany w zgłoszeniu. Informacje o nim wprowadzę do menedżera kampanii Kanka - Online RPG campaign manager and worldbuilding tool - Kanka i będę je na bieżąco aktualizował w miarę rozrastania się świata podczas gry. Zapewne byłoby dobrze, żeby gracz miał chęć tam zerkać czasem dla uzyskania usystematyzowanego obrazu sytuacji.
  • Mechanika rozstrzygania konfliktów stosowana w sesji będzie mechaniką autorską, którą stosowałem w sesji Miecze... (Miecze, mechanika i magia. Ścieżka awanturnika. [raport]) i chyba nie przeszkadzała. Sesja miała swoje problemy, ale akurat mechanika do nich nie należała. W całości będę się nią zajmował po swojej stronie, ale w razie potrzeby mogę odsłaniać kulisy.
  • Wspomniana mechanika pozwala równie dobrze rozstrzygać "cios za cios", co cały konflikt jednym rzutem. Poziom szczegółowości może być każdorazowo dopasowany do sytuacji - przykładowo jeśli gracz chce akurat przewinąć daną walkę, to omawiamy taktykę, priorytety i robię jeden rzut za całość, żaden problem.
  • Sesja będzie piaskownicowa w takim sensie i rozumieniu: niedookreślony świat przedstawiony, całkowita swoboda działania, brak narzuconej linii fabularnej, brak questów, tylko plotki, plotki mogą być fałszywe, prawdziwe lub gdzieś pośrodku, plotki to nie questy, tylko wieści - twoja sprawa, w jaki sposób postanowisz ich użyć i czy w ogóle.
  • Dlatego, jeśli chcesz coś zrobić, ale nie udaje ci się, coś ci przeszkadza, coś odwraca uwagę itd., itp., to nie znaczy że próbuję Cię od tego odwieść, albo że mam z tym jakiś problem - po prostu tak akurat wypadło na kościach. Jeśli ci na tym zależy, napieraj dalej.
  • Każdą rzecz, każde zdarzenie, każdą postać staraj się wykorzystać do swoich celów, kombinuj, jak użyć w swoich planach - nie wypatruj kierunku, który wskazują, bo one niczego nie wskazują. działają w swoim interesie a nie Twoim, czy fabuły.
  • Podstawowym i w zasadzie jedynym generatorem, czy też źródłem fabuły będą działania postaci mielone przez Mythic Game Master Emulator w implementacji na Gawędziarz - Tworzenie opowieści
  • Z powyższego wynika, że nie będę miał osobnych zasad/tabel na pogodę, spotkania losowe, osobnej mechaniki podróży, czy zarządzania zasobami i tak dalej - te wszystkie rzeczy oczywiście będą "grały", ale na skutek interpretacji wyników kości w kontekście okoliczności. Piszę o tym do tych, którzy spodziewają się tradycyjnej piaskownicy, nawiązującej mechanicznymi rozwiązaniami do początków hobby. Tutaj nawiązanie będzie na poziomie ducha, niekoniecznie ciała.

Dlaczego w dziale sondy?
Bo jest na tyle nietypowa, że nie wiem, czy się nadaje do regularnej rekrutacji. Nie dość, że w zgłoszeniu trzeba opisać postać, to jeszcze i świat!

Do kiedy rekrutacja?
A nie wiem. Sesja pewnie nie ruszy wcześniej niż we wrześniu, więc w sumie można coś tu zarzucać przez niemal całe wakacje a może i dłużej. Aczkolwiek zastrzegam sobie prawo, do wcześniejszego wyłonienia zwycięzcy.

Zastrzegam sobie również prawo do tego, że sesja ruszy w późniejszym terminie lub nawet wcale. Dlatego odradzam wypruwanie sobie żył przy przygotowywaniu zgłoszenia, żeby nie było potem szkoda.

Tempo sesji
Różne - dostosowane do życia i dziwnych przypadków, które ono ze sobą przynosi. Niemniej liczę na to, że będzie udawało się rozegrać jedną lub więcej "kolejkę" tygodniowo.

Jak długo będzie trwać sesja?
Dopóty dopóki obojgu będzie się chciało to ciągnąć. A jak się przynajmniej jednej osobie odechce, to utkamy jakieś zgrabne podsumowanie i rozejdziemy się w pokoju.


Dodatkowe pytania? Czy te wypociny są w ogóle zrozumiałe?
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 17-07-2018 o 20:41.
dzemeuksis jest offline  
Stary 18-07-2018, 00:16   #2
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Zrozumiałe i kuszące, ale nawet nie będę oszukiwał, że mam czas. Mógłbym taką piaskownicę zagrać pod koniec września zaczynając.
 
Avitto jest offline  
Stary 18-07-2018, 13:35   #3
 
psionik's Avatar
 
Hej, sprawa wygląda ciekawie. Czy jesteś zainteresowany czymś kompletnie nowym, czy może być świat opisany w literaturze/grach?
 
psionik jest offline  
Stary 18-07-2018, 13:43   #4
 
dzemeuksis's Avatar
 
Dzięki! A odpowiadając na pytanie - jako stoi:
Cytat:
(...) może być oryginalne, ale też może być żywcem zerżnięte z dowolnego dzieła kultury, gotowego modułu, mieszanką wymienionych, cokolwiek. Źródło inspiracji nie ma znaczenia - istotne jest, że Ty chcesz w to właśnie zagrać.
Warto jednak dodać i to, co stoi zaraz potem:
Cytat:
Niemniej pamiętaj, że to jest tylko punkt wyjścia - kolejne kawałki fikcyjnej rzeczywistości odsłaniane w trakcie sesji mogą do tego pasować bardziej, mniej lub zgoła wcale.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 22-07-2018, 10:14   #5
 
Ardel's Avatar
 
Dej mnie czas do sierpnia, jak wrócę z urlopu, to pewnie cosik stworzę.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 26-07-2018, 15:58   #6
 
dzemeuksis's Avatar
 
Tak tylko dopiszę jedną rzecz, w związku ze zgłoszeniem, które otrzymałem, a której nie napisałem w treści ogłoszenia: otóż bliższe do prowadzenia są mi światy o ogólnym poziomie technologicznym maksymalnie wieku pary.

Nie wykluczam kategorycznie przyszłościowej SF, ale to musiałoby być coś mi znanego, żebym jednak chociaż trochę ogarniał klimat. Albo na tyle niedookreślonego, żeby moje ewentualne braki nie były przeszkodą dla gracza, przygotowanego na to, że świat może skręcić w innym kierunku, niż zakładał.

W sumie wyszła mi uwaga dość ogólna. Ujmę to tak: im mniej postać wie o świecie, tym lepiej. Im krótszy, bardziej ogólny opis sytuacji startowej, tym lepiej. Stwierdzenie "tak jak w filmie/komiksie/grze/książce X", jest owszem formalnie krótkie, ale zawiera ogrom informacji. W tej rekrutacji nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby było krótko, zwięźle i pozostawione ogromne pole do rozbudowywania świata w toku gry.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 08-08-2018, 21:20   #7
 
Ardel's Avatar
 
Hej! Krótki opisik, którego zażądałeś. Jak będzie trzeba więcej, to daj znać.

Postać, niejaki Valten, znalazł się w Borochłodach przez zupełny przypadek. Otóż uciekał przed chmarą wściekłych szerszeni. Podróżował wcześniej na nauki do większego miasta, ale po drodze trafił na rój żądlących paskud, zaczął uciekać, wskoczył do rzeki, zniosło go, potem zziębnięty wyczołgał się na brzeg, w poszukiwaniu schronienia, żeby nieco się ogrzać, zgubił się w puszczy a potem odnalazł się w Borochłodach. Jest to całkiem spore miasteczko w środku puszczy, ale nie ma kontaktu ze światem zewnętrznym. A przynajmniej nie widać tego na początku. I tutaj Valten odkrył niejakiego Malika, mistrza magii leczącej. A jako że i tak się chciał tego uczyć, postanowił skorzystać z okazji i wybłagać i Malika termin.

Borochłody słyną z trzech gildii - magicznej, alchemicznej i kapłańskiej. Wszystkie trzy robią praktycznie to samo i każda chce mieć na to monopol. W mieście każdy kto nie jest w gildii ani nie jest rzemieślnikiem jest bardzo biedny. Warto wspomnieć, że magia jest rzadkością. I magowie i kapłani i alchemicy są w dużej mierze oszustami, w niewielkiej mierze mają moc (coś jak w Koniaszu Zambocha czy Pieśni Lodu i Ognia). Najemnicy są często wynajmowani do potyczek gildyjnych, jednak są mało śmiertelne - miasteczko nie ma wystarczającej liczby ludnosci na wyniszczające wojny. Ale zdarza się, że w kotle zawrze i leje się krew. A przynajmniej tak Valten słyszał. Władza dzierżona jest przez radę, która składa się z trzech mistrzów gildii i dwóch przedstawicieli rzemieślników - najczęściej jest to mistrz kowalstwa i mistrz szewc. Ale bywa różnie. Rada zmienia się co kilka lat, Valten nie wie ile.

Valten stara się zgłębić sztuki magiczne, głównie uzdrawiajace. Zna się na ziołolecznictwie i prostym leczeniu konwencjonalnym. Do tego potrafi trochę machać włócznią. Oprócz tego jest raczej mizernej postury i nieco niezdarny (nie tyle co w walce, co w życiu). Nie ma ręki do kobiet, chociaż chciałby mieć. W ogóle nie jest pewny, czy mu się kobiety podobają. Obecnie będzie starał się dostać na termin do Malika. A potem, gdy już zdobędzie tę wiedzę, postara się wyruszyć do swojego pierwotnego celu, magów Liścia z wielkiego miasta Kruk.

Start sesji - Valten został wyśmiany przez gildę magów i stara się wymyślić sposób na dostanie się do samego mistrza Malika, który piastuje dość wysokie stanowisko. Problemy z gotówką, tutejsi korzystają z dziwnych monet. Powoli doskwiera głód i brak dachu nad głową.

Jeżeli cokolwiek chcesz zmienić, to się zgadzam. Byle był tam Valten i mógł poszukiwać wiedzy.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 09-08-2018, 08:33   #8
 
dzemeuksis's Avatar
 
Super zgłoszenie, o to chodzi, dzięki!

A rekrutacja na razie pozostaje otwarta, więc jeśli są jeszcze jacyś inni chętni, to wciąż zapraszam do prezentowania swoich pomysłów.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 09-08-2018 o 08:35.
dzemeuksis jest offline  
Stary 30-08-2018, 09:19   #9
 
Ardel's Avatar
 
I jak tam? Zbliżamy się do września.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 30-08-2018, 15:04   #10
 
dzemeuksis's Avatar
 
Nie mogę się tym zająć, bo pocinam w Miedzianą monetę. No i ogólnie mam trochę zawieruchy życiowej.

Mimo wszystko w tym temacie nie próżnowałem i przeniosłem Twój koncept na kanka.io Udostępnię, jak tylko postanowimy jechać z tym koksem.

Na razie temat czeka w blokach, jak tylko będę mógł wystartować, to dam znać.

A jeśli do tego czasu podejmiesz się innych inicjatyw i nie będzie Ci pasowało, to luz - jeszcze będziemy mieli pewnie niejedną okazję, żeby zagrać.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Zamknięty Temat


Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168