Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn.
MS Norröna 5 50.00%
Islandia 3 30.00%
Inna epoka 1 10.00%
Nie - nie wiem, co dobre 2 20.00%
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 10. Nie możesz głosować w tej sondzie

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-11-2021, 05:02   #1
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Lovecraftian Nordic noir?



Serwus.

Sonda mocno podobna do tej w sąsiednim temacie Bielona, bo i mnie naszły chęci poszerzenia horyzontów, zasiadając w fotelu prowadzącego. Mianowicie, gdzieś z tyłu głowy mam zalążek przygody w klimatach „Call of Cthulhu”. Lovecrafta bardzo cenię i lubię (tylko nie w kwestii nazywania kotów), nieco liznąłem sesji w systemie jako gracz, ale nigdy nie było mi dane poprowadzić przygody w takich klimatach. Jakieś tam fundamenty pod to mam, WoD nie jest mi obcy, a to trochę taki gateway drug do lovecraftiańskich klimatów (przynajmniej w moim przypadku). Ale przejdźmy do mięsistego.

Z czym byśmy to jedli? Ano, rzecz działaby się na pokładzie „MS Norröna“ (vel Norræna, jak mi jest znana) - promu kursującego po północnym Atlantyku i zapewniającego połączenie między Danią, Wyspami Owczymi i Islandią. Akcja rozgrywałaby się w czasach współczesnych (przed pandemią). Od momentu wypłynięcia z duńskiego Hirtshals na pokładzie Norröny zaczęły się dziać dziwne rzeczy - nic ekstremalnego, ale awarie kamer, WiFi czy dziwne zakłócenia komunikacji radiowej - ale postój w farerskim Thorshavn nie wykrył niczego, co miałoby stanowić zagrożenie przy dalszym rejsie. Dopiero podczas nocnego rejsu ku islandzkiemu Seyðisfjörður zaczęłaby się konkretna akcja i… To byłby moment rozpoczęcia tej właściwej przygody. Klasyczne śledztwo w niecodziennym miejscu. Jednostrzał, bo i fabuła przewidziana tylko i wyłącznie na tą felerną noc gdzieś między Wyspami Owczymi, a Islandią. Tl;dr - Lovecraftian Nordic noir na północnym Atlantyku, czasy współczesne.

Opcją drugą jest przygoda już na samej Islandii, w małej mieścinie gdzieś na prowincji. Tutaj pomysł o wiele luźniejszy, ale grunt dosyć żyzny pod rozpisanie przygody. Naturalne zdarzenie (wybuch wulkanu, powódź lodowcowa, śnieżyca, lawina, etc.) odcina rzeczoną mieścinę od reszty kraju, przynosząc wraz ze sobą dziwne wydarzenia/istoty. Tutaj możliwości co do ewentualnych Śledczych mogłyby być mocno zawężone, zwłaszcza przy opcji wulkanu (ewakuacja, zostają badacze i służby ratunkowe). Osadzić to można na parę sposobów, bo są takie części Islandii, które łatwo można odciąć (pogoda tutaj ssie ). Jeśli ktoś oglądał „Katlę” lub „Trapped” na Netflixie, to pomysł może wydawać się znajomy. Jeśli ktoś tych seriali nie oglądał, to polecam, bo są ciekawe. Tl;dr - Lovecraftian Nordic noir w odciętej od świata islandzkiej wiosce, czasy współczesne.

Opcja trzecia, a zarazem już najluźniejsza, to czasy inne niż współczesne. Dodałem jako opcję dla tych, którym nie leżą pomysły powyżej i woleliby inną epokę. Nie będę ukrywać, że tutaj zapewne posiłkowałbym się jakimś gotowcem - co mi osobiście średnio leży. Hasła, które tutaj przychodzą mi do głowy to Nordic noir w latach dwudziestych, Luizjana w okresie Antebellum lub wiktoriański Londyn (cliché, wiem). Przy wybraniu tej opcji mile widziany post z informacją, która epoka do Was przemawia.

Od razu chciałbym również zaznaczyć, że to rozeznanie rynku jest baaardzo wczesne. Sloty sesyjne mam prawie pełne i rekrutacja nie pojawiłaby się przed Nowym Rokiem. Do przygody chciałbym przysiąść na poważnie, a nie na „hurra” jak za dawnych lat. Nie spodziewajcie się również, że scenariusz (jaki by nie został rozegrany) wywali Was z kapci oryginalnością i plot twistami - Strażnik Tajemnic ze mnie jeszcze żaden.

Wszystkie propozycje przewidziane są jako jednostrzał, ale jeśli posmakuje nie widzę problemów, by przejść z nr 1 na nr 2 - jeśli któraś z tych opcji wygra - bo dosyć łatwo jest je połączyć w ramach kontynuacji. Ale!, skupmy się na tu i teraz.

Sonda jest z opcją wielokrotnego wyboru, ale prosiłbym jednak o ograniczenie się do pomysłu, w który najchętniej byście zagrali. Chciałbym wiedzieć, gdzie leży największe zainteresowanie.

Głosy mile widziane, posty z komentarzami, propozycjami i sugestiami również.


Pozdrawiam,
Aro
 

Ostatnio edytowane przez Aro : 24-11-2021 o 05:09.
Aro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-11-2021, 08:39   #2
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aro Zobacz post
Z czym byśmy to jedli? Ano, rzecz działaby się na pokładzie „MS Norröna“ (vel Norræna, jak mi jest znana) - promu kursującego po północnym Atlantyku i zapewniającego połączenie między Danią, Wyspami Owczymi i Islandią. Akcja rozgrywałaby się w czasach współczesnych (przed pandemią). Od momentu wypłynięcia z duńskiego Hirtshals na pokładzie Norröny zaczęły się dziać dziwne rzeczy - nic ekstremalnego, ale awarie kamer, WiFi czy dziwne zakłócenia komunikacji radiowej - ale postój w farerskim Thorshavn nie wykrył niczego, co miałoby stanowić zagrożenie przy dalszym rejsie. Dopiero podczas nocnego rejsu ku islandzkiemu Seyðisfjörður zaczęłaby się konkretna akcja i… To byłby moment rozpoczęcia tej właściwej przygody. Klasyczne śledztwo w niecodziennym miejscu. Jednostrzał, bo i fabuła przewidziana tylko i wyłącznie na tą felerną noc gdzieś między Wyspami Owczymi, a Islandią. Tl;dr - Lovecraftian Nordic noir na północnym Atlantyku, czasy współczesne.
Zrobiłbym z pierwszego etapu podróży prolog nastawiony na odgrywanie postaci, zaznajomienie się ze statkiem, postaciami graczy i ważniejszymi BN, może nawet z jakąś pomniejszą "tajemnicą" (ktoś dziwnie zachowuje się i coś dziwnego robi, ale nie ma to związku z Mitami Cthulhu). Odegranie scen z awariami jakby były poważniejsze niż w rzeczywistości. Ogólnie raczej bez utraty punktów poczytalności. Minusem takiego rozwiązania jest wymaganie od graczy, żeby ich postacie były maksymalnie zmotywowane do kontynuowania podróży po przystanku na Wyspach Owczych i zapowiedzenie, że to będzie koniec gry, dla tych, którzy tam pozostaną (coś takiego zrobiono w pierwszym scenariuszu w ZC: Przerażające Podróże).

Ogólnie pomysł przypomina mi o dwóch planszówkach. Jedna z nich nawet jest oparta na Zew Cthulhu, ale traktuje o ataku Deep Ones na statek i dywersji na pokładzie.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-11-2021, 09:29   #3
 
Obca's Avatar
 
Reputacja: 1 Obca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputację
Znaczy ja tez jestem za inną epoką jak niektórzy głosujący ale rano i zagłosowałam na Islandie co do samego pomysłu. Biorąc pod uwagę ze tam ludzie nie w miastach/poza miastem komentują że był duży ruch jak im trzy samochody pojawią się na głównej drodze to to odcięcie nie musi być aż tak radykalne jak wybuch.
 
__________________
I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home!
Obca jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-11-2021, 16:47   #4
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Anonim Zobacz post
Zrobiłbym z pierwszego etapu podróży prolog nastawiony na odgrywanie postaci, zaznajomienie się ze statkiem, postaciami graczy i ważniejszymi BN, może nawet z jakąś pomniejszą "tajemnicą" (ktoś dziwnie zachowuje się i coś dziwnego robi, ale nie ma to związku z Mitami Cthulhu). Odegranie scen z awariami jakby były poważniejsze niż w rzeczywistości. Ogólnie raczej bez utraty punktów poczytalności. Minusem takiego rozwiązania jest wymaganie od graczy, żeby ich postacie były maksymalnie zmotywowane do kontynuowania podróży po przystanku na Wyspach Owczych i zapowiedzenie, że to będzie koniec gry, dla tych, którzy tam pozostaną (coś takiego zrobiono w pierwszym scenariuszu w ZC: Przerażające Podróże).

Ogólnie pomysł przypomina mi o dwóch planszówkach. Jedna z nich nawet jest oparta na Zew Cthulhu, ale traktuje o ataku Deep Ones na statek i dywersji na pokładzie.
Taki prolog przed czy w trakcie postoju w Thorshavn chodził mi po głowie. Łatwo też byłoby wpleść jakiś nieistotny (dla szerszej fabuły) wątek, bo różni ludzie Norræną pływają. No i wiadomo, metagamingowo, że jeśli ktoś chciałby wysiąść na Wyspach, to równałoby się to z wysiadką z sesji. Stąd też poniekąd pomysł o ulokowaniu przygody na promie - względnie zamknięty setting, sztywne ramy - nie chcę zaczynać Strażnikowania zbyt ambitnie. Na ten scenariusz to zerknę, jeśli będę miał taką możliwość. Dzięki wielkie!


Cytat:
Napisał Obca Zobacz post
Znaczy ja tez jestem za inną epoką jak niektórzy głosujący ale rano i zagłosowałam na Islandie co do samego pomysłu. Biorąc pod uwagę ze tam ludzie nie w miastach/poza miastem komentują że był duży ruch jak im trzy samochody pojawią się na głównej drodze to to odcięcie nie musi być aż tak radykalne jak wybuch.
To fakt! Ten radykalny wybuch to w sumie bardziej w stylu - zmiany tektoniczne poprzedzające erupcję naruszyły/obudziły coś pod ziemią. Chociaż jak wspomniałem, przy tej opcji przygodę można ulokować w paru miejscach, jak chociażby w jakiejś wyżynnej mieścinie podczas zimy. Możliwości, możliwości...
 
Aro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-11-2021, 22:03   #5
Bradiaga Mamidlany
 
Ribaldo's Avatar
 
Reputacja: 1 Ribaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputacjęRibaldo ma wspaniałą reputację
Opcja "MS Norröna" jak dla mnie i wydaje mi się, że dla początkującego ST też może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Dlaczego?

Zamknięta przestrzeń, to doskonałe miejsce, by budować nastrój grozy niemal bez większego wysiłku. Odcięcie od otaczającego świata to też doskonała motywacja, by BG ze sobą współdziałali. I rzecz jasna odcinamy w naturalny sposób wszelkie wątki poboczne, które komuś początkującemu mogą zaburzać fabułę i ogarnięcie prowadzenia.

Ja w Zew Cthulhu wcale nie potrzebuje wybujałych plot twist. W tym systemie liczy się dla mnie budowanie nastroju, czy to jeżeli chodzi o grozę, czy też ogólną atmosferę. Statek na mroźnych wodach mający awarię już na starcie brzmi bardzo dobrze.

Proponowałbym, aby przyjąć założenie, że BG znają się dobrze, są znajomymi od lat. Nie muszą to być Badacza z krwi i kości, nawet lepiej, jakby nie mieli nic wspólnego z jakimikolwiek okultyzmem i mackowatymi stworami, czy innymi bluźnierczymi bóstwami.
Prolog wydaje się niby dobrym, ale wydaje mi się, że niekoniecznie może służyć budowaniu klimatu. Myślę, że przyjęcie odgórnie przyjaźni między postaciami, nie powinno stanowić dla nikogo problemu. Wiadomo, że szczegóły wyszłyby w czasie grania. Plusem jednak takiej sytuacji byłoby to, że od razu moglibyśmy przejść do jak to elegancko określiłeś "mięsistego"

Sceneria Islandii też do mnie przemawia i jest jak najbardziej w klimacie, jednak pomysł z odcięciem, czy to za pomocą wulkanu, czy innego zjawiska jakoś do mnie nie przemawia. Może to zbyt ograne, a może po prostu widzę Islandię jako idealne miejsce, to budowania nastroju za pomocą opisów natury, lokalnych wierzeń, specyfiki miejsca i oczywiście mitów od pana Lovecrafta.
 
__________________
I never sleep, cause sleep is the cousin of death
Ribaldo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-11-2021, 01:17   #6
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Ribaldo, uderzyłeś w punkt z pierwszym akapitem - dlatego ta opcja jest nr 1 i najbardziej rozwinięta (jak nie tutaj, to u mnie w głowie). Klimat i nastrój byłyby, rzecz jasna, podstawą i priorytetem.

Co do znajomości BG, to ja osobiście takich rzeczy nie lubię narzucać odgórnie, ale przyznam, że idea jest dobra i do przemyślenia. Na pewno nie chciałbym postaci doświadczonych Badaczy/Śledczych, a raczej szarych ludzi którzy z inwentarzem i dobrobytem Cthulhu będą mieli pierwsze spotkanie dopiero podczas przygody. Zainteresowanie okultyzmem widziałbym u BG, ale w kierunku "naoglądałem się 'Ghosthunters', też tak chcę" czy "chodź, postawię ci tarota i zobaczymy, co cię czeka".

A Islandia jest dobrym settingiem pod takie klimaty, prowadziłem kiedyś WoD'a IRL osadzonego właśnie tutaj, podpiętego pod islandzki folklor (szczególnie Huldufólk).
 
Aro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-11-2021, 02:43   #7
 
Corpse's Avatar
 
Reputacja: 1 Corpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputacjęCorpse ma wspaniałą reputację
Chętnie obadałbym opcje numer 1 lub 2 Periodic Piece to nie mój klimaty za bardzo, wolę czasy współczesne. Sam pomysł osadzenia akcji na Islandii lub w okolicach też do mnie bardzo przemawia, bo to chyba "najsurowsze" możliwe środowisko, tym bardziej dające opcje do odgrywania sesji z grozą w roli głównej.

Osobiście przemawia do mnie najbardziej numer 1, bo przyjemnie kojarzy mi się z Man Of Medan. Gra może wybitna nie była, ale również zawierała sporo wątków na temat poczytalności postaci i balansowania na granicy tego co realne i nierealne. Ponadto, sam motyw wody i "mackowatość" Cthulhu po prostu idą w parze

Także jak coś to ja się piszę!
 
__________________
"No matter gay, straight, or bi', lesbian, transgender life
I'm on the right track, baby, I was born to SURVIVE
No matter black, white or beige, chola, or Orient' made
I'm on the right track, baby, I was born to be BRAVE"
Corpse jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172