|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Zagrasz? | |||
Tak | 9 | 52.94% | |
Nie | 5 | 29.41% | |
, ale jeszcze zobaczę. | 8 | 47.06% | |
, ale pod warunkiem, że... (dokończ w komentarzu) | 2 | 11.76% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 17. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-11-2020, 19:50 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Ale będę kombinował pewnie coś w klimatach godfather'a w święta. Zaś mechanicznie nastawiam się na brak zróżnicowanych ról. Tylko podział na frakcje i wspólne pule umiejętności dla frakcji. Dla wtajemniczonych: trochę tak jak to miało miejsce u mnie w Ankh Morpork z Audytorami Rzeczywistości. Myślę, że to też da trochę swobodę graczom w odgrywaniu. Przykład - jeśli chcą grać kimś w stylu ochroniarzem to tak się będą kreować i o ile są z miasta mogą korzystać z umiejki ochroniarz. Myślę, że jest w tym tez spory potencjał taktyczny. Oczywiście dam jakieś ograniczenia, żeby nie każdej nocy można było harcować. To trochę pomoże mafii w ukrywaniu się pośród ról, bo nie musza wskazywać na/udawać konkretną rolę, tylko wystarczy zaśpiewać. No i zobaczę co na to Traveller Ostatnio edytowane przez Rewik : 17-11-2020 o 20:05. | |
12-12-2020, 12:03 | #23 |
Reputacja: 1 | Mała, cicha aktualizacja przed (oby) burzą. Trzon zasad mamy opracowany. Sesja będzie w klimatach mafii z Chicago, lata 60-te. Gracze wcielą się w mafiozów pośród których będą zdrajcy. Więcej szczegółów dot. fabuły mam nadzieję opowie Traveller w swoim czasie. Co do mechaniki. Będzie to znów coś innego niż standardowa mafia. Chyba już tak mam... Gracze mają swoją przynależność (mafia lub "szczur" - nazwa robocza) i dostępne dla swoich przynależności akcje (jedna pula dla jednej przynależności), które opłacają punktami akcji. Każda akcja używana jest w jednym z miejsc na mapie - tu przykładowa, dopiero zaczęta. Miejsca są podzielone na "rewiry" (kolory na mapie). Każdy gracz (także szczur) ma swój jawny rewir w którym akcje kosztują go mniej. Trudność rozgrywki dla szczurów polega nie na tym by odstrzelić konkretne, silniejsze role, ale na tym by "zorganizować" morderstwo w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie oraz najlepiej by odstrzelić tych z większa ilością pozostałych im punktów akcji. Nie ma roli ukrytej. Poniekąd miejsca stanowią takie "role" , ale każdy gracz może odwiedzić każde miejsce (tyle ze w swoim rewirze taniej). Nie ma więc problemu z ujawnianiem roli, a szczury mają łatwiej by się schować pośród reszty. Dość istotnym elementem będzie ekonomia punktów akcji - na tej podstawie można starać się przewidzieć ruchy przeciwnika, a poprzez analizę poprzednich działań być może odnalezienie "szczura". Same akcje jeszcze opracowane nie są. Wymagają jeszcze balansu i zmian. O tym innym razem... Jesli są uwagi/pomysły słucham. Ostatnio edytowane przez Rewik : 12-12-2020 o 12:14. |
12-12-2020, 12:47 | #24 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
15-12-2020, 19:00 | #25 |
Reputacja: 1 | Trochę się tego obawiałem, ale mniejsza o to, bo to tylko skrót. Po przemyśleniu - sesja nie wystartuje przed świętami z uwagi na zasoby czasowe. Wciąż sobie będziemy ją tworzyć, ale w swoim tempie. Temat aktualny, ale odłożony w czasie ( no i pewnie pozbędziemy się otoczki śniegowo-zimowej) |