lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [DEG] Ogród Czarnego Lwa (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/20240-deg-ogrod-czarnego-lwa.html)

Gladin 19-06-2022 20:24

Z mojej strony powiem, że skoro w podręcznik nie trzeba inwestować, to ściągnę go sobie i przeczytam przez wakacje. Ale nawet gdyby mnie zainteresowało, to musiałyby mi się minimum 2 sesje zamknąć do tego czasu, żebym mógł rozważyć zgłoszenie.

Ketharian 19-06-2022 21:52

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 954248)
500 lat po apokalipsie to raczej nie takie stereotypowe postapo :-P Kawał czasu, by odbudować (przynajmniej nieco) cywilizację. Jak to wygląda dokładnie w settingu?

Poziom rozwoju cywilizacyjnego kontynentu jest bardzo zróżnicowany, co wiąże się z przebiegiem kosmicznej apokalipsy. Europa została bardzo silnie zniszczona podczas Eshatonu, najpierw uderzeniami asteroid i towarzyszącymi im trzęsieniami ziemi oraz erupcjami wulkanów; potem zaś dziesięcioleciami wiecznej nocy, zanim warstwa wulkanicznych popiołów w atmosferze nie przestała blokować słonecznych promieni. Ten okres - Czas Bestii - ostatecznie załamał porządek starego świata i zdziesiątkował tak ludzi jak zwierzęta i rośliny. Płyta kontynentalna Europy pękła wpół od Skandynawii poprzez Niemcy i Alpy aż po Morze Śródziemne u wybrzeży Włoch stając się nieprzekraczalną barierą o głębokości i szerokości wielu kilometrów. Część prądów oceanicznych uległa przemieszczeniu, co pociągnęło za sobą szybko postępujące zlodowacenie północnej części Europy. W efekcie pod lodowcem jest już cała Skandynawia oraz Bałtyk aż po wybrzeże dawnej Polski (rok 2595).

Zlodowacenie pociągnęło za sobą obniżenie poziomu mórz, przez co zmieniła się znacząco linia brzegowa Europy i Północnej Afryki. Morze Śródziemne stało się akwenem zamkniętym, zniknął Adriatyk. Kiedy Czas Bestii i Wieczna Noc przeminęły, klimat zaczął się stabilizować, a ocalała fauna i flora odbudowywać i wtedy doszło do następnego kataklizmu. Część asteroid odpowiedzialnych za zbombardowanie Ziemi przyniosła ze sobą pozaziemskie mikroorganizmy, które po przejściowej hibernacji zainicjowały proces własnej ewolucji. Na obszar Europy spadło pięć takich asteroid: na Hiszpanię, Francję, Bałkany, Włochy i Polskę - obszary skażone tymi mikroorganizmami nie nadają się do zamieszkania i stanowią śmiertelne niebezpieczeństwo dla ziemskich form życia. Najgorsze jest to, że ewolucja intruzów osiąga coraz wyższy poziom rozwoju (tytuł systemu nawiązuje do słów Homo Degenesis, obcej formy rozumnego życia mającej zastąpić na Ziemi Homo Sapiens).

I po tym przydługim wstępie odpowiem na pytanie Alex. Spora część Europejczyków nie podniosła się po Czasach Bestii i stoczyła się do poziomu żyjących w plemiennych wspólnotach kanibali. Ci, którzy zachowali człowieczeństwo stworzyli społeczności posługujące się technologiami zbliżonymi do przełomu osiemnastego i dziewiętnastego wieku. W użytku są spalinowe generatory prądu, parowe turbiny, nadajniki radiowe i broń palna oparta na prochu, ale przeważająca większość Europejczyków jest zdana na broń białą, drewno opałowe i konie lub muły. Rezydująca w Justitianie (miasto w dawnym Zagłębiu Ruhry) sekta technofilów zwana Kronikarzami ma dostęp do komputerów, dronów szpiegowskich czy broni elektromagnetycznej, ale z trudem radzi sobie z ich konserwacją, o produkcji już nie wspominając. Drugą potęgą technologiczną są nieliczni w ujęciu populacji Helweci, potomkowie szwajcarskich wojskowych uwięzionych podczas Eshatonu w Alpejskiej Twierdzy (to najbardziej zaawansowana technologicznie frakcja w grze). Wysoki poziom charakteryzuje też Szpitalników, sektę paramedyczną o mocno militarnej strukturze. Pozostali cywilizowani Europejczycy to mnóstwo kontrastów - od produkujących broń palną i paliwo Hybrispanów, po polujących z łukami i odzianych w futra Polan.

Są też liczne ekstrema, na przykład żyjący w Wielkiej Brytanii Piktoni, którzy całkowicie zdziczeli zatracając człowieczeństwo, ale jednocześnie znajdują się pod wpływem programowania podprogowego, które pozwala im posługiwać się technologią uważaną przez nich za dar Boga. Innym ekstremum są Sleeperzy, hiberyci należący do Programu Tannhauser, wybudzający się seriami w odstępach stuleci w ramach planu opracowanego przez korporację Recombination Group. Ci osobnicy - w zasadzie dzięki wzbogaconej w nanoroboty krwi już nadludzie - posiadają dostęp do technologii potrafiącej wprawić w zachwyt i Kronikarzy i Helwetów (ten wątek jest zresztą wstępem do znacznie dłuższej historii na temat Tannhausera i RG).

Kurka, mógłbym pisać jeszcze więcej i więcej, bo jak wchodzę głębiej w ten świat, to się samoczynnie nakręcam, ale myślę, że na początek wystarczy!

Aro 20-06-2022 07:39

Ten tagline "Primal Punk RPG" kusi że ho-ho. :p

Od siebie zaznaczyłem opcję 2 i 3, bo wiele zależy od tego, jak będę stać czasowo i czy przy wczytaniu się w podręczniki/materiały spodoba mi się wizja tej postapokalipsy (chociaż to streszczenie wyżej brzmi fajnie). Nieco powiązane z kwestią czasową, czy format byłby podobny dotychczasowym sesjom, które prowadzisz? Znaczy się wszystek na forum, bez doca?

(Tak, śledzę Twoją działalność, Ketharianie, i właśnie czekałem na rekrutację, żeby spróbować gry u Ciebie. :p)

Ketharian 20-06-2022 13:07

Campo, zawsze możemy pomyśleć nad wprowadzeniem Twojej postaci w prolog, a potem przekazaniem jej w moje ręce na czas Twojej nieobecności - mogę poproksować do końca urlopu, bo akurat tyle powinno zająć rozegranie prologu. Alternatywą jest dołączenie do ekipy w Perpignanie od rozdziału pierwszego. Myślę, że dogadamy w międzyczasie najlepsze rozwiązanie.

Dhratlach, dziękuję za koncept postaci, jest dla mnie jak najbardziej w porządku.

Gladin, my Mistrzowie Gry zazwyczaj się dogadujemy za kurtyną, więc jeśli do chwili rozruchu „Ogrodu” wciąż byłbyś uwikłany w nadmiar sesji, spróbuję załatwić u prowadzących je MG uśmiercenie Twoich postaci za zamian za dług wdzięczności.

Nanatar, rezerwuję Ci jedno miejsce na pewniaka.

Aro, dzięki za dobre słowo. Z dokiem jest tak, że doceniam jego użyteczność, ale nie jest mi niezbędny. Korzystam z niego z reguły na prośbę graczy, jeśli potrzebują mojej ingerencji w napisanie bardziej złożonego posta. Nie mam też nic przeciwko temu, aby sami gracze korzystali z tego narzędzia do tworzenia wspólnych scen, ale nie przymuszam, jeśli ktoś nie lubi. Sam zdecydowanie preferuję grę na forum.

8art 20-06-2022 13:37

Jeszcze ja! Ja gram w DEGENESIS!

Campo Viejo 20-06-2022 13:54

Cytat:

Napisał Ketharian (Post 954275)
[indent][justuj]Campo, zawsze możemy pomyśleć nad wprowadzeniem Twojej postaci w prolog, a potem przekazaniem jej w moje ręce na czas Twojej nieobecności - mogę poproksować do końca urlopu, bo akurat tyle powinno zająć rozegranie prologu. Alternatywą jest dołączenie do ekipy w Perpignanie od rozdziału pierwszego. Myślę, że dogadamy w międzyczasie najlepsze rozwiązanie.

Spoko, w takim razie będę wypatrywał rekrutacji.
Wczoraj połknąłem kalendarium, kilka rozdziałów podręcznika i świat jest bardzo ciekawy, klimat dzięki oprawie graficznej i wstawkom fabularnym działający na wyobraźnię jeszcze bardziej, ale spisany w formie nieco przytłaczającej ogromem informacji, różnic, kultur, kultów, nazw (niektóre będą chyba spolszczone jakoś?). Mógłbyś podpowiedzieć, zawczasu która wiedza z podręcznika o fluffie i historii jest istotna dla poziomu przewidywanych graczy, to by łatwiej było skupić się na wiedzy o świecie postaci.

Ketharian 20-06-2022 15:14

Posiadam zdecydowaną większość podręczników w papierze, dzięki czemu łatwiej jest mi wyszukiwać potrzebne informacje - po powrocie z pracy wyciągnę z biblioteczki, co trzeba i podam zainteresowanym zakres stron do przejrzenia.

Campo, ogrom szczegółów tego świata potrafi przytłoczyć. Wiele odpowiedzi na zagadki zawarte we wcześniejszych materiałach pojawia się dopiero po dłuższym czasie w późniejszych dodatkach, a jest ich naprawdę sporo i są mocno nabite fluffem. Jest tego zwyczajnie mnóstwo, chociaż przy spojrzeniu z dalszej perspektywy to duży plus tego systemu (zwyczajnie potrzeba bardzo dużo czasu, żeby się przez to wszystko przegryźć). Co do spolszczeń, zastosowanie paru propozycji będzie nieuchronne, ale myślę, że przebrniemy przez to bez większego bólu.

Myślę, że przygotuję też próbkę warsztatu (post fabularny) pod tę konkretną sesję, razem z objaśnieniem, co ja jako MG rozumiem pod pojęciem „lekkiego autopilota”, bo to chyba jedyna kwestia w rekrutacji, która może wzbudzić skonfundowanie.

Aro 20-06-2022 20:00

Może kogoś zainteresuje - na YouTube znalazłem i przesłuchałem w wolnej chwili recenzjo-streszczenie settingu. Ten ogrom świata skondensowany w pigułce, do tego drugie wideo z mechanicznymi zasadami.


Cytat:

Napisał Ketharian (Post 954275)
Aro, dzięki za dobre słowo. Z dokiem jest tak, że doceniam jego użyteczność, ale nie jest mi niezbędny. Korzystam z niego z reguły na prośbę graczy, jeśli potrzebują mojej ingerencji w napisanie bardziej złożonego posta. Nie mam też nic przeciwko temu, aby sami gracze korzystali z tego narzędzia do tworzenia wspólnych scen, ale nie przymuszam, jeśli ktoś nie lubi. Sam zdecydowanie preferuję grę na forum.

Masz mnie. :p (O ile czas mi pozwoli, ale postaram się wygospodarować.)

Campo Viejo 20-06-2022 21:10

Dzięki Aro za linka! Genialne streszczenie w pierwszej części recenzji. Pomaga rozjaśnić i uporządkować formę jakiej użyto w podręczniku. Właśnie te zmiany sposobu narracji jakby różnych autorów przetykane fluffem nieźle mi merdały wyobrażenia. O mechanice też pewnie obejrzę, choć z samego tekstu też da się to ogarnąć.

Ketharian 21-06-2022 11:57

Osobom chcącym skorzystać z opcji lektury darmowych podręczników proponowałbym w pierwszej kolejności przejrzenie rozdziałów 2 i 3 w Primal Punku (strony 54-327, istotne w temacie wyboru pochodzenia i frakcji). Następnie dodatek The Killing Game i strony 15-45 (opis południowego wybrzeża Franki) i na koniec ewentualnie mały dodatek Clans of Rhône, 16 stron prezentujących cztery dodatkowe frakcje (kulty/klany). Całość wydaje się dobrym pakietem informacji dla nowych graczy startujących z zabawą we France.

A odnaleziona przez Aro prezentacja video jest bardzo, bardzo dobra, dzięki za linka!


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:23.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172