Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Czy grałbyś po angielsku?
Yes! 10 50.00%
Nie. 4 20.00%
Yes, but I don't like the proposed scenario. 5 25.00%
Nie, ale w tą sesję bym zagrał, gdyby była w języku polskim. 1 5.00%
Głosujących: 20. Nie możesz głosować w tej sondzie

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-11-2018, 21:11   #1
 
Fiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Fiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputację
Post Sesja w języku angielskim

Z powodu nagłego ataku inspiracji zacząłem planować nową sesję. Rozpisuję do niej własną mechanikę w prześwitach wolnego czasu i postanowiłem napisać ją w języku angielskim, abym mógł z niej korzystać w interakcji z każdym moim znajomym.

Z tego powodu zacząłem zastanawiać się nad przeprowadzeniem całości w języku angielskim. A przynajmniej części opisowej.

Moja znajomość języka jest na poziomie "profesjonalnym". Używam angielskiego zawodowo, ale mam za sobą edytorów, którzy regularnie mnie besztają za błędy. Ponadto rodzaje tekstów, które piszę, są bardzo schematyczne, więc nie zostawiają dużo miejsca na praktykę.

Ideą sesji byłoby wymienienie się słownictwem anglojęzycznym i wskazanie oraz wymęczenie błędów, które możemy posiadać, taka wspólna nauka połączona z rozrywką. Ryzykiem sesji jest, że podzielimy się błędnymi nawykami, a nie poradami.

Jeżeli chodzi o samą sesję, byłaby to eksploracyjna przygodówka osadzona w piekle. Postacie graczy byliby ludźmi którzy umarli na tyle dawno, że przywykli do piekielnego krajobrazu i prowadzą w nim względnie normalne życie, chowając się w ostojach ludzkiego społeczeństwa przed panoszącymi się, głodnymi demonami. Narracyjnym zaczepem byłoby szukanie drogi na wyjście z piekła. Panowałby klimat grozy, groteski i okazjonalnego horroru, ale z powodu doświadczenia postaci graczy nie byłby to żaden fetyszystyczny świat. Powiedziałbym, że szykuje się demoniczna postapokalipsa, z piekłem opartym o wszystkie pomysły z religii, jakie mi się spodobają. Chrześcijańską podstawę wzbogacę hinduizmem i buddyzmem i może czymś jeszcze. Nie ukrywam, że z miłością będę plagiatował Digital Devil Saga i Shin Megami Tensei, jeżeli ktoś zna te klasyki.

Gra będzie się odbywać na oryginalnym systemie, w którym walka przebiega możliwie szybko, aby można było odbywać jej więcej bez zmęczenia. Mam zamiar ujawnić mechanikę dopiero po starcie sesji, ale przykładowo, potwór zaatakowany przez gracza nie będzie miał swojej tury, jego ruch zostanie zdeterminowany już przez rzut gracza, tnąc długość jednej rundy w walce o ilość graczy. Nie będzie też chodzenia po mapie, po prostu klasyczne formacje front i tył.

Potyczki rozgrywałyby się na czacie programu discord, który będzie dodatkowym wymaganiem do rozgrywki. Gracze dyskutowaliby swoje tury po polsku i wysyłali mi swoje deklaracje. Ja bym wszystko przeliczał, dawał log z wyniku rundy i czekał na następne decyzje, aż gracze wygrają potyczkę (lub umrą. To piekło. Umrzeć na stałe się nie da, ale tymczasowo jest łatwo). Gdy walka się skończy, wyznaczałbym gracza, który opisałby fabularnie przebieg walki na dokumencie gry, lub przydzielał każdemu graczowi obowiązek opisania, jak zabija danego potwora. Opisy te robilibyście z moim minimalnym nadzorem (Nie, zardzewiały sztylet i 10 siły nie starczy, aby przeciąć demona na pół). W ten sposób jest więcej zabawy (pisania), szybsza rozgrywka i lepsza praktyka. Jeżeli ktoś grał w darmowy RPG Wushu The Ancient Art of Action Roleplaying, to mógł się z takim procesem wcześniej spotkać. Różnica jest taka, że u mnie będzie więcej mechaniki, zbliżonej do klasycznych turowych RPG z dawnych, dawnych lat.

Sceny niebitewne odgrywałyby się tradycyjnie w dokumencie google. Gracze zostawialiby odpisy o długości od linijki do paragrafu tekstu, a przy konieczności wykonywali rzuty.

Początek sesji byłby prawdopodobnie po nowym roku, bo wtedy ma mi się poluzować grafik, a w najgorszym wypadku po sesji studenckiej. Planowo zabawa dla grupy od 4 do 6 graczy. Spróbowałbym też zaprosić paru moich anglojęzycznych znajomych do gry, ale nie mogę zagwarantować ich obecności.
 
__________________
Also known as Boomy
Recollectors - Ongoing, Gracze: Deadziu, Eleishar
Fiath jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:07.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172