Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-10-2019, 23:43   #1
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Jagged Alliance - rozpoznanie tematu

Siemka


- Zacząłem tak na poważniej ostatnio rozważać poprowadzenie sesji w klimatach komputerowej Jagged Alliance. Ino na swojej własnej mechanice (Parchy tj, ta z Parchów, X-COM, Agentów itd.). No ale jak tak na poważnie zacząłem przy tym ślęczeć to jak zwykle. Im większy zoom się zrobi tym większy ambaras więc postanowiłem zrobić rozpoznanie czy w ogóle byliby jacyś chętni na sesję tego typu. I jak by ktoś taką sesję widział.

- Co do ogólnych założeń to myślę, że BG byliby najemnikami owych PC-towych AIM czyli organizacji międzynarodowych najemników. Realia myślę podobne jak w grze Jagged Alliance Wildfire czyli rok 1998 i tropikalna wyspa u wybrzeży Wenezueli. No i BG zostają wysłani w takich realiach aby zaprowadzić porządek na owej wyspie. A przynajmniej tak było na PC, gdzie Gracz wcielał się w drużynę "tych dobrych" aby odbić jakiś teren z rąk "tych złych".

- Co do szkicu planszy to w tej chwili wygląda to tak: https://docs.google.com/document/d/1...p-V9mGZZE/edit

- No i na razie mniej więcej mam tyle. Dlatego chciałem rozpoznać temat jak wygląda pod względem chęci lub niechęci na taką sesję. Jest dla mnie parę spraw jakie trudno po prostu przekleić z gry. Powiedzmy finansowanie całej akcji, ewentualny poziom doświadczenia poszczególnych najemników, cele całej operacji (kto i po co by miał wynająć AIM), skalę cieni, wątków i klimatów całej misji. Na co położyć nacisk sesji no i wiele takich detali sesyjnych które na tą chwilę można rozważyć na różne strony a które musiałbym na zapleczu MG na spokojnie rozważyć i zaplanować. Dlatego interesowałoby mnie zdanie osób które miałyby ochotę zagrać w taką sesję aby wiedzieć jakie jest zapotrzebowanie i zainteresowanie rynku. A jak żadne to też by mnie interesowało bo nie ślęczałbym nad czymś co nie ma racji bytu


- A więc zapraszam do dyskusji
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2019, 20:37   #2
 
Reinhard's Avatar
 
Bardzo ciekawa inicjatywa. Czy mozna byłoby (pod względem fluffu) wcielić się w konkretnej osoby z AIM?
Jest system koncentrujący się na graniu najemnikami: MERC 2000, "młodszy brat" militarnego Twilight 2000
 
Reinhard jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2019, 22:58   #3
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
Bardzo ciekawa inicjatywa. Czy mozna byłoby (pod względem fluffu) wcielić się w konkretnej osoby z AIM?
- Aż tak detalicznie to jeszcze się nad tym nie zastanawiałem Ale jakby doszło do rekruty to myślę, że dałbym swobodę w kreowaniu postaci, tych z gry też. Tylko no mecha jest inna niż ta z gry więc trzeba by samemu taką postać sztukować. Mam też zagwostkę co zrobić z levelami postaci w grze bo w grze fajna rzecz no ale w sesji to trochę chyba nie teges aby ktoś miał mniejszą czy większą pulę punktów na postać.



Cytat:
Jest system koncentrujący się na graniu najemnikami: MERC 2000, "młodszy brat" militarnego Twilight 2000
- No to przyznam, że nie znam tego MERC. Dzięki za info, zobaczę czy da się coś z tego zobaczyć Niemniej mechę raczej zostawię tą swoją bo już trochę jestem z nią obcykany.


- A generalnie to jakbyś widział taką sesję? Co byś chciał robić na takiej sesji jako postać takiego najemnika AIM?
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2019, 23:19   #4
 
PeeWee's Avatar
 
Powiem tak.. gry nie znam. Gram mało, a jak już to w FIFĘ, albo w Gran Turismo. Jedyny rpg, jaki mnie na kompei wciągnął to dawno, dawno temu Planescape: Torment.

Mimo to cały zamysł pachnie mi moim ulubionym Twilight 2000.

Wiadomo trzeba by było zmienić realia. Chyba, że bawimy się w militarne postapo.
Karaibskie klimaty plus militaria, to brzmi dumnie. Znaczy się ciekawie.
Ja bym optował za wojna domową na wyspie. Secesjoniści chcący wyzwolić wyspę, kartele i oczywiście jakieś hamerykańskie macki tajnych służby do tego i mamy gotową intrygę.

Pole do popisu i przygód naprawdę wiele. Od odbijania jakiś amerykańskich ambasadorów, czy innych biznesmanów, poprzez udział w wojnie karteli i secesjonistów, może jakieś rosyjskie interesy są na wyspie. Skoro to raj podatkowy, to czemu nie.

Pomysł ciekawy i ma potencjał. Ja jestem zainteresowany.

Mechanika ma dla mnie kompletnie drugo, jeśli nie trzeciorzędne znaczenie.
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!

Ostatnio edytowane przez PeeWee : 04-10-2019 o 23:27.
PeeWee jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2019, 23:27   #5
 
Reinhard's Avatar
 
Może też klasyka: odbijanie osad, ćwiczenie milicji (przy okazji, pomoc przy klęskach zywiołowych, polowaniach itp), obrona osad (a la siedmiu samurajów), pozyskiwanie broni itp.
 
Reinhard jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-10-2019, 23:44   #6
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
Powiem tak.. gry nie znam. Gram mało, a jak już to w FIFĘ, albo w Gran Turismo. Jedyny rpg, jaki mnie na kompei wciągnął to dawno, dawno temu Planescape: Torment.
- No to dla tych co w ogóle nie kojarzą tytułu to taki mały zrzut z ekranu jak to wygląda z perspektywy Gracza na kompie:



- To tzw. tryb taktyczny czyli gdy walka przebiega w turach i najemnicy strzelają się z tymi złymi.




- Tak wygląda "z laptopa" (gra z '98-go więc wówczas to była oznaka nowoczesności ) ekran AIM gdzie wynajmuje się najemników.

- Generalnie zapewne macie dostęp do internetu to możecie sobie posprawdzać ten tytuł jak to wygląda w wersji na PC.


- A co do gatunku to chyba taka turowa, i taktyczna, trochę z elementami finansowania swojej wojny i wymiany sprzętu i dobór ludzi, rozkminy co do kierunków uderzeń i obrony. Fabularna otoczka jest myślę, że zbyt wąska aby nazwać tą grę fabularną czy RPG no ale jest i daje fajne tło do całej tej gry. To tak oczywiście w największym skrócie bo nie chcę tutaj pisać recenzji tej gry skoro na forum i tak pewnie wyjdzie to podobnie jak X-COM na PC a X-COM tutaj


---

Cytat:
Mimo to cały zamysł pachnie mi moim ulubionym Twilight 2000.
- Za słabo znam Twilight aby się wypowiadać ale tam jest takie wojskowe postapo chyba. No a tutaj raczej jakaś lokalna wojna w pi x oko klimatach modern (sprzed ok 2 dekad). I taka wojna o dość niskim natężeniu i ograniczonych siłach.



Cytat:
Wiadomo trzeba by było zmienić realia. Chyba, że bawimy się w militarne postapo.
Karaibskie klimaty plus militaria, to brzmi dumnie. Znaczy się ciekawie.
Ja bym optował za wojna domową na wyspie. Secesjoniści chcący wyzwolić wyspę, kartele i oczywiście jakieś hamerykańskie macki tajnych służby do tego i mamy gotową intrygę.
- Wojna domowa by mi pasowała. Jakaś wojna z kartelami też. Może być jeszcze jakieś źródła surowców czy jeszcze coś innego.


Cytat:
Pole do popisu i przygód naprawdę wiele. Od odbijania jakiś amerykańskich ambasadorów, czy innych biznesmanów, poprzez udział w wojnie karteli i secesjonistów, może jakieś rosyjskie interesy są na wyspie. Skoro to raj podatkowy, to czemu nie.
- Mhm. Myślę, że na takiej planszy byłoby co robić


Cytat:
Pomysł ciekawy i ma potencjał. Ja jestem zainteresowany.
- Ok, dzięki za zabranie głosu i wyrażenie opinii



Cytat:
Mechanika ma dla mnie kompletnie drugo, jeśli nie trzeciorzędne znaczenie.
- No ale jakaś (pewnie ta moja) będzie bo mua nie łumi prowadzić czystego storytell


Cytat:
Może też klasyka: odbijanie osad, ćwiczenie milicji (przy okazji, pomoc przy klęskach zywiołowych, polowaniach itp), obrona osad (a la siedmiu samurajów), pozyskiwanie broni itp.
- No ok, myślę, że w takim razie tutaj chyba widzimy sprawę dość podobnie.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 00:16   #7
 
PeeWee's Avatar
 
To w takim razie zapytam w Twoim zamyśle jest to bardziej strategia, czy fabuła?

Od razu mówię, że strategia poprzez forum mnie kompletnie nie interesuje.
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!
PeeWee jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 00:45   #8
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
To w takim razie zapytam w Twoim zamyśle jest to bardziej strategia, czy fabuła?
- A jak definiujesz przy sesji forumowej jedno i drugie?
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 12:31   #9
 
PeeWee's Avatar
 
Nie inaczej niż przy innych grach. Strategia skupia się na ogólnym obrazie konfliktu, planowaniu taktycznych ruchów i tego typu kwestiach. A fabula, jak to fabuła schodzi na niższy poziom i mamy emocje i przeżycia pojedynczego żołnierza, czy najemnika.
To tak, jakby poziom makro i mikro.
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!
PeeWee jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:08   #10
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
- Hmm... Akurat w tej grze to trochę pomieszane. Bo tak intuicyjnie to jeden taki "żołnierzyk" na planszy gry łatwo sobie wyobrazić jako BG. A jednak jako Gracz przed swoim komputerem planuje się działania całej kampanii zmierzającej do odbicia Arluco z rąk złej królowej.

- Tak przynajmniej jest to w grze. W sesji widziałbym to podobnie. Przez większość czasu chyba skala gry byłaby raczej mikro czyli z perspektywy przeliczeniowej drużyny lub plutonu piechoty. Czyli myślę, że podobnie jak w większości sesji. No ale jednak przydałby się jakiś zmysł strategiczny aby wygrać tą kampanię o wyspe. Chociaż tak po kawałku, sektor po sektorze itd. Generalnie moje sesje mają mocne tendencję do skrimishowej skali.

- Natomiast nie zamierzam się bawić w kółko i krzyżyk do skreslania kolejnych heksow na mapie. Gdybym chciał grać w coś takiego nie sleczalbym nad fabułą sesji tylko skupił się na mechanice walki. A właściwie meche walki mam gotową z wcześniejszych sesji a teraz dumam nad resztą mechanizmów rozgrywki np. jak obrobić finanse, popularność i poparcie miejscowych, szkolenie milicji i inne takie rzeczy.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:13.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168