lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [X-Com Cold War] Luźny rekonesans (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/18857-x-com-cold-war-luzny-rekonesans.html)

TomaszJ 25-04-2020 15:02

[X-Com Cold War] Luźny rekonesans
 
Witam

Powoli wracam do świata żywych, już rozpocząłem dwie sesje i zastanawiam się nad poprowadzeniem jednej. Dość specyficznej.

Rok 1962, w tle kryzys kubański, na szafkach plakaty z Marylin.
Bohaterowie z wielu stron świata zaglądają pod płaszczyk globalnej konspiracji i stają się trybikiem międzynarodowej organizacji, która ma na celu zbadać ingerencję obcych w nasz świat i przygotować go na najgorsze.



Czego się spodziewać?

Mnogości BG. Każdy gracz będzie miał pod swoją kontrolą kilku bohaterów. W końcu po co naukowiec ma się nudzić, jak żołnierze pojadą na misję.

Pełnej kontroli. Dostaniecie BAZĘ! Dla siebie! I będziecie ją kontrolować według własnego widzimisię.

Uproszczonej mechaniki. Nie będziemy liczyć zasięgu broni, rzucać na skradanie się po szkle. Będzie mechanika, ale bardziej oparta na decyzjach niż rzutach. Jeżeli idziesz na zwiad, ile wysiłku wkładasz w ukrywanie się, ile w szybkie przemieszczanie, a ile w obserwację? itp.

Piłeczki fabularnej po stronie graczy. To Wasza Baza. Wasza Misja.
Ode mnie opisy będą mniej fabularne, bardziej rzeczowe. Dam wam wyniki. Dam wam klocki. A od graczy oczekuję zbudowania z tego opowieści. Taka formuła, bo nie czuję się na siłach tworzyć piękną postową prozę, ale zawsze lubiłem prowadzić - stąd chcę.

Możliwości że sesja nie wypali. Może zawiedzie mechanika (dopiero ją testuję), może frekwencja, a może Ja (raz dałem ciała, więc nie zakładam że nie zrobię tego ponownie).


Na razie tylko sonda - jeżeli zainteresowanie będzie odpowiednie, rozpocznę przygotowania do sesji.

Rewik 27-04-2020 08:32

X-com to chyba nie są moje klimaty ( :neutral: w sumie nie grałem). Taka forma prowadzenia mogłaby być ciekawa, gdybyś ubrał to w suche "naukowe" fakty typu przesyłane raporty, wyniki badań, zdjęcia załączane do protokołów, wycinki z gazet etc. Jednak lubię jak MG tworzy barwne opowieści i mogłoby mnie to zwiesić, więc bałbym się startować.

Jeśli zdecydujesz się na KnT to masz już jedną kartę.

Pipboy79 27-04-2020 10:28

@Tomasz

- Brzmi trochę jak Xenonauts ta fabuła. Chociaż tam historycznie jest ciut później. Ale właściwie to i tak jak dla mnie brzmi to ciekawie :) Lubię klimaty Zimnej Wojny i coś z UFO też lubię :) Ino nie wiem jak z czasem no i detalami sesji/rekruty.

- A póki co to mam parę pytań :)



1 - No ale co z tą mechą? Jak by to miało wyglądać?

2 - Jak by miała wyglądać KP? Co by w niej miało być?

3 - Właściwie kim by byli BG? Zgaduję, że członkami tej tajnej organizacji. Ale to by było bardziej w stylu Cold City czy X-COM? BG by mieli być z jednej strony żelaznej kurtyny czy dowolność?

4 - Jakie stężenie obcych by było w uniwersum? Czyli do ganiania za śladowymi śladami jak Fox i Scully w Archiwum X czy do pełnoprawnej inwazji jak w X-COM?

5 - Jaki rytm sesji byś planował?

TomaszJ 27-04-2020 17:44

Xenonauci rzeczywiście byli moją główną inspiracją - ale tylko inspiracją.

1) Ktoś chce zajrzeć do tajnych akt? Niech wam będzie

Fragment zapisu misji 5 lat przed rozpoczęciem fabuły, z czasu pierwszego projektu X-COM (projekt zakończony, przyczyny utajnione)

12 listopada 1955 roku
Operacja Świt
Misja 12

Cel: Wejść w strefę działania obcych. Zneutralizować opór. Zdobyć artefakty.
Obszar działań: Farma bananów, 8°31'43.9"N 62°40'33.9"W
Uwagi: Dotychczasowe misje zakończone niepowodzeniem, zespół nie zdążył na czas.
Desant: 140 jednostek od celu.
Oddział Alfa 3/Baza Wenezuela
kpt. Alexander Schmidt, dowódca (OK)
Wal 3 Strz 3 Tak 3/Obs 3 Nap 2 Bud 1/Wie 3 Ana 2 Eu 1/PW 3 Pl 2 Per 3
srż. Grigorij Wieszew, zastępca dowódcy (OK)
Wal 4 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 2 Bud 2/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 1 Per 3
szer. Mark Swain, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Leon Firelli, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Bruno Gorsky, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
szer. Pavel Licko, operator (OK)
Wal 2 Strz 3 Tak 3/Obs 2 Nap 1 Bud 1/Wie 2 Ana 1 Eu 1/PW 2 Pl 2 Per 2
dr Alan Mewa, sanitariusz i konsultant naukowy (OK)
Wal 2 Strz 2 Tak 2/Obs 3 Nap 1 Bud 1/Wie 3 Ana 3 Eu 2/PW 2 Pl 2 Per 1
Cel Obcych: Nieznany
Progres ingerencji Obcych: Nieznany
Pawel Licko: Szpica
PA: K6+10=9 (+1 kamuflaż, +1 osprzęt taktyczny, -5 noc)
Ruch: 7 Ukrywanie się 3 (x3 Taktyka)
Pozostali: Ruch 3, Strzelanie 3, reszta ukrycie
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 119 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 131
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 98 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 122
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...
Jednostka: Pawel Licko: Szpica 77 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 113
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany
...

Jednostka: Pawel Licko: Szpica 56 jednostek do celu
Jednostka: Pozostali 104
Progres ingerencji Obcych: Nieznany/Nieznany



Pełny raport tylko dla uprawnionych (czyt. rozpoczynających sesje)

W skrócie: Mechanika daje do dyspozycji pewną ilość punktów akcji, które można rozdysponować. Umiejętności są mnożnikami, dzięki którym definiujemy ostateczną wartość akcji.

Przykład: Operator X-Comu ma Taktykę na 3 i Strzelanie na 2. 10 punktów na rozdanie. Decyduje się na to by połowę przeznaczyć na unikanie ognia i połowę na ostrzał.
To nam daje 15 ukrycia i 10 ostrzału. Sumy będą decydować o sukcesie (duży/średni/mały) i MG wspólnie z graczami zdecyduje co sukcesem będzie (trafienie, przyszpilenie ogniem itp).

Akcje będą rozliczane Taktycznie (np. w trakcie akcji) czyli runda po rundzie, Operacyjnie (liczone w godzinach, rozciągnięte działania) czy Strategicznie (dni i tygodnie), gdzie podobnie będą rozdzielane punkty (Ile na badania, ile na sen, ile na reset).

2) Karta będzie budowana na bazie priorytetów. Będzie ich kilka (wady, zalety, hierarchia, zdolności itp. Im wyższy dasz gdzieś priorytet, tym lepszy tam będziesz. Przykładowo jak dasz najwyższy na hierarchię dostaniesz ładny stopień - wojskowy czy naukowy, ale zdolności będą miały niższy priorytet, podobnie jak wady będą mocniejsze, a zalety - słabsze. Idea jest by stworzyć prostą postać... która może łatwo zginąć, by po niej mocno nie płakać i zastąpić nową.

3) Zawsze mnie drażniło we wszystkich X-Comach:
Dlaczego międzynarodowa organizacja broniąca ziemi ma tak mały budżet i dostaje średnich rekrutów? Fabuła odpowie na te pytania.
Będzie to pełnoprawna baza X-Com ze wszystkimi smaczkami. Także budżetem i całą resztą.

4) Stężenie obcych na świecie będzie podobne do obecnego - czyli zauważane są różne zjawiska, często niewyjaśnione. Z tą różnicą, że bohaterowie zajrzeli już pod podszewkę i dysponują wiedzą i technologią, by bliskie spotkania doszły do skutku - co w przeszłości było robione.

5) Roboczo - tydzień dla graczy, weekend dla mnie. Na rozgrywanie akcji umawialibyśmy się w docu.

Pipboy79 27-04-2020 23:55

- Dzięki za wyjaśnienia :) Ogólnie byłbym zainteresowany chociaż ta mecha brzmi dla mnie obco i nie wiem czy to ogarnę. No i nie wiem jak by było u mnie z czasem i dostępnością na etapie rekruty i potem. Ale ogólnie no to wygląda mi całkiem intersująco :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:44.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172