Street Fighter x Darkstalkers Siemanko! |
Ja bym był zainteresowany. Dobrze kojarzę, że Street Fighter RPG to mechanika z WODa? Jest jakaś nowsza edycja? Bo pierwsza którą przeglądałem to sprawiała wrażenie topornej w użyciu. Nie grałem na niej w praktyce, więc to tylko wrażenie. Zdaje się, że tam na uprzywilejowanej pozycji była "szybsza" postać. Możesz trochę przybliżyć mechanikę? |
Ja mam dostęp do pierwszej edycji SFRPG i tak, budowanie postaci jest oparte na systemie kropkowym znanym z WoDa. Na początku priorytetyzujesz trzy atrybuty - Fizyczne, Mentalne i Socjalne od tego, w czym Twoja postać jest najlepsza, w czym przeciętna i w czym słaba, potem rozdajesz kropki (7/5/3). Wybierasz umiejki, background traits, techniki i parę innych rzeczy, o których nie ma sensu teraz pisać. Oprócz tego dostaje się punkty na rozwijanie special maneuvers, dzięki czemu możesz robić super-ciosy. Co do mechaniki, pewnie ją na dniach przetestuję pod kątem użyteczności w pbf, ale już widzę, że rzeczywiście jest dość nieprzystępna. W walce używa się tzw. Combat Cards, gdzie każda reprezentuje jeden manewr, który postać może użyć w swojej rundzie. Przed każdą walką "wypełnia" się te karty, zapisując ew. ruchy BG. Potem deklaruje się swoją Szybkość, następnie jest faza Ruchu w której zaczyna postać najwolniejsza (ale postać z wyższą Sz może jej przeszkodzić) i Ataku. Po wykonaniu swoich akcji druga postać działa w ten sam sposób aż do zakończenia walki. Są jeszcze inne rzeczy związane z walką, ale nie ma sensu się rozwodzić, skoro zainteresowanie sesją i tak jest niemal zerowe. Może znasz jakąś ciekawszą i prostszą mechanikę, Mike? |
Ciekawszą tak, prostszą nie :) Fight, the fighting rpg https://www.drivethrurpg.com/product...hting-Game-RPG świetnie odzwierciedla mordobicia, ma też parę fajnych rozwiązań poza walką. Ale w pbf nie daje rady, dwóch obeznanych z mechanika graczy może stoczyć pojedynek w 20 minut na komunikatorze. Robienie wszystkiego mechanicznego przez MG za gracza odpada, bo gracz musi podejmować taktyczne decyzje itp. Więc musi znać mechanikę. Hmm, jest też Final stand, prostsza i darmowa: https://www.rpg.net/reviews/archive/9/9913.phtml Ja osobiście prowadzę Mortal Komnat na Wushu rpg: Wushu | The Ancient Art of Action Roleplaying Filmowa mechanika, ale nie ma w niej za grosz taktyki. Sprawdza się. Podsumowując, przekopałem internet wzdłuż i wszerz by znaleźć meche do bijatyk i poza Fight, nie znalazłem nic oddającego ducha mordobić. Nawet stworzyłem dwie własne, jedna na bazie Fate, a drugą na bazie Atutu (moja własna psełdomechanika :P) obie działały, do czasu :) Jak chcesz to mogę podesłać Ci do nich linki. |
No to Fight odpada, bo walki wolałbym rozgrywać sam i nie obarczać tym dodatkowo gracza. Dzięki za linki do innych mechanik i oczywiście możesz mi podesłać na PW swoje własne. Zawsze warto czerpać ze źródła bardziej doświadczonych w danym temacie :) |
Można zamknąć, nic tu się już raczej nie wydarzy ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:21. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0