|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-10-2019, 00:43 | #1 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Jagged Alliance - rozpoznanie tematu Siemka - Zacząłem tak na poważniej ostatnio rozważać poprowadzenie sesji w klimatach komputerowej Jagged Alliance. Ino na swojej własnej mechanice (Parchy tj, ta z Parchów, X-COM, Agentów itd.). No ale jak tak na poważnie zacząłem przy tym ślęczeć to jak zwykle. Im większy zoom się zrobi tym większy ambaras więc postanowiłem zrobić rozpoznanie czy w ogóle byliby jacyś chętni na sesję tego typu. I jak by ktoś taką sesję widział. - Co do ogólnych założeń to myślę, że BG byliby najemnikami owych PC-towych AIM czyli organizacji międzynarodowych najemników. Realia myślę podobne jak w grze Jagged Alliance Wildfire czyli rok 1998 i tropikalna wyspa u wybrzeży Wenezueli. No i BG zostają wysłani w takich realiach aby zaprowadzić porządek na owej wyspie. A przynajmniej tak było na PC, gdzie Gracz wcielał się w drużynę "tych dobrych" aby odbić jakiś teren z rąk "tych złych". - Co do szkicu planszy to w tej chwili wygląda to tak: https://docs.google.com/document/d/1...p-V9mGZZE/edit - No i na razie mniej więcej mam tyle. Dlatego chciałem rozpoznać temat jak wygląda pod względem chęci lub niechęci na taką sesję. Jest dla mnie parę spraw jakie trudno po prostu przekleić z gry. Powiedzmy finansowanie całej akcji, ewentualny poziom doświadczenia poszczególnych najemników, cele całej operacji (kto i po co by miał wynająć AIM), skalę cieni, wątków i klimatów całej misji. Na co położyć nacisk sesji no i wiele takich detali sesyjnych które na tą chwilę można rozważyć na różne strony a które musiałbym na zapleczu MG na spokojnie rozważyć i zaplanować. Dlatego interesowałoby mnie zdanie osób które miałyby ochotę zagrać w taką sesję aby wiedzieć jakie jest zapotrzebowanie i zainteresowanie rynku. A jak żadne to też by mnie interesowało bo nie ślęczałbym nad czymś co nie ma racji bytu - A więc zapraszam do dyskusji
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
04-10-2019, 21:37 | #2 |
Reputacja: 1 | Bardzo ciekawa inicjatywa. Czy mozna byłoby (pod względem fluffu) wcielić się w konkretnej osoby z AIM? Jest system koncentrujący się na graniu najemnikami: MERC 2000, "młodszy brat" militarnego Twilight 2000 |
04-10-2019, 23:58 | #3 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- A generalnie to jakbyś widział taką sesję? Co byś chciał robić na takiej sesji jako postać takiego najemnika AIM?
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
05-10-2019, 00:19 | #4 |
Reputacja: 1 | Powiem tak.. gry nie znam. Gram mało, a jak już to w FIFĘ, albo w Gran Turismo. Jedyny rpg, jaki mnie na kompei wciągnął to dawno, dawno temu Planescape: Torment. Mimo to cały zamysł pachnie mi moim ulubionym Twilight 2000. Wiadomo trzeba by było zmienić realia. Chyba, że bawimy się w militarne postapo. Karaibskie klimaty plus militaria, to brzmi dumnie. Znaczy się ciekawie. Ja bym optował za wojna domową na wyspie. Secesjoniści chcący wyzwolić wyspę, kartele i oczywiście jakieś hamerykańskie macki tajnych służby do tego i mamy gotową intrygę. Pole do popisu i przygód naprawdę wiele. Od odbijania jakiś amerykańskich ambasadorów, czy innych biznesmanów, poprzez udział w wojnie karteli i secesjonistów, może jakieś rosyjskie interesy są na wyspie. Skoro to raj podatkowy, to czemu nie. Pomysł ciekawy i ma potencjał. Ja jestem zainteresowany. Mechanika ma dla mnie kompletnie drugo, jeśli nie trzeciorzędne znaczenie.
__________________ >>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<< Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul! Ostatnio edytowane przez PeeWee : 05-10-2019 o 00:27. |
05-10-2019, 00:27 | #5 |
Reputacja: 1 | Może też klasyka: odbijanie osad, ćwiczenie milicji (przy okazji, pomoc przy klęskach zywiołowych, polowaniach itp), obrona osad (a la siedmiu samurajów), pozyskiwanie broni itp. |
05-10-2019, 00:44 | #6 | |||||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- To tzw. tryb taktyczny czyli gdy walka przebiega w turach i najemnicy strzelają się z tymi złymi. - Tak wygląda "z laptopa" (gra z '98-go więc wówczas to była oznaka nowoczesności ) ekran AIM gdzie wynajmuje się najemników. - Generalnie zapewne macie dostęp do internetu to możecie sobie posprawdzać ten tytuł jak to wygląda w wersji na PC. - A co do gatunku to chyba taka turowa, i taktyczna, trochę z elementami finansowania swojej wojny i wymiany sprzętu i dobór ludzi, rozkminy co do kierunków uderzeń i obrony. Fabularna otoczka jest myślę, że zbyt wąska aby nazwać tą grę fabularną czy RPG no ale jest i daje fajne tło do całej tej gry. To tak oczywiście w największym skrócie bo nie chcę tutaj pisać recenzji tej gry skoro na forum i tak pewnie wyjdzie to podobnie jak X-COM na PC a X-COM tutaj --- Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |||||||
05-10-2019, 01:16 | #7 |
Reputacja: 1 | To w takim razie zapytam w Twoim zamyśle jest to bardziej strategia, czy fabuła? Od razu mówię, że strategia poprzez forum mnie kompletnie nie interesuje.
__________________ >>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<< Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul! |
05-10-2019, 01:45 | #8 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
05-10-2019, 13:31 | #9 |
Reputacja: 1 | Nie inaczej niż przy innych grach. Strategia skupia się na ogólnym obrazie konfliktu, planowaniu taktycznych ruchów i tego typu kwestiach. A fabula, jak to fabuła schodzi na niższy poziom i mamy emocje i przeżycia pojedynczego żołnierza, czy najemnika. To tak, jakby poziom makro i mikro.
__________________ >>> Wstań i walcz z Koronasocjalizmem <<< Nie wierzę w ani jedno hasło na ich barykadach Illuminati! You're never take control! You can take my heartbeat, but you can't break my soul! |
05-10-2019, 14:08 | #10 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | - Hmm... Akurat w tej grze to trochę pomieszane. Bo tak intuicyjnie to jeden taki "żołnierzyk" na planszy gry łatwo sobie wyobrazić jako BG. A jednak jako Gracz przed swoim komputerem planuje się działania całej kampanii zmierzającej do odbicia Arluco z rąk złej królowej. - Tak przynajmniej jest to w grze. W sesji widziałbym to podobnie. Przez większość czasu chyba skala gry byłaby raczej mikro czyli z perspektywy przeliczeniowej drużyny lub plutonu piechoty. Czyli myślę, że podobnie jak w większości sesji. No ale jednak przydałby się jakiś zmysł strategiczny aby wygrać tą kampanię o wyspe. Chociaż tak po kawałku, sektor po sektorze itd. Generalnie moje sesje mają mocne tendencję do skrimishowej skali. - Natomiast nie zamierzam się bawić w kółko i krzyżyk do skreslania kolejnych heksow na mapie. Gdybym chciał grać w coś takiego nie sleczalbym nad fabułą sesji tylko skupił się na mechanice walki. A właściwie meche walki mam gotową z wcześniejszych sesji a teraz dumam nad resztą mechanizmów rozgrywki np. jak obrobić finanse, popularność i poparcie miejscowych, szkolenie milicji i inne takie rzeczy.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |