|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-04-2020, 14:02 | #1 |
Reputacja: 1 | [X-Com Cold War] Luźny rekonesans Witam Powoli wracam do świata żywych, już rozpocząłem dwie sesje i zastanawiam się nad poprowadzeniem jednej. Dość specyficznej. Rok 1962, w tle kryzys kubański, na szafkach plakaty z Marylin. Bohaterowie z wielu stron świata zaglądają pod płaszczyk globalnej konspiracji i stają się trybikiem międzynarodowej organizacji, która ma na celu zbadać ingerencję obcych w nasz świat i przygotować go na najgorsze. Czego się spodziewać? Mnogości BG. Każdy gracz będzie miał pod swoją kontrolą kilku bohaterów. W końcu po co naukowiec ma się nudzić, jak żołnierze pojadą na misję. Pełnej kontroli. Dostaniecie BAZĘ! Dla siebie! I będziecie ją kontrolować według własnego widzimisię. Uproszczonej mechaniki. Nie będziemy liczyć zasięgu broni, rzucać na skradanie się po szkle. Będzie mechanika, ale bardziej oparta na decyzjach niż rzutach. Jeżeli idziesz na zwiad, ile wysiłku wkładasz w ukrywanie się, ile w szybkie przemieszczanie, a ile w obserwację? itp. Piłeczki fabularnej po stronie graczy. To Wasza Baza. Wasza Misja. Ode mnie opisy będą mniej fabularne, bardziej rzeczowe. Dam wam wyniki. Dam wam klocki. A od graczy oczekuję zbudowania z tego opowieści. Taka formuła, bo nie czuję się na siłach tworzyć piękną postową prozę, ale zawsze lubiłem prowadzić - stąd chcę. Możliwości że sesja nie wypali. Może zawiedzie mechanika (dopiero ją testuję), może frekwencja, a może Ja (raz dałem ciała, więc nie zakładam że nie zrobię tego ponownie). Na razie tylko sonda - jeżeli zainteresowanie będzie odpowiednie, rozpocznę przygotowania do sesji.
__________________ Bez podpisu. |
27-04-2020, 07:32 | #2 |
Reputacja: 1 | X-com to chyba nie są moje klimaty ( w sumie nie grałem). Taka forma prowadzenia mogłaby być ciekawa, gdybyś ubrał to w suche "naukowe" fakty typu przesyłane raporty, wyniki badań, zdjęcia załączane do protokołów, wycinki z gazet etc. Jednak lubię jak MG tworzy barwne opowieści i mogłoby mnie to zwiesić, więc bałbym się startować. Jeśli zdecydujesz się na KnT to masz już jedną kartę. |
27-04-2020, 09:28 | #3 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | @Tomasz - Brzmi trochę jak Xenonauts ta fabuła. Chociaż tam historycznie jest ciut później. Ale właściwie to i tak jak dla mnie brzmi to ciekawie Lubię klimaty Zimnej Wojny i coś z UFO też lubię Ino nie wiem jak z czasem no i detalami sesji/rekruty. - A póki co to mam parę pytań 1 - No ale co z tą mechą? Jak by to miało wyglądać? 2 - Jak by miała wyglądać KP? Co by w niej miało być? 3 - Właściwie kim by byli BG? Zgaduję, że członkami tej tajnej organizacji. Ale to by było bardziej w stylu Cold City czy X-COM? BG by mieli być z jednej strony żelaznej kurtyny czy dowolność? 4 - Jakie stężenie obcych by było w uniwersum? Czyli do ganiania za śladowymi śladami jak Fox i Scully w Archiwum X czy do pełnoprawnej inwazji jak w X-COM? 5 - Jaki rytm sesji byś planował?
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
27-04-2020, 16:44 | #4 |
Reputacja: 1 | Xenonauci rzeczywiście byli moją główną inspiracją - ale tylko inspiracją. 1) Ktoś chce zajrzeć do tajnych akt? Niech wam będzie Fragment zapisu misji 5 lat przed rozpoczęciem fabuły, z czasu pierwszego projektu X-COM (projekt zakończony, przyczyny utajnione) Pełny raport tylko dla uprawnionych (czyt. rozpoczynających sesje) W skrócie: Mechanika daje do dyspozycji pewną ilość punktów akcji, które można rozdysponować. Umiejętności są mnożnikami, dzięki którym definiujemy ostateczną wartość akcji. Przykład: Operator X-Comu ma Taktykę na 3 i Strzelanie na 2. 10 punktów na rozdanie. Decyduje się na to by połowę przeznaczyć na unikanie ognia i połowę na ostrzał. To nam daje 15 ukrycia i 10 ostrzału. Sumy będą decydować o sukcesie (duży/średni/mały) i MG wspólnie z graczami zdecyduje co sukcesem będzie (trafienie, przyszpilenie ogniem itp). Akcje będą rozliczane Taktycznie (np. w trakcie akcji) czyli runda po rundzie, Operacyjnie (liczone w godzinach, rozciągnięte działania) czy Strategicznie (dni i tygodnie), gdzie podobnie będą rozdzielane punkty (Ile na badania, ile na sen, ile na reset). 2) Karta będzie budowana na bazie priorytetów. Będzie ich kilka (wady, zalety, hierarchia, zdolności itp. Im wyższy dasz gdzieś priorytet, tym lepszy tam będziesz. Przykładowo jak dasz najwyższy na hierarchię dostaniesz ładny stopień - wojskowy czy naukowy, ale zdolności będą miały niższy priorytet, podobnie jak wady będą mocniejsze, a zalety - słabsze. Idea jest by stworzyć prostą postać... która może łatwo zginąć, by po niej mocno nie płakać i zastąpić nową. 3) Zawsze mnie drażniło we wszystkich X-Comach: Dlaczego międzynarodowa organizacja broniąca ziemi ma tak mały budżet i dostaje średnich rekrutów? Fabuła odpowie na te pytania. Będzie to pełnoprawna baza X-Com ze wszystkimi smaczkami. Także budżetem i całą resztą. 4) Stężenie obcych na świecie będzie podobne do obecnego - czyli zauważane są różne zjawiska, często niewyjaśnione. Z tą różnicą, że bohaterowie zajrzeli już pod podszewkę i dysponują wiedzą i technologią, by bliskie spotkania doszły do skutku - co w przeszłości było robione. 5) Roboczo - tydzień dla graczy, weekend dla mnie. Na rozgrywanie akcji umawialibyśmy się w docu.
__________________ Bez podpisu. |
27-04-2020, 22:55 | #5 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | - Dzięki za wyjaśnienia Ogólnie byłbym zainteresowany chociaż ta mecha brzmi dla mnie obco i nie wiem czy to ogarnę. No i nie wiem jak by było u mnie z czasem i dostępnością na etapie rekruty i potem. Ale ogólnie no to wygląda mi całkiem intersująco
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |