lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   D&D w stylu piaskownica / OSR / old school (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/18363-d-and-d-w-stylu-piaskownica-osr-old-school.html)

Shiv 11-04-2019 16:06

Też zagrałbym w taki oldskul, najpewniej jakimś rangerem :)

Clutterbane 11-04-2019 19:40

Cytat:

Napisał Shiv (Post 833354)
Też zagrałbym w taki oldskul, najpewniej jakimś rangerem :)

Prędzej czy później w grze pojawi się heksmapa, więc będzie gdzie rangerować. :)

Krieger 11-04-2019 21:16

Jestem żółciutki w te klocki, i chociaż uważam się za maniaka Baldursów i Planescape'a, te gry to moja jedyna styczność z dedekami starszymi niż 3.0. Mimo to chętnie wziąłbym udział, przecież te oldskule to kolebka erpegów wszelakich :) Lubiłem bardzo czytać Jarla fra Oslo (obecnie Ojciec Kanonik?) piszącego na te tematy, i blog Inspiracje RPG o OD&D i retrogamingu.

Mike 11-04-2019 22:30

Kierowniku, masz paru chętnych odpalaj rekrutację. :)

Clutterbane 11-04-2019 22:33

Odpalić odpalę, ale najszybciej w czwartek. :)

Mike 11-04-2019 23:20

To się dobrze składa, dziś jest czwartek :P
Dajesz :)

Clutterbane 12-04-2019 09:05

Cierpliwości. :D Jeśli chcecie, mogę Wam zacząć losować postacie. Każdy dostanie zestaw pięciu rzutów. Na ten zestaw składa się losowa profesja, rzuty 3d6 na atrybuty i ekwipunek, jaki mieliście przy sobie w momencie porwania, na przykład:

Cytat:

0-level Occupation: Fortune-teller
Strength: 8 (-1)
Dexterity: 9 (0)
Constitution: 11 (0)
Intelligence: 13 (+1)
Wisdom: 7 (-1)
Charisma: 15 (+1)

HP: 4
Weapon: Dagger
Equipment: Torch
Trade good: Tarot deck
Starting Funds: 42 cp
Languages: Common, Ogre

0-level Occupation: Hunter
Strength: 8 (-1)
Dexterity: 12 (0)
Constitution: 11 (0)
Intelligence: 10 (0)
Wisdom: 9 (0)
Charisma: 12 (0)

HP: 4
Weapon: Shortbow

Equipment: Backpack (2 gp)
Trade good: Deer pelt
Starting Funds: 28 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Animal trainer
Strength: 9 (0)
Dexterity: 14 (+1)
Constitution: 10 (0)
Intelligence: 12 (0)
Wisdom: 12 (0)
Charisma: 13 (+1)

HP: 4
Weapon: Club

Equipment: Backpack (2 gp)
Trade good: Pony
Starting Funds: 30 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Alchemist
Strength: 13 (+1)
Dexterity: 15 (+1)
Constitution: 6 (-1)
Intelligence: 10 (0)
Wisdom: 9 (0)
Charisma: 12 (0)

HP: 3
Weapon: Staff

Equipment: Rations (1 day) (5 cp)
Trade good: Oil (1 flask)
Starting Funds: 30 cp
Languages: Common

0-level Occupation: Locksmith
Strength: 14 (+1)
Dexterity: 12 (0)
Constitution: 12 (0)
Intelligence: 14 (+1)
Wisdom: 10 (0)
Charisma: 9 (0)

HP: 4
Weapon: Dagger

Equipment: Torch (1 cp)
Trade good: Fine tools
Starting Funds: 43 cp
Languages: Common, Gnoll
Kilka uwag (powtórzą się w rekrutacji):
1. Jak można zauważyć, rzucałem 3d6, czyli gracie normalnymi ludźmi, którzy mieli pecha trafić do niewoli potworów. Jeśli te postacie staną się w jakikolwiek sposób wyjątkowe w trakcie gry, będzie to wynikać jedynie z ich heroicznych albo łotrowskich czynów, a nie jakiejś przewagi mechanicznej.
2. Modyfikatory są trochę spłaszczone względem nowych D&D, np. 18stka gwarantuje tylko +3, a cecha między 9 a 12 to +0.
3. Do gry nie trzeba wprowadzać wszystkich postaci, ale z przeżywalnością może być różnie. W powyższym przykładzie akurat nie ma żadnej naprawdę tragicznej ani też żadnej wyjątkowej, więc na miejscu gracza brałbym wszystkie. Jeśli chodzi o wybieranie klas na pierwszym poziomie, to warunkiem jest posiadanie 9ki w tzw. prime requisite, na przykład wojownik musi mieć minimum 9 STR.
3. Jeśli zdecydujecie się na grę więcej niż jedną postacią, to od razu uprzedzam, że nie wymagam prowadzenia jakichś dialogów pomiędzy tymi postaciami. Moglibyśmy się szybko nabawić schizofrenii. Możecie uczynić jedną postać liderem, itp.
4. Od gracza będę wymagać tylko krótkiej nawijki o wylosowanych postaciach, klimatycznych portretów (np. taki znalazłem na moim pintereście) i wymyślenia jakiegoś pseudoromańskiego imienia, np. Lucius czy Aelianus. W rekrutacji dodam jakąś listę. Możemy się umówić na wersje spolszczone: Lucjusz czy... Aeljanusz. No dobra, to drugie nie było najlepszym przykładem. :D Tereny na których będzie toczyć się gra będą pograniczem między dwoma wrogimi imperiami i zawierały ruiny trzeciego, więc nawet niekoniecznie muszą być to odpowiednicy tylko fantastycznych Rzymian (pseudoegipcjanie i pseudopersowie też są ok).

Ktoś chętny na powyższy set? :) Wylosował się myśliwy i trener zwierząt, więc polecałbym Shivowi. Jak przeżyją, to będą dobrze nadawać się na odkrywców (czyt. rangerów).

archiwumX 12-04-2019 10:47

Mi pasowałby alchemik... dobra podstawa dla magika. A ta krótka nawijka to ma być opis BG, szczątkowa historia (jak rozumiem z założenia w d... była i g... widziała) i okoliczności pojmania/porwania?

Mike 12-04-2019 12:39

Ja tam na początku z takim obrazkiem startował :P
https://i.pinimg.com/originals/27/77...ae0d6500af.jpg
Potem by się konkretny obrazek wybrało :)
A ten obrazek to od razu dla 4 graczy starczy :P Potem tylko by się wykreślało denatów :)


Aaa, i jak są psełdorzymianie to może psłedogalowie :P
Dwa wielkie imperia podzieliły między siebie cały kontynent. Cały? Nie! Jest po środku pewna wioska...
:)

Jak dla mnie to możesz losować ekipę :)

Clutterbane 12-04-2019 13:22

Cytat:

Napisał archiwumX (Post 833423)
Mi pasowałby alchemik... dobra podstawa dla magika. A ta krótka nawijka to ma być opis BG, szczątkowa historia (jak rozumiem z założenia w d... była i g... widziała) i okoliczności pojmania/porwania?

Jak chcesz ten zestaw to bierz. Okoliczności porwania będą dla wszystkich takie same, tj. atak potworów na wioskę. Bardziej opis, jakiś pomysł na odgrywanie, może jakiś opis relacji z innymi postaciami (paczka znajomych, rodzina, skłóceni kochankowie, dwie zwaśnione strony z tej samej wioski, itp). Cokolwiek co ożywi statblocki. A założenie w d... byliście i g... widzieliście będzie, jak to mówią, "turned up to 11" (więcej szczegółów już w rekrutacji).

Cytat:

Napisał Mike (Post 833439)
Ja tam na początku z takim obrazkiem startował :P
https://i.pinimg.com/originals/27/77...ae0d6500af.jpg
Potem by się konkretny obrazek wybrało :)
A ten obrazek to od razu dla 4 graczy starczy :P Potem tylko by się wykreślało denatów :)


Aaa, i jak są psełdorzymianie to może psłedogalowie :P
Dwa wielkie imperia podzieliły między siebie cały kontynent. Cały? Nie! Jest po środku pewna wioska...
:)

Jak dla mnie to możesz losować ekipę :)

Racja, na wyższych poziomach i tak będziecie chcieli mieć raczej odjechane portrety niż jakiegoś świniopasa... ;P

Poniżej wyniki losowania:

Cytat:

Character 1
-----------
0-level Occupation: Indentured servant
Strength: 11
Dexterity: 10
Constitution: 13
Intelligence: 11
Wisdom: 11
Charisma: 14
HP: 5
Weapon: Staff
Equipment: Torch
Trade good: Locket
Starting Funds: 37 cp
Languages: Common

Character 2
-----------
0-level Occupation: Minstrel
Strength: 9
Dexterity: 10
Constitution: 14
Intelligence: 15
Wisdom: 9
Charisma: 8
HP: 5
Weapon: Dagger
Equipment: Holy symbol
Trade good: Musical instrument
Starting Funds: 20 cp
Languages: Common, Elf

Character 3
-----------
0-level Occupation: Farmer
Strength: 11
Dexterity: 14
Constitution: 11
Intelligence: 7
Wisdom: 11
Charisma: 9
HP: 4
Weapon: Pitchfork (as spear)
Equipment: Backpack
Trade good: Duck
Starting Funds: 42 cp
Languages: Common


Character 4
-----------
0-level Occupation: Ropemaker
Strength: 15
Dexterity: 7
Constitution: 9
Intelligence: 13
Wisdom: 9
Charisma: 6
HP: 4
Weapon: Knife (as dagger)
Equipment: Oil - 1 flask
Trade good: Rope (100 feet)
Starting Funds: 17 cp
Languages: Common, Dwarf

Character 5
-----------
0-level Occupation: Trapper
Strength: 11
Dexterity: 11
Constitution: 14
Intelligence: 12
Wisdom: 10
Charisma: 13
HP: 5
Weapon: Sling
Equipment: Lantern
Trade good: Badger pelt
Starting Funds: 33 cp
Languages: Common


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170