lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   GrafenPunk - poszukuję chętnych do testowania (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/19198-grafenpunk-poszukuje-chetnych-do-testowania.html)

Fenrir__ 30-03-2021 12:00

GrafenPunk - poszukuję chętnych do testowania
 
Mamy rok 2085, świat przetrwał małą apokalipsę, a to, co powstało na jego ruinach, kontrolowane jest przez potężne megakorporacje. Przez Europę przetoczyło się wszystko, co najgorsze: ataki terrorystyczne, wirusy, wojny, ale to Polska okazała się tym państwem, które przetrwało i wyszło z tych zawirowań z podniesioną głową. Drugi cud nad Wisłą był początkiem nowej złotej ery Polski, zaraz po nim rozpoczęła się Druga Odsiecz Wiedeńska i Wielka Szarża, wszystko to sprawiło, że Polska sięga obecnie od morza do morza, zaś wywodzące się z niej korporacje znajdują się na samym szczycie megakorporacyjnego panteonu. Sercem Odrodzonej Polski stała się Wielka Pętla - super szybka kolej, która połączyła karpackie miasta tak ściśle, że stały się jednym olbrzymim miastem!

Świat GrafenPunka jest mroczny, wyniszczony i zdehumanizowany. Pełno w nim korupcji, a każdy element życia uzależniony jest od korporacji i technologii rozszerzającej świadomość. W tym świecie wcielamy się w najemników, wyrzutków żyjących na krawędzi, działających poza prawem, mogącym dokonać niemal wszystkiego, o ile kasa będzie się zgadzać.


Powoli z odmętów chaosu powstaje GrafenPunk - Polska Cyberpunkowa Gra Fabularna, mająca być wydana przez GramelBooks. Gra oparta jest na mechanice PBTA. Obecnie projekt znajduje się w fazie intensywnych testów, cały czas szukamy nowych testerów.

Dodatkowe testy będą uruchamiane na platformach: Google Docs w forumowym stylu, planowane są też dodatkowe sesje testowe online - za pośrednictwem Discorda, jeśli zbierze się dodatkowa grupa chętnych.

Zapraszam wszystkich chętnych do współpracy.

Eleishar 30-03-2021 12:16

Rzekłbym, że to odświeżające widzieć w futurystycznym systemie Polskę która nie uległa doszczętnemu upadkowi/rozpadowi (choć jeśli obecna tendencja się utrzyma, to będzie niezłe fantasy). Wstępnie byłbym nawet zainteresowany pomocą w testach, ale jakie byłyby wymagania co do poświęcanego czasu? Mam nieregularne godziny pracy, więc nie chciałbym się deklarować by potem okazało się że nici z tego.

Fenrir__ 30-03-2021 12:26

To zależy, jak chcesz się zaangażować:

Gramy dość regularnie na docu. Czasem szybciej czasem wolniej zależy, jak się uda. Ale zazwyczaj dość szybko. Zazwyczaj gracze zaglądają raz dziennie i coś krótko deklarują, czasem schodzi dłużej, jak omawiamy jakieś rozwiązanie i dyskutujemy nad nim.

Jeśli interesuje cię sesja online - to ruszymy, jak zbierze się ekipa około 3-4 graczy. Grać nie będziemy bardzo intensywnie góra raz na 2 tygodnie krótka 2-3 godzinna sesja (niestety więcej czasu nie dam rady wygospodarować).

W tej turze testów skupiamy się nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi przysług u kontaktów oraz paru innych dość istotnych propozycji.

W ostateczności przydadzą się również ludzie, którzy rzucą okiem na podręcznik i go skrytykują (konstruktywnie) ;-).

Azrael1022 30-03-2021 20:04

Zgłaszam się do testowania gry podczas sesji Google doc. Chętnie też zapoznam się z podręcznikiem.

Fenrir__ 31-03-2021 07:33

Odezwę się do was w wiadomościach prywatnych.

Edit: Wiadomości poleciały - witamy w szacownym gronie testerów. Miłej lektury ;-)

archiwumX 04-04-2021 01:32

A ja się jeszcze załapię?

Fenrir__ 06-04-2021 12:25

PM wysłany. Dla jasności dodam, że system oparty jest na zmodyfikowanej mechanice PBTA bo nie każdy ją lubi, choć wg mnie akurat temu systemowi na tej mechanice warto dać szansę ;-)...

Fenrir__ 08-11-2021 08:03

Odświeżam temat. Bo testy trwają w najlepsze i rozpoczynamy kolejny etap. Tym razem testy obejmują mechanikę sesji detektywistycznych oraz rozwój bohaterów, więc grać będziemy postaciami zaawansowanymi.

Poszukuję jednej osoby. By wniosła świeże spojrzenie na grę.

Sesje rozgrywane są na gdocu, gramy dość szybko, ale tempo jest dostosowywane do graczy.

Oczekuję nieco większego feedbacku w trakcie sesji, włączenia się do dyskusji na temat systemu i konstruktywnej krytyki.

Anonim 09-11-2021 07:56

Cytat:

Napisał Fenrir__ (Post 933654)
mechanikę sesji detektywistycznych

A można o tym najpierw poczytać?

Fenrir__ 09-11-2021 08:22

W Grafenpunku w trakcie sesji prowadzone są stosy czujności i zagrożenia. Obrazujące jak działania graczy wpływają na przeciwników. Czy wzbudziły ich czujność, albo wywołały alarm itp...

W przypadku sesji detektywistycznych jako alternatywa do podstawowych stosów są dwa stosy detektywistyczne

Stos śledztwa - określa informacje jakie gracze mogą zdobyć i jak blisko są zdobycia dowodów czy informacji.

Stos matactwa - określa jak skutecznie przeciwnik zaciera ślady i utrudnia śledztwo.

Jeśli stos matactwa jest wyższy od stosu śledztwa, to wszystkie zdobyte dowody są obarczone wadą. Są nieaktualne, nie mogą być użyte w sądzie itp.

Stosy są swego rodzaju pochodną zegarów znanych z pbta czy forged in the dark. Ale rozpatrywane są bardziej jako bufor i dopiero ich przepełnienie wywołuje określone skutki.

Tutaj przepełnienie stosu śledztwa zagwarantuje nam to, że znamy sprawcę, przepełnienie wyższego poziomu wiemy gdzie go dostać, mamy określone dowody jego winy itp.

Przepełnienie stosu matactwa powoduje, że nawet jeśli będziemy wiedzieć kim jest ten ktoś to nie będziemy mu w stanie niczego udowodnić lub wina spadnie na kogoś innego.

Przesuwa to nieco ciężar sesji, bo gracze zamiast ukrywać się i starać załatwiać wszystko po cichu, będą teraz starali się uprzedzić przeciwnika.

Oczywiście to zarys mechaniki w testach wyjdzie czy nie wymaga to głębszych zmian i np obejmować tylko stos czujności lub by ruchy dotyczące obszarów takich jak walka, które generują dużo punktów na stos zagrożenia, były jakoś fabularnie powiązane lub wymagały jakiejś korekty w tym zakresie... Od tego będą właśnie testy.

Co do samej gry to jest w niej silny nacisk na zdobywanie informacji. Gracze mają prawie zawsze dostęp do wiedzy, a jeśli jest on utrudniony, to posiadają informacje gdzie lub jak ją zdobyć. Postacie posiadają szereg ruchów, by w fazie przygotowań jak najlepiej przygotować się do akcji. Idealnie się to sprawdzi w przypadku sesji detektywistycznych.

Dodatkowo testowane będą dwie profesje, które nastawione są na zdobywanie informacji: Detektyw i Hecarz.

Edit:
Jeśli chcesz poczytać cały podręcznik pisz na priv.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:33.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172