Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-10-2019, 11:55   #1
 
Caleb's Avatar
 
Horror/storytelling


Cześć wszystkim. Czy ktoś byłby zainteresowany sesją w klimacie horroru, będącą niemal czystym storytellingiem? Oznacza to, że nie siedzimy w żadnym systemie, a moja mechanika ogranicza się do sporadycznego rzucenia kością albo monetą. Przygoda skupiałaby się na odgrywaniu postaci w ramach fabuły, którą chcę przede wszystkich wzbudzić niepokój. W swojej wizji pragnę uciec od klasycznego straszenia, jakie znamy ze współczesnych filmów. To raczej żerowanie na wewnętrznych lękach, choć surwiwal i wątki czysto przygodowe jak najbardziej przewiduję. Domyślny setting to Góry Kambryjskie w Walii oraz senne miasteczko na ich terenie. Gracze są na pozór zwykłymi mieszkańcami wysp, którzy z pewnego powodu spotykają się właśnie tutaj. Walia jest krajem o ciekawej przeszłości, której pozostałością są m.in. niezliczone ilości ruin. Być może wśród nich coś nadal kryje? Lub groza tkwi uśpiona na terenie milczących masywów?
Przewiduję, że zarówno MG, jak i gracze mieliby około 5 dni na posty. Sesja dla 2-3 osób, ale i kampania solo wchodzi w grę. Fanem google doca nie jestem, choć wiem, że bywa konieczny. Od potencjalnych graczy wymagam umiejętności wczucia się w postać oraz operowania poprawną polszczyzną. No i oczywiście pełnoletności. Staż nie jest istotny, bardziej interesują mnie ludzie, którzy czują się na siłach daną przygodę dokończyć, bo sam staram się zamykać swoje projekty. Choć ta sesja nie jest przewidziana jako bardzo długa, to doświadczenie nauczyło mnie, że historie lubią żyć własnym życiem. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem .
 
Caleb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 12:51   #2
INNA
 
Nami's Avatar
 
Mogę być zainteresowana wstępnie, choć nie traktowałabym mojej deklaracji wiążąco. Dużo też zależy od samej sesji, na czym właściwie miałaby polegać, bo chyba nie tylko na odgrywaniu emocji i psychiki? Cel jakiś będzie i mam nadzieję, że nie będzie to w stylu zbombardowania gracza informacjami, które musi zapamiętać aby mieć szansę zakończyć opowieść. Ja sama rzadko zapamiętuję szczegóły, które np zapamiętałaby moja postać. Tego się nie da przełożyć potem w te stronę, bo jeśli ja na coś uwagi nie zwrócę, to i postać też, nie da się. W odwrotną stronę działa to lepiej, ale wciąż nawet jeśli ja coś dostrzegę, to nie znaczy, że moja postać. Dlatego wolałabym unikać sesji gdzie mam masę informacji i je kolekcjonuję, aby na koniec wykorzystać. Nie dam rady, mam w życiu codziennym dużo do spamiętania.
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:00   #3
 
Pan Elf's Avatar
 
Chętnie, ale mam podobne wątpliwości, co Nami.
 
Pan Elf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:12   #4
 
Caleb's Avatar
 
To byłaby konkretna historia z celem i wiążącymi wyborami, tyle że w mrocznej i psychodelicznej otoczce. Co do ilości informacji: rzecz jasna jakaś intryga i wewnętrzna logika istnieją. Natomiast dociekanie prawdy miałoby się odbywać poprzez spryt, a nie pedantyczne zbieranie faktów. Postaci mają zachowywać się po prostu jak ludzie, którzy chcą przetrwać, zamiast robić za chodzące encyklopedie.
 
Caleb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:22   #5
 
PeeWee's Avatar
 
Horror - spoko. Walijskie góry - spoko. Tajemnicze ruiny - też spoko. Przydałoby się jednak coś więcej o planowanej fabule.

Odgrywanie postaci w ramach fabuły, to mamy chyba w każdej sesji. Tym bardziej tutaj na forum, gdzie możliwość skupiania się na emocjach, wewnętrznych przeżyciach i opisywania tego wszystkiego jest nieporównywalnie większa niż w normalnej sesji. Co to tak naprawdę znaczy dla ciebie?

Ucieczka od klasycznego straszenia, jakie znamy ze współczesnych filmów? Współczesne filmy są tak różne, że ciężko powiedzieć, co masz na myśli. Od slasherów, poprzez typowe kino grozy, a na ambitnych, czy też psychologicznych horrorach kończąc. To wszystko mamy we współczesnym kinie.
Czym dla ciebie jest klasyczne straszenie? Jump scare'y? Mityczny mroczny klimat? Sceny gore? Gotycka, podniosła atmosfera? Pokręcone, psychodeliczne wizje? To wszystko zaliczyłbym do klasycznego straszenia. Jakie jest to nieklasyczne?

Dlaczego nie skorzystać z jakiegoś gotowego systemu? Dobrych rpgowych horrorów jest tak wiele, że aż żal nie skorzystać. A profit z tego taki, że raz wspierasz autorów, dwa gracze mnie więcej wiedzą czego się spodziewać. Czy to będzie Zew Cthulhu, czy coś ze Świata Mroku, czy świetny Kult, to gracze wiedzą jak wygląda świat do którego mają wejść, a i tak za każdym razem można ich zaskoczyć łamiąc w ten, czy inny sposób utarte schematy.
Zatem dlaczego autorski system?

Nie chce wyjść na czepialskiego, bo jestem zainteresowany każdą hororowatą sesją i inicjatywą. tutaj jednak jest to wszystko takie mgliste, niczym walijskie wzgórza.
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!
PeeWee jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:45   #6
INNA
 
Nami's Avatar
 
Cytat:
Odgrywanie postaci w ramach fabuły, to mamy chyba w każdej sesji. Tym bardziej tutaj na forum, gdzie możliwość skupiania się na emocjach, wewnętrznych przeżyciach i opisywania tego wszystkiego jest nieporównywalnie większa niż w normalnej sesji. Co to tak naprawdę znaczy dla ciebie?
Chyba nigdy nie czytałeś sesji np Clutterbane'a, gdzie ważność odgrywania postaci jest na na tak niskim poziomie... Że jednak to co napisał Caleb ma sens.

Cytat:
Ucieczka od klasycznego straszenia, jakie znamy ze współczesnych filmów?
Współczesne filmy głównie opierają się na jump scare'ach i obrzydzeniu widzowi życia. Więc podejrzewam, że klimat grozy gdzie narasta napięcie, a sam strach budują obie strony - MG jak i Gracze, którzy odpowiednio telepią psychiką swoich postaci.

Cytat:
Dlaczego nie skorzystać z jakiegoś gotowego systemu?
Nie chciałoby mi się szczerze mówiąc, gdyby to miało system. No i dlatego nazwał to Caleb storytelling. Jeden lubi mechę, a inny sobie poklepać w literki bez niej, wszystkim i tak nie dogodzi, a skoro wybrał akurat formę bez mechy, to na to też popyt będzie. Nie musi iść w standardy gdzie niemal wszędzie jest mecha.
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 13:47   #7
 
Phil's Avatar
 
Nie przeszkadza mi opowiadanie historii dla opowiadania historii. Zainteresowany wstępnie jestem, jak będzie konkretna rekrutacja z większą ilością detali to podejmę decyzję.
 
__________________
Bajarz do wynajęcia. Warhammerophil.
Phil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 14:14   #8
 
PeeWee's Avatar
 
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Chyba nigdy nie czytałeś sesji np Clutterbane'a, gdzie ważność odgrywania postaci jest na na tak niskim poziomie... Że jednak to co napisał Caleb ma sens.
Nami nie czytałem, choć mogę sobie wyobrazić, że są tacy Mg i gracze. Większość sesji jednak jakie tutaj widziałem jest od tego bardzo daleka.

Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Współczesne filmy głównie opierają się na jump scare'ach i obrzydzeniu widzowi życia. Więc podejrzewam, że klimat grozy gdzie narasta napięcie, a sam strach budują obie strony - MG jak i Gracze, którzy odpowiednio telepią psychiką swoich postaci.
Co do filmów, to się nie zgodzę, ael to temat na inną dyskusję.

Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Nie chciałoby mi się szczerze mówiąc, gdyby to miało system. No i dlatego nazwał to Caleb storytelling. Jeden lubi mechę, a inny sobie poklepać w literki bez niej, wszystkim i tak nie dogodzi, a skoro wybrał akurat formę bez mechy, to na to też popyt będzie. Nie musi iść w standardy gdzie niemal wszędzie jest mecha.
Mechanikę zawsze można wyrzucić, choć sam przyszły mg wspomina, że będą jakieś rzuty, czy to kośćmi, czy monetą, więc to nie do końca takie czyste story. :P
System, a może lepiej konkretny świat, pozwoli od razu wyznaczyć pewne granice i przyszli gracze mogą mieć, jakieś pojęcie czego się spodziewać. W wersji przedstawionej w pierwszym poście kupują kota w worku. CO z resztą sama stwierdziłaś pisząc:

Cytat:
Mogę być zainteresowana wstępnie, choć nie traktowałabym mojej deklaracji wiążąco. Dużo też zależy od samej sesji, na czym właściwie miałaby polegać, bo chyba nie tylko na odgrywaniu emocji i psychiki?
 
__________________
>>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<<
Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach
Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul!
PeeWee jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 14:28   #9
 
Phil's Avatar
 
PeeWee, to sonda rekrutacyjna, a nie rekrutacja. Jak rozumiem, Caleb tylko bada czy w ogóle jest zainteresowanie jego pomysłem. Nasze odpowiedzi uwzględni albo nie, i zrobi rekrutację, gdzie poda szczegóły i nie będzie już kota w worku.
 
__________________
Bajarz do wynajęcia. Warhammerophil.
Phil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2019, 14:37   #10
 
Caleb's Avatar
 
Cytat:
Napisał PeeWee Zobacz post
Odgrywanie postaci w ramach fabuły, to mamy chyba w każdej sesji. Tym bardziej tutaj na forum, gdzie możliwość skupiania się na emocjach, wewnętrznych przeżyciach i opisywania tego wszystkiego jest nieporównywalnie większa niż w normalnej sesji. Co to tak naprawdę znaczy dla ciebie?
Historia postaci nie ma służyć do jednorazowego przejrzenia przez MG podczas rekrutacji, ale stanowić część fabuły. Fakty raz zapisane w KP, staną jednocześnie pierwszymi decyzjami, jakie gracz podejmie w świecie gry. Chcę się na nie powoływać i przemycać do sesji. Poza tym przewiduję więcej miejsca na na to, jak reaguje psychika oraz ciało w obliczu zagrożenia. Pragnę zachęcać do grzebania w głowach bohaterów postawionych przed sytuacjami, które trudno racjonalnie wytłumaczyć. A jak to zrobią, to już zależy od nich.

Cytat:
Napisał PeeWee Zobacz post
Ucieczka od klasycznego straszenia, jakie znamy ze współczesnych filmów? Współczesne filmy są tak różne, że ciężko powiedzieć, co masz na myśli. Od slasherów, poprzez typowe kino grozy, a na ambitnych, czy też psychologicznych horrorach kończąc. To wszystko mamy we współczesnym kinie.
Czym dla ciebie jest klasyczne straszenie? Jump scare'y? Mityczny mroczny klimat? Sceny gore? Gotycka, podniosła atmosfera? Pokręcone, psychodeliczne wizje? To wszystko zaliczyłbym do klasycznego straszenia. Jakie jest to nieklasyczne?
To był pewien skrót myślowy z mojej strony. Chodzi o zbyt namacalną grozę. Czasem strach jest w filmach przesadnie wizualny. Nie odnosi się on do naszych instynktów czy poczucia psychicznego bezpieczeństwa, a poniekąd chcę pójść w taką stronę. Dla mnie samego jednym z najlepszych horrorów pozostaje Blair Witch Project, bo nie musiał pokazywać praktycznie niczego, a napięcie czułem przez cały czas. Z innej bajki, w takim The Thing zagrożenie było fizyczne, ale film próbował straszyć na różne sposoby i dlatego też dobrze wybrzmiał.
Wiadomo, są też dobre, nowe straszydła, natomiast z wiekiem człowiek lubi idealizować przeszłość. To była taka luźna myśl.

Cytat:
Napisał PeeWee Zobacz post
Dlaczego nie skorzystać z jakiegoś gotowego systemu? Dobrych rpgowych horrorów jest tak wiele, że aż żal nie skorzystać. A profit z tego taki, że raz wspierasz autorów, dwa gracze mnie więcej wiedzą czego się spodziewać. Czy to będzie Zew Cthulhu, czy coś ze Świata Mroku, czy świetny Kult, to gracze wiedzą jak wygląda świat do którego mają wejść, a i tak za każdym razem można ich zaskoczyć łamiąc w ten, czy inny sposób utarte schematy.
Zatem dlaczego autorski system?
Cytat:
Napisał PeeWee Zobacz post
System, a może lepiej konkretny świat, pozwoli od razu wyznaczyć pewne granice i przyszli gracze mogą mieć, jakieś pojęcie czego się spodziewać. W wersji przedstawionej w pierwszym poście kupują kota w worku.
Trochę odpowiedzieli za mnie Nami i Phil. Pomysł jest mój własny i nie czuję potrzeby, aby go przerabiać pod inne realia. Tutaj natomiast przeprowadzam wstępny research. Potencjalna rekrutacja rzuciłaby więcej światła na to, czego możecie się spodziewać.
 

Ostatnio edytowane przez Caleb : 05-10-2019 o 15:48.
Caleb jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168